Timrå IK - Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 8:23 pm

Svartvadet skrev:Haha, ja hörrni, kvalitén på spelet i denna matchen.... Högst tvivelaktigt. Mycket som påminner om Korpen


Jag har förlustkänsla. Vi har inte fokus.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Svartvadet » tor feb 21, 2019 8:26 pm

Oj vilken billig utvisning vi får med oss. Kan det bli 2-0 innan första?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 8:26 pm

Person skrev:
Lakersfan_03 skrev:Vi tog SM guld i fjol och folk här inne verkar vilja gulla med laget.. Man måste få in lite j*vla attityd och att dessa spelare inte skulle klara av press är naivt om något.

Man kan faktiskt kräva en seger mot ett lag som har bekymmer likt de skribenten här ovanför påpekade.

Jag vill se en rejäl urladdning ikväll,. Vi ska sluta tycka synd om oss själva Och spela likt sättet shinimin spelar på.

Jag tror på en 7-1 seger för vår del ikväll med viktiga signaler till hv71 på lördag inför ett fullsatt vida arena!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Du skriver det själv, vi tog guld förra säsongen. Det är inte samma lag i år, det kan nog även du se.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Du menar att kvalitén på laget är så pass dåligt att vi ska vara nöjda med att och hoppas på det bästa mot Timrå borta, kom in i matchen.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 8:31 pm

Men helvete vad dåligt vi spelar...jag är totalt mållös...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Stupet » tor feb 21, 2019 8:33 pm

Känslan är att det är 2 bottenlag som möts.
Thermell tycker jag att man borde göra sig av med till nästa säsong. Powerplay som han har hand om är kort sagt skitdåligt och det har det varit allt för länge nu.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav bratsson » tor feb 21, 2019 8:35 pm

Det här var dåligt.......

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 8:38 pm

Lakersfan_03 skrev:
Person skrev:
Lakersfan_03 skrev:Vi tog SM guld i fjol och folk här inne verkar vilja gulla med laget.. Man måste få in lite j*vla attityd och att dessa spelare inte skulle klara av press är naivt om något.

Man kan faktiskt kräva en seger mot ett lag som har bekymmer likt de skribenten här ovanför påpekade.

Jag vill se en rejäl urladdning ikväll,. Vi ska sluta tycka synd om oss själva Och spela likt sättet shinimin spelar på.

Jag tror på en 7-1 seger för vår del ikväll med viktiga signaler till hv71 på lördag inför ett fullsatt vida arena!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Du skriver det själv, vi tog guld förra säsongen. Det är inte samma lag i år, det kan nog även du se.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Du menar att kvalitén på laget är så pass dåligt att vi ska vara nöjda med att och hoppas på det bästa mot Timrå borta, kom in i matchen.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"Kom in i matchen", hur gammal är du? 15/16 gissar jag på pga ditt nick. Jag menar inte att man ska gulla med laget, men jag tycker alldeles för många har för höga tankar kring säsongens lag. Vi har trots allt spelat drygt 40 matcher och inget har förändrats kring de negativa sakerna (effektivitet, PP, bortaspel osv).

Kollar vi spelare för spelare har vi bra chanser att gå hela vägen imo, men tyvärr är det ett lagspel och det klickar inte tillräckligt. Jag ser gärna att jag har fel men för varje omgång som går tvekar jag allt mer kring en positiv förändring.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Stupet » tor feb 21, 2019 8:42 pm

Första perioden är ett större sömnpiller än att se ett värmeljus brinna ut. Helt otroligt vad mycket mini mjölk det har varit denna säsongen. Det började redan i förlusten i premiären mot just Timrå och nu 42 matcher senare så är det precis lika dant.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 8:54 pm

Sam är som vanligt nöjd


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 9:02 pm

Person skrev:
Lakersfan_03 skrev:
Person skrev:[quote="Lakersfan_03"]Vi tog SM guld i fjol och folk här inne verkar vilja gulla med laget.. Man måste få in lite j*vla attityd och att dessa spelare inte skulle klara av press är naivt om något.

Man kan faktiskt kräva en seger mot ett lag som har bekymmer likt de skribenten här ovanför påpekade.

Jag vill se en rejäl urladdning ikväll,. Vi ska sluta tycka synd om oss själva Och spela likt sättet shinimin spelar på.

Jag tror på en 7-1 seger för vår del ikväll med viktiga signaler till hv71 på lördag inför ett fullsatt vida arena!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Du skriver det själv, vi tog guld förra säsongen. Det är inte samma lag i år, det kan nog även du se.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Du menar att kvalitén på laget är så pass dåligt att vi ska vara nöjda med att och hoppas på det bästa mot Timrå borta, kom in i matchen.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"Kom in i matchen", hur gammal är du? 15/16 gissar jag på pga ditt nick. Jag menar inte att man ska gulla med laget, men jag tycker alldeles för många har för höga tankar kring säsongens lag. Vi har trots allt spelat drygt 40 matcher och inget har förändrats kring de negativa sakerna (effektivitet, PP, bortaspel osv).

Kollar vi spelare för spelare har vi bra chanser att gå hela vägen imo, men tyvärr är det ett lagspel och det klickar inte tillräckligt. Jag ser gärna att jag har fel men för varje omgång som går tvekar jag allt mer kring en positiv förändring.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk[/quote]Ja 16 år skulle man kunna säga, att jag kollat på lakers, mot ik Oskarshamn den första matchen den 10e oktober 2003!

Med vårat hemmaspel så tycker jag inte man kan säga att vi ska nedvärdera våra kvalitéer. Det gäller att ta fram dom på bortaplan och det är framförallt sams jobb.

Kvalitén på shl den här säsongen är lägre än på mycket länge ( tolka det hur du vill) truppen vi besitter ska vara på en helt annan plats än den vi befinner oss på. Vi ska inte hitta ursäkter Och undanflykter missar vi slutspel är det inget annat än ett totalt misslyckande, haveri, praktfiasko ja kalla det vad du vill.

Och ja säsongen är inte över och jag tycker mig se delar som kan leda till ett SM guld
Även om de delarna är få och under korta perioder..

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 9:03 pm

Bra och snabba anfall i början av andra! Kul att det ger resultat direkt, att vända snabbt i mittzon har varit lite av Växjös signum tidigare säsonger.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 9:17 pm

Det är tur vi har vår första kedja...utan den har vi inte möcke


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 9:19 pm

Hoppas Evertsson är beredd att ge Shinnimin ett rejält kontrakt, har vi haft en viktigare spelare någonsin? (EP räknas inte in här, han var för bra för att vara i samma diskussion)
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Stupet » tor feb 21, 2019 9:20 pm

Med tanke på hur bra Versteeg och Shinnimin har hittat varandra så kan jag inte se något annat än ett tjänstefel av Sam att han delade på dom mot Malmö.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 9:22 pm

Som jag misstänkte en urladdning ikväll. Hoppas vi fortsätter mala på nu.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 9:23 pm

Lakersfan_03 skrev:Ja 16 år skulle man kunna säga, att jag kollat på lakers, mot ik Oskarshamn den första matchen den 10e oktober 2003!

Med vårat hemmaspel så tycker jag inte man kan säga att vi ska nedvärdera våra kvalitéer. Det gäller att ta fram dom på bortaplan och det är framförallt sams jobb.

Kvalitén på shl den här säsongen är lägre än på mycket länge ( tolka det hur du vill) truppen vi besitter ska vara på en helt annan plats än den vi befinner oss på. Vi ska inte hitta ursäkter Och undanflykter missar vi slutspel är det inget annat än ett totalt misslyckande, haveri, praktfiasko ja kalla det vad du vill.

Och ja säsongen är inte över och jag tycker mig se delar som kan leda till ett SM guld
Även om de delarna är få och under korta perioder..


7-1 sa du va? Du var inte helt ute och cyklade trots allt. Jag ger dig den poängen. :)
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav smashinlovely » tor feb 21, 2019 9:25 pm

Person skrev:Hoppas Evertsson är beredd att ge Shinnimin ett rejält kontrakt, har vi haft en viktigare spelare någonsin? (EP räknas inte in här, han var för bra för att vara i samma diskussion)

Mest handlar det väl om vad han får för anbud från andra ligor samt om han ens vill vara kvar i Sverige. Annars håller jag med, och kan man lösa Burströmsituationen med skellefteå frigörs en rejäl slant redan där. Tror vår stridskassa kommer komma väl till pass inför nästa års lagbygge och den omstart det på sätt o vis kommer innebära med så pass många luckor att fylla.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 9:27 pm

Person skrev:
Lakersfan_03 skrev:Ja 16 år skulle man kunna säga, att jag kollat på lakers, mot ik Oskarshamn den första matchen den 10e oktober 2003!

Med vårat hemmaspel så tycker jag inte man kan säga att vi ska nedvärdera våra kvalitéer. Det gäller att ta fram dom på bortaplan och det är framförallt sams jobb.

Kvalitén på shl den här säsongen är lägre än på mycket länge ( tolka det hur du vill) truppen vi besitter ska vara på en helt annan plats än den vi befinner oss på. Vi ska inte hitta ursäkter Och undanflykter missar vi slutspel är det inget annat än ett totalt misslyckande, haveri, praktfiasko ja kalla det vad du vill.

Och ja säsongen är inte över och jag tycker mig se delar som kan leda till ett SM guld
Även om de delarna är få och under korta perioder..


7-1 sa du va? Du var inte helt ute och cyklade trots allt. Jag ger dig den poängen. :)
Hehe vi får se kvällen är inte över än och ett par mål till behövs. Men nu tycker jag det vore viktigare att hålla nollan inför derbyt i helgen.



Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Svartvadet » tor feb 21, 2019 9:29 pm

Visst, vid leder med 4-0, men vi möter ju ett lag som ligger i mittenskiktet i HA med den uppställning de har idag.

Har svårt att se hur de ska kunna slå ut AIK i en bäst av sju.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 9:31 pm

Det är möjligt men någonstans handlar det om att bryta trender. Och det verkar vi göra på det positiva planet. En till seger på bortaplan hade inneburit att vi plötsligt har en bortasvit!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 9:54 pm

En sak kan inte holmberg beskyllas för; att han är en målskytt. Finns ingen som bränt fler lägen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 9:59 pm

vlk skrev:En sak kan inte holmberg beskyllas för; att han är en målskytt. Finns ingen som bränt fler lägen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tyvärr är hans skott hans stora akilleshäl, riktigt låg SHL-nivå på det. Men det är sådant som kan utvecklas med tiden, hade varit värre om det var spelsinnet som inte höll.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 10:05 pm

Person skrev:
vlk skrev:En sak kan inte holmberg beskyllas för; att han är en målskytt. Finns ingen som bränt fler lägen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tyvärr är hans skott hans stora akilleshäl, riktigt låg SHL-nivå på det. Men det är sådant som kan utvecklas med tiden, hade varit värre om det var spelsinnet som inte höll.


Det är sant


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 10:07 pm

Tråkigt att Fasth inte fick hålla nollan, men Shinnimin var antagligen tvungen att ta sin obligatoriska utvisning i anfallszon.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 10:09 pm

Person skrev:Tråkigt att Fasth inte fick hålla nollan, men Shinnimin var antagligen tvungen att ta sin obligatoriska utvisning i anfallszon.


Sådana saker kan bli kostsamma i ett ev slutspel. Då håller det inte


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Primeau » tor feb 21, 2019 10:12 pm

vlk skrev:
Person skrev:Tråkigt att Fasth inte fick hålla nollan, men Shinnimin var antagligen tvungen att ta sin obligatoriska utvisning i anfallszon.


Sådana saker kan bli kostsamma i ett ev slutspel. Då håller det inte


Med detta spelet blir det inget slutspel.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre feb 22, 2019 12:42 am

vlk skrev:En sak kan inte holmberg beskyllas för; att han är en målskytt. Finns ingen som bränt fler lägen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dåligt scoutad
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre feb 22, 2019 1:00 am

Jag behöver inte citera en massa för det mesta är sagt innan i denna tråd. Vi är nog många som är överens om att så som säsongen har sett ut spelmässigt anser jag att det är för sent att hoppas på några större positiva trender under resten av säsongen. Misslyckade värvningar, defensiven är inte som förr, flera skador på nyckelspelare, PP funkar inte, det tas många idiotutvisningar, för många uddamålsförluster, Evertsson värvar sent in en redan "stukad" Hardt och någon sen värvning till kunde inte Evertsson ro i hamn (även om det vara nära) you name it. Det kan inte bli så mycket sämre.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » fre feb 22, 2019 7:39 am

Lakershjärta71 skrev:
vlk skrev:En sak kan inte holmberg beskyllas för; att han är en målskytt. Finns ingen som bränt fler lägen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dåligt scoutad
Absolut inte! Han har mer eller mindre alla verktyg för att bli en toppspelare i SHL, han är ju inte direkt invärvad som Calofs ersättare. Är Rahimi en klappkass back då han har noll mål?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre feb 22, 2019 8:18 am

Primeau skrev:
vlk skrev:
Person skrev:Tråkigt att Fasth inte fick hålla nollan, men Shinnimin var antagligen tvungen att ta sin obligatoriska utvisning i anfallszon.


Sådana saker kan bli kostsamma i ett ev slutspel. Då håller det inte


Med detta spelet blir det inget slutspel.
Det blir nog slutspel men fasth gör för många tavlor, det är juniormissar på flera av målen han släppt in på sista tiden. Hoppas Andrén får chansen snart igen

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster