Lakers Brynäs

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers Brynäs

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 17, 2020 6:44 pm

Växjö har blivit orättvist behandlade i flera år statistik men nu det verkar Peter Andersson inte förstå. What gås around koms around.
Peter Andersson är alltid orättvist behandlad år ut och år in. Märkligt.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/5euw ... ns-vlh-bif
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Svartvadet » lör okt 17, 2020 9:27 pm

Vill även skriva detta, så öppenhjärtligt som möjligt:

Fredrik Karlström - jag hade fel om dig. Jag har sågat dig utmed fotknölarna, tyckte du var en fjolla, sagt du inte har skills, ifrågasatt allt du gjort på en rink.

Jag är stolt över att du har motbevisat belackarna. Du har nått en väldigt hög nivå i ditt spel. Det känns bara som en tidsfråga innan du når NHL fullt ut. Coolt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers Brynäs

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 17, 2020 9:51 pm

Är inte halva laget redo för NHL nästa år?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Svartvadet » lör okt 17, 2020 10:19 pm

Absolut inte!

Karlström, Holmberg, Källgren och eventuellt Drury samt Häman Aktell är de som har "häng". Resten? Nä.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Lakershjärta71 » sön okt 18, 2020 9:41 am

StenhårtSlagskott skrev:Växjö har blivit orättvist behandlade i flera år statistik men nu det verkar Peter Andersson inte förstå. What gås around koms around.
Peter Andersson är alltid orättvist behandlad år ut och år in. Märkligt.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/5euw ... ns-vlh-bif
Vad hade du hellre velat att Peter Andersson skulle ha sagt om den solklara offsiden som det nu blev mål på? Då stod det 2-1.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers Brynäs

Inläggav PutteA » sön okt 18, 2020 11:20 am

Lakershjärta71 skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Växjö har blivit orättvist behandlade i flera år statistik men nu det verkar Peter Andersson inte förstå. What gås around koms around.
Peter Andersson är alltid orättvist behandlad år ut och år in. Märkligt.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/5euw ... ns-vlh-bif
Vad hade du hellre velat att Peter Andersson skulle ha sagt om den solklara offsiden som det nu blev mål på? Då stod det 2-1.


Att det är tråkigt att det händer men att det är en del av spelet, hade passat rätt bra. Hans lipande så fort nått går emot honom gör mig lika röd i ansiktet som Rönnberg. Alltid samma uttryck: ”Vi blir orättvist behandlade” SNYFT.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Härmapan » sön okt 18, 2020 11:31 am

PutteA skrev:
Lakershjärta71 skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Växjö har blivit orättvist behandlade i flera år statistik men nu det verkar Peter Andersson inte förstå. What gås around koms around.
Peter Andersson är alltid orättvist behandlad år ut och år in. Märkligt.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/5euw ... ns-vlh-bif
Vad hade du hellre velat att Peter Andersson skulle ha sagt om den solklara offsiden som det nu blev mål på? Då stod det 2-1.


Att det är tråkigt att det händer men att det är en del av spelet, hade passat rätt bra. Hans lipande så fort nått går emot honom gör mig lika röd i ansiktet som Rönnberg. Alltid samma uttryck: ”Vi blir orättvist behandlade” SNYFT.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, nu är det plötsligt Brynäs som är den fula ankungen...

Moje gav honom verkligen chansen med 3-4 väldigt tveksamma utvisningar i andra perioden...
Men det hör man aldrig Hallam lipa om!

(Självklart kompenserades statistiken upp när vi ledde med 4-1...)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav vlk » sön okt 18, 2020 11:32 am

Vi förde spelet i varje match och tog guld. Ändå var vi det lag som fick minst PP med oss 2018. Det kan domarna fundera på. I detta fall blev det så klart ett feldomslut. Men hur förklarar de en hel säsong.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Svartvadet » sön okt 18, 2020 11:34 am

Exakt så.

Han är oproffsig och barnslig. Hade haft 1000 gånger mer respekt för honom om han hade sagt:

"Detta är något som ligan borde kolla på, så de kan ringa situationsrummet eller får gå på bilderna på mediakuben. Det skulle eliminera mänskliga faktorn helt"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers Brynäs

Inläggav vlk » sön okt 18, 2020 11:56 am

Svartvadet skrev:Exakt så.

Han är oproffsig och barnslig. Hade haft 1000 gånger mer respekt för honom om han hade sagt:

"Detta är något som ligan borde kolla på, så de kan ringa situationsrummet eller får gå på bilderna på mediakuben. Det skulle eliminera mänskliga faktorn helt"
Risken är att mycket kommer att videogranskas om det börjar med det. Jag tror inte jag vill ha det så trots allt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Baker » sön okt 18, 2020 1:29 pm

vlk skrev:Vi förde spelet i varje match och tog guld. Ändå var vi det lag som fick minst PP med oss 2018. Det kan domarna fundera på. I detta fall blev det så klart ett feldomslut. Men hur förklarar de en hel säsong.

Tänk att jag tror det lönar sig över tid att sätta press på domarna genom ett evigt gnäll och ifrågasättande. Trist men jag tror det är så. I och med att Sam aldrig höjer rösten få vi heller inget gratis. Och vad har RR, PA och Bulan att förlora? Man får ju precis inga tvåor mot sig.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Varanen » sön okt 18, 2020 1:38 pm

Den egna stoltheten. Och sedan är jag övertygad om att skylla sina egna tillkortakommanden på alla andra inte är bra för klubbens moral som helhet. Som vlk konstaterade så har vi vunnit två guld utan evigt tröttsamt gnällande.

Tycker överlag domarna varit bra hittills. Mindre timmeslånga interna överläggningar och konstanta terapisessioner med tränarna. Även färre samtal till en vän. Allt detta har tidigare gjort att live.hockey blivit tråkigare att gå på tillsammans med powerbreaken. Jag vill ha tempo och flyt i matcherna. Och då menar jag inte främst i själva spelet. Vill jag allmänt njuta av att vara på plats någonstans går jag på amerikansk fotboll eller baseball.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers Brynäs

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 18, 2020 3:05 pm

Har inget emot zebralaget och tycker de kämpar på och varken bättre eller sämre än övriga spelare på isen.
Vill inte ha massor videogransning på bedömning som igår och är ju faktiskt en del av spelet senaste hundra åren så varför inte bara njuta av att ibland blir det fel. Däremot kan jag tänka mig undantaget att lagen får en utmaning per match då de kan tittas på offside.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav Towen » sön okt 18, 2020 4:24 pm

Från den här matchen tar jag med mig tre stavar, fem pytsar och att rätt spelare var heta. #87 och #10 är jag inte orolig för. Det är andra som behöver spela för kontrakt nu.
Fantastiskt skönt att kunna läsa tabellen utan att få rysningar i år. Text-tv sid 358 är ren söndagsmeditation. Av de lag vi har över oss är det inget som skrämmer. Ryggrad. Det är mycket kvar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Lakers Brynäs

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 18, 2020 11:51 pm

Tyckte det var JFK bästa match. Tror han kommer näta kommande vecka. Känns som han är på uppgång med Drury och Pettersson. Sedan kan det bero på att Brynäs defensivt inte är det starkaste defensiva laget. Blir spännande att följa.
Skulle vi ha tre linor var av två gör mål 5m5 så kommer vi vinna mycket mer än vi förlorar med det solida försvarsspel laget visat upp första matcherna.
Krydda det med ett normal bra powerplay och laget kommer ha känning på förstaplatsen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster