Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån maj 13, 2019 10:14 pm

Svartvadet skrev:Det känns som att perspektivet blir lite väl skevt härinne.

Elias Pettersson STYR alltså Sveriges PP med spelare som Lindholm, Nylander, Wennberg, Eriksson, Hörnqvist osv osv osv. Tror ni seriöst att vi kommer få se en sådan spelare i VLH igen? Finns inte en chans. Precis som att MoDo aldrig kommer få uppleva en ny Foppa.

På tal om Silly - skönt att Fröberg väljer KHL. Även om jag inte anser att han håller den klassen, det är bättre än att se honom i ett annat SHL-lag.

Och sen ska alla skjuta som EP, annars bör man inte antas till HG... Herregud vad skev syn vissa har.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 13, 2019 10:46 pm

Svartvadet skrev:Det känns som att perspektivet blir lite väl skevt härinne.

Elias Pettersson STYR alltså Sveriges PP med spelare som Lindholm, Nylander, Wennberg, Eriksson, Hörnqvist osv osv osv. Tror ni seriöst att vi kommer få se en sådan spelare i VLH igen? Finns inte en chans. Precis som att MoDo aldrig kommer få uppleva en ny Foppa.

På tal om Silly - skönt att Fröberg väljer KHL. Även om jag inte anser att han håller den klassen, det är bättre än att se honom i ett annat SHL-lag.


Kan bli strejk i NHL 20/21...
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån maj 13, 2019 10:54 pm

Fast Svartis. Jag menade inte att vi skulle få in en ny Elias Pettersson. Det var verkligen inte det jag menade. Det jag tryckte på är att man skulle behöva öva mer på skott. Det skjuts extremt många puckar utanför mål istället för på mål. Lättare att göra mål på en målvaktsretur än på en sargretur. Elias Pettersson tog jag bara som ett exempel att han övar väldigt mycket på sitt skott och att fler borde ta över det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis maj 14, 2019 8:52 am

Jag förstår att man kan tycka att det är något man kan "öva sig fram" till att bli bra på. Du kan öva - till en viss nivå. Jag som gillar Golf t.ex vet att om jag slår 100.000 bollar så är oddsen väldig små, trots hjälp utav ett proffs, att jag själv inte slår en Golfboll ens i närheten av en som spelar på Europatouren.

Teknik, känsla, timing, sikte etc. är mycket medfött. Det krävs att man har en känsla för det. Sedan finns det, om man tar mitt golfresonemang, spelare som bara behöver lite träning för att märka att man har "det". Greg Norman gick t.ex från att vara Amatör till Pro på en säsong.

Jag vet faktiskt inte hur mycket skott det tränas. Peter Andersson kanske tränar lika mycket skott som Elias, eller iaf att han har skjutit mer än Elias gjort i sitt liv (med tanke på ålder), men han har inte samma talang för att placera och alltid träffa bra. Dra på allt man kan, det är inget svårt (oavsett om det är slagskott eller med Drivern) utan det svåra är att göra detta och samtidigt ha kontroll över utfallet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis maj 14, 2019 4:48 pm

Jag tillhör ju den minoritet här inne som har fullt förtroende för Evertsson, och jag gillar i grunden att han inte ägnar sig åt spekulationer och rykten...

MEN jag tycker att det hade varit bra om han klämt ur sig något i stil med det HV's sportchef Hult sa när Tedenby och Ljungh lämnade:

"Detta innebär att vi har tre forwardsplatser att fylla. Både Mattias och Markus var spelare som var ledande i laget och det ska också deras ersättare att vara"

Jag tror att det hade haft en positiv inverkan för den mentala statusen på oss supportrar...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Skinnsoffa » tis maj 14, 2019 4:51 pm

Har jag missat något när det gäller Shinnimin? Han är nu borttagen från https://www.vaxjolakers.se/lagbygge
Skinnsoffa
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: fre jan 21, 2011 8:36 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis maj 14, 2019 5:12 pm

Mästarna fyller på med en kanadensisk OS- och KHL-back samtidigt som Brynäs plockar hem Johan LARSSON från Buffalo Sabres..

..Men vi har "bra flow i laget", "hugger på en riktigt bra spelare" och alla - inklusive Peter ANDERSSON - övar skott".

JAPP. Ingen ko på isen här inte..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » tis maj 14, 2019 6:14 pm

Vadå Towen? Det kan väl inte vara några bra spelare att ha i SHL. Alla sådana spelare presenteras ju efter VM som vissa människor härinne kör med. Vi har ju ett bra lag. Kul att växjö lakers hockey har så jävla bra kommunikation utåt med sina supportrar som lägger ner svett och möda samt stålar på att följa laget. Man bryr sig verkligen om hur det ser ut för oss supportrar..

Herregud, tröttare klubb gentemot supportrar får man leta efter..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 14, 2019 6:31 pm

Vi har ju signat Horak. Är väl väl i klass med de värvningarna.

Varje klubb har ju lite olika situation. Frölunda har en extremt bra trend. Lite som vi hade för 2-3 år sedan och pikade förra året. Bra ekonomi för året. Många spelare under kontrakt osv. Alltid lättare att bygga då.

Kommer bli svårt för oss att tävla med dem nästa år. Visst, faller allt på plats så men det rimliga nu är att sätta oss i en bra situation för kommande år. Spela ihop ett ett framtida lag. Där vi kan strössla med KHL. Spelare.

Angående Larsson är det väl inte klart. FBK lär ju hugga med mäktigt bud. Även evertsson tror jag kollar av möjligheten om han är sugen på Sverige på riktigt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis maj 14, 2019 7:32 pm

Jag tror Evert plockar in Dick Axelsson så alla på forumet blir tysta.....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » tis maj 14, 2019 7:39 pm

Skinnsoffa skrev:Har jag missat något när det gäller Shinnimin? Han är nu borttagen från https://www.vaxjolakers.se/lagbygge


Hardt oxå
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis maj 14, 2019 9:42 pm

Orange skrev:
Skinnsoffa skrev:Har jag missat något när det gäller Shinnimin? Han är nu borttagen från https://www.vaxjolakers.se/lagbygge


Hardt oxå

Kontrakten var väl datumbegränsade till en eventuell match 7 i final. Nu är tiden ute och de är inte längre kontrakterade.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » ons maj 15, 2019 8:08 am

smashinlovely skrev:
Orange skrev:
Skinnsoffa skrev:Har jag missat något när det gäller Shinnimin? Han är nu borttagen från https://www.vaxjolakers.se/lagbygge


Hardt oxå

Kontrakten var väl datumbegränsade till en eventuell match 7 i final. Nu är tiden ute och de är inte längre kontrakterade.


Dom som va aktuella va där ändå... Bohm Lundberg Hardt Bokk Shinnimin
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons maj 15, 2019 10:09 am

Orange skrev:
smashinlovely skrev:
Orange skrev:[quote="Skinnsoffa"]Har jag missat något när det gäller Shinnimin? Han är nu borttagen från https://www.vaxjolakers.se/lagbygge


Hardt oxå

Kontrakten var väl datumbegränsade till en eventuell match 7 i final. Nu är tiden ute och de är inte längre kontrakterade.


Dom som va aktuella va där ändå... Bohm Lundberg Hardt Bokk Shinnimin[/quote]
Precis, eftersom deras kontrakt löpte fram till månadsskiftet april/maj. Klart klubben hade gått ut med att de avskrivits om så var fallet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons maj 15, 2019 8:14 pm

Vem är påväg in?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons maj 15, 2019 9:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vem är påväg in?

Va? Var har du hört ett någon är på väg in?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons maj 15, 2019 11:52 pm

Enligt den psykiatribelastade pippin i skåneland verkar MIFFARNA gå bet på HERSLEY. Just saying.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav AN » tor maj 16, 2019 1:08 am

Notera att Thermell också är borta från Lagbygget
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav AN » tor maj 16, 2019 1:10 am

Thermell var borta i Skinnsoffas länk, men fanns kvar när jag kollade nu direkt på sidan...
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor maj 16, 2019 9:22 pm

Fan vad jag är svältfödd...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Orange » tor maj 16, 2019 9:38 pm

vlk skrev:Fan vad jag är svältfödd...


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Noll rykten.... semester?
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Wolin » tor maj 16, 2019 9:48 pm

AB`s Wennerholm rankar oss på 11:e plats när nästa säsong är slut, därmed skulle det bli en kort säsong
i Vida kommande höst/vinter.

Vi får verkligen hoppas att Evertsson kan få Wennerholm att ändra sig i sommar :lol:
Men om man fortsätter i samma värvningskarusell som nu med enbart utfyllnadsspelare som man hoppas skall blomma ut , då ser jag inte 11:e platsen som en orimlig plats.

Jag vet det är bara maj månad, men strategin om att vara en dominant inom svensk hockey?
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor maj 16, 2019 10:30 pm

Wolin skrev:AB`s Wennerholm rankar oss på 11:e plats när nästa säsong är slut, därmed skulle det bli en kort säsong
i Vida kommande höst/vinter.

Vi får verkligen hoppas att Evertsson kan få Wennerholm att ändra sig i sommar :lol:
Men om man fortsätter i samma värvningskarusell som nu med enbart utfyllnadsspelare som man hoppas skall blomma ut , då ser jag inte 11:e platsen som en orimlig plats.

Jag vet det är bara maj månad, men strategin om att vara en dominant inom svensk hockey?

Så dumma de här kommentarerna är, det fattar ju vem som helst att Evertsson inte tänker sätta ett J20-lag+Horak på isen. Det finns 5 +/1 platser kvar att tillsätta och det är spets som ska in där. Om du ser vilka enorma löner som försvunnit från ALLA kedjor (Junttila, Reddox m.fl. i de lägre hade bra löner och dessutom har nog Lundberg gått ner en hel del) så förstår alla att det finns väldigt mycket kvar till riktigt bra spetsspelare.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre maj 17, 2019 12:43 am

Person skrev:
Wolin skrev:AB`s Wennerholm rankar oss på 11:e plats när nästa säsong är slut, därmed skulle det bli en kort säsong
i Vida kommande höst/vinter.

Vi får verkligen hoppas att Evertsson kan få Wennerholm att ändra sig i sommar :lol:
Men om man fortsätter i samma värvningskarusell som nu med enbart utfyllnadsspelare som man hoppas skall blomma ut , då ser jag inte 11:e platsen som en orimlig plats.

Jag vet det är bara maj månad, men strategin om att vara en dominant inom svensk hockey?

Så dumma de här kommentarerna är, det fattar ju vem som helst att Evertsson inte tänker sätta ett J20-lag+Horak på isen. Det finns 5 +/1 platser kvar att tillsätta och det är spets som ska in där. Om du ser vilka enorma löner som försvunnit från ALLA kedjor (Junttila, Reddox m.fl. i de lägre hade bra löner och dessutom har nog Lundberg gått ner en hel del) så förstår alla att det finns väldigt mycket kvar till riktigt bra spetsspelare.


Nä, det är lite märkligt att folk tror att lagbygget är klart...???
Hela förstalinan och troligen ytterligare en spetsig sniper, plus två topp tre-backar ska in i laget!

Dessutom så är ju Wennerholm en dokumenterad nolla som aldrig prickar rätt! Det värsta dom kan hända är att han sätter oss som favoriter!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre maj 17, 2019 1:37 am

Hur vet ni att det ska värvas en helt ny första lina plus en ny sniper till andra och 2-3 toppklass backar?
Är det något som Evertsson bekräftat eller?
Centersidan verkar ju iaf vara spikad till nästa säsong med Horak och Davidsson i första och andra.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre maj 17, 2019 6:57 am

Det är nog inte svårare än så att pengarna inte räcker till så mycket mer, ny medakub, kanske lite dyra sign-off osv.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre maj 17, 2019 7:13 am

Alla ni som tror att det ska in typ en förstalina plus ev. någon spelare till; var har ni tänkt peta in alla dom? Räkna antal spelare som är under kontrakt, så ser ni att det ska in 1-2 forwards till inför seriestarten, beroende på om Shinnimin förlänger. ”Ni tror väl inte Evertsson ställer ett J20-lag + Horak på isen” skrev nån annan; jag ser än så länge bara två J20-spelare i truppen, vilket är ganska normalt. Det är dessa båda som i så fall kommer lånas ut (fast personligen tror jag Cederqvist kommer vara ordinarie). Spelare som t ex. Holmberg, Karlström och Sylvegård är naturligtvis tänkta att ingå i laget, ingen utlåning där.

Eller, tänker jag helt fel?

Ok, ifall Evert & Hall mot förmodan faktiskt skulle värva alla dom här spelarna som många sitter och hoppas på, så har vi ändå bara ”en vass förstalina + Horak på isen”. Plus en massa ungdomlig energi, vilket absolut inte ska föraktas, men det känns ändå som en chansning. Inte minst efter fjolårets magplask - VLH bör studsa tillbaka och tillhöra toppen igen, annars blir det stoltifo i vinter, tror jag.

Evert & Hall ska dessutom försöka hitta en fullfjädrad ersättare till flytande guldet Joel Persson. Och när dom hittat honom ska dom försöka övertala honom att spela ihop med ovan nämna gäng. Good luck...

Man ska ju även skeppa iväg välbetalde Netterberg, det borde väl ändå finnas flera HA-klubbar som är sugna på honom? Taif hade varit det mest naturliga, men det lär tyvärr inte hända. Såg också att det inte blir någon utlåning av J20-målisen Eliasson till Västervik, vilket var synd. Lakers har ju ett uttalat ”samarbete” med Troja, men det är väl i HA som Eliasson bör spela för att utvecklas. Om han nu är den supertalang han sägs vara borde väl snart någon annan HA-klubb knacka på Everts dörr? Det ska bli intressant att se hur detta löser sig, även ifall man låter Jesper E få några matcher i SHL i vinter. En målvakt för juniorlandslaget, draftad av Detroit dessutom, hade fått hoppa in i hetluften hos samtliga andra SHL-klubbar. Hoppas det händer här med.

Det jäser i hönesoppan, fortsättning följer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre maj 17, 2019 7:24 am

steve_saviano_theking skrev:Det är nog inte svårare än så att pengarna inte räcker till så mycket mer, ny medakub, kanske lite dyra sign-off osv.


Hehe, tror du på fullt allvar att pengarna för mediakuben tas från spelarbudgeten? Det skulle betyda att deras spelarbudget sjunker med ca 5-7 milj kr. Självklart budgeteras detta med det egna kapital man redan har. Man prioriterar ju givetvis inte en mediakuben framför laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » fre maj 17, 2019 8:47 am

3 forwards och en back är troligt att det återstår. Netterberg kommer självklart inte att spela i VLH.
Träffar man någorlunda rätt för alla pengar man har kvar kommer det vara ett både vassare och rivigare Lakers än gångna säsongen, garanterat.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre maj 17, 2019 9:10 am

PutteA skrev:
steve_saviano_theking skrev:Det är nog inte svårare än så att pengarna inte räcker till så mycket mer, ny medakub, kanske lite dyra sign-off osv.


Hehe, tror du på fullt allvar att pengarna för mediakuben tas från spelarbudgeten? Det skulle betyda att deras spelarbudget sjunker med ca 5-7 milj kr. Självklart budgeteras detta med det egna kapital man redan har. Man prioriterar ju givetvis inte en mediakuben framför laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Indirekt kan ju nya mediakuben påverka spelarbudgeten, men som sagt det kan ju vara endel saftiga sign-off som har betalats ut. Något är det, för vi lyckas ju inte matcha andra klubbar i jakt på spelare.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » fre maj 17, 2019 1:00 pm

Sluta läs och stöd AFTONBLADET. Så slipper ni läsa om dessa jävla "EXPERTER" som rankar hit och hit. Om alla skulle ha samma tänk så kanske de leder till att han uteblir med jobb där så småningom.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre maj 17, 2019 2:19 pm

Wennerholm är ju en pajas utan dess like. Vem fan tycker att det är seriöst att tippa säsongen 19/20 en vecka efter säsongen 18/19 tagit slut?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » fre maj 17, 2019 4:34 pm

Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre maj 17, 2019 6:42 pm

Kenpa skrev:Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.

Självklart är det så att chefen flåsar i nacken, men hur kommer det sig att det alltid är Wennerholm som inte kan skriva en krönika som inte är självklar i analysen eller försöker sig på omöjliga uppdrag. I höstas när HV gick dåligt var se en krisklubb. 7 omgångar senare när de varit mest framgångsrika under den perioden var de guldfavoriter... Journalistik handlar om att locka läsare, men främst att upplysa om sådant som kan ses som expertiskunskap. Wennerholm har iaf aldrig skrivit något som fått mig att lära mig något nytt eller tänka ur ett nytt perspektiv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » fre maj 17, 2019 7:43 pm

Person skrev:
Kenpa skrev:Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.

Självklart är det så att chefen flåsar i nacken, men hur kommer det sig att det alltid är Wennerholm som inte kan skriva en krönika som inte är självklar i analysen eller försöker sig på omöjliga uppdrag. I höstas när HV gick dåligt var se en krisklubb. 7 omgångar senare när de varit mest framgångsrika under den perioden var de guldfavoriter... Journalistik handlar om att locka läsare, men främst att upplysa om sådant som kan ses som expertiskunskap. Wennerholm har iaf aldrig skrivit något som fått mig att lära mig något nytt eller tänka ur ett nytt perspektiv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Om du sammanställer 100 journalisters åsikter om vilka som skulle gå till stanley cup final när säsongen skulle sammanfattas. Hur många då hade Tampa bay i final? Säkert 95-100st. Gick sådär. Poängen är att hockey är en väldigt svårtippad sport och vad som helst kan hända. Och tacka gudarna för det :-)
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster