Kvartsfinal 1:7 Växjö - Brynäs

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kvartsfinal 1:7 Växjö - Brynäs

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 10, 2018 7:25 pm

Vilka är våra önskemotståndare? Jag skulle gärna vilja ha ett Smålandsderby direkt i kvarten. Hellre HV71 än Lätta LHC! det är dags att piska upp känslorna mot vår ärkerival. Jag ser gärna att vi får HV71!!
Dock kan Brynäs överraska mot Luleå..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Dannedd » lör mar 10, 2018 7:49 pm

Hv absolut!
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Kloker » lör mar 10, 2018 8:07 pm

HV71 skulle smaka mus...mumma! :D

Fulla hus och fina stålars. Aldrig att dom knäcker oss i en bäst av sju.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Härmapan » lör mar 10, 2018 8:18 pm

Tror mest på brynäs men känner att det kvittar - vi bör slå alla alternativen med rätt fokus!

Hade otroligt gärna tagit de extremt fula och patetiska ankungarna i semi - men de lär få dyngsmisk av Filmlunda!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Svartvadet » lör mar 10, 2018 8:37 pm

Ni måste in och läsa Aftonbajset och Wennerholms artikel "SHL kan ställa in SM-Slutspelet" :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Lakersfan_03 » sön mar 11, 2018 9:31 am

Förlorar vi en match kommer Wennerholm istället skriva. ”Växjö är inget slutspelslag” [emoji848]
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav smashinlovely » sön mar 11, 2018 11:10 am

Ingen nyhet att Wennerholm är Sveriges sämsta sportjournalist. Men...det genererar ju klick det också
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 11, 2018 11:41 am

Den här kvartsfinalserien ska vi ha. Kommer bli galet tufft. Men känner ändå att vi tar det oavsätt motstånd.

Ända frågetecknet är ju var Rahimi och Welch sysslar med nuförtiden.

Spännande att se vilka det blir. Jag tror det blir Smålands-derby!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Varanen » sön mar 11, 2018 3:37 pm

Vad jag har hört så ligger Rahimi och Welch i hårdträning inför slutspelet. De kör MMA tillsammans med M.Lundberg och Reddox för att hitta den naturliga slutspelsilskan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Svartvadet » mån mar 12, 2018 10:05 pm

LHC verkar slå HV borta, vilket inte är direkt otippat. Tveksamt om de ska lyckas vinna en i SAAB:en dock.

Matchen i sig? Tja, vinner inte VLH en bäst av sju mot någon av dessa så blir man mer än besviken. Det är i princip endast kamp, inget spel.

Dock vinner även Brynäs, vilket är ett lag som faktiskt skrämmer mig mer. Deras högstanivå i år har varit brutalt bra, dock har deras lägsta varit... låg. Mer än låg.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Stupet » mån mar 12, 2018 10:26 pm

Finns inte en chans att verken Hv, Linköping eller Brynäs vinner 4 matcher mot oss.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Varanen » mån mar 12, 2018 10:32 pm

LHC neutraliserade HVs stjärnor fullständigt. Fick lite äckliga MIF-kvarten vibbar från förra säsongen i första perioden, när Sylwegård åkte omkring och gjorde en Hardt. Bra taktiskt drag av Tangnes att sätta ordentlig press på HVs backar. Satte tonen för matchen och gav 15-5 i skott till LHC i första.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Jocke86 » tis mar 13, 2018 11:27 am

Inte den bästa match man sett i SHL mellan rivalerna Hv 71 och LHC. LHC dominerad tills de släppte in reduceringen sen kom de undan några gånger med blotta förskräckelsen och lite knäckta klubbor. Kan gå hur som helst i SAABEN men för att LHC ens skulle ha en chans var de tvungna att knipa denna första, de hade inte orkat resa sig och vinna två raka som de sett ut senaste månaderna.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Orange » tis mar 13, 2018 2:02 pm

Lite orolig vem de en blir kommer vara stärkta efter två starka vinster och komma in med fart och självfötroende mot oss... Vi har vilat hela veckan och inte spelat viktig match sen CHL finalen...
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Jocke86 » tis mar 13, 2018 2:39 pm

Orange skrev:Lite orolig vem de en blir kommer vara stärkta efter två starka vinster och komma in med fart och självfötroende mot oss... Vi har vilat hela veckan och inte spelat viktig match sen CHL finalen...


Kan nog vara skillnad i första perioden, sen såg man tydligt igår på LHC hur rädda de blev så fort Hv fick ett mål och tappade den press de hade (återhämtade sig lite) och Hv backarna gillade inte att få press på sig, så som vi kan göra riktigt bra. Tror också alla inklusive Sam lärt sig något från förra året. Allt kan dock hända i slutspel som det så vackert heter. Vi kan åka direkt eller gå hela vägen. Det som är tjusningen tycker jag :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Varanen » tis mar 13, 2018 3:42 pm

Jag tyckte mig se samma syndrom som vi hade förra slutspelet hos HV. Man är inte slutspelsklara vid första nedsläpp, utan vill växa sig in i matchen/serien. LHC (precis som Mif) går all-in vilket sätter tonen. Oavsett vilka vi möter kan vi inte gå in i matchen som några sköna playaaahs och tänka att det ordnar sig ändå. Under serien vann vi flera matcher på att motståndarna "gav upp" tidigt i matcherna. Man hade helt enkelt inte viljan och energin att kämpa till det bittra slutet, vilket gav oss full kontroll och överraskande ofta en lugn resa till 3 pinnar. Något sådant kommer vi inte se i slutspelet eftersom VARJE byte påverkar matchserien som helhet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Dannedd » tis mar 13, 2018 10:04 pm

Tror ni Shinnimin, rasmussen, Welsh och Rahimi inte kommer gå in med rätt inställning direkt? Det är just de spelarna vi saknade förra året.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav smashinlovely » tis mar 13, 2018 11:55 pm

När det gäller Shinnimin känner jag att mycket kommer bero på domarna, märktes i CHL finalen att han tjurade ihop en del efter att ha blivit runtkastad som en vante hela tiden utan att få något gehör från zebrorna. Samt att under en matchserie ska det bli intressant att se om det är hans psyke eller motståndarns som är starkast, för att han vet hur man kryper under skinner på folk vet vi ju men han är rätt mottaglig för hets också.

Rasmussen, Welch och Rahimi är jag inte orolig över någon inställning. Det som oroar mig ang. Welch och Rahimi är återigen domarnivån, kommer det vara tydligt vart gränserna går? Eller blir det långa avstängningar på våra nyckelbackar?
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Svartvadet » ons mar 14, 2018 9:19 am

Man kan ju vända på det och tänka såhär med: Kommer våra krigare vara övertaggade för att de ÄNTLIGEN ska få spela en match av betydelse?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Varanen » ons mar 14, 2018 10:21 am

Tror det är en väldigt liten risk. Ser egentligen bara Shinnimin och Welch, om inte någon av junisarna spelar, som ev. kan kan vara övertaggade.

På frågan om vad jag tror så har jag redan tidigare skrivit att jag tror vi vinner guld, och jag tror inte att vi blir rädda den här gången om Sylvegård (eller motsvarande) sätter igång och spelar fysiskt och kraschar målet direkt i kvarten. Men de få matcher vi haft problem den här säsongen i SHL, och vis av förra säsongens debakel mot MIF och CHL-finalen, gör att jag ändå vill höja ett varningens finger. Vi trodde vi var bra förberedda mot MIF och Jyp. HV trodde de var väl preparerade mot LHC. Ingen gör det dåligt med flit. Alla vill vinna. Men det kan bli knas ändå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Kvartsfinal 1:7 Växjö - HV71/Linköping/Brynäs

Inläggav Dannedd » ons mar 14, 2018 1:58 pm

Håller med, tror också det är större risk att de är övertaggade och inte tänker med huvudet. Då går man lätt bort sig. Där är det viktigt att Sam är tydlig i uppgiften . Det som är farligt är just om backar är övertaggade då det lätt får större konsekvenser, men både Rahimi och Welsh har så mycket erfarenhet så tror mer man får tygla de yngre backarna främst då #6, #94, #3

Tror även det är oerhört viktigt i första kvarten, att första halvan av första perioden hålla det enkelt "Keep it simple" och att sätta grunderna då man haft ett lite avbrott i matchtempo medans motståndaren hållt igång. De extra matcherna för motståndare kommer mer märkas speciellt i slutet av de 2 första matcherna.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Svartvadet » ons mar 14, 2018 10:33 pm

Jaha, HV blir det alltså inte. Frågan är om Brynäs klarar vinna en gång till i Lulä? LHC är nästan roligare med resorna, Brynäs har vi dock aldrig mött i ett Slutspel heller...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav kungberg » tor mar 15, 2018 1:37 pm

Kollade in våra eventuella motståndare i kvarten.

De SJU bästa poängplockarna i Linköping är ALLA deras importspelare!
(om man räknar med dansksvenske Nick Sörensen som är sjua)

De FYRA bästa poängplockarna i Brynäs är importer!

Snacka om att dessa lag förlitar sig till 100% på sina importer för att göra poäng!
Användarvisningsbild
kungberg
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: ons maj 18, 2011 7:09 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Jocke86 » tor mar 15, 2018 5:02 pm

Bara jag som tyckte Jonas Gustavsson såg stel och lite nonchalant ut i vissa situationer?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav teddy » tor mar 15, 2018 5:54 pm

Så här borde/måste vi göra.

Vi kan få antingen Linköping eller Brynäs i kvarten.
Båda deras fans vet ännu inte vilka dom ska få möta i en eventuell kvart.

Deras fans har troligtvis inte köpt några biljetter ännu.

Så därför borde vi passa på att köpa upp alla befintliga biljetter till match 1 och match 3 för att slippa eventuell ”invasion” även på sittplats.
Låt dom få sina 150 på bortastå men inte mer.
Vi vet ju att vi är i kvarten.

Så in och köp.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav mollers » tor mar 15, 2018 9:25 pm

Jag hoppas på många bortasupportrar så det blir lite läktarkamp också
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 15, 2018 9:40 pm

Hoppas verkligen att supportrarna sluter upp. Förra året väntade alla på semin och finalen, det blev redan respass i kvarten. Dags att visa vilken stämning vi kan hålla.

Låt oss överträffa alla tidigare ljudkulisser.. låt oss få övriga lag att frukta Vida mer än Hovet! När vi är som bäst kan inga supportrar rubba oss.

MOT GULDET!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Sura-pelle » fre mar 16, 2018 10:06 am

LHC kan få 6-7 spelare avstängda. 8O
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... innamnden/
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav smashinlovely » fre mar 16, 2018 10:46 am

På sin höjd böter skulle jag säga utan att ha djupstuderat situation och regelbok.
Finns ändå en poäng i anmälan, innan det eskalerar.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav teddy » fre mar 16, 2018 12:22 pm

Biljettstatus?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav ivc » fre mar 16, 2018 1:46 pm

Status på Rahimi/Welch?
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Jocke86 » fre mar 16, 2018 3:20 pm

ivc skrev:Status på Rahimi/Welch?


Båda tränade idag. Rahimi med Joel Persson bla.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Härmapan » fre mar 16, 2018 3:41 pm

Lite off topic kanske men jag var inne och kikade i lhc's forum efter vinsten mot hv.

Lite intressant att vi går under namnet "Kommunen" där och att de antyder att vi inte spelar med helt olika förutsättningar...

När man kikar lite snabbt i den offentliga informationen som finns om lhc (främst i Corren/wikipedia) ser man att:

1. Linköpings kommun byggde Cloetta center 2004 för 250 miljoner åt LHC för att de skulle få en ny hemmaarena!

2. Nu "hyr" Lhc HELA arenan (inkl kiosker, loger mm) för 10 miljoner/år och tar ALLA intäkter från dessa (även melodifestivaler mm). Kommunen står för ALLA kostnader såsom drift, renoveringar och underhåll!

3. Citat 1 från nya avtalet: "Linköpings kommun fortsätter att vara en av SHL-klubbens största sponsorer"

4. Citat 2: "Flera kommunala bolag (Stångåsstaden, Lejonfastigheter, Tekniska verken, Mjärdevi Science Park, Linköpings kommun) har avtal med LHC / klubbens bolag. Exponeringsavtal, aktivitetsavtal och logeavtal mm"

5. Citat 3: "Linköpings Kommuns helägda Visit Linköping AB har till uppgift att marknadsföra arenan gentemot produktionsbolag, idrottsförbund m.fl. för att fylla arenan med ett varierat och komplett utbud av musik- teater-, och idrottsevenemang förutom ishockey" - dvs kommunen ansvarar för all marknadsföring åt/av lhc - både hockey och annat!

Snacka om kommunalt stöd - HERREGUD!!!

Den dealen påstår jag att vi i "Kommunen" tagit ALLA dar i veckan!

Då hade vi sluppit såväl ränta och amortering på våra lån som kostnader för drift (som ju är typ 15 miljoner om året EFTER driftbidraget på 14 millar från Växjö kommun (det som alla som inte förstår kostnader/intäkter stör ihjäl sig på). Vi hade dessutom sluppit all risk om något blir slitet eller går sönder!

Det är helt obegripligt att skitsnacket om kommunal doping fortsätter och att klubbar som lhc, brynäs, fhc, dif mfl drar på sig offerkoftorna och lipar om orättvisor, utan att någon på ett objektivt sätt redovisar BÅDE kostnader och intäkter???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav mollers » fre mar 16, 2018 3:50 pm

Jag hoppas du poängterade dessa punkter för looserköping
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Kvartsfinal 1:7 Växjö - Linköping/Brynäs

Inläggav Jocke86 » fre mar 16, 2018 3:53 pm

Härmapan skrev:Lite off topic kanske men jag var inne och kikade i lhc's forum efter vinsten mot hv.

Lite intressant att vi går under namnet "Kommunen" där och att de antyder att vi inte spelar med helt olika förutsättningar...

När man kikar lite snabbt i den offentliga informationen som finns om lhc (främst i Corren/wikipedia) ser man att:

1. Linköpings kommun byggde Cloetta center 2004 för 250 miljoner åt LHC för att de skulle få en ny hemmaarena!

2. Nu "hyr" Lhc HELA arenan (inkl kiosker, loger mm) för 10 miljoner/år och tar ALLA intäkter från dessa (även melodifestivaler mm). Kommunen står för ALLA kostnader såsom drift, renoveringar och underhåll!

3. Citat 1 från nya avtalet: "Linköpings kommun fortsätter att vara en av SHL-klubbens största sponsorer"

4. Citat 2: "Flera kommunala bolag (Stångåsstaden, Lejonfastigheter, Tekniska verken, Mjärdevi Science Park, Linköpings kommun) har avtal med LHC / klubbens bolag. Exponeringsavtal, aktivitetsavtal och logeavtal mm"

5. Citat 3: "Linköpings Kommuns helägda Visit Linköping AB har till uppgift att marknadsföra arenan gentemot produktionsbolag, idrottsförbund m.fl. för att fylla arenan med ett varierat och komplett utbud av musik- teater-, och idrottsevenemang förutom ishockey" - dvs kommunen ansvarar för all marknadsföring åt/av lhc - både hockey och annat!

Snacka om kommunalt stöd - HERREGUD!!!

Den dealen påstår jag att vi i "Kommunen" tagit ALLA dar i veckan!

Då hade vi sluppit såväl ränta och amortering på våra lån som kostnader för drift (som ju är typ 15 miljoner om året EFTER driftbidraget på 14 millar från Växjö kommun (det som alla som inte förstår kostnader/intäkter stör ihjäl sig på). Vi hade dessutom sluppit all risk om något blir slitet eller går sönder!

Det är helt obegripligt att skitsnacket om kommunal doping fortsätter och att klubbar som lhc, brynäs, fhc, dif mfl drar på sig offerkoftorna och lipar om orättvisor, utan att någon på ett objektivt sätt redovisar BÅDE kostnader och intäkter???


Sådana här saker som många skulle behöva kolla innan de kastar på andra klubbar. Sett folk som är upprörda på klubbar för något när de missat att deras egen klubb kört samma sak men inte lika kul att kolla sin egen klubb?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 13 gäster