HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Inläggav vlk » lör dec 01, 2018 9:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:Bokk alltså han har ju noll koll på pucken och med 2 min kvar tappar han ju fan pucken två ggr om helt ohotad. Bambi på hal is.


FAN vad jävla slarvigt! Satan i helvetet! Alla får underkänt utom juntilla som ändå gör en hyfsad match och kommer undan med godkänt.


Nä, Bokk ska inte vara spelfördelare , det blev pajaserier


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Inläggav PutteA » lör dec 01, 2018 9:59 pm

Egentligen borde vi vara begränsade offensivt med det manfallet vi har på forwardssidan, och det borde vara vårt försvar med en full backbesättning som skulle hålla oss kvar i matchen. Istället är det backarna som
är huvudorsaken till att vi förlorar den här matchen. Däremot spelar vi riktigt bra i anfallszon. Sen måste jag säga att jag har sååå svårt att förstå hur man kan gå ut så energifattiga i ett derby, dessutom för andra gången i rad. Matchen förloras ju pga att man glömmer att stämpla in till derbymatch när pucken släpptes. I dagens hockey hämtar du sällan igen det.

Besviken som fan, dock inte i huvudsak på förlusten utan på inställningen inledningsvis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Inläggav Varanen » lör dec 01, 2018 11:01 pm

Men vi såg lama ut redan i onsdags. 2 tacklingar på hela matchen. Otroligt trist att vår backbesättning rasar ihop när de får hård forecheck emot sig. Borde ge oss bra möjligheter till snabba omställningar, istället blir det tårar, förlorade dueller och backhandflippar hejvilt. Klart att det inte är lätt att se något med tårfyllda ögon. Inte godkänt någonstans. Jesuit nunnorna skrämde upp oss idag med samma taktik som förra matchen.

Nästa gång kanske vi inser att några rapp med linjalen inte är hela världen. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Inläggav Svartvadet » sön dec 02, 2018 12:06 am

Du har helt rätt PutteA!

Denna matchen förloras pga spelare som är skadade och att HV71 är hungrigare. Just den delen med hunger är lite finurlig, då den skiljer sig mellan spelarna och oss supportrar.

För spelarna så är HV71 lite "lillebror" (avskyr det uttrycket, men finns inte många andra) som hellre slår oss än att vi slår dem. På supportersidan är det mer att Northbanks inte ser oss som värsta rivalen än och att vi tycker det är lite goare att vinna mot HV än tvärtom.

Hur som haver, trots förlusten idag, vi har ett grundspel som håller absoluta toppklass i hockeysverige - det är fakta. Vi har blivit en stormakt i SHL och gör saker som de andra lagen inte behärskar.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: HV Skjutersnett - Växjö Lakers 1/12

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 02, 2018 2:39 pm

Så här en dag efter när besvikelse lagt sig så kan man konstatera att vi hade oflyt i början av matchen. HV skjutersnett och den studsar på spelare och in.
Att vi saknar spelare ja, det gjorde HV också så det ser jag som ett icke-problem just i den här specifika matchen.

Vad jag skulle vilka se är linorna jag postade här innan match och inte de som hallam satte på banan. Man måste ha flera linor som kan hota.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster