Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Nyman vill jag definitivt inte ha. Det var något som verkade skumt med honom Mif och spelaraffärer för ett antal säsonger sedan. Något som luktade korruption lång väg.
Är det någon som har något konkret att anföra mot coach Thermell? Känns som att flera överdriver de assisterande tränarnas betydelse. Coach Hallam har sista ordet i allt, eller borde åtminstone ha det.
Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.
smashinlovely skrev:Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.
Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.
Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.
vlk skrev:smashinlovely skrev:Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.
Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.
Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.
Det sista du nämner är intressant, att andra jag lyft sig efter att de fått in ledare som var med i vår framgång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
smashinlovely skrev:vlk skrev:smashinlovely skrev:[quote="Varanen"]Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.
Det sista du nämner är intressant, att andra jag lyft sig efter att de fått in ledare som var med i vår framgång.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
StenhårtSlagskott skrev:Skulle gärna ta in honom. Tex istället för Högberg. Men nu har vi nog lagt tillräckligt med krut på backsidan. Med Peter Andersson tillbaka?? Så blir det tufft.
Så ska någon in nu ska var något med Speed.
Räcker det inte med att han har fått nästan alla J20 spelare att vilja lämna klubben.Overkill skrev:Jag vill se Janne Karlsson som assisterande. Lite kuk i ledararstaben behövs!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster