Välkommen Tobias Aronsson Back J20

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Välkommen Tobias Aronsson Back J20

Inläggav Anders L » tis jul 31, 2018 2:05 pm

Tobias Aronsson från MODO.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Back.

Inläggav Varanen » tis jul 31, 2018 8:03 pm

Något du vill utveckla?

En spelare du gillar? En spelare på ingång? En spelare att hålla koll på för nästa säsong. Tränar han tillfälligt här? Eller vad?

Du måste skriva något mer än bara ett namn. Om jag bara skriver Forward: Tommi Jokinen, Kalpa så undrar du säkert varför. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Back.

Inläggav smashinlovely » tis jul 31, 2018 8:36 pm

Enligt Hockeysverige.se så var han enligt Hockeymagasinet på g till Lakers redan i maj.

Var visst bekräftat nu av Modo
Hockeymagasinet igen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Back.

Inläggav vlk » tis jul 31, 2018 10:05 pm

Låter ju kanon


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Back.

Inläggav Varanen » ons aug 01, 2018 5:58 pm

Jag gillar verkligen att Modo betonar hans spelförståelse. Teknisk skicklighet, styrka, snabbhet osv är lättare att träna upp än spelförståelse. Självklart kan man utveckla det sist nämnda både genom träning, och inte minst genom att skaffa sig rutin. Men det finns en nivå som vi inte vetenskapligt kan svara på ännu (inget onaturligt) som ett fåtal spelare har. Ett bra exempel på detta är RR.

Jag jämför inte, utan konstaterar bara att de som besitter en stor spelförståelse får mycket "gratis".
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Back.

Inläggav Varanen » ons aug 01, 2018 7:01 pm

Kan vi ändra rubriken till spelarens namn? Om Anders L tjurar kan den som ändrar hänvisa till mig. Back. är ingen bra rubrik.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Back.

Inläggav Flanders » ons aug 01, 2018 7:28 pm

19 år, 187 cm lång, spelsinne som är svårt att matcha i Sverige, odraftad.

Något är fel i den ekvationen. Någon som vet vari svagheterna ligger hos vår nye J20 #7?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Back.

Inläggav Varanen » ons aug 01, 2018 7:37 pm

Excellent synpunkt Flanders.

Jag gillar värvningen, men något har gnagt i bakgrunden. Svag och/eller ointresserad att försvara? Träningsviljan eller den taktiska disciplinen är två andra klassiker. VLH är rätt plats för att få det utrett. Vår klubb har tålamod så länge spelaren är ödmjuk och ger sitt yttersta.

Gäller även de som redan har a-lagskontrakt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Back.

Inläggav Lakershjärta71 » ons aug 01, 2018 9:36 pm

Tobias Aronsson, är han värvad till J20 eller A-laget? I artiklar jag har läst framgår det bara att han är värvad till de svenska mästarna. Otydligt.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Back.

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 01, 2018 9:54 pm

Lakershjärta71 skrev:Tobias Aronsson, är han värvad till J20 eller A-laget? I artiklar jag har läst framgår det bara att han är värvad till de svenska mästarna. Otydligt.


J20

A-truppens backsida är Stark, och full. Men skulle han visa framfötterna där kan det nog bli lite SHL-spel också. Eller åtminstone lite CHL kanske. Men finner det lite märkligt att han är odraftad om han är så talangfull. Jaja. Vi får se vad han går för. Välkommen!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Back.

Inläggav Svartvadet » tor aug 02, 2018 1:28 am

Varför är det konstigt att han är odraftad? Fattar noll. Spelare kan ju ha massor av talang som de inte får ut.

Eric Martinsson - Odraftad, kom från SuperElit i RBK och gjorde succé i KS (trots skada)
Joel Persson - Behöver man ens skriva?
Calle Rosén - Juniorlandslaget, kung i SuperElit, odraftad, men otroligt mycket talang.
Niclas Lundgren - Osynlig som junior, hygglig i HA - vidrigt bra i SHL med rätt omgivning.
Niclas Burström - Janne Karlsson: "Han påminner mig om Lidström" - även denna herre ODRAFTAD

Draft är bara intressant med första alt andrarundan, annars är det skitsamma. Det handlar mer om rättigheter än hur bra en hockeyspelare är/kan bli.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Back.

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 02, 2018 8:52 am

Svartvadet skrev:Varför är det konstigt att han är odraftad? Fattar noll. Spelare kan ju ha massor av talang som de inte får ut.

Eric Martinsson - Odraftad, kom från SuperElit i RBK och gjorde succé i KS (trots skada)
Joel Persson - Behöver man ens skriva?
Calle Rosén - Juniorlandslaget, kung i SuperElit, odraftad, men otroligt mycket talang.
Niclas Lundgren - Osynlig som junior, hygglig i HA - vidrigt bra i SHL med rätt omgivning.
Niclas Burström - Janne Karlsson: "Han påminner mig om Lidström" - även denna herre ODRAFTAD

Draft är bara intressant med första alt andrarundan, annars är det skitsamma. Det handlar mer om rättigheter än hur bra en hockeyspelare är/kan bli.


”spelsinne som är svårt att matcha i Sverige”

Då har han fläskiga brister någon annanstans som måste förbättras möjligen. Att han kan bli bra utan draft är väl orelevant här och självklarthet. Frågan är då mer: varför är han odraftad?

Följdfråga. Är han släkt med Victor Aronsson i Modo?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster