VLH-DIF 8/2 2018

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav Lakersfan_03 » fre feb 09, 2018 7:02 am

Det typiska syndromet i Sverige är exakt det Sam talade om på PKn. Man slår sig för bröstet över hur duktiga man är utan att ens ställa frågan vad fan sysslar ni med ?

jag håller med Sam och är fundersam kring hur han kunnat hålla sig så här pass länge. Sanny Lindström var på Sams sida igår och när Sam dessutom aldrig gnäller då är något fruktansvärt fel.

Det är dags att vi supportrar i takt med att slutspelet närmar sig sluter upp. Vi måste skapa ett tryck mot domarna där dom ska veta att det blir oerhört jobbigt att inte vara på jobbet.

Jag förstår inte hur domarna kan vara så skyddade i Sverige. Om någon gör en dålig match eller står och sover som Sam sa, utvärdera honom och skicka honom till Norge eller något för seriöst vem fan vill till slut vara på arenan när det är ett rent lotteri. Gör om gör rätt. När till och med Lärking står och skyddar felaktiga beslut i direktsändning ( inte igår utan för ett par matcher sedan) då är
Något fruktansvärt fel, då har det hela övergått till att skydda felaktiga beslut till varje pris. Jag hopps det blir ännu tuffare att komma till Växjö i slutspelet än någonsin. Låt oss sluta upp och göra det ännu svårare för dem att göra fel, för vi alla vet hur svårt det blir för dom om de känner att hela arenan är emot dem när dom tar fel beslut.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav Ettan » fre feb 09, 2018 9:01 pm

:ok: Härlig PK av Hallam som bara sa sanningen. Får hoppas det gör nytta för hockeyns framtid i Sverige(tycker domarnas nivå fördärvar för många matcher med sin dåliga nivå, inte bara Lakers matcher).
Bara att hoppas på att dom försöker bättra sig istället för att straffa oss ännu mer nu. Tyvärr agerar dom ju oftast helt ologiskt.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav smashinlovely » fre feb 09, 2018 9:29 pm

Historiskt sett har domarkåren haft en tendens att lyssna för mycket på vissa lags åsikter, Malmö och Djurgååårn är kanske de tydligaste exemplen. Att det skulle gälla nu ser jag dock som osannolikt, heller inget prat från S.H att vi skulle vara mer utsatta än andra vilket skiljer sig från uttalanden från t.ex. Peter Andersson
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav Ettan » fre feb 09, 2018 11:38 pm

Jag tänkte på för länge sedan när Janne Karlsson var lite småsur på domarna. Pekade något finger som gav böter. Efter det blev det ännu sämre nivå på domarna.
Men jag håller med dig, Hallam gjorde det på rätt sätt. Lite mer lagom taktik att sätta press på dom randiga. Något måste göras innan slutspelet drar igång.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav Snoken » lör feb 10, 2018 11:18 pm

Morgan Johansson vågar inte döma till Lakers fördel för interference och andra ”icke farliga” regelbrott. Han riskerar då att bli kallad för hemmadomare eftersom han bor så nära Växjö. Synd bara att han dömer 90% av våra hemmamatcher.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: VLH-DIF 8/2 2018

Inläggav bratsson » lör feb 10, 2018 11:37 pm

Snoken skrev:Morgan Johansson vågar inte döma till Lakers fördel för interference och andra ”icke farliga” regelbrott. Han riskerar då att bli kallad för hemmadomare eftersom han bor så nära Växjö. Synd bara att han dömer 90% av våra hemmamatcher.
Han sitter på läktaren ibland också...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster