QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » tis mar 21, 2023 11:14 am

Pamper Madness DeLuxe! Wow! Hur barnslig får man vara utan att det räknas som barnarbete om man lyfter lön? Totala Mega Offer. Luleå är PERFEKTA som Gudar, men det finns en världskonspiration som gör att de ändå aldrig vinner något trots sin perfektion. Sektledare Bulan är mer än perfekt. Allt han gör är perfekt. Allt är alla andras fel. Särskilt alla som inte förstår hur perfekt han är på alla sätt.

Vi bara måste slå ut Sekten. För allas skull. Till och med för Luleås eget bästa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » tis mar 21, 2023 12:31 pm

Jag som satt på plats såg inte om utvisningarna Luleå gick emot sig eller dom som missades för Växjö var korrekta eller ej?
Hur såg det ut från tv-soffan?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » tis mar 21, 2023 1:02 pm

Ganska jämt skägg.

Visst kunde det varit en tripping innan vårt första mål men det fanns väldigt många Luleåförseelser som inte heller gav nåt heller!

Sen gnäller dom om filmningar…

Titta på Kossilas ”höga klubba” i början på tredje. Klubban är 40 cm från hjälmen men Luleåspelaren faller som en pappfigur och håller sig för ansiktet - patetiskt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav noneedforaname » tis mar 21, 2023 1:44 pm

På reprisen på första målets syns att Ludde trippar den spelare som möjligtvis hade kunnat störa Hardys skott, men den var väldigt svår att se. På håll såg det ut som en vanlig hockeysituation, som Wikegård skulle ha kallat det. Kronwall ältade Luddes tripping genom hela sändningen, men det kan knappast ha varit den som Luleå hakade upp sig på eftersom ingen (?) såg den.

Senare var Shinnimin på väg att bli fri längs kanten när han blev lite trippad, men det såg mer ut som en Lex Shinnimin än en tripping och domaren blåste inte. Kanske var det där det rann över för honom?

I övrigt, alla domslut såg helt korrekta ut, inga konstigheter. Obegripligt mycket gnäll på domarna. Känns för mig som en uttalad taktik som spårade ur.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » tis mar 21, 2023 1:53 pm

noneedforaname skrev:I övrigt, alla domslut såg helt korrekta ut, inga konstigheter. Obegripligt mycket gnäll på domarna. Känns för mig som en uttalad taktik som spårade ur.

Helt riktigt. Precis som Komarovs försök att kvitta ut GlennG. Spårade ur totalt. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav vlk » tis mar 21, 2023 2:05 pm

Kommentatorerna envisas med att prata om Lakers 1-0 mål som om det vore avgörande för matchen. Efter det målet kvitterade Luleå. Så det var det inte på något sätt avgörande. Vidare pratas det om utvisningar i andra. Lakers gör både 2-1 och 3-1 i spel 5-5. Inte heller utvisningar avgörande.

Det tyder på dålig förståelse för spelet om man säger att utvisningarna borde fördelas jämnare. Luleås spelplan är att spela på gränsen. De gör massor av mer hakningar, slashingar och crosscheckingar än vad Lakers gör, för det är deras chans att vinna. Att få domaren ur balans och fördela jämt ingår i deras spelplan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Towen » tis mar 21, 2023 3:20 pm

KOMAROV åker. Blir det tolv år på Saltvik? Rent av Särskild Utskrivningsprövning? De har då samlat ihop till det snötomtarna :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » tis mar 21, 2023 5:24 pm

Roade mig med att läsa på Luleås forum - mycket underhållande :)
Överrepresentationen av personer vars föräldrar är syskon däruppe är pinsamt tydlig...

"Hade gärna sett oss spela kvartsfinql mot Saik istället för detta skit. Hatar Växjö och jag kommer aldrig mer sätta min fot i Småland. Har varit där för sista gången i mitt liv. Täckning på mobilen existerar inte 1 km utanför Växjö och med 20 mil i omnejd. Riktigt värdelöst landskap som borde jämnas med marken. Skåne gillar jag däremot. Halland älskar jag. Men Småland kan brinna i evigheter. Riktigt dynghål. Åk aldrig dit. Förstår att man förlorar där med tanke på hur lost allting är där. Tvi"

Mobiltäckningen haha - ja den lär ju vara bättre på kalfjället... :lol:


"Alltså det är så jävla mycket höjden av plast att ha Sweet caroline som måljingel och dessutom att speakern kör förnamn och publiken ska skandera efternamn. Kunderna och eventbesökarna i Vida arena måste ju vara helt till sig. Ger mig fan på att de har kiss cam i pausen också."

Hårdplast slår murket trä alla dar i veckan :) Kiss cam och klappor borde för övrigt återupptas!


"Att få matchen stulen på detta sätt skulle få vem som helst att bli förbannad. Jag förstår våra spelare fullt ut."

Hahaha - Stölden...? 8O Lasse-fjanten var ju bäst i Luleå!


"De filmar bättre. Det var det som avgjorde den här matchen" och
"Alla förstärkningar som Växjö kommit undan med får mig att må illa" och
"precis som jag har hävdat hela tiden så spelar BÅDE Oskarshamn och Växjö medvetet på att lura domarna med upprepade förstärkningar och filmningar. Nummer 60 och 37 förekommer ofta i situationer som är ruskigt tveksamma"

Hahaha - och det kommer från laget som faktiskt uppfann filmningar och är kända för att falla som pappfigurer :clappy:


Hela förra slutspelet vi mötte dom ägnade de åt att hata och skrika "Filmare" till Shinimin -och nu är det plötsligt deras största kelgris... Renskav och hembränt måste påverka minnet å det grövsta...?

Finns det en hockeygud så vinner vi imorgon och sen skickar ut rensodomiterna på fjällvandring på fredag!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tis mar 21, 2023 6:07 pm

Jag skiter i vad dom skriver på andra lags forum , tonen är väll ungefär densamma där som här, ja på alla forum :)

Komarov har just gett uttrycket ”Six Finger Death Punch” ett ansikte :lol:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav venomizer » tis mar 21, 2023 6:10 pm

Två matcher för Komarov
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Kloker » tis mar 21, 2023 7:17 pm

Borde inte Jokkmokks-Biulan bli avstängd? Man beter sig inte som den jävla Lapp-avarten gör match efter match.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » tis mar 21, 2023 8:21 pm

Härmapan skrev:Roade mig med att läsa på Luleås forum - mycket underhållande :)
Överrepresentationen av personer vars föräldrar är syskon däruppe är pinsamt tydlig...

"Hade gärna sett oss spela kvartsfinql mot Saik istället för detta skit. Hatar Växjö och jag kommer aldrig mer sätta min fot i Småland. Har varit där för sista gången i mitt liv. Täckning på mobilen existerar inte 1 km utanför Växjö och med 20 mil i omnejd. Riktigt värdelöst landskap som borde jämnas med marken. Skåne gillar jag däremot. Halland älskar jag. Men Småland kan brinna i evigheter. Riktigt dynghål. Åk aldrig dit. Förstår att man förlorar där med tanke på hur lost allting är där. Tvi"

Mobiltäckningen haha - ja den lär ju vara bättre på kalfjället... [emoji38]


"Alltså det är så jävla mycket höjden av plast att ha Sweet caroline som måljingel och dessutom att speakern kör förnamn och publiken ska skandera efternamn. Kunderna och eventbesökarna i Vida arena måste ju vara helt till sig. Ger mig fan på att de har kiss cam i pausen också."

Hårdplast slår murket trä alla dar i veckan :) Kiss cam och klappor borde för övrigt återupptas!


"Att få matchen stulen på detta sätt skulle få vem som helst att bli förbannad. Jag förstår våra spelare fullt ut."

Hahaha - Stölden...? 8O Lasse-fjanten var ju bäst i Luleå!


"De filmar bättre. Det var det som avgjorde den här matchen" och
"Alla förstärkningar som Växjö kommit undan med får mig att må illa" och
"precis som jag har hävdat hela tiden så spelar BÅDE Oskarshamn och Växjö medvetet på att lura domarna med upprepade förstärkningar och filmningar. Nummer 60 och 37 förekommer ofta i situationer som är ruskigt tveksamma"

Hahaha - och det kommer från laget som faktiskt uppfann filmningar och är kända för att falla som pappfigurer :clappy:


Hela förra slutspelet vi mötte dom ägnade de åt att hata och skrika "Filmare" till Shinimin -och nu är det plötsligt deras största kelgris... Renskav och hembränt måste påverka minnet å det grövsta...?

Finns det en hockeygud så vinner vi imorgon och sen skickar ut rensodomiterna på fjällvandring på fredag!
Ja det är få nöjen som slår att sitta en morgon efter en go vinst, med en kopp kaffe, och läsa andra lags forum.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » ons mar 22, 2023 8:30 am

Tänkte ni på en sjuk sak förra matchen.
Vi sköt högt! på 4-5 av målen.
Helt crazy.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Towen » ons mar 22, 2023 11:47 am

Jag förväntar mig av Jörgen att han styr upp truppen nu och gjuter in den mentalitet som givit honom alla guld. Jag vill att vi tar stryptag på den här serien nu. Jag vill ha ett fullständigt spel och hjärnsläpp på BULAN. Det skall gränsa till psykiatri. Då vet vi att vi går i mål.

Matchvinnare? Jag tror Svartis avgör med ett distinkt och högt placerat inlägg i matchminut 58'. Strax efter att Varanen, lite för ivrig, fått iväg ett ogenomtänkt inlägg stolpe ut i 46:e :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Gravitrax Creator » ons mar 22, 2023 11:51 am

Har en stilla undran.
Varför fick den genom osympatiska Gris-Eriks filmning inte se dagsljus?
Gravitrax Creator
Forumamatör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre maj 27, 2022 4:36 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » ons mar 22, 2023 12:02 pm

bratsson skrev:Tänkte ni på en sjuk sak förra matchen.
Vi sköt högt! på 4-5 av målen.
Helt crazy.

I love it! :D

Toktaggad!(igen). Märklig match senast. Coach Jörgen vet vad som gäller ikväll, vilket är tydligt i intervjun på minhockey. Musten börjar nog ta slut i Luleå-lägret. Även på ledarsidan där sekt-tendenserna blir allt tydligare när de inte orkar hålla masken.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Jocke86 » ons mar 22, 2023 12:57 pm

Verkar som både spelare, ledare och publik i Luleå är mer intresserade av domarna. Hoppas de håller det fokuset och att humöret är samma som i måndags. Då blir det två siffrigt ikväll.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 22, 2023 1:08 pm

Ser ut som det kommer in nya domare i vår kvartsfinal. Hoppas inte domarna går på Luleås alla filmningar och rop på utvisningar, utan forsätter hålla en hög och jämn nivå.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott ons mar 22, 2023 7:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 2:57 pm

Gravitrax Creator skrev:Har en stilla undran.
Varför fick den genom osympatiska Gris-Eriks filmning inte se dagsljus?
Ja, detta är väl en av de värsta filmningar man sett sen Olausson blev ”medvetslös” när han och Versteg kolliderade lätt på väg till båset…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » ons mar 22, 2023 3:08 pm

Skoj att SMP uppmärksammar en doldis som Claesson. Han har varit bra i slutspelet. En kämpe och sådana respekterar jag alltid. En bra värvning av IKO (om nu ryktet stämmer).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 22, 2023 3:15 pm

Lundberg är redo för laget om Coach Jörgen vill ha in han. Adderar styrka framåt :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 3:22 pm

Ni som inte roas av andras forum kan sluta läsa...

Men var inne på Luleås forum och läste dagens matchtråd. Den innehåller 26 poster så här långt och ALLA poster handlar bara om domarna... :lol:

Dom menar PÅ FULLT ALLVAR att det pågår en nationell sammansvärjning där övriga klubbar, domare i synnerhet och media har gått ihop för att förstöra så myckte som möjligt för Luleå... 8O

-Lakers håller på med massor med hakningar, slashingar och fulknep - Luleå gör absolut ingenting...
-Lakers filmar systematiskt och Luleåspelarna måste slås medvetslösa innan de eventuellt får med sig en 2:a
-Bulan är en balanserad kille och det finns inget konstigt eller anmärkningsvärt med hans beteende...
-ALLA domare hatar Luleå och har alltid gjort!

Forum är ju en sak men tänk att låta representanter för föreningen gå ut i media och anklaga domarna för att vara köpta...? 8O Hela föreningen är ju rakt igenom rutten!

Det är bara att hoppas att det slår tillbaka!

Det är ju så patetiskt att man inte vet om man ska skratta eller gråta...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Daste » ons mar 22, 2023 3:39 pm

Otroligt lipiga fans. Leta upp valfri artikel om förra matchen i sociala medier och snegla på kommentarsfältet och det kommer vara en ändlös lång radda skrikgråtande norrlänningar. Jag trodde stereotypen var att de skulle vara härdade, dunkdrickande björndräpare uppfostrade i pinande vinterköld och mörker, men de bölar ju mer än treåringen hemma när hon inte får godis på en tisdag.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Towen » ons mar 22, 2023 3:59 pm

Ignorerar Luleå. Lag fyra till fjorton i tabellen är inga riktiga ishockeylag. Trumpeterna ljuder över fjället: LUNDBERG SPELAR :clap: :clap: :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » ons mar 22, 2023 4:20 pm

Hockeyguden hör bön! :golfclap:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav vlk » ons mar 22, 2023 5:03 pm

Jag orkar inte med alla kränkta Luleåbor på Facebooks olika hockeysidor. Sjukaste jag upplevt detta. Dom är inte friska.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 5:15 pm

Towen skrev:Ignorerar Luleå. Lag fyra till fjorton i tabellen är inga riktiga ishockeylag. Trumpeterna ljuder över fjället: LUNDBERG SPELAR :clap: :clap: :clap:


Var har du läst att han spelar?
I smp så svarar han ju på frågan: Och om jag tolkar dig rätt vet du inte i dag om du kan spela match fyra?

– Nej, precis. Det vet jag inte...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 22, 2023 5:51 pm

Härmapan skrev:
Towen skrev:Ignorerar Luleå. Lag fyra till fjorton i tabellen är inga riktiga ishockeylag. Trumpeterna ljuder över fjället: LUNDBERG SPELAR :clap: :clap: :clap:


Var har du läst att han spelar?
I smp så svarar han ju på frågan: Och om jag tolkar dig rätt vet du inte i dag om du kan spela match fyra?

– Nej, precis. Det vet jag inte...


https://www.vaxjolakers.se/article/liw1alfji-4af7d/view
Jag tolkar det som att han kommer spela. Coach Jörgen vet om han spelar :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » ons mar 22, 2023 7:09 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Härmapan skrev:
Towen skrev:Ignorerar Luleå. Lag fyra till fjorton i tabellen är inga riktiga ishockeylag. Trumpeterna ljuder över fjället: LUNDBERG SPELAR :clap: :clap: :clap:


Var har du läst att han spelar?
I smp så svarar han ju på frågan: Och om jag tolkar dig rätt vet du inte i dag om du kan spela match fyra?

– Nej, precis. Det vet jag inte...


https://www.vaxjolakers.se/article/liw1alfji-4af7d/view
Jag tolkar det som att han kommer spela. Coach Jörgen vet om han spelar :clap:
Lundberg sa att han måste få klartecken från läkarna.
Visst är det hjärnskakning vi snackar då?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Kloker » ons mar 22, 2023 7:12 pm

Lundberg inleder som extra. Han kommer garanterat att spela. Viktigt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 7:26 pm

Angående konspirationen, orättvisor och köpta domare…

Fakta:
Antal tvåor för förseelser på isen i förrgår:
Luleå 5x2
Lakers 5x2

Till detta så kommer matchstraff på 5+20 som är ganska svårt att snacka bort även för en renskötare i cyklop…

Resten är alltså gnällutvisningar över ”orättvisan” att man får lika många tvåor som Lakers…?

Man tycker alltså att det är så till den milda grad orättvist att man går ut och hävdar att domarna är köpta och supprterklubben går även officiellt ut med en konspirationsteori…

När man redan är lite ”nedsatt” så verkar renbajs på snoppen påverka intellektet och förmågan att tänka rationellt minska exponentiellt…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Stupet » ons mar 22, 2023 8:05 pm

Viktigt att vara med från start nu. Luleå kommer gasa och det måste vi vara med på.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Stupet » ons mar 22, 2023 8:26 pm

Ojojoj där kan man nog lätt säga att både vi och Ludde har tur som inte åker på en 5 min. Ingen bra tackling från Ludde.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 22, 2023 8:31 pm

Absolut, kunde det vara en utvisning. Ingen bra period av oss :bash:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 8:53 pm

Jag har lite svårt att förstå bentackling där - han sträcker ju inte ut benet!

Han hat ju i princip rakt ben och tacklingen träffar i bröstet.

Om sen knäna slår ihop… ja troligen?
Det gör de väl mer eller mindre vid varje tackling?

Försök tackla någon utan att benen nuddar varandra…

Får kolla igen om alla tycker att den är så ful för på repriserna såg jag det inte att Ludde sökte benet?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: DeLarge och 13 gäster