Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jul 23, 2019 9:09 pm

31/7 tror jag det pratades om ispremiär i Vida. Om det är A-laget vet jag dock inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 23, 2019 9:36 pm

Jag är ganska säker på att det är nästa vecka iaf. Så någon gång 29/7-31/7 skulle jag gissa på (känns ologiskt om de går på is i slutet av veckan).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jul 23, 2019 11:29 pm

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jul 23, 2019 11:46 pm

Jag skulle vilja fördela ut spetsen över 3 kedjor till en början. Jag väljer Davidsson, Emil P, JFK och Josen som centrar!

Line 1.
(C) Emil Pettersson
(W) Jonas Engström
(W) Richard Gynge

Line 2.
(C) Marcus Davidsson
(W) Ludvig Nilsson/Fredrik Karlström
(W) Roman Horak

Line 3.
(C) Jakob Forsbacka Karlsson
(W) Brendan Shinnimin
(W) Filip Cederqvist/Pontus Holmberg

Line 4.
(C) Erik Josefsson
(W) Martin Lundberg
(W) Marcus Sylvegård

Lukas Söderlund





Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jul 24, 2019 12:53 am

Shinnimin - JFK - Gynge = JFK passar alá Rosén, en guldgruva där Shinni vinner puckar och Gynge strutar

Horak - Pettersson - Davidsson = Horak och Pettersson skapar på Davidssons vunna puckar

Engström - Karlström - Sylvegård = Totalt gnetade, kommer vara mardröm att möta

Nilsson - Josen - Lundberg = Kan stänga ned vilken kedja som helst

Holmberg

Cederqvist på lån till HA, Söderlund börjar i J20 och sedan utlånad till HA.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons jul 24, 2019 1:39 am

vilket jävla lag vi ställer på isen!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jul 24, 2019 1:46 am

Det enda jag saknar är den givna stjärnbacken. Är BODIE en ny GUNDERSON?

Tre år på GYNGE betyder att vi får se honom med RR igen. Säsongen 20/21. Omgång 1. AIK borta på Hovet. Gissar att Stockholmspiketen ringar in ett sådant datum. 8) 8) 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 24, 2019 2:04 am

Svartvadet skrev:Shinnimin - JFK - Gynge = JFK passar alá Rosén, en guldgruva där Shinni vinner puckar och Gynge strutar

Horak - Pettersson - Davidsson = Horak och Pettersson skapar på Davidssons vunna puckar

Engström - Karlström - Sylvegård = Totalt gnetade, kommer vara mardröm att möta

Nilsson - Josen - Lundberg = Kan stänga ned vilken kedja som helst

Holmberg

Cederqvist på lån till HA, Söderlund börjar i J20 och sedan utlånad till HA.


Tycker Cederqvist är för bra för att lånas ut. Kan dessutom bli JVM där. Karlström som alltså inte imponerade i ett bottenlag som LHC petar nu Holmberg direkt enligt dig? Kan bli så men Holmberg känns mer gedigen som center i ett första skede.
Nilsson? Hur bra är han egentligen?

Edit: nu är ju linorna bara ett nummer men i grunden tycker inte jag shinnimin ska spela i en första. Ska laget ligga med i toppen måste vi ha minst 3 spelare som är skickligare på att göra poäng än honom. Alltså en fruktad första line. Han främst led genom sin aggressiva spelstil och kan dessutom gå över gränsen ibland och en förstalina måste man ha tillgänglig så mycket som möjligt.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott ons jul 24, 2019 9:07 am, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jul 24, 2019 2:50 am

Svårt med de här unga kalvarna att sia om vem som ger mest mjölk. Det viktiga är att alla känner de ges chansen till grönbete, och att man lyckas skapa en stark lagkänsla. Så inte alla lallar runt i slutna bubblor och drömmer om NHL innan de levererat hos sin smålandsbonde - One team one dream.

Men, än är det ingen ko på isen :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jul 24, 2019 9:43 am

Den enda jag kan tänka mig på lån just nu är L. Söderlund första året i HA. Annars vill jag se konkurans på samtliga platser.
Vill helst se både Cederqvist och Holmberg i A-Laget i år. Bägge är alldeles för bra för att vara i HA.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jul 24, 2019 10:03 am

Går ju att labba hur som helst men så här skulle jag vilja ha det initialt:

Horak - Pettersson- Gynge - världsklass rakt igenom

Shinimin- JFK - Davidsson - även detta en potentiell förstalina

Lundberg- Karlström - Cederqvist - tung och jobbig lina med potential

Nilsson - Josen - Engström - en av de bästa fjärdelinorna i serien

Holmberg

Sylvegård lånas ut till Troja eller Alvesta
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 24, 2019 10:46 am

Härmapan skrev:Går ju att labba hur som helst men så här skulle jag vilja ha det initialt:

Horak - Pettersson- Gynge - världsklass rakt igenom

Shinimin- JFK - Davidsson - även detta en potentiell förstalina

Lundberg- Karlström - Cederqvist - tung och jobbig lina med potential

Nilsson - Josen - Engström - en av de bästa fjärdelinorna i serien

Holmberg

Sylvegård lånas ut till Troja eller Alvesta


Gynge, Lundberg är ju ganska skadebenägna så kan vara värt att vänta med utlåning av en het sylvegård som bara kommer in och bara kör lite då och då.
Holmberg var ordinarie i Växjö och JVM. Karlström var det inte. Varför vill ni ha honom där inledningsvis?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jul 24, 2019 11:09 am

Tycker inte Holmberg var i närheten av SHL-klass den andra halvan av säsongen. Karlström och han slåss helt klart om platsen i tredjekedjan.

Klart att alla vill ha samtliga i A-truppen, men det är enormt mycket mer utvecklande att ha spelare som spelar matcher på rullande band än att titta på. Kolla Eliasson t.ex.

Holmberg skulle, i princip, få spela förstacenter i Västerås. Vi pratar PP-tid etc.

Men det blir ju kval nedåt ändå, frågar vi Primeau och Stupet så håller detta laget knappt i div.1 :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons jul 24, 2019 11:23 am

Såja såja, nu ska du inte överdriva lille Svartis. Division 1 och VLH har i alla fall inte jag nämnt i samma mening, plats 6-8 i SHL känns mer rimligt som det ser ut idag. Faller allt på plats, trupper kommer ihop sig, de unga tar steg framåt osv, så är vi med och slåss om topplaceringarna.

Endast 11 matcher senaste säsongen för Gynge pga skada. Jag avvaktar med ryggdunkandet till jag ser att han når sin fulla potential.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 24, 2019 2:09 pm

@Svartis - håller med att under och efter JVM tappade han i slagstyrka och direkt dålig mot slutet. Han var ändå montens givna andracenter genom hela turneringen medan Karlström fick göra lite inhopp då och då. Men första halvan av SHL var Holmberg dominant i vissa matcher utan att få det där riktiga lyftet poängmässigt. Kanske var han inte förberedd psykiskt/fysiskt för En lång SHL-säsong + JVM turneringar. Blir mycket matcher. Unga spelare har ju normalt ett ojämnare spel och måste få tillåtas att ha det. Tror han kommer både starkare och mer beredd till 19/20.

Om vi vänder på det. Vad uträttade Karlström före/under/efter JVM? Han känns inte som en center för mig utan mer som en ytter då.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 24, 2019 2:28 pm

Tror att det är en PP back som kommer vara det största hålet i truppen. Det finns givetvis kandidater men inte givet att de kan fylla rollen som producerande poängback.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 24, 2019 2:39 pm

1-4 som tabellplacering skall vara målet med det lag vi har. Viktigt att vi inte inleder med att lalla ens under preseason. Bredden/konkurrensen gör att vi ska kunna kräva en professionell insats i varje match. Dessutom måste det från början slås fast att ryggtagande bakom de tilltänkta ledarna (både på och utanför isen) inte accepteras. Alla är med i truppen för sitt egna hockeykunnande. Om ledarna svajar måste DU ta mer ansvar, även om den idiotiska lagledningen ger dig skandalöst lite istid. Gör något vettigt av den tid du har till förfogande. Och det ska ses som en helt normal sak i detta lag.

Lite synpunkter på vad jag tror var fel med förra säsongens lag. En knasigt slapp start som påverkade hela säsongen, osäkerhet som ledde till en avvaktande kultur. Hellre förlora på misstag än att passivt och räddhågset moonwalka sig till tårar. Kör!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jul 24, 2019 3:05 pm

En orsak till förra säsongens tidiga sorti var ju att man var pinsamt urusla på bortais. Hur man får rätsida på det inför denna säsongen vet i fan men det måste prioriteras och åtgärdas.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jul 24, 2019 3:24 pm

Försäsongen kommer förhoppningsvis inte vara något lallande. Det är alldeles för många som tävlar om få platser för att det ska lallas.

Gällande PP-back tror jag att det kommer finnas i Bodie. Beskrivs som spelskicklig och väldigt bra spelfördelare. Det är inte från point målen görs utan det vid cirklarna. Hur ofta ser man i dagens hockey att backar gör mål från blå? Extremt sällan. Exempel på bra spelfördelande backar i PP som inte gör mycket mål är Tömmernes, Almqvist och Gustafsson.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons jul 24, 2019 10:32 pm

Laget ser ju enligt mig snäppet vassare ut på förhand än SUPERsäsongen 17/18. Eftersom vi kunde aldrig på förhand veta att Elias skulle förvandlas till den Alien som han blev, samt att King Raz även skulle ansluta efter jul.

Lek då med tanken att Växjö Lakers a lá Evertsson ALLTID kryddar under säsongens gång. Vem vet, Sotji har långt upp till slutspel innan deadline så kommer kanske våran frälsare Roberto Del Roséno kommer hem som sista pusselbit.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor jul 25, 2019 1:51 pm

DeLarge skrev:Vem vet, Sotji har långt upp till slutspel innan deadline så kommer kanske våran frälsare Roberto Del Roséno kommer hem som sista pusselbit.


Snacka om överflöd om kompetens på centersidan då 8)
Hur skulle något sådant eventuellt fungera skattemässigt?
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 25, 2019 7:30 pm

Skattemässigt har ingen råd med någonting. Tänk bara på momsen du betalar varje gång du handlar din coola produkt som bara coola människor handlar.

Agenter ska bara ha en sak i huvudet, sina klienters bästa både nu och på längre sikt. Uttrycket klienternas bästa varierar givetvis enormt från klient till klient.

Skatten är en demokratiskt beslutad kostnad för olika verksamheter. Den spelar givetvis roll för de olika beslut vi tar under livet, men bör inte vara den avgörande faktorn.

Borde skattereglerna harmoniseras mellan Ryssland och Sverige? Absolut. Men det går inte eftersom vår sunkiga utrikespolitik ser Igor, 34, - lastbilschaufför i Jekaterinburg som en fiende. Han gillar inte heller att betala moms.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jul 28, 2019 7:35 pm

smashinlovely skrev:
DeLarge skrev:Vem vet, Sotji har långt upp till slutspel innan deadline så kommer kanske våran frälsare Roberto Del Roséno kommer hem som sista pusselbit.


Snacka om överflöd om kompetens på centersidan då 8)


Även om vi skulle haft McDavic, Crosby, Tavares och Toews på centersidan så har jag alltid plats för Robban i mitt drömlag!!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » sön jul 28, 2019 9:30 pm

Varanen, till skillnad från dig kräver jag inte att detta laget med så många nya spelare ska nå en direktplats till slutspelet. Man måste få ge det här nya laget en säsong att spela ihop sig. Däremot finns det potential för att laget kan överraska.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön jul 28, 2019 9:54 pm

DeLarge skrev:
smashinlovely skrev:
DeLarge skrev:Vem vet, Sotji har långt upp till slutspel innan deadline så kommer kanske våran frälsare Roberto Del Roséno kommer hem som sista pusselbit.


Snacka om överflöd om kompetens på centersidan då 8)


Även om vi skulle haft McDavic, Crosby, Tavares och Toews på centersidan så har jag alltid plats för Robban i mitt drömlag!!


Definitivt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 29, 2019 2:29 pm

Lakershjärta71 skrev:Varanen, till skillnad från dig kräver jag inte att detta laget med så många nya spelare ska nå en direktplats till slutspelet. Man måste få ge det här nya laget en säsong att spela ihop sig. Däremot finns det potential för att laget kan överraska.

Man ska inte underskatta behovet för ett lag att "sätta sig". Hitta rätt roller, nå ett flow i allt man gör, och trivas både som individ och kollektiv. Men man ska inte heller se det som något otroligt svårt och komplicerat. Elitspelare, oavsett lagsport, har varit med om denna process så länge de kan minnas.

Med den skicklighet som finns i denna trupp, en bra mix av spelartyper (saknas bara en högerfattad utpräglad PP-back), och en lagledning som har vunnit tidigare, måste man kunna begära en topp6-placering. Annars har vi för låga förväntningar.

Skillnaden mellan förra säsongen och denna är att lagbygget är så mycket klokare OCH skickligare. Det som kan bli ett bekymmer är den enormt tuffa konkurrensen särskilt på anfallssidan. Hoppas vi har en plan och att spelarna köper vägen till Guldet även för egen del.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » tis jul 30, 2019 10:08 am

Finns det plats för Calof? Om han nu inte hittar ett KHL lag.
För det skulle kännas förjävligt om han gick till HV Skjutersnett.
https://www.sportbibeln.se/hockey/poang ... -rattvist/
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis jul 30, 2019 10:28 am

Pratas om Calof ja. Vi får se vad Evert tänker där.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jul 30, 2019 11:32 am

Fattar inte varför det tar sådan tid för Calof att få kontrakt i KHL. Är han låst med rättigheter till en specifik klubb? Med den säsongen han har i ryggen borde han vara intressant för många klubbar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jul 30, 2019 11:34 am

Who knows Bild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jck » tis jul 30, 2019 12:15 pm

Calof är restricted free agent, vet inte exakt hur detta fungerar i KHL men om det är som i NHL så har hans klubb möjlighet att matcha erbjudanden från andra klubbar om dessa väljer att göra ett så kallat offer sheet.

I NHL är offer sheets högst ovanliga och restricted free agents tar ofta tid att signa om då man avvaktar att signa om dessa i ett försök att hålla nere lönerna.

Så det kan mkt väl vara ett strategiskt drag från Calofs klubb som gör att han inte har ett nytt kontrakt ännu.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jul 30, 2019 12:25 pm

Jck skrev:Calof är restricted free agent, vet inte exakt hur detta fungerar i KHL men om det är som i NHL så har hans klubb möjlighet att matcha erbjudanden från andra klubbar om dessa väljer att göra ett så kallat offer sheet.

I NHL är offer sheets högst ovanliga och restricted free agents tar ofta tid att signa om då man avvaktar att signa om dessa i ett försök att hålla nere lönerna.

Så det kan mkt väl vara ett strategiskt drag från Calofs klubb som gör att han inte har ett nytt kontrakt ännu.


Tack för svar! Då känns det ändå troligt att han får ett tillräckligt lukrativt erbjudande från KHL till slut. Om inte kan han säkert dyka upp i SHL i oktober.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 30, 2019 2:33 pm

Ja alltså, det knepiga i hans situation är att han signade med Torpedo ganska billigt och gjorde en bra säsong. De har lönetak på $14m (omvandlat från rubler) och hans nya avtal gör att de spräcker taket. Alltså har de lagt ett kontrakt, med den lönen de klarar av, men Calof vill ha mer. Hittar han ett avtal med så pass mycket han anses vara värd (enl. han och hans agent) så får Torpedo en chans att matcha
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis jul 30, 2019 9:43 pm

Hur är lönerna i KHL mot NHL? Tänkte på $14m i KHL så är det ju i NHL-klass, om inte mer.. SHL är ju ett piss i nilen isf. Visst, istid är ju istid oavsett, men..
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 30, 2019 9:57 pm

$14m är ju lönetak för ett helt lag. I NHL är det $81.5m, så det skiljer en hel del. Dock har KHL en konstig regel, där det finns en klausul för spelare som är aktuella för Rysslands landslag eller haft ett kontrakt över $5m i NHL. De går nämligen helt utanför lönetaket. Därför spelare som Kovalchuk, Datsyuk och Jagr t.ex har kunnat tjäna så pass bra i KHL också.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster