Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Anders L » fre mar 08, 2019 12:17 pm

Nu är det upp till bevis.

Ska vi vara med och leka med de "stora" pojkarna?

Kavla upp armarna och jobba 60 min över hela planen!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav StenhårtSlagskott » fre mar 08, 2019 12:43 pm

Färjestad har hitta sitt bästa spel på många år. Nu spelas ju matchen i vida och då ska vi väl vara med i matchen. Om det borta hade oddsen på förlust legat på -0,5. Man hade alltså får betala ectra för att spela på FBK.

Hoppas och tror på poäng så vi får hemma fördel mot djurparken. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Kloker » fre mar 08, 2019 3:46 pm

VLH's powerplay är inte bra och har inte varit under hela grundserien. Gårdagen var en pinsam parodi i den spelformen. Det är en akilleshäl som Vi kommer falla platt på om den inte förbättras. Även vunna tekningar känns det som att Vi är sämre på än övriga lag. Två viktiga moment som måste steppas upp avsevärt om Vi ska vara med och TÄVLA.

Det finns säkert statistik på detta. Men jag tror inte jag är helt fel ute.

Mats Lusth nämnde vattenskalle. Det är inte bra. När ska Joel Persson tömma sin skalle?

Tre matcher återstår av grundserien och alla mot potentiella LeMat vinnare. Ska VLH kissa in reviret eller vika ner sig som en kastrerad Höna?

Upp till bevis.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Primeau » fre mar 08, 2019 4:32 pm

Kommer Andrén stå igen? Vill han ens stå igen, med tanke på att laget sätter honom rejält i skiten i stort sett varje gång han får chansen...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav bnils » fre mar 08, 2019 6:36 pm

Enl minhockey så siktar Sam på att Fast, Shin och Rahimi tränar idag. Positivt men inte definitivt besked.
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav PutteA » lör mar 09, 2019 1:57 am

Kloker skrev:VLH's powerplay är inte bra och har inte varit under hela grundserien. Gårdagen var en pinsam parodi i den spelformen. Det är en akilleshäl som Vi kommer falla platt på om den inte förbättras. Även vunna tekningar känns det som att Vi är sämre på än övriga lag. Två viktiga moment som måste steppas upp avsevärt om Vi ska vara med och TÄVLA.

Det finns säkert statistik på detta. Men jag tror inte jag är helt fel ute.

Mats Lusth nämnde vattenskalle. Det är inte bra. När ska Joel Persson tömma sin skalle?

Tre matcher återstår av grundserien och alla mot potentiella LeMat vinnare. Ska VLH kissa in reviret eller vika ner sig som en kastrerad Höna?

Upp till bevis.


Laget känns lojt när man spelar borta och det känns och ser ut som man har en helt annan inställning när man spelar på borta plan. Och jag grundar detta på en enda händelse under matchen mot Mora som jag retar mig på så det gör ont. Och det är när Joel Persson tappar pucken inför Moras 3-1 mål. Inte just att han tappar pucken, utan hur han beter sig efteråt. En spelare med krigar och vinnarinställning slår STOPP när man förlorar pucken på det sättet, och vänder för omedelbar forecheck. Vad gör Joel Persson, jo han gör något som jag ser som en dödssynd inom hockey, och som jag bara trodde existerade på den nivån jag själv spelar på (läs lakej hockey). Han fortsätter i offensiv riktning och glider, gör en U-sväng ut i mittzon för att sen jobba hem.

Hade Joel direkt slagit stopp så hade inte Mora fått en två mot etta, och troligtvis heller inget mål. Man brukar prata om små detaljer som avgör, här är en, och ett litet signum för detta årets lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav StenhårtSlagskott » lör mar 09, 2019 3:25 pm

Joel är en stjärna nu med SHLmått och det har gått lite fort. Kanske dags att han steppar upp sitt spel om eller tror han att han redan är för fördela puckar till McDavid resten är sitt liv?!?!

Förra året kunde Rosen, Elias rädda upp lite mindre aktioner med något trolleri framåt. Iår kostar det matcherna och spelarna som gör misstagen står med rumpan bar.

Sedan är det ändå viktigt att han vågar med och han ska få misslyckas. Men om han bara glider...då är det för jåvla svagt.

Nu kör vi!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav BABCOCK_ » lör mar 09, 2019 4:43 pm

Mycket viktiga matcher kvar nu...inte bara i tabellen utan också vilken känsla man ska gå in med i slutspelet...sen vet vi ju alla att slutspel är slutspel.

Mats Lusth - Joel P, 1-0, ganska övertygad att om Lusth har tryckt på precis det som hände i Mora. Han har tränat Joel och dessutom kolla hur belåten han såg ut efter målet...övertygad om att han har sagt till sina fw att sätta hög press på Joel innan han får upp farten och kan driva upp pucken.

Angående Joel P, alla borde njuta medans man kan...de som inte har sett hur han har utvecklat sitt spel över hela banan denna säsongen ser inte mycket på en rink. Betydligt mer komplett spelare och även stark i defensiven framförallt på att ligga rätt i banan, skära bort vinklar och bra pokecheck även om han inte är den mest fysiska spelaren (vilket han inte ska vara heller) har han steppat upp även det från förra säsongen. Dessutom tycker jag det är märkligt att han inte får lira boxplay överhuvudtaget när både Tre kronor samt Edmonton överväger att nyttja honom i den spelformen..
Angående offensiven finns det inte så mycket att säga.. poängskörden ligger typ på samma poängsnitt som förra säsongen med ett betydligt sämre lag offensivt sett. Med fjolårets lag hade han legat på 40-45+ poäng utan tvekan. Vet inte hur många öppna mål Ortega, Bokk etc missade i början av säsongen...10? räcker nog inte :roflol:
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav PutteA » lör mar 09, 2019 5:20 pm

Ingen tvekan om att Persson är en riktigt bra spelare. Men en riktgt bra spelare gör också jobbet över hela banan!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Svartvadet » lör mar 09, 2019 5:27 pm

Skulle bli förvånad om inte Joel gör succé i NHL. Speciellt i ett lag som saknar en offensiv back med ett bra skott.

Hoppas vi kommer upp till standard idag. Det är überviktigt att vi får hemmaplansfördel i Slutspelet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Varanen » lör mar 09, 2019 6:00 pm

Junttila i 4:e. Överraskande men positivt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav bnils » lör mar 09, 2019 6:46 pm

Se tre musketörerna är tillbaka men Andrén inleder... Dif på samma poäng med 20 mål bättre målskillnad.
Nahä nu står ju Fasth....
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav smashinlovely » lör mar 09, 2019 8:26 pm

Hemma är det nya borta
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav bratsson » lör mar 09, 2019 8:27 pm

Skillnaden kallas spets....

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Varanen » lör mar 09, 2019 8:28 pm

Tycker de kämpar på. Vi möter ett bra lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav smashinlovely » lör mar 09, 2019 8:31 pm

Ja, riktigt så illa som borta är det såklart inte. Men stundtals är det för lojt och slappt även idag. FBK e bra, men vi kan bättre än så här.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Svartvadet » lör mar 09, 2019 8:35 pm

Färjestad vinner Guldet i år. Allt annat vore en skräll. Kolla deras uppställning på FW
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Varanen » lör mar 09, 2019 8:36 pm

smashin - Kan vi det? Har det inte sett ut så här mest hela säsongen? Skillnaden mellan våra sunkmatcher och de bra (som den här) är sättet vi kämpar på och tempot vi försöker hålla. Det finns tyvärr inte bättre magi bland spelarna än så här. Inte ett enda radarpar har utkristalliserats den här säsongen (om vi inte räknar med det strävsamma gamla paret Josef-Reddox).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav venomizer » lör mar 09, 2019 8:38 pm

Hade vi bara haft ett pp så hade vi varit med i matchen målmässigt också. Nån måste ju ge dom ett uppslag till hur man kan spela. Hönsgård en hel säsong.
Men helt klart möter vi ett bättre lag, hellre förlora så här när dom kämpar än som mot mora.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Sura-pelle » lör mar 09, 2019 9:59 pm

Är så besviken på det vi har fått se från Växjö i år. Femteplatsen känns som att den kunde gått till nåt bättre lag än vi..Vi är ändå inte värda den och lär inte göra skäl för den heller, för den delen.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav vlk » lör mar 09, 2019 9:59 pm

Varanen skrev:smashin - Kan vi det? Har det inte sett ut så här mest hela säsongen? Skillnaden mellan våra sunkmatcher och de bra (som den här) är sättet vi kämpar på och tempot vi försöker hålla. Det finns tyvärr inte bättre magi bland spelarna än så här. Inte ett enda radarpar har utkristalliserats den här säsongen (om vi inte räknar med det strävsamma gamla paret Josef-Reddox).


Har vi en fungerande bra kedja slår hallam snabbt sönder den. Vi måste ha shin-Horak - Stig tillsammans. De ska vinna sin del i matchen och resten spela lika. Det är vår enda chans. Varje gång vi försöker sprida skyttet går det åt skogen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav smashinlovely » lör mar 09, 2019 10:06 pm

Till viss del kan det säkert stämma att fbk gör oss dåliga men jag tycker absolut att detta var en av de slarvigaste hemmamatcherna vi haft på länge. Nu är jag övertygad om att det blir respass omgående i slutspelet. Hemmaplansfördelen är förlorad, inte en chans att vi tar fler poäng än dif sista omgångarna. Och att vi överhuvudtaget ska vinna en enda bortamatch mot djurgården känns osannolikt, skulle sträcka mig så långt att jag blir förvånad om vi tar det till fem matcher om det ser ut så här.

Versteeg fick iaf måla. Poängsnittet håller i sig.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav vlk » lör mar 09, 2019 10:26 pm

Dagens skämt; matchens stjärna går till... Linus Högberg . Känns absurt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav BABCOCK_ » lör mar 09, 2019 10:33 pm

vlk skrev:Dagens skämt; matchens stjärna går till... Linus Högberg . Känns absurt


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Matchens stjärna är sällan rätt, de tas väl ut av företag som kollar typ två matcher/säsong? :clap:
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav BABCOCK_ » lör mar 09, 2019 10:39 pm

Mycket småslarv idag...Färjestad gör det enkelt med typ en diagonalpass och återigen många snabba spelvändningar mot oss även denna match, A Lundberg var uppe på läktaren minst tre gånger. Men trots att vi stundtals ser oerhört trötta ut hade vi mycket väl kunnat få med oss poäng idag. Sexpoängsmatch på tisdag!
BABCOCK_
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons feb 07, 2018 2:17 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Primeau » lör mar 09, 2019 11:09 pm

Detta laget kan fortfarande få spela play-in. Och då nånstans är väl ordningen tyvärr återställd; man har ju knappt i ett play-off att göra, det har man visat sedan dag 1 på försäsongen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Stupet » lör mar 09, 2019 11:11 pm

Spelar ingen roll vilka vi får möta i slutspelet med tanke på att vi inte kommer vinna en enda match borta. Mora förlorade väl med 7-1 imatchen innan dom möte oss? Och sen vinner dom med 5-1 mot oss och sen åker dom till Hovet och får stryck med 7-1 igen. Det säger en hel del med årets Växjö Lakers. Finns inte en chans att vi tar oss längre än till kvartsfinal i slutspelet. Sen tycker jag att man måste göra sig av med Thermell till nästa säsong. Inte mycket av hans PP som stämmer.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav vlk » lör mar 09, 2019 11:17 pm

Ja, hur vi ska göra ett LeMat lag av detta är över mitt förstånd. Men så är jag inte SHL tränare heller. Chocka mig !!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav bratsson » lör mar 09, 2019 11:34 pm

Vi kommer göra en Skellefteå. Komma till final och sedan få storspö.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Baker » lör mar 09, 2019 11:41 pm

Är nästa en prestation att ligga 5a i tabellen när man ser att vi gjort två mål eller färre i 26 av dessa matcher. Laget är om inte ett fuskbygge totalt fel byggt. Vi saknar givetvis målskyttar men även tempo. Vem är vår t.ex, Joakim Nygård. Vi har gott om trögfotade lirare men uselt med speed.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Overkill » sön mar 10, 2019 12:57 am

Joel P kommer får det oerhört svårt i Nhl med hans dragningar på blå och chans passningar i egen zon. Blir snabbt sönder löst och hamnar i Ahl ganska fort.
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Towen » sön mar 10, 2019 1:25 am

Det som talar FÖR oss är väl just det att allt talar EMOT oss - vi blir en "dark horse" som ingen tror på el talar om i slutspelet - vilket kan göra oss livsfarliga.

Svårigheten för spelare som Joel PERSSON och Emil PETTERSSON att etablera sig i NHL stavas nog tålamod; d v s deras i de här sammanhangen lite högre ålder, gör att de måste leverera omgående för att få stanna i ligan. Yngre tingade talanger knackar hela tiden på dörren om en plats och speltid. Är du 18-21 får du flera chanser mellan NHL/AHL - En 23-25-åring måste ta sin plats direkt.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav DeLarge » sön mar 10, 2019 2:30 am

Tips till alla som tror dem kan något om ishockey och kan förutspå framtiden innan slutspelet är över. Gå tillbaka och läs slutspelstrådarna från 14/15. slutade ju ganska bra tillsist

Örebroserien:

Kloker skrev:PINSAMT

vlk skrev:Fy fan vad besviken jag är på detta lag.....finner inga ord idag.
Bara går in och dör i sista perioden.....har fan aldrig varit med om något mer ryggradslöst

Socker skrev:Maken till flathet är sällan skådad men det har varit ett tema denna säsong att man bara tar i ibland.
Har inga större förhoppningar då detta beteende upprepas gång på gång men än är det inte kört.
!

Walle skrev:min sista match i vida fyyyy faaaan inte domarn inte målvakten inte vårt fel,,,,lakers suger röv i tredje

Åryd Lakej skrev:Kan inte låta bli att skratta åt eländet :D
Men visst fan är det pinsamt....


Frölunda:
nature skrev:Frölundas bästa spelare- Nihlstorp

Härmapan skrev:Börjar bli lite besvärande nu...

Varanen skrev:F-n va svaga ni är. VLH åker ut gangnam-style.



Vi vet ju hur finalen slutade sen? Allt kan hända i en Bo7-serie. I år kan Växjö torska mot vilket lag som helt, men även vinna mot vilket lag som helst. Kommer vara marginalerna som avgör.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav venomizer » sön mar 10, 2019 4:20 pm

DeLarge skrev:Tips till alla som tror dem kan något om ishockey och kan förutspå framtiden innan slutspelet är över. Gå tillbaka och läs slutspelstrådarna från 14/15. slutade ju ganska bra tillsist

Örebroserien:

Kloker skrev:PINSAMT

vlk skrev:Fy fan vad besviken jag är på detta lag.....finner inga ord idag.
Bara går in och dör i sista perioden.....har fan aldrig varit med om något mer ryggradslöst

Socker skrev:Maken till flathet är sällan skådad men det har varit ett tema denna säsong att man bara tar i ibland.
Har inga större förhoppningar då detta beteende upprepas gång på gång men än är det inte kört.
!

Walle skrev:min sista match i vida fyyyy faaaan inte domarn inte målvakten inte vårt fel,,,,lakers suger röv i tredje

Åryd Lakej skrev:Kan inte låta bli att skratta åt eländet :D
Men visst fan är det pinsamt....


Frölunda:
nature skrev:Frölundas bästa spelare- Nihlstorp

Härmapan skrev:Börjar bli lite besvärande nu...

Varanen skrev:F-n va svaga ni är. VLH åker ut gangnam-style.



Vi vet ju hur finalen slutade sen? Allt kan hända i en Bo7-serie. I år kan Växjö torska mot vilket lag som helt, men även vinna mot vilket lag som helst. Kommer vara marginalerna som avgör.



Underbart inlägg! Tack för att du orkar bemöta alla pessimisters.
Den som inte fattat att det är så serien ser ut i år, att alla slår alla, behöver öppna ögonen.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Lakers - Färjestad 9 mars 2019

Inläggav Lakershjärta71 » sön mar 10, 2019 5:16 pm

Baker skrev:Är nästa en prestation att ligga 5a i tabellen när man ser att vi gjort två mål eller färre i 26 av dessa matcher. Laget är om inte ett fuskbygge totalt fel byggt. Vi saknar givetvis målskyttar men även tempo. Vem är vår t.ex, Joakim Nygård. Vi har gott om trögfotade lirare men uselt med speed.
Sylvegård nästa säsong ?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 20 gäster