Övrigas matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » mån feb 08, 2021 6:59 pm

Det har varit skriverier angående Lundqvist och dennes tackling på Leksands stjärna Chelarik. Tränare Hellkvist menar att det är ett grovt övertramp och helt åt helvete medan Rönnberg rycker på axlarna och menar att det ingår i spelet. Jag har inte svart bälte i domarnas regelverk, men som jag ser det så gör Chelarik en växling utan puck mellan spelare och Lundqvist (som ser honom gott och väl) trycker till honom rejält på kort yta. Lundqvist får två minuter och Chelarik kommer att få trampa motionscykel veckor framöver.

Var det en schysst tackling? Hade det överklagats till DP om det hade varit någon annan spelare än Joel Lundqvist som varit inblandad (Melart, Shinnimin i åtanke...)? Tycker ni att det var en korrekt bedömning av domarna? Vissa menar att det skulle varit en femma, färdigspelat och avstängning-/böter för Mr Frölunda.

Behandlas alla spelare i SHL lika inför lagen?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » mån feb 08, 2021 7:15 pm

Kloker skrev:Det har varit skriverier angående Lundqvist och dennes tackling på Leksands stjärna Chelarik. Tränare Hellkvist menar att det är ett grovt övertramp och helt åt helvete medan Rönnberg rycker på axlarna och menar att det ingår i spelet. Jag har inte svart bälte i domarnas regelverk, men som jag ser det så gör Chelarik en växling utan puck mellan spelare och Lundqvist (som ser honom gott och väl) trycker till honom rejält på kort yta. Lundqvist får två minuter och Chelarik kommer att få trampa motionscykel veckor framöver.

Var det en schysst tackling? Hade det överklagats till DP om det hade varit någon annan spelare än Joel Lundqvist som varit inblandad (Melart, Shinnimin i åtanke...)? Tycker ni att det var en korrekt bedömning av domarna? Vissa menar att det skulle varit en femma, färdigspelat och avstängning-/böter för Mr Frölunda.

Behandlas alla spelare i SHL lika inför lagen?


Spelare behandlas efter vad det står på ryggen och efter hur många kilon de väger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Övrigas matcher

Inläggav PutteA » mån feb 08, 2021 8:37 pm

Kloker skrev:Det har varit skriverier angående Lundqvist och dennes tackling på Leksands stjärna Chelarik. Tränare Hellkvist menar att det är ett grovt övertramp och helt åt helvete medan Rönnberg rycker på axlarna och menar att det ingår i spelet. Jag har inte svart bälte i domarnas regelverk, men som jag ser det så gör Chelarik en växling utan puck mellan spelare och Lundqvist (som ser honom gott och väl) trycker till honom rejält på kort yta. Lundqvist får två minuter och Chelarik kommer att få trampa motionscykel veckor framöver.

Var det en schysst tackling? Hade det överklagats till DP om det hade varit någon annan spelare än Joel Lundqvist som varit inblandad (Melart, Shinnimin i åtanke...)? Tycker ni att det var en korrekt bedömning av domarna? Vissa menar att det skulle varit en femma, färdigspelat och avstängning-/böter för Mr Frölunda.

Behandlas alla spelare i SHL lika inför lagen?


Jag håller med domarna. Precis som du säger så luras Joel av en växel. Men det där är för helvete ingen tackling. Det är ett stopp i spelet alla dagar i veckan och hade Chelarik genomfört växeln så hade detta varit ett grymt stopp i spelet så bör hyllas. Nu genomförs inte växeln vilket gör att det blir en interference helt rätt tycker jag. Att Chelarik sen skadar sig är sånt som händer och är olyckligt. Jag tycker kort och gott att domarna gör 100% rätt här. Vilket även samtliga i studion och tyckte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » mån feb 08, 2021 9:22 pm

Brynäs är verkligen fruktansvärt dåliga.. och hv71 har värvat sig ur ännu en kris, och har mage och kalla oss för köpelag.....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Jocke86 » tis feb 09, 2021 1:11 pm

bratsson skrev:Brynäs är verkligen fruktansvärt dåliga.. och hv71 har värvat sig ur ännu en kris, och har mage och kalla oss för köpelag.....


Svårt att se Brynäs undvika kval. Jäklar vad de var tillbaka pressade i 60 minuter. Ren tur att de kom undan med en poäng igår.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » tis feb 09, 2021 3:51 pm

Men de har alltid sin kultur och sina minnen. Vore en klen tröst i vår poppiga värld, men kultursnobbarna är konstiga. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » tis feb 09, 2021 10:32 pm

Mif kollapsade och tappade en 3-2 ledning till 4-3 förlust i slutet på matchen mot ett Dif som inte vunnit hemma sedan evigheter. Märkligt hur viktig rädsla är i hockey. Är man livrädd förlamas man både mentalt och fysiskt. Trots att alla vet om det händer det gång efter gång att rädslan tar över. Märkligt att man inte utvecklat bättre metoder i hockeyn för att motverka kollapser.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Övrigas matcher

Inläggav vlk » tor feb 11, 2021 8:06 pm

Med lite flyt kan Brynäs åka ur i år. De är riktigt dåliga.

Ändå leder dom med 2-0, skotten 5-15. Hoppas Malmö vänder


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » fre feb 12, 2021 7:52 am

Då var det Linköpings tur .... https://hockeysverige.se/2021/02/10/mar ... songen-lhc


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Person » fre feb 12, 2021 10:34 am

vlk skrev:Då var det Linköpings tur .... https://hockeysverige.se/2021/02/10/mar ... songen-lhc


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fyfan vad jag hatar dessa turneringar. Och för ett lag som LHC kan detta kosta deras framtid.
Jag ser faktiskt inte hur LHC ska klara av att etablera sig i SHL igen ifall de trillar ur. De har inte någon större publik bakom sig, relativt svag ekonomi och inte samma stöd från näringslivet som många andra klubbar har. Lider med LHC!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » fre feb 12, 2021 12:33 pm

LHC är ett mysterium...

De har verkligen förlorat sin identitet.
Man kan skoja om att de inte vunnit något, losers, etc. Men de spelade en riktigt rolig hockey en gång i tiden. Värvade alltid stjärnor, ett lag med höga ambitioner för varje år. En ungdomsverksamhet som spottade ur sig talanger på löpande band.

Nu har de ingen själ kvar. Värvar bara för att värva. Ingen stomme i laget.

Kolla deras lag från 07/08 - galet mycket kvalité!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » fre feb 12, 2021 12:42 pm

Svartvadet skrev:LHC är ett mysterium...

De har verkligen förlorat sin identitet.
Man kan skoja om att de inte vunnit något, losers, etc. Men de spelade en riktigt rolig hockey en gång i tiden. Värvade alltid stjärnor, ett lag med höga ambitioner för varje år. En ungdomsverksamhet som spottade ur sig talanger på löpande band.

Nu har de ingen själ kvar. Värvar bara för att värva. Ingen stomme i laget.

Kolla deras lag från 07/08 - galet mycket kvalité!!
Dom behöver en Mike Helber som kan styra upp det igen.
Ta in något liknande som Abbots och kör.
Skit i den svenska vägen som inte passar om man fastnar i kulturträsket vilket märkligt nog LHC verkar ha gjort fast dom är ett popcornlag som oss.

Se återigen HV71 som får gå utanför kulturkramandet och köpa in knektar som kan rädda dem igen. Ska bli skoj att se deras bokslut efter detta... Speciellt om dom ska resa runt i ett slutspel också [emoji851]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » lör feb 13, 2021 6:41 pm

Framåt håller Joel i landslaget men alldeles för svag bakåt.
Ställer till det mest nu mot ryssarna...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Jocke86 » mån feb 15, 2021 1:39 pm

Brynäs vilar halva laget eller något mot Rögle imorgon. Snyggt.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » mån feb 15, 2021 1:42 pm

Källa på det?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav Jocke86 » mån feb 15, 2021 5:21 pm

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » ons feb 17, 2021 9:21 pm

Jösses så dåliga Modo är . Ett tidigare storlag i fritt fall


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Sura-pelle » tor feb 18, 2021 10:51 pm

HV lyfter inte. Kommer bli dyrt för dem i år. Alltmer pekar mot kval. Kanske mot Oskarshamn?
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » tor feb 18, 2021 11:01 pm

Sura-pelle skrev:HV lyfter inte. Kommer bli dyrt för dem i år. Alltmer pekar mot kval. Kanske mot Oskarshamn?


Vilket ödesmöte det skulle bli mellan Brynäs och HV. Underbart att följa


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Jocke86 » tor feb 18, 2021 11:31 pm

Ja, inget av lagen HV eller Brynäs spelar bra. Skulle de mötas i nedflyttningsstriden kommer vi få se många OT.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » lör feb 20, 2021 7:59 pm

Hv71 återigen utspelade, nu av Färjestad.
Och JFK gör mål! [emoji2957]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » lör feb 20, 2021 8:12 pm

LHC är INTE heta mot IKO
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » lör feb 20, 2021 8:32 pm

Svartvadet skrev:LHC är INTE heta mot IKO
Ok.
LHC - hv71 i kval.
Och vad jag kommer ihåg så vinnner LHC ofta mot hv71 [emoji28][emoji3531]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » lör feb 20, 2021 9:13 pm

Och nu spelar hv71 ut Färjestad....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » lör feb 20, 2021 9:24 pm

Leksand kan bli obehagliga , dom vill jag inte möta


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » lör feb 20, 2021 9:34 pm

Ponera att tabellen slutar såhär, samt att 7 & 8 är de som går vidare till kvarten:

Rögle - Färjestad
Växjö - Örebro
Luleå - Leksand
Skellefteå - Frölunda

LYCKA TILL att tippa det där... Herrejävlar
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » sön feb 21, 2021 1:18 am

Svartvadet skrev:Ponera att tabellen slutar såhär, samt att 7 & 8 är de som går vidare till kvarten:

Rögle - Färjestad
Växjö - Örebro
Luleå - Leksand
Skellefteå - Frölunda

LYCKA TILL att tippa det där... Herrejävlar
Färjestad
Växjö
Luleå
Skellefteå

...ganska lätt... ;)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 27, 2021 11:35 am

Förlorar hv idag blir det nog kval. Martinsson och Fröberg skit lite i det och bryter kontrakten om hv åker ur. Zion på läktaren istället för att spela i laget nära hemorten i toppen av tabellen. Karma :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Övrigas matcher

Inläggav PutteA » lör feb 27, 2021 12:09 pm

Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » lör feb 27, 2021 12:13 pm

Det hade ju inte heller gjort ont att se Majoren med rumpan bar när Malmö drattar ner i HA. Det måste jag erkänna. 8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » lör feb 27, 2021 12:17 pm

Det roligaste kvalet nedåt hade varit att se HV mot Brynäs. Vilken höjdare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » lör feb 27, 2021 12:43 pm

Nedflyttningsmatcher/kval uppåt är tokskoj. Hoppas vi vågar hålla möjligheterna för upp/nedflyttning öppet under min livstid. Vad som händer därefter är ert problem. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 27, 2021 2:49 pm

PutteA skrev:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Att de inte finns på karta är det stora problemet. Fanns det på kartan att hv låg på kvalplats med mindre än tio matcher kvar med sin svindyra trupp? Nä. De fyller de på med massor av dyra spelare och får bara 1,20 poäng per match mot 1,00 innan tränarbyte och spelarshoppande.
.
Lägg därtill att Linköping har stort historiskt övertag på hv. Linköping som redan känns inställda på kval. Så visst kan hv nå slutspel och slå ut växjö. Men det ska osannolikt mycket till för det. Vi får se ikväll.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör feb 27, 2021 2:52 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav bratsson » lör feb 27, 2021 2:52 pm

StenhårtSlagskott skrev:
PutteA skrev:Jag tror inte det finns på kartan att HV trillar ur eller ens får kvala faktiskt. Dom har ett för bra lag för det. Tror istället att man ska vara mer orolig för att dom tar sig till slutspel. Då får dom en boost och kan bli livsfarliga. I ett sånt läge kan man spela med neddragna axlar och den boosten och känslan kan ta dom långt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Att de inte finns på karta är det stora problemet. Fanns det på kartan att hv låg på kvalplats med mindre än tio matcher kvar med sin svindyra trupp? Nä. Det fyller de på med massor av dyra spelare och får bara 1,20 poäng per match mot 1,00 innan tränarbyte och spelarshoppande.
.
Lägg därtill att Linköping har stort historiskt övertag på hv. Linköping som redan känns inställda på kval. Så visst kan hv nå slutspel och slå ut växjö. Men det ska osannolikt mycket till för det. Vi får se ikväll.


Det farliga för dom att dom är mer inställda på slutspel än att kvala... Läs Martinssons tankar, men även deras nyförvärv som bara pratar slutspel....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » lör feb 27, 2021 6:44 pm

Lite härlig Lördagsmusik till ölen!! 8) :lol: :twisted: :mrgreen: :asshole:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster