Övrigas matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Övrigas matcher

Inläggav Fredrik R » mån apr 09, 2018 10:25 pm

Det lutar åt en finalrepris ala 2015 hörni..

DIF - SAIK 1-3 i matcher.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » tis apr 10, 2018 9:28 pm

Idag åkte Troja ur allsvenskan, synd tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Sura-pelle » tis apr 10, 2018 10:00 pm

Jag gråter inte direkt. Har fortfarande inte förstått vad det var för samarbete vi hade klubbarna emellan och vilka som fick vinning av det. Vi eller Troja? Eller ens någon..(?)
Vad gav det Rönnbjerg och Carmbäck att komma till Troja? Vad gav det Troja?

Nä Troja är som TAIF För mig. Smuts.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » tis apr 10, 2018 10:06 pm

Jag har sett för många Trojamatcher genom åren för att jag inte ska bry mig...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Svartvadet » ons apr 11, 2018 12:09 am

Det är bara för Troja att erkänna att man fortfarande är lite vilsna i vad man är för typ utav förening.

Personligen tycker jag det är tråkigt, för mig är Troja ett adelsmärke för Småland när det kommer till hockeyfostring och någonstans är det där problemet är. Man har liksom tappat sin identitet och mitt i hela alltet så dök vi upp, om och sedan förbi med hästlängder - vad gjorde Troja därefter? Försökte bli som oss.

Troja har två olika val att ta:
1. Bli en talangfabrik som är ett mittenlag i HA med hjälp av Lakers
2. Stå helt på egna ben och försöka kriga sig till en plats i HA, men troligtvis harva i ettan

Troja måste helt enkelt inse att dagarna där man var en Stormakt i Allsvenskan (låter fel att säga, men ni fattar) är förbi. Man kommer ALDRIG att bli storlag i Småland igen, never ever.

Det fick ett guldkantat avtal med oss, ett avtal som hade GARANTERAT dem i plats i HA om de utnyttjat det rätt. Röndbjerg fick harva i deras fjärde, ibland tredje. Wistén fick inte ens chansen att spela för dem, utan istället blev det Västervik för honom. Dominik Bokk, rankad att gå förstarundan, ville de inte heller ha. August Nilsson då? Sunnefors? Sundberg? Madsen? Nej, nej och nej. Alla dessa spelare är bra spelare på HA-nivå alla dagar i veckan, så är det bara!

Det har ju dessutom gått ett rykte att Evertsson skulle skriva Brodecki som "fri att gå mellan föreningarna" innan det fönstret stängde, för att sedan låna ut honom på slutet av säsongen. Vad tror ni Troja sa? "Nej, det förstör gruppdynamiken"

De är helt enkelt lite för stolta ännu, vilket är synd. Tänk om de hade satsat fullt ut, med hjälp av oss och samtidigt haft råd med att kräma ur en eller två feta värvningar, då hade man kanske till och med nosat på en kvalplats uppåt...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » ons apr 11, 2018 9:09 am

Synd om patetisk stolthet hindrar de från att göra det bästa för sin klubb. Oproffsigt minst sagt. Det är så mycket roligare att vinna matcher än att stolt åka ur serier och gråta sig till sömns.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » ons apr 11, 2018 2:02 pm

Varanen skrev:Synd om patetisk stolthet hindrar de från att göra det bästa för sin klubb. Oproffsigt minst sagt. Det är så mycket roligare att vinna matcher än att stolt åka ur serier och gråta sig till sömns.


De tänker nog inte så! De ligger nog i sängen och tröstar sig med att: "Vi åkte i alla fall ur på egen hand"...

Det är väl lite som tajf resonerer: "Vi lägger hellre ner föreningen än att samarbeta med Lakers"!

Men visst är det tragiskt...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Sura-pelle » ons apr 11, 2018 2:26 pm

Så varför ska man ha ett samarbete med dom överhuvudtaget? Vilka gynnar det, oss eller dem? Vad jag kan se så har årets samarbete inte gynnat någon och allt slutar med att Troja innerst inne inte ens vill ha ett samarbete alls, vilket högst sannolikt också leder till att de åker ur.

Nä, lägg ner. Det är bevisat att Troja är precis lika patetiskt stolta över sitt som TAIF trots att de bara blir sämre och sämre som förening. Låt de vara det och låt de stå för sig själva och falla. Jag vill inte att min förening VLH, bäst i småland förknippas med dem. Usch..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » ons apr 11, 2018 3:03 pm

Kanske ett samarbete med KHK?

Ett samarbete med någon av Inavelsföreningarna i länet kunde man ju räkna ut med röven åt en kritbit att det inte skulle fungera. Bara låt dom vara.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Lakersfan_03 » ons apr 11, 2018 9:49 pm

Efter att ha kollat på Djurgården - Skellefteå så kan man konstatera flera saker.
1 man kan aldrig räkna ut djurgården
2 publiken bar verkligen fram djurgården, ju högre publiken lät desto bättre spelade djurgården. Globen kokade fullständigt i den tredje perioden.
3 jag hoppas verkligen Skellefteå vinner nästa match.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Sura-pelle » ons apr 11, 2018 10:02 pm

Känns som att allt spelar oss i händerna just nu. Detta kommer gå till 7 matcher för Djurgården vinner på fredag. Helt övertygad. Och hur något av lagen ska orka 5, 6 eller 7 matcher mot detta Växjö vi har i år, det ser inte jag..

Naturligtvis tar jag inget för givet, men rimligheten i förhållande till hur starkt lag vi faktiskt har i år. Allt talar för oss.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » ons apr 11, 2018 10:07 pm

Du är inte du du! :D :wink:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Sura-pelle » ons apr 11, 2018 10:12 pm

Kloker skrev:Du är inte du du! :D :wink:


Jo jag är jag.. :wink:
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » ons apr 11, 2018 10:36 pm

...dum du...dum...jag...dum...
:D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Person » fre apr 13, 2018 8:45 pm

Jaha, då ser det ut att bli Lakers-SAIK i final. Inför semifinalen så hade jag hellre sett SAIK som vinnare men DIF ser tröttkörda ut, nästan så att jag hellre hade sett DIF i finalen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » fre apr 13, 2018 8:51 pm

Nja, tycker det känns bra!
saik spelar samma spel som vi men är betydligt sämre både vad det gäller förmåga och rent taktiskt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » fre apr 13, 2018 8:54 pm

Jag hoppades på saik. Blir en rolig final detta...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav venomizer » fre apr 13, 2018 9:04 pm

Härmapan skrev:Nja, tycker det känns bra!
saik spelar samma spel som vi men är betydligt sämre både vad det gäller förmåga och rent taktiskt!


Fast saik har slutspelsrutin och inte särskilt mycket nerver. Dif hade varit lättare, ser bleka ut.
Blir ovisst tror jag.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Härmapan » fre apr 13, 2018 9:09 pm

venomizer skrev:
Härmapan skrev:Nja, tycker det känns bra!
saik spelar samma spel som vi men är betydligt sämre både vad det gäller förmåga och rent taktiskt!


Fast saik har slutspelsrutin och inte särskilt mycket nerver. Dif hade varit lättare, ser bleka ut.
Blir ovisst tror jag.


Förvisso, men Hallam har rätt bea koll på saik och vi har gjort det förut ;)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Daste » fre apr 13, 2018 9:21 pm

SAIK förlorar ju finalserier mest hela tiden.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Övrigas matcher

Inläggav Fredrik R » fre apr 13, 2018 10:21 pm

Tänk att Nyström lyckas kasta skit på oss trots att det är SAIK och DIF som gjort upp utan att Växjö vart inblandat. Det är oss det är fel på, inga andra. Bara oss.

https://www.expressen.se/sport/kronikor ... l-eh-jaha/
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Övrigas matcher

Inläggav Niles » lör apr 14, 2018 11:14 am

Stockholmssyndromet..alla är bara intresserade av..ehh..eller kanske inte.
Två grymma lag möts..klasser bättre än fjolårets båda finallag. Ska bli jävligt kul :D
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » lör apr 14, 2018 2:00 pm

Jag orkar inte lägga någon energi på en skribent som försöker använda media som någon sorts kuk-förlängare. Nyström och Wennerholm är två avundsjuka NOLLåttor som tillsamman borde sättas på en flotte och puttas ut till havs mot en värld utan återvändo.

MEN Nyströms bittra och avundsjuka alster ovan ger ju en enorm tändvätska för våra Krigare! Upp med skitblaskan och dess krönika på väggen. Spika upp varsitt fotografi på stofilerna jämte också.

Tack för den! :twisted:

(jag hade inte brytt mig nämnvärt om nyström skrivit ovanstående i en personlig blogg eller på twitter. men när man skriver för en rikstäckande tidning så ska man vara opartisk. han kommer mycket väl ihåg att höneröven vevade med armarna 2015 - undrar vad han ska skriva nästa år när vi är i final igen?

2018 - lakers vann guld och det var då kloker sög tag i mig och knäckte min näsa på tre ställen?)


Nu snackar vi lösnummer och klickningar!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav Flanders » sön apr 15, 2018 10:37 am

Men förmodligen har han en poäng. Hur gärna vi än vill bli accepterade så får vi acceptera att folk som inte är från Växjö hellre vill se de klassiska klubbarna eller storstadsklubbarna i final.

Sen kunde man ju önska att journalister i rikstäckande media hade jobbat mer med att bygga suget efter en finalserie snarare än att rubriksätta hur ointressant det är.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » mån apr 16, 2018 7:43 am

Flanders skrev:Men förmodligen har han en poäng. Hur gärna vi än vill bli accepterade så får vi acceptera att folk som inte är från Växjö hellre vill se de klassiska klubbarna eller storstadsklubbarna i final.

Sen kunde man ju önska att journalister i rikstäckande media hade jobbat mer med att bygga suget efter en finalserie snarare än att rubriksätta hur ointressant det är.


Det kommer att ta en generation och växa in i SHL. Om en generation kommer vissa lag typ leksand , Modo osv att vara motsvarande Bäcken, Göta osv. De yngre växer upp med nya favoritlag och hatlag som kommer att prägla dem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » tis nov 27, 2018 10:22 pm

Kollat på DeNedtränade - HerrBehåå ikväll.

RBK vann rättvist. Frölunda är sega, precis som maratonlöpare som låtsas vara hockeyspelare är. Flera har uppmärksammat att vårt lag ser konkurrenskraftigt ut i en jämförelse med resten av serien. Jag håller med, även om vi givetvis kan göra saker bättre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav vlk » tis nov 27, 2018 11:26 pm

Varanen skrev:Kollat på DeNedtränade - HerrBehåå ikväll.

RBK vann rättvist. Frölunda är sega, precis som maratonlöpare som låtsas vara hockeyspelare är. Flera har uppmärksammat att vårt lag ser konkurrenskraftigt ut i en jämförelse med resten av serien. Jag håller med, även om vi givetvis kan göra saker bättre.


Det var ganska gott faktiskt när zaar drog ner ridån med minuten kvar...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » lör jan 05, 2019 7:24 pm

Sist på pucken nu, men kodie curran. Vilken lirare. Snubbla in från norska ligan 29 år "gammal"och leverera 18p +/-11 i Bandyklubben. Skoj! Sålänge det är mot rätt lag, ex. Brynäs
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » lör jan 05, 2019 7:37 pm

Absolut, men det säger en del om statusen på SHL. Det börjar smärtsamt märkas hur många som spelar i andra ligor. Och det hjälper inte att funktionärerna hittar på lite egna hyss. Mer ödmjukhet efterlyses. Vi är inte så bra som vi tror.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » lör jan 05, 2019 7:55 pm

Ja, märktes tydligt redan förra säsongen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav Varanen » lör jan 05, 2019 7:57 pm

Sant. Men det innebär att vi fortfarande är konkurrenskraftiga trots att vi är missnöjda med vårt spel. Tittar just nu på Saik-Fbk och de är absolut inte bättre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » lör jan 05, 2019 9:47 pm

Sällsynt bra resultat i kvällens omgång sett med växjö ögon. Timrå och Mora vinner, Rögle slår Brynäs, Malmö torskar mot örebro. Linköping delar poäng med HV och Färjestad förlorar mot SkAIK. Vips, åter bara 3p till första placeringen och det med ett lag som lämnar en hel del att önska. Så återigen, ja, ligan har tappat i kvalité. Inga CmoremiljonermonstervärvningslillaKHLeffekter inte. För känslan man får när man tittar på matcherna är ju knappast att ligan är jämn därför att alla lag håller en extremt hög standard, utan snarare tvärtom.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Övrigas matcher

Inläggav teddy » tor jan 10, 2019 10:33 pm

En riktig domarskandal utspelade sig i Ängelholm i slutet av matchen.
Malmö gör mål. Men döms bort. Eftersom målburen var flyttad ur läge.
Fast det var en Rögle spelare både slog in pucken och som flyttade den. Då kan man ju sätta det i system. Att flytta målburar så fort någon kommer fri. Utan att straffas.
Dessutom skulle Malmö precis innan ha ett powerplay då det var solklar puck out.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Övrigas matcher

Inläggav noneedforaname » tor jan 10, 2019 11:05 pm

teddy skrev:En riktig domarskandal utspelade sig i Ängelholm i slutet av matchen.
Malmö gör mål. Men döms bort. Eftersom målburen var flyttad ur läge.
Fast det var en Rögle spelare både slog in pucken och som flyttade den. Då kan man ju sätta det i system. Att flytta målburar så fort någon kommer fri. Utan att straffas.
Dessutom skulle Malmö precis innan ha ett powerplay då det var solklar puck out.


Rögles puck-out var svår att missa - mycket märkligt bedömt!
Men det flyttade målet... sån är regeln, och kanske är det den som i så fall är en skandal och inte domarna för kvällen. Det där har ju drabbat oss också ett antal gånger, även om det kanske är två-tre säsonger sen. Otroligt irriterande när det händer.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Övrigas matcher

Inläggav smashinlovely » fre jan 11, 2019 1:36 pm

noneedforaname skrev: Det där har ju drabbat oss också ett antal gånger, även om det kanske är två-tre säsonger sen. Otroligt irriterande när det händer.


Mål 200 för kallio t.ex.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster