Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » mån feb 12, 2018 9:31 pm

Han har tränat hela säsongen med Almtuna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tis feb 13, 2018 3:54 pm

Intressant att se att det är ovanligt många spelare som inte har sin styrka i teknik och finess som byter klubb just nu. Om det är medvetet, så är det helt rätt tänkt. Finns ingen chans att slå oss med finlir. Då vinner vi varje dag alla dagar. Möjligheten att rubba oss finns ENDAST genom fysiskt spel och evildoing. Givetvis kombinerat med att målvakten gör sina livs matcher.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » fre mar 30, 2018 7:02 pm

Emil Sylvegård sägs vara klar för Rövhökarna. Pappa Sylvegård är både klubbchef och sportchef. Fina löneförhandlingar. Snacka om inavel i Gök...ANKBOET!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tis maj 22, 2018 2:17 pm

Tomi Sallinen till FBK. En bra värvning. Vet inte vad Kloten och han sysslade med förra säsongen, men en spelare som har många bra egenskaper. Jag skulle verkligen få klart vilka som lämnar oss så silly kan börja bli seriöst. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tis maj 22, 2018 2:57 pm

Varanen skrev:Tomi Sallinen till FBK. En bra värvning. Vet inte vad Kloten och han sysslade med förra säsongen, men en spelare som har många bra egenskaper. Jag skulle verkligen få klart vilka som lämnar oss så silly kan börja bli seriöst. :wink:


Lugn, vi har högre ambitioner än sallinen....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tis maj 22, 2018 5:42 pm

Låter bra. Men vi ska ersätta förste centern och eventuellt andra om inte Rasmussen förlänger. Så otroligt många lediga landslagscentrar är inte out there.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » fre jun 08, 2018 3:52 pm

Igår så var det Aaron Palushaj som blev klar för Örebro. Idag så väntas Dick Axelsson bli klar för Djurgården.
– När jag fick frågan om att komma till ett topplag i SHL så var det skönt, säger Dick Axelsson.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » fre jun 08, 2018 7:33 pm

Kloker skrev:Igår så var det Aaron Palushaj som blev klar för Örebro. Idag så väntas Dick Axelsson bli klar för Djurgården.
– När jag fick frågan om att komma till ett topplag i SHL så var det skönt, säger Dick Axelsson.


Men vi ska på after-beach i Halmstad! Hetare än så blir det inte 8)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör jun 09, 2018 5:03 pm

Jag vet inte vad som är på gång, men jag äcklas över alla pressmeddelanden där spelarna deklarerar sin kärlek över att ha skrivit kontrakt med en klubb med startdatum innan 1980. "En anrik klubb...". Dessa spelare har inget annat än gammalt i huvudet. Tragiskt.

Eller allting är marknadsföring enligt Affärsvenskan. Spännande och utmanande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » fre jun 29, 2018 4:12 pm

Juhamatti till SkAIK...

Alla kommer ihåg att Emil var "för lat" för SkAIK, undrar hur väl det ska falla ut med den spelare som haft rykte om sig att vara bekvämast av sig av alla de år han spelat för Rögle :roll:

Nåja, han är ju en grym forward. Men jag är skeptisk till att han är en Skellefteåforward.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » mån jul 02, 2018 9:36 pm

"Skellefteå-forward"? Den tiden har passerat. Oroa er inte för motståndarnas "chock-värvningar".

VLH kan hockey. Armhävningar är en bra start om man vill besegra oss. Förutsättningen för att taktiskt ens fundera på vad göra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » tis jul 03, 2018 6:15 pm

Varanen skrev:Oroa er inte för motståndarnas "chock-värvningar".


Det jag ville påvisa var att jag var långt ifrån orolig. Juhamatti är för bra i SHL om han skulle falla in i leden. Skellefteå är inte ett lag som kommer lyckas med att få honom att göra det, de klarar på sin höjd föra över sin spelidé till sina egna produkter. Och den spelidén är sönderläst för längesedan.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav ollebolle » ons jul 04, 2018 11:18 am

Vart tror vi att Jimmie E tar vägen?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons jul 04, 2018 11:46 am

Tycker inte något lag är speciellt imponerande hittills (oss inkluderade). Hoppades på att det skulle smälla till rejält nu med de större plånböckerna, men icke.

Brynäs: Andersén och Danielsson är feta värvningar, men sedan? En hel drös med lallare...
DIF: Josefsson är en grym värvning, men Dick? Nej. Pettersson? Nej.
Frölunda: Tappar Mursak och ersätter med Rakhshani, nedköp definitivt. Carlsson? Vettig, men inte mer. Genoway? Ingen aning om vem han är, inte superimpad på statsen.
FBK: Markus Svensson? Visst, bra målis. Men sen då?
HV71: Lehtonen verkar vara kalasvärvning, tummen upp! Önerud är också vettig, sedan ett gäng som inte tar plats i SHL eller lirat HA.
LHC: Little är grymt bra, det vet alla. Bäckman? Helt ok. Lukas Bengtsson? Offensiv back som gjort ETT mål på två säsongen? Nej.
LHF: Gustafsson är grymt bra, men sedan är det mellanmjölk deluxe.
MIF: Molin? Visst, gjorde det bra i HA, klarar han av samma roll i SHL? Tvivlar.
Mora: Keränen kan bli bra, spännande iaf. Sedan är plånkan tom ser det ut som.
RBK: Curran, Sjögren, Zaar - första laget som har gjort det bra!
SAIK: Hedberg kan bli hur bra som helst i SAIK, passar deras typ av spel (lite Bellemare). Aaltonen, Olimb, Alvarez? Nej, det är inte SAIK över någon av dessa. Granberg ska vi dock inte glömma heller, vettig back!
Timrå: Ingen spets alls.
VLH: Burström är bra, Horak känns spännande, men sen? Ortega, luktar knappast SHL. Holmberg? Johansson? Borde finnas 10 millar till att lägga känns det som.
ÖHK: Harper? Lite som Ortega. Rissanen? Nej. Näkyvä och Palushaj får man ändå lyfta på hatten åt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » ons jul 04, 2018 3:21 pm

Du har rätt Svartvadet. Det är bra att ingen i SHL har ballat ur med en "all-in"-taktik. Enligt min bedömning så har vi kontroll. Givetvis ingen garanti för framgång, men det är inga losers vi ställer upp med i september. Hockey handlar om kamp, låt oss fightas. Förra säsongen handlade mest om tårar vid sängdags från våra motståndare.

Inget fel med tårar, men ju mindre du gråter för att dina motståndare är överlägsna desto bättre. Gråt av rätt anledning. #Sverigesgräsätare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » ons jul 11, 2018 5:32 pm

Våra äckliga kusiner i Norr värvade precis Andreas Thuresson. Jävligt jobbig att möta när han ger sig in i smeten. Är han beredd att göra det kommande säsong? Skadebekymmer har hindrat honom, men vet han ens själv vad som gjort honom bra? Ingen rolig motståndare om han är i form.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » fre jul 13, 2018 9:19 pm

Ja HV köttar på!

De har tagit in 14 egna nya produkter i år...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tis dec 18, 2018 5:32 pm

vlk skrev:
Varanen skrev:Tomi Sallinen till FBK. En bra värvning. Vet inte vad Kloten och han sysslade med förra säsongen, men en spelare som har många bra egenskaper. Jag skulle verkligen få klart vilka som lämnar oss så silly kan börja bli seriöst. :wink:


Lugn, vi har högre ambitioner än sallinen....

FBK släppte idag Sallinen. Visst har han haft skadebekymmer den här säsongen, men det måste ligga mer bakom. Total fiasko i Kloten förra säsongen och nu kickad av FBK. Du fick rätt här vlk. Jag tycker Sallinens "hockeytänk" är bra, men något stämmer inte.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tis dec 18, 2018 11:53 pm

Varanen skrev:
vlk skrev:
Varanen skrev:Tomi Sallinen till FBK. En bra värvning. Vet inte vad Kloten och han sysslade med förra säsongen, men en spelare som har många bra egenskaper. Jag skulle verkligen få klart vilka som lämnar oss så silly kan börja bli seriöst. :wink:


Lugn, vi har högre ambitioner än sallinen....

FBK släppte idag Sallinen. Visst har han haft skadebekymmer den här säsongen, men det måste ligga mer bakom. Total fiasko i Kloten förra säsongen och nu kickad av FBK. Du fick rätt här vlk. Jag tycker Sallinens "hockeytänk" är bra, men något stämmer inte.


Mm, ser man på, plötsligt händer det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons dec 19, 2018 5:50 pm

vlk skrev:
Varanen skrev:
vlk skrev:[quote="Varanen"]Tomi Sallinen till FBK. En bra värvning. Vet inte vad Kloten och han sysslade med förra säsongen, men en spelare som har många bra egenskaper. Jag skulle verkligen få klart vilka som lämnar oss så silly kan börja bli seriöst. :wink:


Lugn, vi har högre ambitioner än sallinen....

FBK släppte idag Sallinen. Visst har han haft skadebekymmer den här säsongen, men det måste ligga mer bakom. Total fiasko i Kloten förra säsongen och nu kickad av FBK. Du fick rätt här vlk. Jag tycker Sallinens "hockeytänk" är bra, men något stämmer inte.


Mm, ser man på, plötsligt händer det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

https://sportbloggare.com/dragskott/tre ... asscentern

Va fan ???? På väg hit nu [emoji23][emoji23]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » lör apr 06, 2019 1:35 pm

HV spenderar...

Först Martinsson och nu Berglund!

https://hockeybladet.nu/klubbar/hv71/bo ... nara-hv71/
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tis apr 09, 2019 7:02 am

Härmapan skrev:HV spenderar...

Först Martinsson och nu Berglund!

https://hockeybladet.nu/klubbar/hv71/bo ... nara-hv71/
Hockeybladet är ingen riktig site. Han som har skrivit artikeln brukar med jämna mellanrum slänga ut sådana "nyheter", men har nästintill ingen substans i ryktet.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » ons apr 17, 2019 11:57 am

Martinsson klar för HV i 3 år framöver. Bra värvning, dock kostar det en hel del, men hade gärna sett honom i Lakers igen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Sura-pelle » ons apr 17, 2019 12:09 pm

Där sjönk martinsson hos mig. Jag hade inte sagt något om han hade gått till rögle. Det hade varit rimligt med tanke på hans rötter där, men detta. Hockeyn dör lite hos mig när spelare har noll känsla i sina klubbval..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons apr 17, 2019 12:10 pm

Kommer bli konstigt att se honom i de kristna, men samtidigt - är han värd pengarna? Känns som att han har bestämt sig för att inte satsa mot NHL/KHL längre med tanke på tre år. Dessutom att slaska upp en hel del... nja.

Men men, vi har utrymme för två vassare är känslan
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » ons apr 17, 2019 2:20 pm

Sura-pelle skrev:Där sjönk martinsson hos mig. Jag hade inte sagt något om han hade gått till rögle. Det hade varit rimligt med tanke på hans rötter där, men detta. Hockeyn dör lite hos mig när spelare har noll känsla i sina klubbval..
Hur många Lakersspelare har vi haft som signat pga klubbhjärta? Tycker du det är sådant som dödar hockeyn för dig undrar jag hur det kommer sig att du håller på Lakers (förutsatt att du inte är född på 00-talet och tror att Lakers alltid funnits).

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Sura-pelle » ons apr 17, 2019 2:33 pm

Kul att du säger det Person. Har följt Växjö Lakers sedan starten 1997. Var ungdomstränare i Växjö HC (om du vet vad det var)
Förresten, hur tycker du det gick för Niclas Burström och Martin Lundberg när de valde att gå till växjö istället för att välja med hjärtat? Jag önskar verkligen idag att båda hade valt med hjärtat från början istället. :|
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » ons apr 17, 2019 3:48 pm

Fast ibland behöver people en nytändning bara för att. Skaka om leken lite och ge sig själv en ny giv. I omklädningsrummet som i sängkammaren. Kanske har han blivit lovad en tilltagen PP-roll?
Det är inte alla återvändare som blir succé heller. Minns Ilkka "HEINEKEN" HEIKKINEN - Brutal under vår etableringsfas men inte alls lika dominant när han kom andra sejouren. Vi hittar något hetare och hungrigare än MARTINSSON tror jag. Linus NÄSSÉN kan mycket väl växa in i den rollen dessutom - till mindre än halva priset..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Lakershjärta71 » ons apr 17, 2019 4:23 pm

Martinsson är ingen PP back eller Pointman för mig.
Han är dålig på att se nätmaskor och skotten är inte tillräckligt
välriktade. Däremot kommer jag sakna hans skridskoåkning.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » ons apr 17, 2019 5:28 pm

Sura-pelle skrev:Kul att du säger det Person. Har följt Växjö Lakers sedan starten 1997. Var ungdomstränare i Växjö HC (om du vet vad det var)
Förresten, hur tycker du det gick för Niclas Burström och Martin Lundberg när de valde att gå till växjö istället för att välja med hjärtat? Jag önskar verkligen idag att båda hade valt med hjärtat från början istället. :|
Jag menar inte att klubbhjärta inte är något fint, men att tycka hockeyn dör för att en spelare väljer en annan klubb är minst sagt konstigt. Det är deras jobb och de ser efter sin framtid.
Och det jag menar med Lakers är att vi inte hade existerat om allt handlade om klubbhjärta. Det kan ju också vara så att Martinsson ser en större chans till att bli den ledande backen i HV.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons apr 17, 2019 6:26 pm

Klart att det handlar om det!

Bra lön, garanti att spela första backparet, spela PP etc.

Det är ganska svårt att övertyga någon som har vunnit två Guld här redan. Han blir inte gladare av ett tredje hos oss, skulle knappt innebära ett nytt minne. Det enda som är skumt är att det är på tre år...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » ons apr 17, 2019 7:21 pm

Med tanke på att Burström var den solklara ersättaren till Martinsson (vilket vi alla nu vet att han verkligen inte blev) så är det lite upp till bevis nu för Mr Evertsson att hitta den där solklara ersättaren till just Martinsson. Det Burström presterade för oss i år kan utan tvekan Linus Nässen prestera bättre än.
Sen sticker det självklart lite i ögonen att få se Martinsson i HV dressen men det ska det ju göra när våra förre detta spelare går till vår största rival. Skulle klassa Martinsson som en av SHLs bästa nyförvär inför nästa säsong. Så som sagt upp till bevis för Herr Evertsson att bomba fram med en minst lika bra back. Helst 2 med tanke på att Joel oxå måste ersättas.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons apr 17, 2019 8:40 pm

Tycker du har lite fel Stupet, faktiskt. Du tänker bara positivt på Martinsson från när han är som BÄST. Men när han inte är i form då? Han är nog den spelaren, efter Tom Linder, som blivit mest sågad på forumet genom alla år. Hans lägsta nivå är knappt Div.1.

Du måste tänka på att han spelade 23 matcher i Genève och mäktade med hela -14 och endast FEM poäng framåt!(!!!) Detta gjorde honom till den sämste försvararen i Genève trots att den näst sämste hade -8 på 46(!) matcher.

Men visst - när han är bra så är han magisk. Men glöm inte att han har spelat i ett lag som har tillåtit honom vara så pass bra med. Hade han blivit presenterad i VLH som en topp två back så hade jag inte varit nöjd.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » ons apr 17, 2019 9:48 pm

Håller med svartis här.
Mina minnen av 64 är långt ifrån odelat positiva. Han och Murphy under dennes sista säsong, ja jävlar... Nervöst hela tiden. Martinsson blev ersatt av Persson, som dessutom är vassare.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons apr 17, 2019 9:57 pm

Finns ingen jag varit så upprörd på som på Martinsson ...han var grymt ojämn, med höga toppar och hårresande dalar...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster