Niles skrev:Vare sig gamla eller redan sjuka som är enda offren..
Man kan säga samma sak om de flesta andra virus också. Faktum är att de grupperna är grovt överrepresenterade.
Du kan dö av en vanlig säsongsinfluensa också om du har oflyt.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Niles skrev:Vare sig gamla eller redan sjuka som är enda offren..
Det är inte vad klubbarna anser. De menar att 500 personer hjälper dem med likviditeten. Så där har du en egen uppfattning. Lyssna på Lakers ordförande.Person skrev:Är också less. Dock är det direkt felaktigt att sätta ett maxtak på 500 pers. För SHL är det skitsamma, det gör ingen skillnad med 50 eller 500.
Fråga lakers VD, jag vet inte.Person skrev:Många klubbar säger ju det jag menar. Och hur kan 500 pers påverka likviditeten när säsongskorten redan är sålda? De utökade 450 personerna som skulle kunna gå på matchen har ju redan betalat för det.
Övriga samhället pågår i Sverige som det inte var en pandemi. Folk överallt , trängsel, inga munskydd. Krogar och resturanger är fulla . Shoppingcetra är fulla. Alla jobbar , och barnen går i skolan. Har jag missat något? Att du måla fan på väggen för att ta in 500 i olika ingångar i jättearenor förstår jag verkligen inte.Varanen skrev:Jag förstår frustrationen, men vi har en pandemi vars långsiktiga konsekvenser vi ännu inte ens kan överblicka. Låt oss behålla disciplinen så vi kan återgå till ett så normalt liv som möjligt fortast möjligt.
Åk till ikea...vlk skrev:Övriga samhället pågår i Sverige som det inte var en pandemi. Folk överallt , trängsel, inga munskydd. Krogar och resturanger är fulla . Shoppingcetra är fulla. Alla jobbar , och barnen går i skolan. Har jag missat något? Att du måla fan på väggen för att ta in 500 i olika ingångar i jättearenor förstår jag verkligen inte.Varanen skrev:Jag förstår frustrationen, men vi har en pandemi vars långsiktiga konsekvenser vi ännu inte ens kan överblicka. Låt oss behålla disciplinen så vi kan återgå till ett så normalt liv som möjligt fortast möjligt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men det skiter inte hockeyklubbar i.Varanen skrev:Se mitt inlägg ovan. Vårdpersonalen har förnedrats på alla de sätt.
Tragiskt.
Om du kan tänka dig dö i din ensamhet gör det.
Vården är överbelastad.
Shoppare och tågresenärer verkar skita i vilket-
Otroligt fånigt inlägg!Varanen skrev:Ok, mänskligheten är körd.
Öppna allt. Slicka era äldre släktingar i ansiktet.
Vårdpersonalen ska inte inte med det nya, skit i allt attityden, behöva vårda de som bara älskar sig själv och deras släktingar.
Amen på det. Hockey publik är satans påfund. Klubbarna tar 0 ansvar. Men det gör resten av samhället. Främst Ikea och Ullared.Härmapan skrev:Otroligt fånigt inlägg!Varanen skrev:Ok, mänskligheten är körd.
Vårdpersonalen ska inte inte med det nya, skit i allt attityden, behöva vårda de som bara älskar sig själv och deras släktingar.
Jag umgås inte med min pappa som det är! Varför skulle jag åka och slicka honom i ansiktet för att jag har varit på hockey???
Var hittar du att vården är överbelastad???
Det är knappt 30 personer i hela Sverige som vårdas på IVA just nu! I Kronoberg är det noll!
Två döda idag vilket är betydligt färre än vad som normalt dör i vanlig influensa - Vi har underdödlighet jämfört med många andra år!
Att antalet smittade ökat något ”kan” ju bero på att man plötsligt testar folk...
Det är väl för fan ingen som säger att vi ska skita i allt och bete oss som idioter - de vanliga riktlinjerna och sunt förnuft räcker rätt långt!
Men du tycker på riktigt att det är rimligt att allt utom idrott kör på som vanligt????
Vården är superbelastad. Det är efterdyningar från våren. Personalen är slutkörd, energilös och säger upp sig då de inte pallar längre. Det blir ju inte bättre av att de väntar in en andra våg.Härmapan skrev:Otroligt fånigt inlägg!Varanen skrev:Ok, mänskligheten är körd.
Jag umgås inte med min pappa som det är! Varför skulle jag åka och slicka honom i ansiktet för att jag har varit på hockey???
Var hittar du att vården är överbelastad???
Det är knappt 30 personer i hela Sverige som vårdas på IVA just nu! I Kronoberg är det noll!
Två döda idag vilket är betydligt färre än vad som normalt dör i vanlig influensa - Vi har underdödlighet jämfört med många andra år!
Att antalet smittade ökat något ”kan” ju bero på att man plötsligt testar folk...
Det är väl för fan ingen som säger att vi ska skita i allt och bete oss som idioter - de vanliga riktlinjerna och sunt förnuft räcker rätt långt!
Men du tycker på riktigt att det är rimligt att allt utom idrott kör på som vanligt????
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster