Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor feb 06, 2020 5:34 pm

Är det drygt att skriva den uppenbara sanningen med en twist? Att sitta tyst som en nickedocka och knyta nävarna tills knogarna vitnar är inte min melodi. Anser du att något är fel så måste du ju påpeka det. Det mest kvalmiga är viktigpetters som petar in ryggdunkiga oneliners och känner sig präktiga.

Jag ljuger inte. Jag hittar inte på saker. Jag skriver enligt mitt tycke och jag står för det. Men jag kan förstå om det svider i ögonen på vissa skygglappsförsedda verklighetsförnekare.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor feb 06, 2020 7:47 pm

Kloker skrev:Är det drygt att skriva den uppenbara sanningen med en twist? Att sitta tyst som en nickedocka och knyta nävarna tills knogarna vitnar är inte min melodi. Anser du att något är fel så måste du ju påpeka det. Det mest kvalmiga är viktigpetters som petar in ryggdunkiga oneliners och känner sig präktiga.

Jag ljuger inte. Jag hittar inte på saker. Jag skriver enligt mitt tycke och jag står för det. Men jag kan förstå om det svider i ögonen på vissa skygglappsförsedda verklighetsförnekare.



Säger det igen: Jag gillar dig och tycker du är kul (jag menar det verkligen!)

Men att avfärda alla - som inte uttryckligen stämmer upp i hatet mot Höneröven - som ”nickedockor, ”viktigpettrar” och ”sanningsförnekare” etc. blir ju lite provocerande i längden!

Vem är det som ljuger?
-INGEN påstår att säsongen gått bra hittills!
-INGEN påstår att lagbygget (inkl Gynge, JFK, EP, eller i princip någon av spelarna faktiskt) presterat i närheten av förväntat så här långt!
-INGEN (som håller på Lakers) är det minsta nöjd över-huvud-jävla taget!

Men det handlar ju om hur man väljer att hantera det...

Och ja, en del del väljer att knyta handen i fickan, tro på laget, stötta och försöka hitta konstruktiva lösningar.

Det här är vårt lag! Det är det här vi har att jobba med och nu får vi fan försöka göra det bästa möjliga av situationen! Det hjälper inte att lägga sig i fosterställning, gallskrika och leta syndabockar!

Går vi inte till kvartsfinal kan vi börja prata fiasko! Men tills vi har facit i hand vägrar jag att ge upp - jag väljer att tro och hoppas på en vändning och att laget hittar nycklarna för att avsluta bra - och det står jag för!

Sen får du kalla mig precis vad du fan vill!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor feb 06, 2020 8:01 pm

Härmapan skrev:-INGEN påstår att säsongen gått bra hittills!
-INGEN påstår att lagbygget (inkl Gynge, JFK, EP, eller i princip någon av spelarna faktiskt) presterat i närheten av förväntat så här långt!
-INGEN (som håller på Lakers) är det minsta nöjd över-huvud-jävla taget

Härmapan skrev:Sen får du kalla mig precis vad du fan vill!

Ny Sportchef! :D :wink:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor feb 06, 2020 8:29 pm

Kloker skrev:
Härmapan skrev:-INGEN påstår att säsongen gått bra hittills!
-INGEN påstår att lagbygget (inkl Gynge, JFK, EP, eller i princip någon av spelarna faktiskt) presterat i närheten av förväntat så här långt!
-INGEN (som håller på Lakers) är det minsta nöjd över-huvud-jävla taget

Härmapan skrev:Sen får du kalla mig precis vad du fan vill!

Ny Sportchef! :D :wink:


Nä... Tack för förtroendet men jag är helt övertygad om att Höneröven är en av de absolut bästa man kan hitta - även om han inte gjort succé de två senaste sädongerna... ;)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre feb 07, 2020 6:45 pm

Oj, försoningens tid är här 8O . Gulligt :) :clap:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 08, 2020 3:56 pm

Spela here comes the sun på värmning så kommer JFK ut som en ny spelare. Det är så små marginaler när spelare gör succé eller inte. Sportchefen är ansvarig men det är spelarna som gör det. Konstant gnälliga soffcoacher ger jag inte mycket för. Någonstans måste man dra gränsen. Hockey ska vara tokskoj!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör feb 08, 2020 8:25 pm

Visst fixar Jeff Tambellini att Adam Tambellini kommer till oss nästa år?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 09, 2020 12:09 am

bratsson skrev:Visst fixar Jeff Tambellini att Adam Tambellini kommer till oss nästa år?


Tveksamt. Med Reddox som kapten kanske det kunde hänt men nu förstår jag inte hur det skulle gå till, tyvärr
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön feb 09, 2020 12:29 am

bratsson skrev:Visst fixar Jeff Tambellini att Adam Tambellini kommer till oss nästa år?

Ja, han är ju nästan en egen produkt för tusan!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön feb 09, 2020 1:09 pm

Cederquist till Karlskoga...

Undrar om det betyder att nåt är på ingång...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 09, 2020 1:10 pm

https://www.vaxjolakers.se/artikel/b5or ... -karlskoga

Vi håller hårt i våra juniorer...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 09, 2020 1:16 pm

Ännu en ung spelare som vi slarvar bort! :evil:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 09, 2020 1:19 pm

Det är tur vi har tunga pjäser som Gynge kvar .....[emoji2961]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön feb 09, 2020 2:15 pm

Känns onekligen som ett tjänstefel att släppa Cederquist.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön feb 09, 2020 2:19 pm

Vad betyder att man släpper honom permanent - resterande delen av säsongen?

Att man släpper honom helt eller bara avslutningen av säsongen?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 09, 2020 2:21 pm

Härmapan skrev:Vad betyder att man släpper honom permanent - resterande delen av säsongen?

Att man släpper honom helt eller bara avslutningen av säsongen?


De släpper honom helt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 09, 2020 2:22 pm

Alltså han är bra men inte såååå bra. ?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 09, 2020 2:34 pm

bratsson skrev:Alltså han är bra men inte såååå bra. ?


Han är både yngre och bättre än Gynge...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 09, 2020 3:38 pm

Nu återstår att se om de är rätt eller fel. Men allt ligger i Cederqvists händer nu vilket är viktigt. Sätt er in i Cederqvist kläder. Bättre att utvecklas i Allsvenskan än att in och ut i Växjö.

Hoppas på det bästa och att det här hjälper Cederqvist att ta ett steg och lyckas leverera på seniornivå.
Ser inget konstigtigt med att man släpper honom. Det viktiga är att det hittas nāgra andra unga spelare som får chansen i A-laget. Både för att locka unga spelare men också för att ha lite billigare spelare i truppen.

Vilka tror ni får chansen nästa år?
Söderlund
Edmonds
Thomasson
Senast redigerad av StenhårtSlagskott sön feb 09, 2020 3:47 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön feb 09, 2020 3:44 pm

Just nu så är alla yngre och bättre än Gynge. För Cederqvists utveckling så är det här det bästa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » sön feb 09, 2020 5:03 pm

Varför Cederqvist? Såg jag inte alls komma..
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 09, 2020 5:55 pm

Det är en enorm skillnad på det lag vi har i år jämfört när vi tagit guld. Inte bara att vi nu har shl:s isärklass sämsta förstakedja. Vår tredjekedja vid första guldet var Kallio-Lajunen-Reddox .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 09, 2020 6:19 pm

Det känns som att vi skulle behöva byta ut hela ledningen, att så här mycket kan fallera på några år. Mycket som känns oroväckande. :cry:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 09, 2020 6:31 pm

Det är ju det klubben gör successivt både i ledningen och på isen?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön feb 09, 2020 8:31 pm

StenhårtSlagskott skrev:Det är ju det klubben gör successivt både i ledningen och på isen?


Vad har ändrats i ledningen sen det började gå dåligt?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 09, 2020 9:04 pm

Så trött på att man inte vågar satsa långsiktigt på våra unga spelare. Handlar inte bara om Ceder. De flesta unga behöver tid och det måste man ge dem om man vill stämpla ut toppspelare i längden. Cederqvist kommer säkerligen vara en bra SHL-spelare om några år, det enda som är säkert är att det inte är i Växjö. Rydahl är just nu en av de hetaste spelarna men i ärlighetens namn så har Cederqvist mer talang och potential.

Man måste ha uthållighet i talangutveckling!!!!!!!!!!!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön feb 09, 2020 9:31 pm

Cederqvist till BIK Karlskoga alltså.

Rätta mig gärna om jag har fel, men Lakers är väl inte direkt bortskämda med juniorer som är NHL-draftade + landslagsmeriterade?

Här HADE vi en sådan kille, och som i princip gjort det bra varje gång han fått chansen i SHL, vissa matcher t o m. förbannat bra. Men det dög tydligen inte? Nä, ut med honom och in med två flintis gubbar som redan deklarerat att dom håller på att trappa ner med hockeyn. Visst är dom meriterade, och deras rutin kan möjligen rädda klubben för stunden, men jag tvivlar ju på att dom kommer rädda säsongen som helhet - det lär ändå sluta med ett brakskitefiasko sett till förväntningar och förhandssnack. Däremot är Cederqvist borta, nu får vi troligtvis se honom slå igenom stort i FBK-tröjan, eller kanske Frölunda. Är det värt att tappa en så pass bra talang som Cederqvist, och i stället låta två snart 40-åringar få speltid i ca 15 matcher? Jag tycker inte det, inte sett i ett lite längre perspektiv.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » mån feb 10, 2020 12:13 am

Seriöst, jag tror inte Cederqvist har vad som krävs nu för att slå sig in i ett NHL-lag. Tyvärr tror jag att han inte kommer att kunna etablera sig som SHL-spelare utan kommer få ha HA som målsättning. Han är fortfarande ung, men jag är tveksam om han på några år kommer att förstärka sin verktygslåda än den han har nu. Han får bevisa att jag har fel.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån feb 10, 2020 12:29 am

steve_saviano_theking skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Det är ju det klubben gör successivt både i ledningen och på isen?


Vad har ändrats i ledningen sen det började gå dåligt?


Beror ju på när du definierar att det börjar gå dåligt???
Om du trodde att vi skulle vara så överlägsna som tre år sedan och slåss om guldet varje år så förstår jag att det är lite jobbigt nu. Men idrott fungerar inte så :) Det finns 13 klubbar till som jobbar lika hårt.

Vad som har gjorts?
1. Alla ledande spelare från guldet utom rahimi och Josefsson har bytts ut och en ny stomme ledare måste skapas.
2.En ny ordförande har anställts.
3. En ny VD har anställts.
4. Sportchefen är nu endast sportchef och det inte VD och sportchef.

Det här är några saker som gjorts.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån feb 10, 2020 12:58 am

Jag tycker att man ska ställa sig två intressanta frågor:

1. Hur stark är Växjö Lakers administrativa ledning med VD i toppen gentemot den sportsliga ledningen om saker inte fungerar så bra som det borde göra? Finns det någon i denna ledning som kan/vågar agera?

2. Hur stark är Växjö Lakers nuvarande styrelse med ordförande i toppen gentemot den nuvarande sportsliga ledningen. Finns det någon här som kan/vågar sätta ner foten om det krävs.

Två frågor som jag tycker är högintressanta med tanke på Anders Öman och Michael Marchals urträde ur föreningen. Vem bestämmer?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån feb 10, 2020 1:12 am

Kan inte svara på det men spelar det så stor roll för det kortsiktiga resultatet som folk i den här tråden rasar mot?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån feb 10, 2020 9:02 am

Evertsson bestämmer till 100%. Och det är ingen i hela föreningen som vågar ställa sig emot honom.
Det man nu gör med Cederqvist är precis det som jag har sagt hela tiden. Vår sportchef satsar hellre på gamla avdankade pengakåta gubbar än på unga talanger.
PutteA du sa att vi skulle få fram riktigt duktiga unga spelare i klubben om 4-5 år eller hur? Man kan säga såhär att sålänge vi har en sportchef som så tydligt visar att han inte tror ett skit på unga spelare från dom egna leden så kommer det aldrig någonsin hända tyvärr. Ska vi kunna slussa in unga talanger i A-laget så måste vi först och främst börja tro på dom (och med tro på dom menar jag inte att sätta dom i en 3-4 lina och låta dom spela 5 min per match) som vi gör nu så kommer vi aldrig få dom riktiga talangerna till klubbens hockeygymnasium. Bättre isf att ungdomarna vänder sig till vilken annan SHL klubb som helst som verkligen satsar och tror på sina juniorer. En annan sak vi måste göra för att nångång få en vändning på denna klubben igen är att helt enkelt kicka Henrik Evertsson. Visst att det kan vara hårt för vissa att läsa för att han har varit en av Sveriges bästa sportchefer. Men att spela på gamla meriter funkar inte och det ser vi så extremt tydligt på hela A-laget i år. Som sagt vi måste få in nytt blod på sportchefspositionen. Som rykterna säger så har ju Evertsson även gjort sig känd utanför hockeyn och det skadar även klubben.
Jag hoppas att Everts VLH 2.0 tar slut efter denna säsongen. Men som jag sa att sålänge Evertsson sitter högst upp på kungastolen så lär detta inte ske. Jag vet ärligt talat inte vem i klubben som skulle våga säga något kritiskt mot Evertsson. Kanske är dags för oss fans att offentligt i arenan säga och visa vad vi tycker för att det ska börja hända något.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån feb 10, 2020 9:17 am

Stupet skrev:Evertsson bestämmer till 100%. Och det är ingen i hela föreningen som vågar ställa sig emot honom.
Det man nu gör med Cederqvist är precis det som jag har sagt hela tiden. Vår sportchef satsar hellre på gamla avdankade pengakåta gubbar än på unga talanger.
PutteA du sa att vi skulle få fram riktigt duktiga unga spelare i klubben om 4-5 år eller hur? Man kan säga såhär att sålänge vi har en sportchef som så tydligt visar att han inte tror ett skit på unga spelare från dom egna leden så kommer det aldrig någonsin hända tyvärr. Ska vi kunna slussa in unga talanger i A-laget så måste vi först och främst börja tro på dom (och med tro på dom menar jag inte att sätta dom i en 3-4 lina och låta dom spela 5 min per match) som vi gör nu så kommer vi aldrig få dom riktiga talangerna till klubbens hockeygymnasium. Bättre isf att ungdomarna vänder sig till vilken annan SHL klubb som helst som verkligen satsar och tror på sina juniorer. En annan sak vi måste göra för att nångång få en vändning på denna klubben igen är att helt enkelt kicka Henrik Evertsson. Visst att det kan vara hårt för vissa att läsa för att han har varit en av Sveriges bästa sportchefer. Men att spela på gamla meriter funkar inte och det ser vi så extremt tydligt på hela A-laget i år. Som sagt vi måste få in nytt blod på sportchefspositionen. Som rykterna säger så har ju Evertsson även gjort sig känd utanför hockeyn och det skadar även klubben.
Jag hoppas att Everts VLH 2.0 tar slut efter denna säsongen. Men som jag sa att sålänge Evertsson sitter högst upp på kungastolen så lär detta inte ske. Jag vet ärligt talat inte vem i klubben som skulle våga säga något kritiskt mot Evertsson. Kanske är dags för oss fans att offentligt i arenan säga och visa vad vi tycker för att det ska börja hända något.
Jag vet inte om vi är i rätt läge i tabellen för att satsa på en massa juniorer tyvärr?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån feb 10, 2020 9:35 am

bratsson skrev:
Stupet skrev:Evertsson bestämmer till 100%. Och det är ingen i hela föreningen som vågar ställa sig emot honom.
Det man nu gör med Cederqvist är precis det som jag har sagt hela tiden. Vår sportchef satsar hellre på gamla avdankade pengakåta gubbar än på unga talanger.
PutteA du sa att vi skulle få fram riktigt duktiga unga spelare i klubben om 4-5 år eller hur? Man kan säga såhär att sålänge vi har en sportchef som så tydligt visar att han inte tror ett skit på unga spelare från dom egna leden så kommer det aldrig någonsin hända tyvärr. Ska vi kunna slussa in unga talanger i A-laget så måste vi först och främst börja tro på dom (och med tro på dom menar jag inte att sätta dom i en 3-4 lina och låta dom spela 5 min per match) som vi gör nu så kommer vi aldrig få dom riktiga talangerna till klubbens hockeygymnasium. Bättre isf att ungdomarna vänder sig till vilken annan SHL klubb som helst som verkligen satsar och tror på sina juniorer. En annan sak vi måste göra för att nångång få en vändning på denna klubben igen är att helt enkelt kicka Henrik Evertsson. Visst att det kan vara hårt för vissa att läsa för att han har varit en av Sveriges bästa sportchefer. Men att spela på gamla meriter funkar inte och det ser vi så extremt tydligt på hela A-laget i år. Som sagt vi måste få in nytt blod på sportchefspositionen. Som rykterna säger så har ju Evertsson även gjort sig känd utanför hockeyn och det skadar även klubben.
Jag hoppas att Everts VLH 2.0 tar slut efter denna säsongen. Men som jag sa att sålänge Evertsson sitter högst upp på kungastolen så lär detta inte ske. Jag vet ärligt talat inte vem i klubben som skulle våga säga något kritiskt mot Evertsson. Kanske är dags för oss fans att offentligt i arenan säga och visa vad vi tycker för att det ska börja hända något.
Jag vet inte om vi är i rätt läge i tabellen för att satsa på en massa juniorer tyvärr?


Men det är läge att satsa på iskalla föredettingar typ Gynge. Han har inte haft ett rätt under i stort sett hela säsongen. Dessutom säger Evertsson i intervju att han räknar Gynge som 100 % frisk då han både spelar match och tränar 100%.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån feb 10, 2020 1:52 pm

Du tittar alltså bara på hur det ser ut nu. Jag tittar på hur det har sett ut de senaste säsongerna och hur det kommer att se ut i framtiden. Nån sa här inne att junioren måste vara lika bra eller bättre än dom spelarna som finns i A-laget nu. Går Evertsson efter det så kommer vi aldrig få fram några juniorer från dom egna leden. Iaf inte sålänge vi har en sportchef som heter Henrik Evertsson. Kolla bara på målvakterna som har funnits med i JVM truppen de senaste 10 åren och kolla sen hur många av dessa som har fått speltid i A-laget för sina klubbar. Kan säga att det är dom flesta. Många av dom har även gjort det riktigt riktigt bra. Och varför? Jo för att man har valt att satsa på dom och tro på dom. Varför har då inte Eliasson fått chansen i Växjös A-lag? Jo för att Henrik Evertsson tror mer på att värva in spelare än på att plocka spelare från de egna leden.
För min del spelar det ingen roll om Evertsson värvar ihop ett SM Guld lag nästa år för att börjar vi aldrig ge våra juniorer chansen så kommer vi för all framtid vara hela Sveriges stora köpelag.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 28 gäster