Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » ons jan 09, 2019 7:44 pm

Hahah tänkte jag med på.
Men roligare att slänga iväg lite rykten.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 09, 2019 9:36 pm

teddy skrev:Hahah tänkte jag med på.
Men roligare att slänga iväg lite rykten.


Nu verkar han inte vara i Taifby utan övik med match mellan Modo-Björkröven.

Så kanske hade det något med Lakers att göra. Intervju för ny VD eller sportchef?? Evertsson har ju sagt att han bara är VD ”tillfälligt”.

"– Redan i dag har jag såklart en bra inblick i verksamheten som jag kommer behöva fördjupa mig i ytterligare. Därefter kommer jag påbörja mitt huvudsakliga uppdrag med optimeringen av organisation. I det arbetet ingår bland annat att tillsätta min efterträdare på VD-posten som alltså är en tillförordnad tjänst och löper ut när jag känner mig nöjd med optimerings-arbetet. Hur lång tid det kommer att ta återstår att se men när den dagen är här kommer jag att återgå till att enbart verka som sportchef"
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor jan 10, 2019 6:35 pm

Finnen förlängs inte, är utanför truppen nu, och då är både Lundberg och Reddox skadade.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 10, 2019 6:53 pm

Person skrev:Finnen förlängs inte, är utanför truppen nu, och då är både Lundberg och Reddox skadade.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Bra!
Nu behöver spets. SPETS! Helst vass som fan!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor jan 10, 2019 7:39 pm

Rick Nash fortfarande utan kontrakt
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor jan 10, 2019 7:43 pm

Hönans hitskeppade Guldklimp Ortega spelade inte många minuter mot Luleå (om ens någon) när ska någon gärdsgårds klubb ta över hans kontrakt?

Tukonen, Ortega och Lundberg väck.

Ska bli intressant att följa.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » fre jan 11, 2019 3:13 pm

Brandon Gormley klar för frölunda. En spelare jag gärna hade sett här istället för Bernhardt.

Men Evertsson har ju redan värvat Ortega, Tukonen och Bernhardt. Så vi kanske kan hitta ytterligare en bänksittare..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jan 11, 2019 4:36 pm

Sura-pelle skrev:Brandon Gormley klar för frölunda. En spelare jag gärna hade sett här istället för Bernhardt.

Men Evertsson har ju redan värvat Ortega, Tukonen och Bernhardt. Så vi kanske kan hitta ytterligare en bänksittare..

Junttilla har väl inte heller direkt motsvarat förväntningarna (MVP i finska ligan). Värvar man iskalla/bänkade/skadedrabbade spelare så är trots allt risken rätt stor att dom fortsätter vara just detta...
Finns det en krigskassa? Det återstår att se :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jan 11, 2019 5:47 pm

Gormley är ingen jag vill ha hit. Mycket hellre Bernhardt i en jämförelse.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 11, 2019 6:08 pm

"GORMLEY". Låter ju som en sjukdom. "GORMLEYS GONORREA". En klubb med självaktning måste ha liite stil på tröjnamnen. Ray BOURQUE, Paul COFFEY, Scott STEVENS, Petteri NUMMELIN - det var spelare du VISSTE skulle bli legender från sin backplats, redan vid dopfonten :wink:

"BERNIE" är väl i samma ålder som PERSSON när han kom? Jag är trygg med EVERTSSON. Always.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 11, 2019 6:36 pm

Varanen skrev:Gormley är ingen jag vill ha hit. Mycket hellre Bernhardt i en jämförelse.


+1

Självklart är det bättre med lite roadkills!

För att sedan köpa en ett riktigt lejon till förstafemman. Och nej, menar inte ännu en finne!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » fre jan 11, 2019 9:34 pm

DeLarge skrev:Rick Nash fortfarande utan kontrakt


Officelt idag(!) han slutar som hockeyspelare. Så det sket sig
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jan 12, 2019 6:41 am

Ingen som hört eller sett något med lite SUBSTANS?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jan 12, 2019 12:29 pm

Det är lite konstigt att inget är på radarn alls. Vad det verkar iaf.

Kan inte Evertsson uttala sig snart om läget? Tänker han värva något?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör jan 12, 2019 10:11 pm

Jag skulle vilja säga en sak när det gäller Ortega. En del verkar tro att han är hitvärvad som någon typ av spetsspelare som ska väga tungt i vår offensiv. Jag jämför snarare honom med värvningarna av Holmberg, Persson, Calle Johansson och Bernhardt. Alltså en spelare som man på sikt hoppas ha utvecklingspotential, och kan lyfta i klubbens regi. En spelare vi kanske t.o.m kan tänkas låna ut i slutet av säsongen. En spelare som dessutom inte påverkar kassan nämnvärt.

Killen har gjort 6 matcher i AHL, 29 matcher i ECHL och resten i juniorligor. En kille som behöver tid, därav ett treårskontrakt. Anser man fortfarande att han har potential så kommer man inte att göra sig av med honom. Kanske utlåning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 12, 2019 10:33 pm

Håller med. Bara för att man är transa så innebär inte det att man är en stjärnspelare. Svedala är den 51:a delstaten. :wink: :cry:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön jan 13, 2019 12:40 am

Håller också med rörande Ortega (även om han är juniortransa...)

MEN på en direkt fråga i början av säsongen så svarar Hallam:

Ortega borde göra 40+ poäng...

Sen fattar inte jag varför man tror det...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön jan 13, 2019 12:54 am

Härmapan skrev:Håller också med rörande Ortega (även om han är juniortransa...)

MEN på en direkt fråga i början av säsongen så svarar Hallam:

Ortega borde göra 40+ poäng...

Sen fattar inte jag varför man tror det...?
Han sa ju det med glimten i ögat då han gjorde 1,5p/match under försäsongen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 13, 2019 12:55 am

Jag tror dom hade högre förväntningar då han fick spela högt upp i kedjorna i början.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » sön jan 13, 2019 1:18 am

PutteA skrev:Jag skulle vilja säga en sak när det gäller Ortega. En del verkar tro att han är hitvärvad som någon typ av spetsspelare som ska väga tungt i vår offensiv. Jag jämför snarare honom med värvningarna av Holmberg, Persson, Calle Johansson och Bernhardt. Alltså en spelare som man på sikt hoppas ha utvecklingspotential, och kan lyfta i klubbens regi. En spelare vi kanske t.o.m kan tänkas låna ut i slutet av säsongen. En spelare som dessutom inte påverkar kassan nämnvärt.

Killen har gjort 6 matcher i AHL, 29 matcher i ECHL och resten i juniorligor. En kille som behöver tid, därav ett treårskontrakt. Anser man fortfarande att han har potential så kommer man inte att göra sig av med honom. Kanske utlåning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


han har icke ett 3års-kontrakt. tack och lov. bara över nästa säsong.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jan 13, 2019 2:36 am

Underbar läsning.

PutteA's snuttiga alster signerat Ortega - makalöst fint.

:roflol: :clappy:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön jan 13, 2019 3:14 am

Evert bredde på rätt bra i intervjun i samband med värvningen av Ortega, sa nåt i stil med att det var ytterst ovanligt att collegespelare med det CV:t inte siktade direkt på NHL. Detta uttalande, tillsammans med att pojkstackarn - ihop med Horak - var tänkta att ersätta fyra-fem av ligans vassare forwards fick åtminstone mig att ha hyfsat höga förväntningar på killen! MIELE försvann inför säsongen, men värvades också in sent. Jag ser Julius Junttilla som ersättare för ANDY MIELE. Hitskeppade Tukonen får ses som en tillfällig lösning, i samband med att tre spelare försvann till JVM.
Så, Ortega - ihop med Horak - är tilltänkta ersättare till ROBERT ROSÉN, DENNIS RASMUSSEN, ANDREW CALOF och ELIAS PETTERSSON. Hittills har det gått sådär... :eeeh:

Holmberg är också värvad inför säsongen. Han har gjort det sjukt bra hittills, men jag tror ändå att tanken med honom var att ersätta typ CARNBÄCK, dvs inte något mer etablerat namn. All heder åt Holmberg, han är den mest positiva överraskningen hittills i truppen!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jan 13, 2019 4:07 am

Enestubbbe, jag vet att du läser här.

Var är blåslampan på Höneröven?

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 13, 2019 6:26 am

Kloker skrev:Enestubbbe, jag vet att du läser här.

Var är blåslampan på Höneröven?

:oops:


Toker...

Behövs ingen blåslampa eller värvning.

Vi ligger topp-tre med ett av ligans mest solida försvar och ett grundspel som får halva shl’s lag att darra av skräck.
Utöver det har vi 4 set som leverar poäng och bidrar.

Nyförvärv är ingenting vi egentligen behöver men dyker det upp en ny forward på marknaden så blir det huggsexa och då är jag säker på att evertsson är där och hugger. Men tills dess tycker jag vi sitter lugnt i båten och ser var strömmen tar oss.

Gillar laget mer och mer iår får det bli mer betoning på laget, bredden snarare än individuella spetsen. Måhända att det inte räcker hela vägen i ett slutspel men krutet bör kanske användas för ombyggnad och att säkra kommande åren.

Använd istället pengarna för att bygga framtid. Vi har nästan inga forwards på kontrakt nästa år och stommen med Josefsson, Fröberg, kiiskinen och reddox sjunger på sista versen. Speciellt då Rosen inte är kvar. Nu krävs smarta förlängningar och att hitta nya karraktärsspelare som vi kan bygga laget runt och som hjälper nyförvärv in i spelet och klubben. Är tex Horak en sådan som trivs så bra i Växjö att han vill lägga 2-3 år här? Shinnimin?

Pesonen, juntilla men även kiiskinen är spelare som måste gå ner lite i lön vilket jag inte tror att de är så sugna på.
Kommer krävas smartness, pengar och lite tur för att hitta en ny smart mix av gammalt och nytt för att bibehålla positionen som en av ligans bästa klubbar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 13, 2019 11:02 am

https://hockeynews.se/articles/6281/

Blir det någon av dessa herrarna?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » sön jan 13, 2019 11:20 am

StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:Enestubbbe, jag vet att du läser här.

Var är blåslampan på Höneröven?

:oops:


Toker...

Behövs ingen blåslampa eller värvning.

Vi ligger topp-tre med ett av ligans mest solida försvar och ett grundspel som får halva shl’s lag att darra av skräck.
Utöver det har vi 4 set som leverar poäng och bidrar.

Nyförvärv är ingenting vi egentligen behöver men dyker det upp en ny forward på marknaden så blir det huggsexa och då är jag säker på att evertsson är där och hugger. Men tills dess tycker jag vi sitter lugnt i båten och ser var strömmen tar oss.

Gillar laget mer och mer iår får det bli mer betoning på laget, bredden snarare än individuella spetsen. Måhända att det inte räcker hela vägen i ett slutspel men krutet bör kanske användas för ombyggnad och att säkra kommande åren.

Använd istället pengarna för att bygga framtid. Vi har nästan inga forwards på kontrakt nästa år och stommen med Josefsson, Fröberg, kiiskinen och reddox sjunger på sista versen. Speciellt då Rosen inte är kvar. Nu krävs smarta förlängningar och att hitta nya karraktärsspelare som vi kan bygga laget runt och som hjälper nyförvärv in i spelet och klubben. Är tex Horak en sådan som trivs så bra i Växjö att han vill lägga 2-3 år här? Shinnimin?

Pesonen, juntilla men även kiiskinen är spelare som måste gå ner lite i lön vilket jag inte tror att de är så sugna på.
Kommer krävas smartness, pengar och lite tur för att hitta en ny smart mix av gammalt och nytt för att bibehålla positionen som en av ligans bästa klubbar.


Kul när någon annan tänker exakt likadant som en själv. Tycker precis så, har dessutom känslan att man driver hela organisationen som ett seriöst företag. När man då nosar på förstaplatsen med befintligt lag, varför ösa ut mer pengar? Förra året var vi kraftigt överspecade, för bra.
Jag har samma kritik som andra, mår illa över många prestationer men jag ser ändå nyktert på det. Tyvärr tror jag att vi får svårare i slutspel om man jämför med vissa andras lag intensitet. Vi får sen
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön jan 13, 2019 11:43 am

Person skrev:
Härmapan skrev:Håller också med rörande Ortega (även om han är juniortransa...)

MEN på en direkt fråga i början av säsongen så svarar Hallam:

Ortega borde göra 40+ poäng...

Sen fattar inte jag varför man tror det...?
Han sa ju det med glimten i ögat då han gjorde 1,5p/match under försäsongen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Jag hänvisar till ett samtal jag hade f2f med Hallam i höstas - det fanns ingen ”glimt” inblandad!

Han menade att Ortega borde vara god för 40+ så honom hade Lakers betydligt högre förväntningar på!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jan 13, 2019 2:22 pm

Att VLH går till slutspel med detta laget är vi nog alla överens om. Men att detta laget ska kunna försvara Guldet är en utopi. Självklart så måste det krävas rekryteringar om det ska kunna gå. Om det från VLH's håll väljs att ge fan i det så tror jag att det är många dyrt betalande supporters som blir väldigt arga och besvikna och känner sig blåsta. Man vill ju ha ett så slagkraftigt lag som möjligt för att kunna kriga till sista blodsdroppen och det finns det definitivt ekonomiska förutsättningar för.

Spara pengar? Hittills denna säsongen så har väl Hönan inte gjort annat än sparat pengar utav helvete med sina värvningar!

Toker - fyndigt! :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 13, 2019 3:23 pm

Kloker skrev:Att VLH går till slutspel med detta laget är vi nog alla överens om. Men att detta laget ska kunna försvara Guldet är en utopi. Självklart så måste det krävas rekryteringar om det ska kunna gå. Om det från VLH's håll väljs att ge fan i det så tror jag att det är många dyrt betalande supporters som blir väldigt arga och besvikna och känner sig blåsta. Man vill ju ha ett så slagkraftigt lag som möjligt för att kunna kriga till sista blodsdroppen och det finns det definitivt ekonomiska förutsättningar för.

Spara pengar? Hittills denna säsongen så har väl Hönan inte gjort annat än sparat pengar utav helvete med sina värvningar!

Toker - fyndigt! :lol:


Det är så jämt så detta med ”redan klart för slutspel” köper jag inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jan 13, 2019 3:29 pm

Ok. Vad tycker du då att VLH behöver göra?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 13, 2019 3:45 pm

Kloker skrev:Ok. Vad tycker du då att VLH behöver göra?


Jag säger bara att det är så jämt att min känsla är att det ”kan bli” slutspel men det ”kan” också bli en 7-8 plats. Så små marginaler är det. Hade vi haft två riktigt bra forwards i truppen till hade jag sagt att det både blir slutspel och bra chans på guldet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 13, 2019 5:02 pm

Kloker skrev:Att VLH går till slutspel med detta laget är vi nog alla överens om. Men att detta laget ska kunna försvara Guldet är en utopi. Självklart så måste det krävas rekryteringar om det ska kunna gå. Om det från VLH's håll väljs att ge fan i det så tror jag att det är många dyrt betalande supporters som blir väldigt arga och besvikna och känner sig blåsta. Man vill ju ha ett så slagkraftigt lag som möjligt för att kunna kriga till sista blodsdroppen och det finns det definitivt ekonomiska förutsättningar för.

Spara pengar? Hittills denna säsongen så har väl Hönan inte gjort annat än sparat pengar utav helvete med sina värvningar!

Toker - fyndigt! :lol:


Jag är inte emot att värva någon om det känns rätt! Men att bara plocka in en dyr import bara för att laget inte levererar vad du vill eller som de gjorde förra året och leder serien överlägset. Känns väldigt risky och onödigt! Helst vill jag ha någon med klass som skriver 2-3 år! Tex Emil Pettersson, johan Sundström, Kung Rosen eller liknande.

Är man i slutspel KAN man vinna! Tar vi bara oss förbi ev 8del/kvart tror jag på guld! Betänk att det här laget har blivitt bättre och bättre för varje månad som går. Är inte säkert att alla gubbar går på max än. Peaka ska man göra i mars april!

Vad händer om pesonen, Horak, Juntilla hittar en magisk kemi som man stundtals har men lite för sällan?

Bokk mognar plötsligt och börja spela seniorspel och börjar släppa puckar.


Kisskinen får några fler matcher och går ner 5kg, Holmberg börjar få lite flyt med målskyttet och tillsammans med grovjobbardansken bildar slutspelets hetaste kedja!

Netterberg bibehåller sin nuvarande poängform och tillsammans med josefsson stänger vilken femma de än möter.


Reddox och Lundberg lyckas spela hela slutspelet utan skador och dominerar i BP! Reddox kontrar in 3-4 mål i BP!

Hallam med nyputsad frilla står och är snyggare än vanligt i båset! vinner priset som snyggast frilla i slutspelet av SMP!

Det är inte omöjligt. Finns ingen favorit iår. ALLA kan vinna. Gäller bara att optimera sina styrkor!

Visst, det ska mycket till men ingen vill möta ett diciplinerat växjö i slutspel!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Romiro » sön jan 13, 2019 6:03 pm

För att ha en genuin chans på guldet MÅSTE minst en alternativt två spelare in som kan göra skillnad. Det måste ju finnas en enorm krigskassa med tanke på vad som har lämnat och vad som har kommit in. Sen att laget ändå har tagit poäng trots svaga insatser är starkt. Men i slutspel blir det tufft.

Jag hade gärna sett Emil Pettersson ansluta till truppen. Han kan göra skillnad. Jag hade gärna sett att Evertsson kikat lite på Zach Boychuk med, han har visserligen kontrakt över säsongen men gillar verkligen den killen.
Romiro
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: ons dec 26, 2018 9:12 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jan 13, 2019 8:01 pm

Sluta vara oroliga. Vi kommer stå på stortorget även i vår. Inget lag slår lakers i fyra matcher
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 13, 2019 9:23 pm

Everts stridskassa försvinner för varje hemmamatch där det är stolstifo..... Typ varje hemmamatch då.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster