Primeau skrev:StenhårtSlagskott skrev:Jag är framme vid slutspelet.
Med ligans tredje sämsta bortafacit och styvt 2 mål i snitt per match är det inte ens säkert att det blir slutspel...
Därför jag skrev ev slutspel när jag redogjorde för mina lag.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:StenhårtSlagskott skrev:Jag är framme vid slutspelet.
Med ligans tredje sämsta bortafacit och styvt 2 mål i snitt per match är det inte ens säkert att det blir slutspel...
Lackis skrev:Men hur kan du veta det då när han aldrig fått chansen högre upp i kedjorna?
Är han en brunkare/rollspelare i grund och botten eller har han blivit stämplad som det efter två år i ett stjärnfyllt lakers?
Kolla på vad han har presterat efter förutsättningarna han har fått. Ja han är rollspelare, men i grund och botten en offensiv spelare och det är konstigt att vi inte använder honom mer som det och ger han chansen att visa vad han kan i alla fall.
Lackis skrev:Men hur kan du veta det då när han aldrig fått chansen högre upp i kedjorna?
Är han en brunkare/rollspelare i grund och botten eller har han blivit stämplad som det efter två år i ett stjärnfyllt lakers?
Kolla på vad han har presterat efter förutsättningarna han har fått. Ja han är rollspelare, men i grund och botten en offensiv spelare och det är konstigt att vi inte använder honom mer som det och ger han chansen att visa vad han kan i alla fall.
teddy skrev:Tycker att ett Tifo till nästa hemmamatch mot domarkvaliten i shl är ett måste.
Eller någon form av protest eller ramsa.
Hade varit fett att sätta upp en banderoll på ståplats under andra perioden nästa hemmamatch.
Samtidigt som man tömmer hela ståplats på folk.
Under hela andra perioden.
Helt tomt på västra stå. Med en banderoll med ett väl valda ord om SHL (som är hockeymördare deluxe) samt om Domarna och deras kvalite och hålla varandra om ryggen.
Om inget görs eller sägs så kommer skiten och all värdelöshet med SHL och domarna att fortsätta.
Vi kommer att fortsätta skämmas över kvaliten och övriga hockeyvärlden kommer försätta skratta åt oss.
Något måste göras. Och det nu.
Det där är så sjukt.PutteA skrev:Daniel Winges chansningar på isen är ju inget nytt fenomen. Och ibland lockar han fram dom här horribla chansningarna som igår. Men för två säsonger sedan satte han sig själv på hela världskartan. Detta blev en jättesnackis även borta i NHL. https://www.youtube.com/watch?v=RepEx1W3YHI
Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...
Hur ofta händer det att man får 2+2 för dåligt uppträdande?
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)
2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?
Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett det innan...?
Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?
Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...
(Det får man ju snarare när en motspelare slår en annan motspelare i ansiktet...)
2+10 har man ju däremot sett otaliga gånger när nån blir irriterad och har synpunkter på domaren. Men 2+2 i dessa sammanhang känns mer ovanligt (och det är ju betydligt värre också)?
Det är säkert inte regelvidrigt men om nu domaren kände sig så kränkt (och haft typ 1% känsla) så hade han väl kunnat plocka Shinimin 2+10 och inte totalt dödat matchen... Eller är jag ute och cyklar?
Daste skrev:Härmapan skrev:Kom att fundera på en sak som jag inte har koll på...
Man har ändrat abuse/unsportsmanlike conduct från 10 min personligt vid första företeelsen till 2 minuter. 2+10 döms om du, i samma sekvens, fortsätter att protestera eller kallar domaren för nått olämpligt. Har sen poletten inte trillat ned ordentligt och du insisterar på att fortsätta åker du på ett matchstraff. Ändringen infördes för några år sen och domslutet, som Varanen säger, var 2 minuter high sticking och 2 minuter för protest mot domslutet (slag i sargen), som ingår i abuse of officials.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster