Tippa SHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tippa SHL

Inläggav Svartvadet » sön sep 10, 2017 8:59 pm

Jaha, med lite drygt en vecka kvar kanske det är dags?
Såhär tror jag det slutar:

1. Frölunda - De har hela paketet. Blir svåra att slå.
2. SAIK - Möller och Lindström kommer dra det stora lasset. Saknar kanske lite på defensiven för att konkurrera med FHC
3. Brynäs - Gillar Brynäs lag i år. Dessutom med Melin i båset så kan det hända mycket.
4. LHC - Suverän bredd, mycket rutin. Bra målvakt och vettiga backar.
5. HV71 - Tappat mycket, men spelarna verkar köpa Lindbom-tänket. Tror HV kommer lösa det bra ändå.
6. VLH - Fem spelare kommer få dra ett enormt lass. Fasth, Pesonen, Pettersson, Rahimi och Kiiskinen. Saknar offensiv på backplats och målskyttar framåt.
7. MIF - Lite som Lakers. Något halvklent lag rakt igenom. Miele kommer vara den att se upp för.
8. FBK - Vem ska göra målen? Kan vara helt fel ute här, men känns som att ett lag med AJ i toppen är... tunt.
9. RBK - Skräll? Kanske. Tycker de har en bra spets och hyggliga backar med. Tror de kan lösa det.
10. Luleå - Budgetlag, men är det någon som ska lösa play-in med det så är det Berglund. Mest svårbedömda i min värld, då det är frågetecken kring både Olausson, Harju, Cehlin och Sondell.
11. DIF - Klen backsida och saknar spetsen framåt. Har de någon spelare som har levererat i SHL?
12. KHK - Tror KHK klarar kriga sig till ett nytt kontrakt. Det kommer vara på det berömda dock.
13. ÖHK - Nej. Bara nej.
14. Mora - Saknar väl allt som de andra har. Det kommer bli ett test utan dess like för denna gruppen.

Vad tror ni?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL

Inläggav venomizer » sön sep 10, 2017 9:20 pm

Tycker det var en bra gissning.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Tippa SHL

Inläggav PutteA » mån sep 11, 2017 12:12 am

Min tippning har jag bloggat ut tidigare, men här kommer den igen!


1. Frölunda Indians
Roger Rönnberg har stora krav, framför allt på arbetsmoralen och frekvensen på isen. Dom blir svårslagna.

2. Skellefteå AIK
Är det något lag den här säsongen som kan utmana göteborgarna så är det SAIK.

3. HV71
Tror HV kommer att ha lite problem initialt i serien innan det sätter sig. Sen kommer dom att spurta till sig en topp tre placering. I slutspelet blir dom farliga.

4. Linköpings HC
LHC kommer närmare och närmare och årets lag är i mitt tycke ett av de absolut intressantaste man haft. Det kan vara östgötarnas säsong.

5. Malmö Redhawks
Malmö lärde sig nog jäkligt mycket ifjol med en kass ordinarie säsong och ett riktigt bra slutspel. Tror det blir tvärtom i år.

6. Brynäs IF
Jag tycker Gävles stolthet är svåra att tippa. Det är ett ganska bra lag, men det saknas någonting för att jag ska trycka upp dom högre.

7. Luleå HF
Norrbottningarna har tippats lågt av de allra flesta. Jag tror dom kommer överraska en hel del den här säsongen. Man slår nu i underläge, vilket passar dom.

8. Växjö Lakers
Precis som Brynäs är Växjö svåra att tippa. Det är väldigt många delar som måste ramla på plats för att detta ska bli bra, därför hamnar mitt Lakers långt ner.

9. Färjestads BK
Färjestad känns väldigt mycket mellanmjölk. I alla fall så här innan säsongen börjar. Mycket även här som måste falla på rätt plats för att man ska lyckas bättre.

10. Djurgårdens IF
Stockholmarna känns väldigt tunna på alla positioner. Andreas Engqvist är en bra värvning men det räcker inte.

11. Rögle BK
Rögle kommer att göra en bättre säsong än senast, det är jag säker på. Och det kan bli bättre än så här.

12. Mora IK
Jag tror 80% tippar Mora sist. Med lite flyt och rätt inställning, bra coachning från Karlin så tror jag faktiskt dom kan undvika kval. Ska bli spännande att följa!

13. Karlskrona HK
KHK har stora problem med ekonomin och deras etableringsfas pågår fortfarande. Laget ser tunt ut och det ska mycket till för att dom ska lyckas ha minst två lag bakom sig.

14. Örebro HK
Jag säger nog som Svartis här. Det känns bara nej nej nej. Man är ett ganska grått lag måste jag säga.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tippa SHL

Inläggav Svartvadet » tis sep 12, 2017 1:30 pm

Hoppades ändå att det skulle komma några fler tips?! Är alla så deppiga innan det ens har börjat?! :roll:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL

Inläggav smashinlovely » tis sep 12, 2017 3:46 pm

Svartvadet skrev:Hoppades ändå att det skulle komma några fler tips?! Är alla så deppiga innan det ens har börjat?! :roll:


Tror det delvis beror på att det var längesen det kändes så oförutsägbart.
En spontan och kanske inte så värst genomtänkt magkänsla tippning kommer här:

1. Frölunda
2. Linköping
3. Skellefteå
4. Malmö
5. Brynäs
6. HV71
7. Växjö
8. Djurgården
9. Luleå
10. Färjestad
11. Rögle
12. Karlskrona
13. Örebro
14. Mora
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Tippa SHL

Inläggav bratsson » tis sep 12, 2017 7:38 pm

1. Skellefteå
2. Brynäs
3. Frölunda
4. Linköping
5. Malmö
6. Färjestad
7. Hv71
8. Örebro
9. Växjö
10. Rögle
11. Djurgården
12. Mora
13. Luleå
14. Karlskrona

Flyttar ner Växjö lite granna...
Senast redigerad av bratsson tor sep 14, 2017 8:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Tippa SHL

Inläggav DeLarge » tis sep 12, 2017 8:30 pm

1. Frölunda
2. Linköping
3. Växjö
4. Skellefteå
5. Brynäs
6. HV71
----------
7. Malmö
8. Djurgården
9. Luleå
10. Färjestad
----------
11. Rögle
12. Karlskrona
----------
13. Örebro
14. Mora
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Tippa SHL

Inläggav Niles » tis sep 12, 2017 9:18 pm

1. Frölunda
2. Växjö
3. Saik
4. Linköping
5. Brynäs
6. HV
7. Malmö
8. Färjestad
9. Djurgården
10. Rögle
11. Luleå
12. Örebro
13. Mora
14. Karlskrona

SM-Guld: Växjö
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Tippa SHL

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 12, 2017 10:02 pm

Svartvadet skrev:Hoppades ändå att det skulle komma några fler tips?! Är alla så deppiga innan det ens har börjat?! :roll:


Ok. Tycker egentligen det är helt meningslöst att tippa men men.

1. VLH - efter slutspelsfloppen förra året överpresterar laget iår och tar serien förhållandevis enkelt tillslut.
2. Linköping - Säker tvåa med ett intressant lag. Har aldrig vunnit Serien eller slutspel. Som sagt. Säker tvåa.
3. Frölunda - efter de senaste årens överlägsenhet första halvan av serien kommer de nu tappa lite matcher. Lasch blir tyvärr långtidsskadad och allt hänger på om de får hem Lias och Grundström.
4. Skellefteå - Förstafemman är lysande under våren. Blir uttagna till OS. Efter återkomsten har de svårt att hitta formen och faller tillbaka till fjärde.
5. Brynäs - Bättre än vad många tror iår också. Alltid jävligt svåra för VLH.
6. Malmö - De borrar ner huvudet och kör. Utan riktigt spel med mycket kontring. Bra målvakt.
7. HV-71 - Får inte ihop det på samma sätt iår.
Resten

Semi: Växjö - Skellefteå 4-3
Semi: Linköping - Frölunda 4-2
Final: Växjö - Linköping 4-2
Guldet? Växjö såklart! Kiiskinen avgör med en volley.

Nu drömmer jag lite. Truppen ser inte sååå bra ut men hoppas vi gör det bättre än förra året. Nu går vi för guldet!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Tippa SHL

Inläggav Härmapan » tor sep 14, 2017 4:45 pm

1. Frölunda
2. Linköping
3. Skellefteå
4. Brynäs
5. Malmö
6. HV
7. Färjestad
8. Lakers (kan klättra till andraplats beroende på när en ny center och ny back ansluter)
9. Djurgården
10. Luleå
11. Rögle
12. Örebro
13. Karlskrona
14. Mora
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster