Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 25, 2018 4:25 pm

Lakershjärta71 skrev:Är Kalle Johansson skadad? Han verkar stå utanför laget.

Finns 8 backar i laget, och 6-7 av de har ansetts vara bättre hittills.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tis sep 25, 2018 6:57 pm

Lakershjärta71 skrev:Är Kalle Johansson skadad? Han verkar stå utanför laget.

Kalle spelade i lördags.

Mvh Jonas
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor sep 27, 2018 7:57 pm

Jag tror varken ortega och horak är kvar i 20 omgångar....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre sep 28, 2018 8:14 am

vlk skrev:Jag tror varken ortega och horak är kvar i 20 omgångar....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Horak är jag ganska säker på att han är kvar, Hallam har ett stort förtroende till honom. Jag både tror och hoppas att han växlar upp runt omgång 10, det tar lite tid att ställa om dig och anpassa sig till spelet. Han sa själv att han blev förvånad över hur hårt alla tränar, i KHL var det ingen stjärna som tog träningarna på allvar då de redan hade sin plats "garanterad". Bara det säger en del om skillnaderna mellan ligorna. Så som sagt, ge honom någon månad så ska han nog ha kommit in lite bättre.
Jag är även glad över hur hårt han jobbar i defensiven, trodde inte att han skulle spela BP när jag såg att det var en tjeck som värvades som förstacenter.

Ortega är jag lite delad till. Ibland gör han riktigt bra saker, men han gör även en del misstag och felbeslut som inte ens en junior gör. När han får lite yta och tid är han väldigt snabb och kreativ, men han har svårt att lösa trängre situationer. Det som talar för att han är kvar är att han är billig och har ett tvåårskontrakt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre sep 28, 2018 9:33 am

Person skrev:
vlk skrev:Jag tror varken ortega och horak är kvar i 20 omgångar....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Horak är jag ganska säker på att han är kvar, Hallam har ett stort förtroende till honom. Jag både tror och hoppas att han växlar upp runt omgång 10, det tar lite tid att ställa om dig och anpassa sig till spelet. Han sa själv att han blev förvånad över hur hårt alla tränar, i KHL var det ingen stjärna som tog träningarna på allvar då de redan hade sin plats "garanterad". Bara det säger en del om skillnaderna mellan ligorna. Så som sagt, ge honom någon månad så ska han nog ha kommit in lite bättre.
Jag är även glad över hur hårt han jobbar i defensiven, trodde inte att han skulle spela BP när jag såg att det var en tjeck som värvades som förstacenter.

Ortega är jag lite delad till. Ibland gör han riktigt bra saker, men han gör även en del misstag och felbeslut som inte ens en junior gör. När han får lite yta och tid är han väldigt snabb och kreativ, men han har svårt att lösa trängre situationer. Det som talar för att han är kvar är att han är billig och har ett tvåårskontrakt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Så är det kanske , var en frustrerad igår


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre sep 28, 2018 4:54 pm

vlk skrev:Så är det kanske , var en frustrerad igår


Hehe...ja under matcherna är det Himmel eller Helvete. Antingen måste ALLA (mest spelaren som gör fel och chiefen) avgå med omedelbar verkan eller så hyllar man spelarens och chiefens smartness.

Jag gillar kommentarer under matcherna, men de är där och då.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre sep 28, 2018 5:45 pm

Men igår var spelet sådär... Jag tycker att vi är klart sämre än Brynäs!
Å andra sidan var vi klart bättre än lhc förra lördagen och torskade...
Märklig sport...

Horac tror jag blir bra! Skulle dock gärna få in en klasscenter till - Fröberg i all ära men är han förstalinmaterial? Nja...

Ortega vet man ju inte alls var man har? Grym på försäsongen och nu helt osynlig. Det är ju förvisso inte helt ovanligt att stjärnorna väntar med att tända till till det börjar brännas.
Förra året var väl Netterberg ”bäst” under försäsongen?

Men att Ortega ska axla Calofs roll tror jag nog inte - även om man kan hoppas...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » fre sep 28, 2018 5:50 pm

Jag tycker trots allt inte det vart så jävla illa. Visst, långt ifrån fulländat. Men har inte hälften så dåliga vibbar som t.ex. säsongen 16/17 då jag kände att det var totalt dödsdömt (slutade med serieseger och förnedrande nederlag i kvartsfinalen den gången, och en poängsvit nära på rekordlång mitt i säsongen).
Spets och målskytte kommer bli bättre, om inte annat vet vi att det är något evert har näsa för när det börjar dra ihop till mellandagsrea på spelarmarknaden.

Ortega har enligt mig orimliga förväntningar på sig. Han har varit precis så bra som iallafall jag förväntade mig, om inte bättre. Faller det väl ut så kan det bli riktigt bra mot mitten av säsongen. Och som någon annan skrev så tror jag också Horac kommer växa med tiden, när han kommer in i spelet. Bokk kommer också bli stabilare vart det lider och hybrisen svalnat av till en lagom nivå.

Shinnimin är den största behållningen, Rahimi den som har tappat mest (inga tvivel om att det kommer bli bra), Burström behöver mer bearbetning.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » fre sep 28, 2018 7:14 pm

Brukar läsa följande tråd viewtopic.php?f=7&t=20417 när jag känner mig dyster pga Växjös prestationer. Slutade ganska bra endå den gången
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör sep 29, 2018 8:51 am

Nä, har inte heller så höga förväntningar på Ortega. Men han såg ju grym ut på försäsongen och nu är han helt borta.
Det kan säkert bli ok med tiden.

Dock tycker jag att framför allt backarna dräller otroligt mycket jämfört med föregående år!
Joel P gjorde fler misstag i Timråmatchen än han gjorde under hela förra säsongen och Högberg har börjat agera som den junis han är - vilket han inte gjort tidigare.
Rahimi ser lite trött ut.

Nu säger jag inte att det är bågon katastrof men jag tycker att vi kom billigt undan mot Brynäs - låt oss hoppas på både bättre spel och tre poäng ikväll!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör sep 29, 2018 3:27 pm

Jag håller med VLK. Ortega håller inte i SHL som offensiv spets i ett lag som har höga ambitioner. Må så vara billig - men till vilket pris?

Pesonen? Är han med? Där snackar vi inte hockey-/krona.

Horak? Riktiga Pilar - Netik vibbar. Tror inte att han blir långvarig.

Tur att Juniorerna i laget visar stridskuk och banar vägen. DÄR är det hockey-/krona!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » sön sep 30, 2018 4:22 pm

Horák är bra, men hade hellre sett han leda en andrakedja. Känns konstigt om lagledningen förväntar sig att den här tjecken ska BÄRA det här laget en hel säsong. Tvivlar på det. Ville hellre se en förstecenter i typ Emil Pettersson.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis okt 02, 2018 7:16 pm

En sak som passerat lite obemärkt, apropå missnöjet i OFFENSIVEN i år - är frånvaron av Jörgen JÖNSSON. Som Ass. coach var det (inklusive PP) hans huvudansvar. En av Europas bästa centrar under sin aktiva karriär. Som coach höll han en låg och ödmjuk profil utåt i Lakers - men han kanske var GRYM med forwardsutvecklingen? TVÅ seriesegrar under hans två år i klubben kanske inte är tillfälligheter?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » ons okt 10, 2018 6:58 pm

MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor okt 11, 2018 8:06 am

MalZon skrev:http://www.minhockey.se/article/kiiskinen-ater-pa-is-med-lakers/

Mvh Jonas
Kommer bli som ett nyförvärv när han är tillbaka! Det är inte bara viktigt att få tillbaka honom som enskild spelare, utan han ökar dessutom konkurrensen i toppkedjorna vilket förhoppningsvis höjer prestationsnivån på ytterligare spelare.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor okt 11, 2018 8:37 am

När han är tillbaka - för det kommer att dröja. På bänken gör han fan ingen nytta.
Någon tidshorisont exakt när Kiiskinen är tillbaka finns inte.
Minhockey.
Han känner sig spelbar så länge han inte behöver ha pucken, så det är väl i boxplay då, säger Hallam skämtsamt och fortsätter:

– Jag hoppas att han ska vara i träning fullt så småningom. Har vi gett det den här tiden så förhastar vi oss inte nu. I dag var han på i 15-20 minuter, det kanske han kan vara på fredag också och sen kanske 30 minuter på måndag.


Stubben och Alexander Jepsen har betygsatt Hönans adepter under inledningen av SHL.
Skala: 1= Underkänd, 2= Godkänd, 3= Bra, 4= Hög SHL-klass, 5= Lysande.

Oliver Bohm, 3,

Placeringssäker med sin stora kropp. Deltar mer i det offensiva än tidigare har ett bra skott.

Linus Högberg, 3,

Smart, smidig och snabb. Spelar mycket och gör mycket rätt på isen. En potentiell powerplay-back, kanske redan i år?

Julius Junttila, 2,

En svag tvåa. Efter succé i Finland i fjol skickades forwarden ut av sin ryska klubb Sibir Novosibirsk efter bara fem matcher. Vad gör det med självförtroendet? Efter omständigheterna en tvåa. Öppnade positivt men har inte kommit rätt än. Vi tror det finns mer i honom.

Dominik Bokk, 3,

Hög högsta nivå men lite för ojämn. Har alla verktyg för att tillhöra toppskiktet i SHL.

Austin Ortega, 1,

Hittills Växjö Lakers största flopp. Hade en positiv försäsong som gav hopp om en potentiell målkung. Har haft svårt att skapa målchanser och att göra mål, trots att han befunnit sig i en fin omgivning.

Jonas Røndbjerg, 3,

Stark längs sargen. Hög arbetskapacitet. Murbräckan i valpkedjan. Bra spelförståelse.

Tuomas Kiiskinen, spelat för lite för att betygsättas.

Janne Pesonen, 1,

Inte kommit upp i den nivå som man förväntar sig av en spelare med det CV:t. Blir ofta av med pucken. Bör helt enkelt kunna prestera bättre.

Roman Horak, 4,

Har ett av SHL:s bästa spelhuvuden. Ensamt ansvarig för målproduktionen. Gör sina medspelare bättre.

Brendan Shinnimin, 3,

Lägger ned ett stort jobb i varje byte. Ett minus för produktionen, där har han inte levererat än. Ständigt nyttig i spelet.

Martin Lundberg, 2,

Jämn och gör sällan en dålig match. Har potential offensivt, vilket vi gärna ser mer av.

Nils Carnbäck, har spelat för lite för att betygsättas.

Pontus Holmberg, 3,

Lovande start. Vi ska komma i håg att han kom från division 1 men har anpassat sig väl. Öppnar vägar med sitt passningsspel.

Viktor Fasth, 5,

Har inte kunnat göra något på målen som han har släppt in. Klass rakt igenom.

Niclas Burström, 3,

Slukar mycket istid och har egentligen gått in och ersatt Eric Martinsson rakt av. Ska kunna vara bättre och bidra mer offensivt.

Peter Andersson, spelat för lite för att betygsättas.

Viktor Andrén, 4,

Hög potential och har varit bra. 94,3 i räddningsprocent vittnar om det. Tavlan mot Linköping finns ändå på näthinnan.

Daniel Rahimi, 3,

Leder laget defensivt. Tar mindre utvisningar i år och spelar ett större spel i år.

Arvid Lundberg, 3,

Stabil, gör sällan eller aldrig en dålig match. Extremt jämn.

Kalle Johansson, 2,

Haft en otacksam roll som sjundeback. Är på väg att komma in i SHL-tempot.

Erik Josefsson, 3

Stark trea. Är enligt statistiken SHL:s bäste tekare. Grovjobbare och lagets motor.

Linus Fröberg, 3,

Allround och användbar i alla spelformer – och roller. Finurlig och hittar ofta fina vägar i anfallsspelet.

Pontus Netterberg, 2,

Grymt skott och bra spelhuvud. Skulle behöva lite högre fart under fötterna.

Liam Reddox, 3,

Lever som han lär. Offervillig och täcker mycket skott. Bidrar med mycket hjärta och lunga till laget.

Joel Persson, 3,

Får med all rätt mycket kredd för sitt offensiva spel. Klassmål senast mot Frölunda och vi tror att det kan komma mer. Har fortfarande en del att jobba med i defensiven, även om just den biten ser bättre ut den här säsongen.

Mellanmjölk för ett regerande Mästarlag. :|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » tor okt 11, 2018 8:55 am

Vill bara poängtera att Andréns tavla var mot Lrebro och inte mot Linköping.
Annars bra sammanfattning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 12, 2018 4:34 pm

Om Hönan i ruset av en blöt självrannsakan skulle göra det rätta i att skeppa Juntilla så tycker jag att han ska slå två flugor i en smäll och paketera ihop Pesonen med. Han tillför nada i den offensiva roll som han ska axla. Ser trött, snuvig, tung och ointresserad ut. En massa offensiva penningar till ingen som helst förbannade nytta. Detta kan ju inte ens ett blint hockeyöga missat?

Vi måste ju ha en offensiv som kan snitta mer än 1-2 mål-/match. Vi har ju ingen ledande offensiv!

Ortega tycker jag ändå försöker. Han river, sliter och åker skridskor. Men han är ju långt ifrån att vara tungan-på-vågen. Inte riktigt vad vi hade hoppats på kanske. Här finns det ju dock sparkapital då jag inte tror att han har en lön långt jämfört med de två ovanstående besvikelserna.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » ons okt 17, 2018 4:26 pm

AJ får lite speltid i FBK och kan vara vara på väg "hem" igen. För mig är han alltid välkommen.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons okt 17, 2018 6:05 pm

Baker skrev:AJ får lite speltid i FBK och kan vara vara på väg "hem" igen. För mig är han alltid välkommen.


Läste också detta! Funderade en stund och konstaterar att jag nog också säger att han är välkommen "hem". Han är inte en producerande forward men hans arbetsinsats och ledarskap är välkommet. Den lön han förmodligen dunkade in i Färjestad tycker jag är uteslutet dock.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons okt 17, 2018 7:15 pm

Vad hände med surret om "sargspelskungen" EVERBERG? Skall vi värva honom lagom till negativt kval el? :wink:

Uppdatering av ryktesansvariga önskas tack!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons okt 17, 2018 7:23 pm

När det sen gäller A JOHANSSON gillade jag den arbetshästen hos oss, men jag får lite J HILDING-vibbar här - kung innan han drar till FBK, kommer hem och är plötsligt kass. Men men..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » ons okt 17, 2018 7:45 pm

Towen skrev:När det sen gäller A JOHANSSON gillade jag den arbetshästen hos oss, men jag får lite J HILDING-vibbar här - kung innan han drar till FBK, kommer hem och är plötsligt kass. Men men..


Känns som att jämföra äpplen med päron. Tror inte AJ skulle uppskatta att bli jämförd med Hillding.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lackis » tor okt 18, 2018 8:26 am

Towen skrev:När det sen gäller A JOHANSSON gillade jag den arbetshästen hos oss, men jag får lite J HILDING-vibbar här - kung innan han drar till FBK, kommer hem och är plötsligt kass. Men men..


Exakt min tanke
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor okt 18, 2018 8:27 pm

HÖNAN känns det bra? Har du koll på LÄGET?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor okt 18, 2018 9:50 pm

--> PutteA --> Stäng tråden innan Kloker riskerar anmälan för HETS MOT (HOCKEY)FOLKGRUPP :roflol: :roflol:

Det här laget är det sämsta sedan 2011/12. Gud hjälpe oss i denna svåra tid.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 18, 2018 10:47 pm

Kloker skrev:HÖNAN känns det bra? Har du koll på LÄGET?


Tror han är helt mållös.

Frågan är hur mycket pengar han har kvar i årets budget?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre okt 19, 2018 3:59 pm

Till alla er som tycker vi har haft stolpe ut hittills och att det vänder snart....
Vi har haft stolpe in!
Utan Fasth i målet hade vi haft 5 poäng och legat sist!

Agera därefter !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre okt 19, 2018 4:04 pm

Var det inte Fröberg som tyckte att detta lag är minst lika bra som det förra säsongen?

Det berättar lite om inställningen i laget.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 19, 2018 7:38 pm

Lågbudget lag.

Beträf nyförvärven..
En liten klen collegespelare, en liten klen back från HA som får lite istid, en finne som är helt knäckt efter en misslyckad sejour i KHL, och en hel juniorkedja där bara Pontus Holmberg håller måttet.

Bara Horak som kommer undan med hedern i behåll, men nu har även han slutat producera.

Är man SVENSKA MÄSTARE så ska man kunna locka hit bra mycket bättre spelare än så här..

Det här laget kan åka ur SHL. SÅ illa det.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 19, 2018 8:28 pm

Ser onekligen knepigt ut.

Dags att gå in i war-mode. Vi har varit där tidigare. Fighterna mot RBK, BIF och TIK (maybe) är säsongens salt.

Något som oroat mig enormt hittills är att det ser ut som om vi saknar flås. Att vi tappar ju längre matcherna pågår är nog inte bara svagt psyke (som om det inte vore alarmerande nog). Vi orkar inte genomföra matcherna på ett professionellt sätt rent fysiskt.

Nu är läget som det är och vi har alltid potatisodlarna i Ängelholm som vi kan smiska.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre okt 19, 2018 9:49 pm

Bara för Evertsson att inse att han har snålat alldeles för mycket. Kollar man rent budgetmässigt så är ju ändå fakta såhär:

Eget kapital 25,4 MKR.
Spelarbudget 2018 (efter värvningarna av Dennis och Miele) 42 MKR.
Nytt TV-avtal: 28 MKR -> 45 MKR

Spelare in/ut (lönemässigt):
Brodecki - Holmberg
Martinsson - Burström
Rosén - Horak
Calof - Ortega
Welch - Johansson
Miele - Junttila
Rasmussen - Bör vara 150k?
Pettersson - Bör vara 50k?

Förlängningar:
Netterberg - Samma som innan
Lundberg - Löneökning 120k->150k (gissningsvis)
Högberg - Löneökning 40k->80k (gissningsvis)
Røndbjerg - Samma som innan
Shinnimin - Löneökning 200k->300k (gissningsvis)

Detta betyder ju att vi har en betydligt lägre budget hittills i år, plus att vi har 25mkr TILL att forsla in vid behov. Rimligtvis borde man kunna göra såhär:

x - Horak - Kiiskinen
x - Shinnimin - Pesonen
Bokk - Fröberg - Holmberg
Reddox - Josen - Lundberg
Netterberg

Røndbjerg - Utlånas till HA för utveckling. Hade tagit honom framför Netterberg, men här är istid viktigare.
Ortega - Utlånas till HA för utveckling. Bevisligen har han ett bra skott, men måste få träna mot sämre lirare.
Junttila - Skickas till första lag som är sugna.
Carnbäck - Samma som Junttila.

Nyförvärv in skulle kunna vara: Everberg (inget NHL-kontrakt + att han funderar starkt på att vända hem av privata skäl), Calof (levererar lite för klent i KHL), Rob Klinkhammer (samma som Calof), David Desharnais (samma), Jannik Hansen (drömvärvning i min värld!!), Greg Scott (18 mål i BIF för något år sedan) - bara för att nämna några.

Jag hoppas att Everts lur går varm nu, vi får inte hamna för långt efter. Att ta sig direkt till Slutspel kan vara tillräckligt, man måste inte ha hemmafördel. Guld vinner man i Slutspelet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 19, 2018 10:03 pm

Du får nog lägga på 1-2 miljoner för resor, lägenheter och bilar till spelarna. Det räknar inte evertsson in i spelarbudgeten.

Att skeppa junttila blir inte gratis då lagen brukar splita på kostnaden i många fall. Vem vill ha en spelare med två(hittills) misslyckade klubbadresser?

Rönbjerg och Carnbäck blir säkerligen utlånade framöver.

Tror det här laget har mer att ge även om 2 spelare måste in runt jul. Men två ytterforward? Ingen center?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre okt 19, 2018 11:28 pm

Vi behöver en riktig center, en playmaker, samt två vassa forwards


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 20, 2018 12:11 pm

Risken med om vi väntar för länge med nyförvärv är att ett sargat självförtroende för övriga i truppen blir svårt att vända.

Samtidigt som de yngre behöver tid ( vilket de behöver, att vi ska se en ny Elias samt Joels föregående säsong är föga troligt) så har profilerna inte levererat. Det behövs konkurrens och kanske rent av ett slagsmål på träningen för att väcka laget. Annars är risken att det blir en lång säsong med låga publiksiffror.

Vi tog SM guld ifjol det är klart att vi får ha högre krav på laget än vår befintliga tabellposition. Med framgång kommer högre förväntningar. Och det är något såväl spelare, ledare Och organisation får leva med.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster