Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor nov 25, 2021 10:48 pm

Det vore intressant att få reda på när vår ekonomi blev så dålig att vi måste bromsa när alla andra gasar, det är märkligt att tillexempel SMP inte skriver mer om detta. Något måste ha hänt. Några stora sponsorer som hoppat av eller något liknande. Att publiksiffrorna är dåliga är ju ett resultat av att vi snålat med lagbygget. Vi har ju inte ett lag som har kapacitet att spela speciellt publikfriande.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » fre nov 26, 2021 12:30 am

Förfallet på läktaren har pågått länge.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 26, 2021 10:34 am

Sex matcher kvar till juluppehållet som är lite mer än två veckor. Efter det borde åtminstone #87 vara nära match. Tror också att ytterligare en spelare kommer adderas under denna tid. Det ligger inte i Växjös natur att inte agera
Sedan måste vi förtjäna det också. Bra spelare vill komma till bra lag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre nov 26, 2021 6:32 pm

Det ska bli oerhört intressant att följa fortsättningen på detta spektakel….
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 27, 2021 10:38 am

Hockeypuls snackar lite med Rasmussen. Han lirar med Broomé i Schweiz. Känns teksamt om han kommer spela i Växjö igen tyvärr.
https://open.spotify.com/episode/4GS1Mh ... =copy-link
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån nov 29, 2021 3:52 pm

Rosén, Sjernborg, Nättinen och Lundberg är borta en längre tid. Nu även Calof. Minhockey;
På Växjö Lakers skadelista återfinns redan Robert Rosén, Julius Nättinen, Victor Stjernborg och Arvid Lundberg. Därav höll troligen Lakersfansen andan när Andrew Calof tvingades avbryta matchen mot Färjestad på lördagen.

Under måndagen kunde Sam Hallam lämna besked angående forwardens status. Det är ingen munter läsning för Lakers anhängare.

– Andrew klev av senast och kommer att vara borta ett par veckor med en överkroppsskada. Han ställer sig på den listan där vi har ett par killar sedan innan. Det är upp till oss att göra det bästa av situationen, hantera det och inte ha det som en ursäkt. Det gäller att hitta sätt att vinna med den personal vi har, säger tränaren Sam Hallam.

Då tolkar jag det som att du inte får tillbaka någon av de andra som har varit skadade en tid?

– Nej, det får vi inte.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 29, 2021 4:25 pm

Bild


Flera veckor på Calof också. Tur vi har en bred och djup trupp. No problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 29, 2021 5:20 pm

Avstämningen nummer två har senaste åren varit runt den 13/14 Januari. Blir intressant att höra vad Evertsson letar efter och hur han utvärderar lagets insatts.
Finns ju inte många spelare lediga men tankar kring laget och framtiden borde han kunna ge svar på. Hoppas vi får chansen att knopa ihop några frågor.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån nov 29, 2021 6:22 pm

Vår gnagarkung i båset - 'Sammen' HALLAM - skulle enligt egen utsago ge ett "tidigt besked" om eventuell förlängning. Bör komma en vink snart.

Och vad blev av "krismötet" med hövding MARKUSSON..?? Ingen mening att sitta i möten på betald arbetstid, om man förhåller sig kataton och passiv som en flock traumatiserade tamfår.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis nov 30, 2021 5:44 pm

En spaning i målvaktsfrågan - till nästa säsong - om Matt TOMKINS visar sig hålla för slutspelstrafik, kan jag se honom i Växjö. Frölunda kommer tvingas släppa honom om de signar Lasse JOHANSSON.

# Det väller in en hel del skräp från Öststaterna.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 01, 2021 8:22 am

Towen skrev:En spaning i målvaktsfrågan - till nästa säsong - om Matt TOMKINS visar sig hålla för slutspelstrafik, kan jag se honom i Växjö. Frölunda kommer tvingas släppa honom om de signar Lasse JOHANSSON.

# Det väller in en hel del skräp från Öststaterna.
Ja problemet är väl att varenda sportchef i Europa vet om det så lär bli tufft och dyrt att få honom.
Men är det någon plats man ska satsa pengarna på, som vi har vi lärt oss i år, så är det just på en målvakt.

I alla fall om backarna fungerar sådär.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons dec 01, 2021 1:20 pm

bratsson skrev:
Towen skrev:En spaning i målvaktsfrågan - till nästa säsong - om Matt TOMKINS visar sig hålla för slutspelstrafik, kan jag se honom i Växjö. Frölunda kommer tvingas släppa honom om de signar Lasse JOHANSSON.

# Det väller in en hel del skräp från Öststaterna.
Ja problemet är väl att varenda sportchef i Europa vet om det så lär bli tufft och dyrt att få honom.
Men är det någon plats man ska satsa pengarna på, som vi har vi lärt oss i år, så är det just på en målvakt.

I alla fall om backarna fungerar sådär.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Den kunskapen trodde jag vi redan hade efter 20 år i elitverksamhet. Men…


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 01, 2021 5:23 pm

Nästa år är ju långt bort. Nu måste vi göra vad vi kan för att vända den här skutan. Hittas ingen försvarare eller målvakt eller vad de nu letar efter så funderar jag på om Evertsson och Hallam ska försöka sig på en rövare? Hyra in Fasth i två veckor under uppehållet och låta Fasthen vara med på träningarna som att han jobbade för en comeback. Se om de får upp försvarsspelet och målvaktsspelet lite. Ingen av målvakterna vill väl spela tredjefiol.

Tror det skulle kunna ge effekt eller är det helt kontraproduktivt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons dec 01, 2021 10:58 pm

Kalnins på väg bort?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor dec 02, 2021 11:37 am

Svartvadet skrev:Kalnins på väg bort?
Skadad/sjuk va?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor dec 02, 2021 11:40 am

Lars Bryggman sitter kallt till hos Malmö.
Ingen favoritspelare men rätt tung och kan stå framför mål och vara jobbig.
Tror i det här läget vi är i så hade en sådan spelare inte suttit fel.

För övrigt om marknaden

Citat från en intervju med Nubben i Timrå:
"– Den har pågått sedan länge. Men som alla säger är marknaden extrem. Jag har aldrig varit med om dess like, att det finns så lite spelare. Det har knappt kommit in några spelare under resans gång i något lag och det är problemet, säger Norberg till ST.
– Så här har det varit senaste 1,5 månaden. Jag har letat och jag kan lova att jag har ringt, sms:at och mejlat varenda agent som finns. Det finns inget just nu. Det är lite speciellt."

Evertsson har kört sitt race med att köra ett tunt lag fram till jul, plus alla skador just nu, så har det blivit som det blivit.
Så går det när man inte säkrar upp innan säsong utan vill hitta billigt runt jul. Har fungerat förut men i år blir det nog svårt att reparera det.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor dec 02, 2021 1:02 pm

Nubben ljuger, frågar du PutteA så finns det en marknad och en rejäl sådan. Handlar bara om pengar. Så dags för Evert att öppna pengapungen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor dec 02, 2021 7:28 pm

Hur hittade han Tobi Tysk då? Klockren värning om du frågar mig och vågar knappt tänka på hur spelet varit utan en sådan pjäs i laget just nu. Ser hellre att det blir rätt eller inget alls. Bara att sitt lugnt i båten.

Klart det finns lite spelare. Några skadade och några som sitter och väntar på rätt pengar. Men kan nog vara ganska få men bevisligen har ju inte Andre Pettersson signat ännu så finns minst en på marknaden även om inga lag hittar spelare nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 05, 2021 6:47 pm

Har ni tänkt på det ändå vad 'Robban' betyder mycket. Det är nästan löjligt när man ser tillbaka. Med #87 på isen - och en klassväktare i buren - då är vi THE klubb med hela hockeysverige. Kan vinna vilken match och matchserie som helst, är ALLTID en guldkandidat (be it in pole or as dark horse) - och INGEN vill ha med oss att göra i ett slutspel.
När pojken med guldbyxorna saknas, oavsett hur stjärnströdd roostern är i övrigt - då är vi helt plötsligt ett helt vanligt ishockeylag i en vanlig idrottsstad. En SHL-klubb bland andra elittomtar och vättar på skridskor.

Ett Växjö Lakers Hockey utan 'Robban' är som en skabbsmittat och vanskött lejonkatt på ett övergivet zoo i Warzawa, Leipzig eller Åbo.

Ett Växjö Lakers Hockey MED #87 Robert ROSÉN är ASLAN själv, i Berättelsen om Narnia..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 06, 2021 8:05 am

Lögn lögn lögn, fejkstory. Det finns inga spelare på marknaden. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån dec 06, 2021 8:40 am

Det är ju givetvis alla GM:s sätt att få jobba i lugn och ro på marknaden, att säga att det är tomt på marknaden. Alla sväljer det. Att Nubben för nån dag sedan hänger med om HE:s klargörande om att marknaden är torr, som sedan nu, några dagar senare ev kommer plocka hem ett tungt nyförvärv visar ju att det finns en marknad. Men det är en dyr marknad. Som jag sagt innan, inte en marknad för vår GM, tyvärr. Lakers kan mycket väl varit med i budandet av Pontus Åberg, men när det drar iväg släpper han det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 06, 2021 8:50 am

Men marknaden är nog död men sedan kommer det pojkar som Pontus och då blir det huggsexa.
Covid spökar fortfarande och folk är mer försiktiga på att röra sig, lag vill inte släppa folk p.g.a ekonomi medans vissa lag (läs Växjö Lakers) håller hårt i pengarna.



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 06, 2021 9:46 am

bratsson skrev:Men marknaden är nog död men sedan kommer det pojkar som Pontus och då blir det huggsexa.
Covid spökar fortfarande och folk är mer försiktiga på att röra sig, lag vill inte släppa folk p.g.a ekonomi medans vissa lag (läs Växjö Lakers) håller hårt i pengarna.



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Så marknaden är död, men det finns en del bra spelare på marknaden [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån dec 06, 2021 10:28 am

Nu i efterhand är jag väldigt glad över att vi åkte ur CHL. För att matcha spelarna ännu hårdare nu hade verkligen kunnat få konsekvenser för SHL-spelet.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån dec 06, 2021 10:44 am

PutteA skrev:Det är ju givetvis alla GM:s sätt att få jobba i lugn och ro på marknaden, att säga att det är tomt på marknaden. Alla sväljer det. Att Nubben för nån dag sedan hänger med om HE:s klargörande om att marknaden är torr, som sedan nu, några dagar senare ev kommer plocka hem ett tungt nyförvärv visar ju att det finns en marknad. Men det är en dyr marknad. Som jag sagt innan, inte en marknad för vår GM, tyvärr. Lakers kan mycket väl varit med i budandet av Pontus Åberg, men när det drar iväg släpper han det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det är nya tider nu efter Corona för oss och vår ekonomi, vi kan inte ens matcha bottenlag när det är kamp om de riktigt bra spelarna.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 06, 2021 11:21 am

2021-11-15:
Varanen skrev:Lite löjliga svar av chiefen på Enestubbes frågor. Se MinHockey

Finns ingen marknad säger chiefen. Vad pratar han om? Finns det verkligen inte längre någon arbetsmarknad för hockeyspelare? Givetvis har han fel. Spelare vill byta arbetsgivare/klubbar byta ut spelare lika mycket den här säsongen som alla andra säsonger. Gäller bara att lyssna.

Marknaden är tom eller arbetsmarknaden för hockeyspelare har slutat existera är som jag skrev ovan är givetvis trams. Det stämmer säkert att agenterna inte skickar ut listor av landslagsmän via e-post vilket gör sportchefernas arbete svårare än om de hade gjort det. Fast har de någonsin gjort det mitt under brinnande säsong? Ens när KHL hade sina mega-utrensningar?

Det finns alltid spelare som vill byta arbetsgivare och klubbar som vill göra förändringar i spelartruppen av en mängd olika anledningar.

STORA ÖRON is King :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 06, 2021 2:30 pm

Märkligt att både Evertsson och Nubben som är erkänt duktiga sportchefer med stora kontaktnät har svårt att hitta bra spelare på marknaden, går ut och berättar om situationen.

Vad hjälper det dem att ljuga om sådant?

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån dec 06, 2021 2:30 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:Men marknaden är nog död men sedan kommer det pojkar som Pontus och då blir det huggsexa.
Covid spökar fortfarande och folk är mer försiktiga på att röra sig, lag vill inte släppa folk p.g.a ekonomi medans vissa lag (läs Växjö Lakers) håller hårt i pengarna.



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Så marknaden är död, men det finns en del bra spelare på marknaden [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Marknaden är ”död” (läs citationstecken)

Min personliga marknad rörande Ferrari i toppskick är också totalt ”stendöd”.
Det betyder ju inte att alla Ferraris har försvunnit!

Givetvis finns det spelare som man kan locka hit!

Ge McDavid 1 miljard i veckan så kommer han garanterat! Det gäller nog de flesta spelare - utom möjligen gamla taifare…

…att hålla på att raljera när något annat lag betalar överpris för en hemvändare blir ju fånigt!

Det är självklart att det dyker upp spelare - men tycker du själv att vi ska betala vad som helst för vem som helst?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 06, 2021 3:24 pm

vlk skrev:
bratsson skrev:Men marknaden är nog död men sedan kommer det pojkar som Pontus och då blir det huggsexa.
Covid spökar fortfarande och folk är mer försiktiga på att röra sig, lag vill inte släppa folk p.g.a ekonomi medans vissa lag (läs Växjö Lakers) håller hårt i pengarna.



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Så marknaden är död, men det finns en del bra spelare på marknaden [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vi kan kalla det för dödsryck [emoji28]

Eller spelarnas marknad.....

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 06, 2021 5:56 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
bratsson skrev:Men marknaden är nog död men sedan kommer det pojkar som Pontus och då blir det huggsexa.
Covid spökar fortfarande och folk är mer försiktiga på att röra sig, lag vill inte släppa folk p.g.a ekonomi medans vissa lag (läs Växjö Lakers) håller hårt i pengarna.



Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Så marknaden är död, men det finns en del bra spelare på marknaden [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Marknaden är ”död” (läs citationstecken)

Min personliga marknad rörande Ferrari i toppskick är också totalt ”stendöd”.
Det betyder ju inte att alla Ferraris har försvunnit!

Givetvis finns det spelare som man kan locka hit!

Ge McDavid 1 miljard i veckan så kommer han garanterat! Det gäller nog de flesta spelare - utom möjligen gamla taifare…

…att hålla på att raljera när något annat lag betalar överpris för en hemvändare blir ju fånigt!

Det är självklart att det dyker upp spelare - men tycker du själv att vi ska betala vad som helst för vem som helst?
Vad betalar Timrå honom? Jag har inte en aning. Jag vet att han är en toppspelare som ska ha grymt bra betalt. Man får en färdig spelare, möjlig landslagsklass. Sådana ska man inte kunna fynda, och de växer inte på träden.

Jag säger bara att det finns spelare. Och det kommer att komma spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån dec 06, 2021 6:10 pm

En annan faktor är attraktionsvärdet som klubb. Bra spelare vill till bra lag. Även om VLH nu har tagit fem poäng på två matcher mot (!) Timrå och Linköping så är väl inte sexighetsfaktorn att komma till VLH och representera de regerande SVENSKA MÄSTARNA så jävla hög. Vilket är fullt förståeligt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 06, 2021 6:16 pm

Vilka klubbar har värvat sexigare än oss under säsongens gång? Säkert några men Rieder är bland det sexigaste som kommer dyka upp under året tror jag. Alla lag inräknat.

Rögle och Frölunda har ju verkligen värva sexigt under säsongen? Rögle kommer få in en fin back men har har snarare med förra årets miss i finalen att göra mer än något annat.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån dec 06, 2021 6:39 pm

Du har väl ögon att glo med. Levererar man inte som lag och handlingskraften från de styrande kan liknas med vinballe så står ju inte attraktionsvärdet som klubb speciellt högt i kurs - och det sprider sig. Man har ju ett rykte att upprätthålla. Visst, otur med skador på vissa men på det stora hela så skulle Vi behöva bredda truppen och visa musklerna. Vill poängtera att jag tycker att manskapet som nu spelar gör det mycket bra sett till förutsättningarna.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån dec 06, 2021 6:53 pm

Vore kaxigt att ge Evander Kane en chans om Sharks köper ut honom. Ingen i NHL kommer ta honom pga historik, men jävlar vore en fet SHL-bomb och slag i nyllet mot resterande hockeysverige. Typ lite Ville Leino 2.0
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 06, 2021 7:35 pm

Kloker skrev:Du har väl ögon att glo med. Levererar man inte som lag och handlingskraften från de styrande kan liknas med vinballe så står ju inte attraktionsvärdet som klubb speciellt högt i kurs - och det sprider sig. Man har ju ett rykte att upprätthålla. Visst, otur med skador på vissa men på det stora hela så skulle Vi behöva bredda truppen och visa musklerna. Vill poängtera att jag tycker att manskapet som nu spelar gör det mycket bra sett till förutsättningarna.


Tror vi ser samma sak. Skillnaden är väl att vi dra olika slutsatser. Att du inte får upp den när du kollar VLH kan du väl inte beskylla de ledande för. Titta tillbaka tre år och analysera de två åren efter guldet och då var trupperna både dyrare och det togs in många olika spelare till ingen nytta med facit i hand. Tredje året så föll det på plats. Nu är laget både billigare och bättre och har dessutom tunga skador. Som du säger har de gjort det bra. Frågan är ju dock vilka medel som finns kvar till truppen. Svårt att trolla med knäna om du bara har pengar till en spelare . Då vill du hitta det du letar efter. Att ledningen nu sett vad laget och spelarna går för i frånvaro av vissa toppspelare borde ge ytterligare information till ledningen var pengarna ska satsas om det nu finns några kvar i budgeten. Hoppas också att det kommer in någon spelare till men laget känns bra byggt i förhållande till flera tidigare år och att budgeten har en ordentlig sänkning.
Nu gäller det bara att laget börjar ta fler poäng. Som sagt. Det finns viagra till Rosen är tillbaka eller Evertsson har råd att förstärka.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster