Timrå IK - Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 17, 2019 9:18 am

Vi MÅSTE studsa tillbaka om vi ska ha en chans på slutspel. Timrå borta blir ingen enkel match. Men vi måste ha tre poäng. Har vi någonsin varit så dåliga på bortaplan som den här säsongen? Och då menar jag att det skiljer så mycket mellan hemma och borta statistiken

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Stupet » sön feb 17, 2019 9:53 am

Vi får nog nästan gå tillbaka till Växjö HC tiden för att hitta ett så totalt värdelöst bortafacit. Finns inga ursäkter längre. När man endast tagit 4 trepoängare borta på hela säsongen så finns det inga ursäkter längre. Det är ju just vårat bortaspel som troligtvis gör att vi missar slutspel i år. Det är tur att vi är så bra hemma i jämförelse. Annars hade vi legat toksist i SHL.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 17, 2019 10:29 am

Förstår inte vad vi kan göra annorlunda heller. Närmare 1000 supportrar och man uppträder ändå så håglöst i första perioden.

Sam måste väcka laget på något sätt framförallt borta. Kanske är dags för fagervall metoder?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Primeau » sön feb 17, 2019 11:01 am

Vi är inte sämst, Timrå är sämre. Men vi är seriens tråkigaste lag, väldigt lika Luleå när dom var som värst. Men med tanke på hur mycket som står på spel är det trots allt bättre att vara tråkigast än sämst.

Det som talar till VLH:s nackdel i denna matchen är, förutom då vårat usla bortaspel, det faktum att Timrå har sju raka förluster. Dessutom har dom sju raka förluster på hemmaplan. Alla lag har en otäck förmåga att bryta sina negativa trender mot just VLH. Ligans slagpåse, redan nu i princip klara för negativt kval, borde egentligen inte vara några som helst problem för dom regerande mästarna. Men detta laget hittar ständigt nya sätt att förlora.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » sön feb 17, 2019 11:07 am

Primeau skrev:Vi är inte sämst, Timrå är sämre. Men vi är seriens tråkigaste lag, väldigt lika Luleå när dom var som värst. Men med tanke på hur mycket som står på spel är det trots allt bättre att vara tråkigast än sämst.

Det som talar till VLH:s nackdel i denna matchen är, förutom då vårat usla bortaspel, det faktum att Timrå har sju raka förluster. Dessutom har dom sju raka förluster på hemmaplan. Alla lag har en otäck förmåga att bryta sina negativa trender mot just VLH. Ligans slagpåse, redan nu i princip klara för negativt kval, borde egentligen inte vara några som helst problem för dom regerande mästarna. Men detta laget hittar ständigt nya sätt att förlora.


Alla lag vänder sina negativa trender mot oss...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Varanen » sön feb 17, 2019 11:09 am

Vårt problem är att vi vill ha en mjukstart i matcherna. Om Tik, likt Mif, startar furiöst blir vi trötta och kinkiga. Vi ser det som en personlig förolämpning om någon tar i innan vi hunnit bli uppvärmda.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Primeau » sön feb 17, 2019 11:19 am

Inte bara starten ska vara mjuk, helst ska hela matchen spelas av i lagom tempo och soft atmosfär.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 17, 2019 11:58 am

Lakersfan_03 skrev:Förstår inte vad vi kan göra annorlunda heller. Närmare 1000 supportrar och man uppträder ändå så håglöst i första perioden.

Sam måste väcka laget på något sätt framförallt borta. Kanske är dags för fagervall metoder?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Jag hade velat att SAM testar att beådra mer puck dump på bortaplan. Prio ska vara att när man kommer över röd och inte har säker väg framåt så SKA pucken ner i hörnet eller bakom mål. Inga brytningar mot oss på offensiv blå!

Mer dump när motståndarna ställer upp så får de börja felvända.ä längst ner i egen zon med jagande forwards efter sig.

Igår slarvades det ordentligt innan offensivblå med lama dump som inte gick ner i deras zon eller drivningar och konstiga farliga passningar innan vi tar oss in över offensivblå.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Stupet » sön feb 17, 2019 2:19 pm

Dessutom får inte Sam dela på första linan. Vill se Versteeg, Shinnimin och Horak ihop för resten av denna säsongen. När dom spelar ihop så levererar hela den linan. Men när dom spelar i andra kjedjor så levererar endast Shinnimin. Visst att vi vill att fler kjedjor ska leverera men det är ju bättre att en gör det än att ingen gör det. Det jag saknar och som jag har saknat hela säsongen är att Rahimi går in och markerar direkt från början som han gjorde i slutspelet förra året. Årets Rahimi känns inte igen för 5 öre. Har Sam sagt till honom att dra ner på hårda tacklingar eller har han blivit rädd för att åka på avstängningar? Tråkigt att Hardt är borta för vi behöver nån mer än Shinnimin som vågar gå in med kraft.
Rahimi var vår torped förra året nu är han mer som en ladugårdsdörr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 17, 2019 4:26 pm

Håller med förstalinan. Resten. Nja!

Varför har inte Hallam ett konto här? ;)

Kanske dax att maila en inbjudan till honom så kan han svara på frågor 1 gång i månaden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Härmapan » sön feb 17, 2019 6:39 pm

Jag tror även på finn-linan (speciellt när Kiiskinen fått några matcher till i kroppen!

De gjorde 3 mål mot Brynäs senast så jag tycker inte att de är färdiga för pension riktigt ännu...?

Addera lite mer jävlaransmma så är vi med!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav bratsson » sön feb 17, 2019 6:48 pm

StenhårtSlagskott skrev:Håller med förstalinan. Resten. Nja!

Varför har inte Hallam ett konto här? ;)

Kanske dax att maila en inbjudan till honom så kan han svara på frågor 1 gång i månaden.
Sam.hallam@icloud.com
;)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 17, 2019 9:17 pm

bratsson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Håller med förstalinan. Resten. Nja!

Varför har inte Hallam ett konto här? ;)

Kanske dax att maila en inbjudan till honom så kan han svara på frågor 1 gång i månaden.
Sam.hallam@icloud.com
;)

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


Imorgon spelar dem in avstämning med chefen. Gå in och ställ några kloka frågor!
https://twitter.com/vaxjolakers/status/ ... 18976?s=21
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 17, 2019 9:30 pm

Och där gick rögle upp på samma poäng som oss samtidigt som Gelinas nu officiellt blev klar för skåningarna.
En vinst mot Timrå hade gett vind i segeln inför ett fullsatt vida arena på lördag.

Som någon skrev ovan låt oss vinna resterande bortamatcher så har vi slutspelsform.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » sön feb 17, 2019 10:07 pm

Lakersfan_03 skrev:Och där gick rögle upp på samma poäng som oss samtidigt som Gelinas nu officiellt blev klar för skåningarna.
En vinst mot Timrå hade gett vind i segeln inför ett fullsatt vida arena på lördag.

Som någon skrev ovan låt oss vinna resterande bortamatcher så har vi slutspelsform.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Bryter vi inte bortasviten på torsdag bryter jag fan ihop...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » mån feb 18, 2019 9:34 pm

Malmö kör över Timrå just nu undrar om vi får betala för det om ett par dagar?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Varanen » tis feb 19, 2019 10:43 am

Vi får alltid betala. Nu blir vi oroliga och ängsliga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Wolin » tis feb 19, 2019 7:02 pm

Timrå vet att vi är stressade över så få bortapoäng samt läget i tabellen, vår stress kan bli deras vinst, när du stressad som ishockeyspelare begår du misstag
Jag tror på förlust dessvärre, sedan kommer vi att vara enormt taggade mot HV, och kommer köra
järnet i ren frustration över förlusten mot Timrå, matchen mot HV går till förlängning och där förlorar vi som vanligt på straffar. Inte ett helt otänkbart scenario, jag hoppas givetvis jag har fel och att vi tar 6 p.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Kloker » tis feb 19, 2019 7:08 pm

Finska sjukan har återigen slagit till. Kiiskinen borta flera matcher framöver. Han har sträckt sig. Sanslöst!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 19, 2019 10:41 pm

Vad är det med frälsaren Hardt?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav bnils » ons feb 20, 2019 7:38 pm

Hardt o kiiski skadade, josen sjuk, pandersson avstängd. Öppnar för heljemo.
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » ons feb 20, 2019 11:20 pm

Ingenting talar för seger imorgon just därför vinner vi

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Svartvadet » tor feb 21, 2019 1:11 pm

Alltså... Timrå har ÅTTA spelare borta och kommer ställa upp med TIO juniorer.

Vinner vi inte ikväll, då kan spelarna lika gärna gå hem från Sundsvall. Hade varit största hånet i historien.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Kloker » tor feb 21, 2019 1:17 pm

Ännu mer press på laget. Lägg därtill bortaplan. Upplagt för en riktig rysare.

Men allt annat än tre poäng är ett gigantiskt praktfiasko.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 2:53 pm

Förlorar vi ikväll är det ett riktigt praktfiasko oavsett vad vi försöker skylla ifrån med. Vi ska praktiskt taget köra över Timrå ikväll oavsett borta spel o dylikt

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 3:37 pm

Lakersfan_03 skrev:Förlorar vi ikväll är det ett riktigt praktfiasko oavsett vad vi försöker skylla ifrån med. Vi ska praktiskt taget köra över Timrå ikväll oavsett borta spel o dylikt

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Naivt att tänka så, inget lag ska köra över ett lag i SHL.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Varanen » tor feb 21, 2019 3:39 pm

Säg inte så. Laget har en tendens till att vilja softa och ha det skönt som det är. Hoppas de är förbjudna att läsa om laget de möter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Svartvadet » tor feb 21, 2019 4:10 pm

Sant, förvisso. Men Timrås juniorer ligger sist i J20 och tredje sist i J18. Kan vi inte vinna mot ett J20, som vårt J20 skulle käka upp, så kan vi ju verkligen lägga ner verksamheten.

Och nej, det är inte naivt. Naivt hade varit att säga "Vi ska slå Timrå alla dagar i veckan även om de har fullt lag", för så ser inte SHL ut. Förväntar mig dock inte 6-0, men en vinst är inte för mycket begärt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 21, 2019 5:13 pm

Vi tog SM guld i fjol och folk här inne verkar vilja gulla med laget.. Man måste få in lite j*vla attityd och att dessa spelare inte skulle klara av press är naivt om något.

Man kan faktiskt kräva en seger mot ett lag som har bekymmer likt de skribenten här ovanför påpekade.

Jag vill se en rejäl urladdning ikväll,. Vi ska sluta tycka synd om oss själva Och spela likt sättet shinimin spelar på.

Jag tror på en 7-1 seger för vår del ikväll med viktiga signaler till hv71 på lördag inför ett fullsatt vida arena!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav bnils » tor feb 21, 2019 6:43 pm

Lineup!
Bilagor
22396B59-A871-48F9-82B5-CC4265BFBD29.jpeg
22396B59-A871-48F9-82B5-CC4265BFBD29.jpeg (133.58 KiB) Visad 10564 gånger
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav vlk » tor feb 21, 2019 8:17 pm

Har Högberg tänk bli proffs i nhl är det kanske dags att steppa upp...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav jahak » tor feb 21, 2019 8:18 pm

Fyfan va dålig högberg varit senaste tiden. verkar kröna det hela med en helt jävla genomusel insats ikväll. vad sysslar han med? så jävla nonchalant.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Svartvadet » tor feb 21, 2019 8:19 pm

Haha, ja hörrni, kvalitén på spelet i denna matchen.... Högst tvivelaktigt. Mycket som påminner om Korpen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 8:20 pm

Högberg har haft det tufft i ett par månader nu, när Andersson är tillbaka hoppas jag han får sitta som 7:e eller på läktaren och få sig en tankeställare. Tar han det bra så kan det göra honom gott.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Timrå IK - Växjö

Inläggav Person » tor feb 21, 2019 8:22 pm

Lakersfan_03 skrev:Vi tog SM guld i fjol och folk här inne verkar vilja gulla med laget.. Man måste få in lite j*vla attityd och att dessa spelare inte skulle klara av press är naivt om något.

Man kan faktiskt kräva en seger mot ett lag som har bekymmer likt de skribenten här ovanför påpekade.

Jag vill se en rejäl urladdning ikväll,. Vi ska sluta tycka synd om oss själva Och spela likt sättet shinimin spelar på.

Jag tror på en 7-1 seger för vår del ikväll med viktiga signaler till hv71 på lördag inför ett fullsatt vida arena!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Du skriver det själv, vi tog guld förra säsongen. Det är inte samma lag i år, det kan nog även du se.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster