4:7

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 12:17 pm

Svartvadet skrev:Det är lite konstigt, euforin finns inte riktigt där som förra gången. Dessutom vill ju inte laget festa med supportrarna denna gången, så blir lite mer avslaget

Hoppas på lite mer kamp nästa år, för detta var fan för enkelt


Lite så. Första gången är ju alltid bäst ;) att vi sedan bara gick och hämtade guldet gör att man njuter mer nu men inte denhär tokgläden när vi tog det som lite underdog senast.

Festa med laget kan man ju göra ikväll. Och det var fullt drag både på flygplatsen och utanför vida igår så.

Blir nog trevligt ikväll och sedan börjar vi jobba igång sillynSeason. Gäller att smida medans GULDET är varmt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 4:7

Inläggav Varanen » mån apr 23, 2018 1:29 pm

Vi har inte lyckats med att försvara ett guld ännu, så det blir en utmaning oavsett styrkeförhållandena. Dessutom lär vi tappa en hel del spelare så silly blir intressant. Och vi måste ta revansch på oss själva i CHL. En förlust som fortfarande svider lite.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 4:39 pm

CHL ser jag bara som träningsturnering. Vinna där känns inte som prio. Men fina pengar om man går långt. :D

Känner mig redan laddad för att försvara guldet. Spöa låtsaslaget Linköping lite enkelt. Tar 12 enkla poäng mot finallooooser laget Skellefteå. Och inte minst knäcka HV i smålandsderby. :lol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 4:7

Inläggav Kloker » mån apr 23, 2018 4:51 pm

På tal om pengar, det måste ju onekligen klinga rätt fint i kassakistan för VLH. Final i CHL, seriesegrare i SHL och Svenska Mästare!

Ett par tre fyra miljoner (sponsorer inkl.) i alla fall väl?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 5:30 pm

Kanske dags för en kupp! skråla: SIGNA eller DANSA när EP40 kallas fram och sedan fram med ett kontrakt och penna;) är nog enda chansen att vi får se honom i Växjö nästa år ;)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 10:00 pm

Fan vad saknar den riktiga rahimi. Tur att han har åtminstone 3 månader att odla.

Härlig försvarsgeneral med och utan skägg. Men ett mäktigt skägg är ett klart plus
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 4:7

Inläggav Wolin » mån apr 23, 2018 11:00 pm

Känns inte alls som det är samma feststämning i stan som när vi vann 2015, då det var karneval tåg på storgatan, varenda bil hävde sig på tutan. Nu när man gick på storgatan ikväll, kändes det som om vilken vardag kväll som helst, jag såg till och med en lakers spelare komma å gå ensam med guldhjälmen på.

Kommunen kunde exempelvis tagit kontakt med lokala föreningar etc, på vad man kunde göra mer.
Man kunde hållit på längre än en timma på stortorget, tagit dit några rejäla band. Bandet som spelade ikväll var duktiga, men jag hade aldrig hört talas om dem innan.

Men samtidigt var det ju stillsamt firande som gällde i år.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: 4:7

Inläggav Svartvadet » mån apr 23, 2018 11:10 pm

Du svarade själv på din egen fråga Wolin. Stillsamt firande, tråkigt nog.

VLH vill inte göra en stor grej av Guldet som sist, därför blir det såhär.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 11:14 pm

Wolin skrev:Känns inte alls som det är samma feststämning i stan som när vi vann 2015, då det var karneval tåg på storgatan, varenda bil hävde sig på tutan. Nu när man gick på storgatan ikväll, kändes det som om vilken vardag kväll som helst, jag såg till och med en lakers spelare komma å gå ensam med guldhjälmen på.

Kommunen kunde exempelvis tagit kontakt med lokala föreningar etc, på vad man kunde göra mer.
Man kunde hållit på längre än en timma på stortorget, tagit dit några rejäla band. Bandet som spelade ikväll var duktiga, men jag hade aldrig hört talas om dem innan.

Men samtidigt var det ju stillsamt firande som gällde i år.


Tror det beror lite på som vi varit inne på tidigare. Sudden mål och dessutom på hemmaplan är ju svårslaget. Det är ju givet att de blir karneval :!:

#EP40 verkar ta plats i VM-laget. Grattis och lycka till!

Går det att ändra trådnamnet till något mer festligt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: 4:7

Inläggav Wolin » mån apr 23, 2018 11:31 pm

Fast guld är alltid ett guld kan jag tycka, det skall firas ordentligt och inte göras till någon halvmesyr bara..
Fast om vi nu skall börja prenumera på guldet årligen som någon av talarna sa, kanske det här räcker.. :D


Mest tror jag att det beror på att man inte vill ha några nya skandaler, därför kör man med både hängslen och livrem istället, risken är bara att det istället mynnar ut i avslagenhet, ingen vågar släppa loss riktigt.
Men vi fans jag tycka vad vi vill, det är inte vi som bestämmer ändå.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: 4:7

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 23, 2018 11:48 pm

Nu har vi ju aldrig lyckats försvara ett guld. Kanske vi skulle testa. Tror det kan bli bra fart då. Tex HV i final och vi vinner 7:e och avgörande i vida.

Men när det gäller SM-Guld så är det ju inte bara dendär explosiva känslan som kommer över en på matchdagen som räknas. Man mår ju jävligt bra under hela sommaren också, den mer långsiktiga sköna känslan är underskattad tycker jag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 11 gäster