Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » sön jan 15, 2017 10:08 pm

Hur gick det för spelarfruarna?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » sön jan 15, 2017 10:10 pm

Svartvadet skrev:Hur gick det för spelarfruarna?

De vann

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tor feb 16, 2017 11:12 pm

Kan någon kopiera vad Wennerholm skriver i sin krönika ?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav bratsson » tor feb 16, 2017 11:29 pm

Svartvadet skrev:Kan någon kopiera vad Wennerholm skriver i sin krönika ?

Och där spelar Växjö i Allsvenskan 2018/2019...

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Orange » fre feb 17, 2017 12:26 am

Svartvadet skrev:Kan någon kopiera vad Wennerholm skriver i sin krönika ?


Växjö är på väg att skriva ny hockeyhistoria.

På bara sex säsonger har de lagt grunden till en ny dynasti i svensk hockey.

Först SM-guld 2015 och nu på väg mot en första historisk serieseger.

Efter ha sett Växjö slå Skellefteå borta med 5–4 i förlängning känns det som om inget kan stoppa smålänningarna den här säsongen.

Inte från att vinna serien i alla fall.

Det finns inget lag som är i närheten av Växjös form. De har inte förlorat en SHL-match vid full tid på över två månader. Senaste nollpoängaren kom borta mot Frölunda den 10 december 2016, där smålänningarna fick åka hem med 5–8 i baken.
Byggt upp ungdomsverksamheten

Sedan dess har de vunnit femton av sexton spelade matcher och enda förlusten kom efter straffar borta mot Luleå den 28 januari (3–4).

Det är imponerande av en klubb som bara är inne på sin sjätte SHL-säsong. Ändå känns det som Växjö är en av de klubbar med starkast organisation i hela hockey-Sverige just nu.

Visst går det fortfarande att kalla det för en främlingslegion, men vilken klubb är inte det i dessa dagar? Det som imponerar hos Växjö är att de får spelarna att trivas och framförallt - växa. Det är inte alla som lyckas med det.

Och de har lugnt och metodiskt byggt upp sin ungdomsverksamhet.

I dag är Växjö ett topplag även i J20 SuperElit.

Nej, jag kan bara konstatera att Växjö växt till en storklubb, som redan tagit hem ett SM-guld och som gått direkt till kvartsfinal fyra år i rad.

Nu jagar de nästa historiska mål. En serieseger. Jag tror de lyckas. De har SHL:s bredaste spelartrupp och hetaste tränare i Sam Hallam.

Just nu känns det som det bara är Frölunda som kan stoppa dem, men göteborgarna är inne i en lite svacka just nu.
Är SHL:s bäste spelare

Det känns bistert att Joakim Lindström tackat nej till landslaget den här säsongen. Han är SHL:s bäste spelare och gjorde två mål och en assist mot Växjö och ryckte i toppen av poängligan.

I och för sig hade han en assist till, när han frispelade Växjös Dennis Everberg i egen zon, som bara hade att tacka och ta emot och lyfta in 2–1 i början av andra perioden. Den felpassningen borde platsa på en tio i topp-lista över SHL:s värsta indianare genom tiderna. Jag vet inte vad Jocke tänkte på där, men han höll nästan ensam på att vända matchen.

Så han är förlåten.
Dif bör vara mer oroliga för Örebro

Jag vet inte hur länge Djurgården legat och dallrat just under det nedre slutspelsstrecket nu. Men det är länge. Och trots sjunde raka förlusten (1–2 mot Frölunda i sudden), så närmade de sig Karlskrona just ovanför. Nu är det bara målskillnad som skiljer.

Jag tror ändå Djurgården kommer att ha Karlskrona bakom sig när säsongen är över. De borde vara mer oroliga för Örebro, trots närkingarnas förlust mot Luleå (1–2).

Men visst skulle Örebro fått en poäng, då de fick ett fullt korrekt mål bortdömt. Ett helt horribelt domslut. Petigt.

Jag ser hellre att domarna friar än fäller i det läget. Eller situationsrummet som i det här fallet. Målvakterna kan inte vara hur heliga som helst.
Tyck till om sajten!
Profilbild Mats Wennerholm
MATS WENNERHOLM
16 februari 201721:45
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » fre feb 17, 2017 12:40 am

Tack! I vanlig ordning så kryddar Wennerholm rubriken rejält...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » fre feb 17, 2017 7:41 am

Kanske är det @abris69 som fått Wennerholm att brista ut i lovsång? Senaste istid är det idel beröm. För de som inte vill lyssna på hela avsnittet är det minut 34-37 som gäller. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4468
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav venomizer » lör feb 18, 2017 7:56 pm

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... y-sverige/

Så har etablissemanget ändrat sig och börjat skriva positivt. Så enkelt och förutsägbart.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » lör feb 18, 2017 8:02 pm

venomizer skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-de-laxar-upp-hela-hockey-sverige/

Så har etablissemanget ändrat sig och börjat skriva positivt. Så enkelt och förutsägbart.


Klassisk vänd the kappa efter the vind-retorik. Standard media 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » lör feb 18, 2017 9:33 pm

Magnus Nyström är fan bara tragisk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » lör feb 18, 2017 10:40 pm

Ah usch, han är ju den som vänder kappan mest. Lovar att om vi åker ut mot t.ex Frölunda så kommer det stå "Det Växjö saknar är egna talanger, långsiktigt arbete och en vinnarkultur" :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ratscore » mån feb 20, 2017 8:31 pm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... axjo/promo

Räknas detta som en krönika? Varenda gång den pajasen skriver något så känns det som att läsa en fjortis-blogg utan slangord. Klassas den här snubben, på allvar, som en journalist?

Eller är det något fel på mig och hur jag tolkar honom!?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån feb 20, 2017 8:35 pm

ratscore skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WPOk2/wennerholm-ingen-kan-stoppa-vaxjo/promo

Räknas detta som en krönika? Varenda gång den pajasen skriver något så känns det som att läsa en fjortis-blogg utan slangord. Klassas den här snubben, på allvar, som en journalist?

Eller är det något fel på mig och hur jag tolkar honom!?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk


Kan någon kopiera denna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » mån feb 20, 2017 9:07 pm

Skrolla upp så finns den saxad
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » tor mar 16, 2017 11:41 am

http://www.smp.se/sport/sam-hallam-vill ... hWd1FBPSJ9

Nån som pallar saxa? Verkar ha lagts ut låst
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Kloker » tor mar 16, 2017 2:27 pm

Ett ytterst svårtippat SM-slutspel väntar runt hörnet.
Då pratar vi med Sam Hallam om livspussel, Sanny Lindström och om viljan att vinna till varje pris.
DANIEL ENESTUBBE

A A
Han kom till Växjö från BIK Karlskoga sommaren 2012 som Janne Karlssons kronprins. Maktskiftet skedde tidigare än planerat och Hallam går nu mot sin femte raka avslutade säsong med Växjö Lakers. Han gör det med ett mäktigt slutspelsfacit i form av semifinal 2014, SM-guld 2015 och ny semifinal 2016.

Nu väntar Malmö i kvartsfinal. Vad tycker du om motståndet?

– Väldigt starkt målvaktspar, väldigt bra powerplay, fyra offensiva enheter som alla nyttjar sina styrkor på bästa sätt. Det finns erfarenhet i laget i form av exempelvis Erik Forssell, Noah Welch, Andreas Thuresson, Rhett Rakhshani och Erik Andersson som spelat många slutspel. I båset finns Peter Andersson, en erfaren herre som inte faller ihop under press. Han och jag har haft våra duster när jag tränade BIK och han Örebro. Det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess men det går nog fort för oss att få tillbaka de känslorna.


När Annie Lööf fyllde 30 för några år sedan fick hon frågan vad hon tyckte om det. Hon tyckte att det skulle bli jätteskönt eftersom hon hoppades slippa tjatet om sin unga ålder. Känner du samma sak? Du är 37 nu och din ålder nämns nästan aldrig längre.

– Ja, det är jätteskönt. Samtidigt har jag besvarat det med att åldern är det enda jag inte kan göra någonting åt. Självklart märker jag att åldersfokuset minskat betydligt under de senaste två åren. När man ses som lite udda på grund av sin ålder måste man bevisa sig lite mer för att folk ska lägga det åt sidan. Det är nog så många kvinnor känner sig när de får frågor hur det är att jobba som kvinna i ett visst yrke i stället för att få frågor om själva yrket. Man måste ta sig över några pucklar för att inte så många ska undra.

Du har ett ganska hett temperament. Ändå lyckas du nästan alltid behålla lugnet. Hur klarar du det?

– Det är i grund och botten ett personlighetsdrag, tror jag. Man kan definitivt förändra och förbättra sin personlighet men jag har alltid haft en förmåga att hålla mig lugn i utsatta situationer. Det leder ibland till att jag är för lugn och det jag behöver göra är att se till att mitt sätt att hålla mig lugn inte blir ett irritationsmoment. Ibland skulle jag behöva få utlopp lite mer, medan jag också tjänar på att behålla fokus. Är jag för utåtagerande tappar jag fokus på min uppgift.

Du har varit i Växjö Lakers sedan 2012. Ditt kontrakt går ut våren 2018. Jag har en känsla av att du skulle kunna tänka dig att förlänga det ytterligare.

– Det är definitivt ett stort huvudalternativ. Någonstans har idrotten börjat flytta gränserna för hur länge coacher och sportchefer kan vara på sin plats om det sker utveckling och man lyckas ta nya kliv för varje år. Men frågan ägs inte av mig utan av sportchef och styrelse. Om de tror att jag tillsammans med tränarstaben kan fortsätta att hitta sätt att ta ytterligare steg framåt ska jag definitivt lyssna till det. Kontinuitet är bra men en enskild person får inte bli kvar på grund av fokus på just den personen. Föreningen är nummer ett och därför ligger frågan hos Växjö Lakers.

Alla klubbar går sin egen väg. I Skellefteå och Frölunda upplever jag att det handlar lite mer om militärisk disciplin. Det känns som att ni valt en annan väg.

– Ja. Vi är i vissa delar i vår verksamhet inte nära Skellefteå och Frölunda. Vi jobbar mer utifrån de spelare som ingår i vår spelmodell. Vi har också ofta haft mer erfarna och etablerade spelare jämfört med dem och litat till spelarnas förmåga att lösa vissa situationer. Det finns tydliga ramar som alla ska förhålla sig till, men det finns också friare tolkningar i vissa delar. Vi låg lite efter Skellefteå och Frölunda från start och jag tror inte att vi kommer att gå hela vägen och bli som de. Men där vi från början lagt ett stort ansvar på spelarna har vi i dag förflyttat oss framåt i sättet att träna fränare.

På vilket sätt är du en bättre tränare i dag?

– Att ta klivet in i SHL var för mig att plötsligt få jobba med killar med otrolig erfarenhet, från NHL, VM och landslaget. Erfarenheten av att jobba med sådana spelare har gjort mig bättre och gett mig ett större självförtroende och tro på mig själv. I dag funderar jag inte lika mycket kring rätt och fel utan litar på mig själv på ett annat sätt.

Du pratar också oftare än någonsin om att vinna. Det känns som ditt mantra i år.

– Ja. Under fjolåret blev lite väl mycket att jag gick runt och var försiktig och pratade om "process" och "prestation" i stället för att prata om att vi är här för att vinna. Varje lag vi ställer på benen ställer vi på benen för att vinna och i år känner jag att jag vågar uttrycka det betydligt mer. Ordet "vinna" nämns väldigt ofta under träningar, matcher och periodpauser.

Ni har fått in Jörgen Jönsson i tränarstaben. Vad har det betytt?

– Dels är det en bekräftelse på det vi gör, vad priset är för att vinna, hans känsla av erfarenheten från en massa framgångsrika år i klubblag och stora turneringar. Dels har han kommit in och bidragit med objektiva ögon från några år på Radiosporten där han sett massor av SHL-hockey utan att vara knuten till något lag.

Ni pratar mycket under matcherna. Vilken är Jörgens roll där?

– Jörgen har en ganska skön roll under matcherna tills det drar ihop sig. Han svarar för individuell feedback, kontrollerar att vi är där vi ska vara och om någon hos motståndarna sticker ut eller om det andra laget gör något annorlunda. Han är också ett utmärkt bollplank till mig. Vissa dagar är jag helt rätt på det, vissa dagar står jag och ser inga lösningar framför mig. Då kan jag gå till Jörgen och säga: "Jag får inte ihop det här. Fundera en minut och kom tillbaka". Jörgen ansvarar också för vårt powerplay och sex-mot-fem-spel och driver de frågorna till 100 procent.

Sanny Lindström, som du gick i skolan tillsammans med, brukar säga att du var den ordningsamme medan han var en busunge. Stämmer det?

– Jag och Sanny gick bara tillsammans i nian och sedan på samma gymnasium. Jag hängde mest med hockeykillarna medan Sanny mer hängde med mingelkillarna från Segeltorp (skratt). Jag brukar använda Sannys karaktär som exempel när jag träffar unga spelare och brukar säga att om man jobbar tillräckligt hårt kan du både skriva NHL-kontrakt och vinna SM-guld. Sanny är en inspiration för många hockeyspelare.

Det vi känner som livspusslet, hur ser det ut för dig?

– Jag tycker att jag blivit bättre på att ha fokus på där jag är. Jag har tre barn och tyvärr för mina två äldsta måste jag säga att jag är en bättre pappa för vår treåring i dag jämfört med hur jag var mot de andra när de var tre. Det har också med livserfarenhet att göra. Det blir bättre men det finns alltid perioder under säsong där det sliter oerhört mycket och där prio alltid ramlar över åt yrkeshållet och familjen står tillbaka eller blir lidande. Jag har en betydligt friare del på året under maj-juli där jag kan ta igen lite.

Hinner du följa tv-serier, odla någon fritidssysselsättning eller annat som inte har med hockeyn att göra?

– Tv-serier fastnar jag lätt för och just nu följer jag The Good Wife, vilket är jäkligt bra eftersom det är lite lagom spännande i varje avsnitt. Sedan fick ett av barnen ett Playstation i julklapp och det är otroligt kul att ibland sitta och spela NHL 17 mot någon tjej eller kille från Jyväskylä eller nåt och både bli glad och förbannad. Sist åkte jag på en tuff overtime-förlust. Jag mår bra när jag läser böcker och då är det mycket lätta svenska kriminalromaner; Leif GW Persson, Johan Theorin och andra. Ibland ger jag mig på någon klassiker och ibland ledarskapsböcker kring människans psyke och natur.

Hur sportintresserad är du?

– Mindre och mindre. Jag är sjukligt intresserad av hockey och tittar mycket men i och med att det blir så mycket känner jag mindre för det andra. De senaste fyra-fem åren har jag sett otroligt lite fotboll, till exempel. Har det varit en Champions League-kväll kommer jag till jobbet dagen efter och säger: "Jaså, Bayern München spelade i går. Hur gick det?".
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tor mar 16, 2017 2:54 pm

Många pratar om Rosén, Kiiskinen m.fl. men efter de senaste åren - plus det man har sett i 24/7 senaste dagarna - så råder det inga tvivel om att Sam är den viktigaste förlängningen som klubben måste göra.

Han sprider ett otroligt lugn, väldigt tydlig med vad som ska göras och han har ett fint öga för detaljer.

Tränare är så otroligt viktigt, det går inte att komma ifrån. Kolla bara SAIK - de har bästa laget på många år sett till spets, men ändå så är de inte i närheten av vad de var med Wallson alt. Forsberg.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » fre mar 17, 2017 11:59 am

DeLarge skrev:
venomizer skrev:http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-de-laxar-upp-hela-hockey-sverige/

Så har etablissemanget ändrat sig och börjat skriva positivt. Så enkelt och förutsägbart.


Klassisk vänd the kappa efter the vind-retorik. Standard media 8)


Haha Nyström gör det igen :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » fre mar 17, 2017 12:02 pm

Någon som kan copy+paste på denna?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Orange » fre mar 17, 2017 3:58 pm

Svartvadet skrev:Någon som kan copy+paste på denna?


Grundserien är slut. Åttondelsfinalerna är spelade.

Nu drar kvartsfinalerna igång – med några riktiga rysarmatcher.

Läs här vad 16 hockeyprofiler har att säga om slutspurten.
Lasse Granqvist & Sanny Lindström
Lasse Granqvist & Sanny LindströmFoto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN
✓ Lasse Granqvist, programledare och kommentator C More

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Svårt att säga, det är ett ovanligt öppet slutspel. Men det är klart att när fjolårsfinalisterna möts redan i kvartsfinal så är det en matchserie som smakar extra. Men samtidigt, jag ska själv till Jönköping på lördag på HV71–Färjestad. Och det är ju två lag som över historen inte gillar varandra. Den är inte så dum den heller. Och jag tror Växjö kan få problem med Malmö, och Linköping och Brynäs är två positiva lag. Men om fjolårsfinalisterna möts i kvartsfinal blir det mitt svar.

Vem blir slutspelets MVP?

Ofta är det ju en målvakt, den målvakt som kliver fram. Men jag är förtjust över att se genombrott, och detta kanske var ett genombrott redan i fjol, men Joel Eriksson Ek i Färjestad tar nya steg hela tiden och är extraordinär. Jag tycker han blir lite bättre varje gång man kollar extra på vad han gör. Med det sagt, jag tror Färjestad är några att titta på.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Tycker det känns mycket lättare att säga vilka som få det knepigt längs resan. Så det känns jättesvårt att säga, det var länge sedan jag kände att det var så här öppet inför ett SM-slutspel. Så jag vill vänta med det tills vi vet vilka fyra lag som går till semifinal, så tar vi det då.
✓ Sanny Lindström, expert C More

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Det är svårt att ta ut en. Men det är klart att finalserien från i fjol sticker ut lite (Frölunda–Skellefteå). Två riktigt bra lag de senaste åren som möts redan i kvartsfinal. Svårt att ta ut en, fyra bra kvartsfinaler, men Frölunda–Skellefteå sticker ut.

Vem blir slutspelets MVP?

Det tror jag blir Simon Önerud i HV71. Han är en spelare som inte fått de stora rubrikerna. Men han är oöm, stor och stark, gör mål, gör poäng och kan spela alla typer av situationer. Han kommer få sitt stora genombrott för den breda massan i det här slutspelet.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Det blir HV71. Jag tycker nog att de egentligen varit det bästa laget tillsammans med Växjö. De har en högstanivå som är nästan högre än de andra lagen, de har en fart som få lag kan hantera. Och de har en större bredd än de haft tidigare år. Får de bara ordning på sitt power play-spel, där det onekligen finns mycket kompetens, så blir de svåra att ha att göra med.
LÄS OCKSÅ
Experterna: Han blir hjälte i Daladerbyt
Marie Lehmann & Emil Kåberg.
Marie Lehmann & Emil Kåberg.Foto: Bildbyrån
✓ Marie Lehmann, programledare SVT

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Tycker det är jättekul att det är igång, och bara de bästa lagen kvar. Så jag ser fram emot allt. Men Frölunda–Skellefteå lite extra, att de möts så tidigt.

Vem blir slutspelets MVP?

Jag hoppas och tycker det skulle vara roligt om det blev Oscar Möller. Med den säsong han haft och så bra han är. Han och Lindström kan komma igång. Man unnar honom det, och att han kan lägga undan allt det tunga som varit.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Borde bli HV71 eller Växjö som varit bäst på slutet av säsongen. Växjö visar långa stunder att de inte har några svagheter och är det bästa laget. Så jag tror på Växjö, de är bäst.
✓ Emil Kåberg, materialförvaltare i Örebro

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Växjö–Malmö. Jag tror att det blir en skräll där och att Malmö vinner. Om Malmö får det att stämma är de vassa.

Vem blir slutspelets MVP?

Oscar Alsenfelt, målvakt i Malmö.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

HV71. De har blivit bättre och bättre och har en jävla fart.
LÄS OCKSÅ
Wennerholm rankar: Klubbarna som berör mest i svensk hockey
✓ Lars-Gunnar Jansson, expert Radiosporten

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Frölunda–Skellefteå ser jag mest fram emot. Giganternas kamp.

Vem blir slutspelets MVP?

Nästan en omöjlig fråga, men jag tror det blir Joakim Lindström i Skellefteå. Han är SHL:s bästa spelare. Både offensivt, defensivt och målskyttemässigt. Allting. Han är fulländad.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Jag säger Växjö. Ett otroligt välkomponerat lag. En lagmaskin som Sam Hallam fått ihop väldigt bra, plus att de har spetskompetens och målskyttar. Så de blir svårslagna.
Jonathan Dahlén & Harald Lückner.
Jonathan Dahlén & Harald Lückner.Foto: Bildbyrån
✓ Jonathan Dahlén, forward i Timrå

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

HV71–Färjestad känns som ett hett möte. De har lite historik.

Vem blir slutspelets MVP?

Jag väljer en outsider: Emil Pettersson i Växjö. Han har varit väldigt duktig sedan han kom hem till Växjö.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Växjö. De känns stabila och stjärnspelarna levererar.
✓ Harald Lückner, expert C More

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Det är klart att Frölunda–Skellefteå sticker ut. Det är de två giganterna de senaste sex-sju-åtta åren som möts redan i kvarten. Det går inte att komma ifrån.

Vem blir slutspelets MVP?

Jag tror att Joacim Ericsson, målvakten i Växjö blir det. Han kommer ligga till grund för att Växjö vinner SM-guld.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Jag tror Växjö. De har visat att de var bäst under 52 omgångar, och de blev bara bättre och bättre ju längre säsongen gick. De har fått ihop ett komplett lag med alla pusselbitar. Och de har fått vila lite nu, och har en tämligen enkel kvartsfinal, tror jag, så de behöver inte slita så hårt för att ta sig fram till semifinal. Till skillnad mot Frölunda och Skellefteå som kommer pumpa livet ur varandra.
✓ Mike Helber, expert C More

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Frölunda–Skellefteå. Två av de bästa lagen de senaste fem-sju åren som möts redan i kvartsfinal. Två lag som tippades högt upp i toppen men kanske inte presterade fullt ut. Kommer bli en otroligt jämn serie.

Vem blir slutspelets MVP?

Det blir Dennis Everberg. Han spelar i det bästa laget med det bästa spelarna runt sig. Och han är en kille som kommer avgöra någon match i sudden under slutspelets gång.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Växjö kommer bli det. De är det bästa och mest kompletta laget.
Per-Åge Skröder.
Per-Åge Skröder.Foto: OLA WESTERBERG / BILDBYRÅN
✓ Per-Åge Skröder, forward i Modo

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Frölunda–Skellefteå. De har bäst hockeykvalité, det tilltalar mig.

Vem blir slutspelets MVP?

Frölundas back Henrik Tömmernes.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Frölunda. Jag gillar sättet de spelar hockey på. Frölunda och Växjö har varit bäst, men jag tror att Frölunda tar hem det.
✓ Anton Hedman, forward i Luleå

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Just nu är jag så besviken så jag vet inte om jag orkar se på slutspelet.

Vem blir slutspelets MVP?

Chris Abbott i HV71.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Det känns som jämnare än på många år, men jag tror att HV71 tar hem det. De har sett starka ut på sistone.
✓ Kristofer Ottosson, expert Radiosporten

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Frölunda–Skellefteå. Tycker de byggt upp en lite rivalitet och stött på varandra mycket i slutspelet de senaste åren. Kanske de två bästa klubbarna de senaste fyra-fem åren och möttes ju i final förra året. Jag tror att det finns en lite rivalitet, och det finns mycket profiler. Så det blir mycket kamp och mycket skicklighet.

Vem blir slutspelets MVP?

Det ska gärna vara någon som går långt. Jag tror att det blir Ted Brithén i HV71. Jag tycker han är duktig både offensivt och defensivt. Han spelar i ett lag som jag tror kommer gå långt, vilket är viktigt, så vi får se mycket av honom.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

HV71 gissar jag på. De har utvecklats under säsongen. De har haft, framför allt, ett försvarsspel som varit fantastiskt på slutet, vilket överraskar mig lite. Jag ser dem mer som ett lag med fantastiska forwards. Så deras stigande formkurva och utveckling kombinerat med ett väldigt bra försvarsspel blir nycklarna.
✓ Alexander Urbom, back i Djurgården

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Frölunda–Skellefteå. Två bra lag som var i final förra året. Det kommer bli jämnt, jag skulle nog säga 50/50.

Vem blir slutspelets MVP?

Jag är dålig på att tippa. Jag kommer inte på någon som skulle vara solklar... Sen är det klart att det finns vissa toppspelare, som Joakim Lindström (Skellefteå) och Oscar Möller (Skellefteå). De har stor potential.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Jag får vara tråkig i mina svar, men jag vågar inte säga något. Det finns många bra lag i slutspelet. Ingen solklar favorit.
✓ Joachim Rohdin, forward i Karlskrona

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Linköping–Brynäs. Två lag som jag själv har spelat i. Tror att Brynäs går vidare till semi.

Vem blir slutspelets MVP?

Joakim Lindström (Skellefteå). Han har varit riktigt bra hela säsongen.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

HV71. De har varit bra i alla matcher i serien. Har ett intressant lag med en bra helhet.
Marcus Weinstock & Anders Eldebrink.
Marcus Weinstock & Anders Eldebrink.Foto: Bildbyrån
✓ Marcus Weinstock, forward i Örebro

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Skellefteå–Frölunda. Ett hett möte som kan bli riktigt jämnt.

Vem blir slutspelets MVP?

Simon Önerud (HV71). En allround spelare som alltid är viktig för HV.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

HV71. De har ett intressant lag. Defensiva pjäser varvat med bra forwards, så det är helheten.
✓ Anders Eldebrink, tränare i Rögle

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Skellefteå-Frölunda. Två lag som spelar fartfylld hockey. Det kommer att bli en tuff kamp.

Vem blir slutspelets MVP?

Joakim Lindström (Skellefteå). Seriens bäste spelare. Kan avgöra matcher på egen hand och är guld att ha i laget.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Skellefteå. En liten outsider, men jag tror att de kan komma nu när Möller (Oscar) är tillbaka.
✓ Johan Olofsson, forward i Leksand

Vilken kvartsfinal ser du mest fram emot?

Skellefteå–Frölunda. Två av de skickligaste lagen i serien, finalister i fjol. Tror att Skellefteå tar det, ”Jocke” Lindström och Möller (Oscar) är bäst i serien.

Vem blir slutspelets MVP?

Joakim Lindström. Han är överläges bäst i ligan. Har varit grymt bra och kan bli otroligt viktig. Sen fick han ju ”Guldhjälmen” också, med all rätt.

Vilket lag blir svenska mästare i vår?

Växjö. De har sett jäkligt bra ut och har stor skicklighet i laget. Vann ju serien och lär ha med sig självförtroende efter det.
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis apr 25, 2017 5:29 pm

Mycket roande läsning

http://www.smt.se/article/dokument-komm ... li-orange/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav smashinlovely » tis apr 25, 2017 9:50 pm



Tycker det är intressant hur HV fans inbillar sig att alla växjös fans är f.d HV fans. Enda gången i mitt liv som jag "hållt" på HV är när de mött Djurgården, sen Växjö gick upp i samma serie så har det möjligen handlat om fördelar i tabellen.

Skulle exempelvis TAIF möta HV i ett kval så skulle jag t.o.m säga att jag skulle hoppas mer på TAIF, av den klassiska David mot Goliath andan.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » tor apr 27, 2017 7:39 pm

"De flesta som bor i och runt Växjö håller på HV71 innerst inne, de gjorde det för fem år sedan i alla fall, inleder Nässjöbon Merkle"

Haha!

Så om jag har ett gott öga till Tranås i ettan och vi trillar igenom serierna får jag inte hålla på Lakers om vi möter dem då..? För då byter jag lag...?

Herregud vilka insnöade människor - lol
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis maj 02, 2017 6:55 pm

Tror lite bättre inför nästa säsong än Wennerholm men håller med honom vad gäller slutspelet.
Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Niles » tis maj 02, 2017 7:08 pm

Haha, finns väl bara en som kastar sig in i nästa säsong 2:a maj när trupperna är halvfärdiga med sina välgrundade alster :lol:
Kan nästan ta gift på att denna tomte kommer ändra sitt tips redan efter nästa värvning i SHL, och nästa och efter första träningsmatchen, efter andra..osv..osv tills säsongen är slut. Att ens kalla sig seriös journalist är komik.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis maj 02, 2017 8:08 pm

Smart av Aftonbladet, då det garanterat ger mycket "klick".

Men alla förstår ju att detta är en gigantisk parodi, på alla plan.
Brynäs skickade t.ex iväg fyra tongivande spelare igår. Örebro skickade fem spelare för ett litet tag sen, osv. osv.

Tippa SHL gör man runt Augusti, inte innan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » ons maj 03, 2017 3:09 pm

Jodå, efter den 15 juni kan man göra en preliminär gissning. Då är det bara någon enstaka som kan saknas i trupperna. Sen kan det ibland ske saker efter camperna i höst, men det är ju senare än augusti!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » tor aug 03, 2017 12:08 pm

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Lakersfan_03 » ons aug 30, 2017 7:46 pm

Daste skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/qqr3m/hade-ett-bra-lag-och-en-god-chans-att-ta-guldet-men/promo

Nån som kan saxa?


Bättre sent än aldrig:

I höst inleder Erik Josefsson, 30, sin tionde raka säsong med Växjö.
Och efter fjolårets mini-fiasko är trotjänaren nu ordentligt revanschsugen.
– Jag har ett större sug för hockeyn nu än jag haft på flera år, säger han.
Erik Josefsson var med om att ta upp Växjö Lakers till SHL för att sedan hjälpa till att föra klubben till ett historisk SM-guld ett par år senare.
Den hårt jobbande forwarden anlände 2008 och har sedan dess hållit sig kvar hos smålänningarna.
Nu går han in på sitt tionde år.
– Jag och sambon trivs jättebra här och ser Växjö som hemma, säger Erik Josefsson som ursprunglingen kommer från Gislaved.

Den föregående säsongen slutade dock varken som Josefsson eller Växjö ville.
Efter att klubben vann hela grundserien på 99 inspelade poäng tog det tvärstopp när Malmö manövrerade ut tabellettan med 4–2 i matcher redan i kvartsfinalen.
– Det blev lite av en missräkning. Vi hade ett bra lag och en god chans att ta guldet, men vi toppade formen för tidigt när vi hade en lång svit utan förluster. Men precis innan serien slutade fick vi inte in känslan och förlorade ett par matcher. Malmö gjorde det också riktigt bra mot oss, säger han.
”Lång sommar”

Men inget ont som inte för något gott med sig.
Det tidiga uttåget har nämligen givit 30-åringen extra tändvätska under försäsongen.
– I och med att det slutade så snöpligt har det varit en riktigt lång sommar och man har stor revanschlusta. Jag har ett större sug för hockeyn nu än jag haft på flera år.
Dessutom kan Erik Josefsson ta med sig en positiv minnesbild in i den nya säsongen.
Den hårt jobbande forwarden slog faktiskt sitt personliga poängrekord i SHL – totalt fick han ihop 18 poäng, varav tio mål och åtta assist, under den föregående säsongen.
Och det är främst en detalj Josefsson utvecklat på äldre dagar.
– Ja, även om jag inte spelar något i powerplay lyckas man pilla in några puckar. Det handlar nog om att jag blivit noggrannare i avsluten. Ju äldre jag blivit desto mer noggrann har jag blivit med träningen.
– Jag tror rutin är underskattat och något man kan dra nytta av. Framförallt är tio mål ett kvitto på det, men lite fler assist borde jag kunna få ihop.

Vill testa ett utlandsäventyr
I Växjös lag är Erik Josefsson Robert Rosén de två spelarna som har spelat flest matcher i klubbens historia.
Otroligt nog har bägge två precis lika många matcher på CV:et – 464 till antalet.
– Haha, han vågade ju inte lämna nu heller, skrockar Josefsson.

Vem kommer ha spelat flest matcher i Växjö av er när vi summerar karriärerna, tror du?
– Det är helt omöjligt att säga. Vi är lika gamla båda två, ser Växjö som hemma och båda två är nog sugna på något utlandsäventyr om jag förstått honom rätt, så vi får väl se. Jag har ju två år kvar på mitt kontrakt och han har ett.

Lockar det med ett utlandsäventyr?
– Jo, men sen måste man vara lite ärlig mot sig själv. Det är väl inte de flottaste ligorna som är ute efter min speltyp, så de attraktiva valen har väl inte funnits. Så ännu har jag inte haft den ställningen att ta. Men personligen skulle jag tycka det vore kul att testa på och göra innan jag lägger av. Men vi får se vilken nivå och liga det blir, jag stänger inga dörrar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tor aug 31, 2017 2:48 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tor aug 31, 2017 2:55 pm

Svartvadet skrev:Löser du denna med?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... nter/promo


Var det inte sånt här moraltanterna fick panik över tidigare ? Break the chains, go !!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 01, 2017 10:30 am

Växjö tog en historisk första serieseger i SHL, men säsongen slutade ändå i besvikelse.
Utslaget redan i kvartsfinal av åttan Malmö kan bara betraktas som ett fiasko för en klubb med så höga ambitioner som Växjö.
Nu har man laddat om.
Eller…?
De senaste åren har jag känt mig säker på att Växjö ska vara ett absolut topplag.
Den här gången är jag inte lika säker.
Nödvändig hårdhet har kommit in med landslagsduon Daniel Rahimi och Martin Lundberg. Något som saknades förra säsongen, jag tycker att Växjö både fysiskt och mentalt vek ner sig i kvartsfinalen mot Malmö.
Många frågetecken
Ändå känns det spretigare och med flera osäkerhetsfaktorer än vi vant oss vid.
Kan Peter Andersson och Ben Youds ersätta de tunga tappen (Holm/Rosén) på backsidan?
Hittar Elias Pettersson rätt och får ut sin fulla potential?
Hur funkar 35-årige Janne Pesonen som center i återkomsten till SHL?
Får Andrew Calof, som eventuellt får chansen med Rosén och Kiiskinen, fart på målskyttet?
På tal om Rosén: leder han lagets offensiv säsongen 17/18? Lösningen med ett ettårskontrakt med betydligt lägre lön än tidigare kan man tolka på flera sätt.
Om det varit en hel del omsättning på spelarsidan jobbar Växjö verkligen vidare med kontinuitet på ledarsidan.
Henrik Evertsson gör sitt tolfte år som sportchef. Assisterande tränaren Fredrik Hellgren har varit med lika länge.
Och nyligen förlängde huvudtränaren Sam Hallam kontraktet till 2022.
Ett lag att räkna med
Växjö har målats upp som favorit till seriesegern och SM-guldet några år nu, den här säsongen blir nog förväntningarna lite lägre,
vilket i och för sig inte alls behöver vara fel.
Samtidigt är jag helt övertygad om att sportchef Evertsson inte alls är färdig med sitt lagbygge. Vad jag hör från Småland är att det finns en hel del pengar kvar att handla för om behovet finns och rätt spelare dyker upp.
Just nu ser jag en hel del frågetecken, men när slutspelet dra igång utgår jag från att Växjö är ett lag att räkna med.
Jag blir inte speciellt förvånad om man återigen spelar en SM-final.
✓ MÖJLIG STARTUPPSTÄLLNING

Tre Kronor-målvakten Viktor Fasth blir en stor tillgång.
FOTO: MICHAEL ERICHSEN / BILDBYRÅN
✓ MÅLVAKTER
++++
▪▪ Målvaktssidan talar för en rolig vinter för Växjö. Viktor Fasth har hunnit fylla 35 år och nu är han tillbaka i SHL efter fem år. Läge att slappna av lite på ålderns höst? Knappast när det gäller Fasth. Han har dessutom inte fått spela så mycket som han velat under sin utlandstid och brinner för att spela många matcher igen. Fasths vinnarskalle och tjurighet är (oftast) en lika stor tillgång som hans tekniska spel. Fasth kommer inte att ta någon dag ledigt och han kommer garanterat ställa hårda krav på både sig själv och sin omgivning.
Fungerar kemin med målvaktstränaren Andreas Andersson (vilket jag inte betvivlar) är Fasth med största sannolikhet seriens bästa målvakt.
Bakom landslagsmålvakten finns Viktor Andrén, 23, som har en mist sagt intressant utvecklingskurva. För två år sedan slog han igenom med Pantern i allsvenskan. Förra säsongen gick han in och gjorde flera bra matcher i SHL och han lär få sina chanser även om Fasth är den utlade ettan.
Eric Martinsson.
FOTO: JONAS LJUNGDAHL / BILDBYRÅN
✓ BACKAR
+++
▪▪ Tunga tapp i Calle Rosén och Philip Holm, dock var de inte som bäst i slutspelet. Lägg till Cory Murphy, Nick Bailen och Teemu Laakso, även om den sistnämnde knappt spelade förra säsongen.
Eric Martinsson finns dock kvar och som backsidan ser ut nu lär han få obegränsat med speltid i offensiva situationer.
På plussidan finns landslagsbacken Daniel Rahimi. En spelartyp som Växjö har saknat sedan först Noah Welch och därefter Laakso försvann.
Utöver Rahimi har Växjö ersatt med lågbudgetlösningar.
Jag tänker på Peter Andersson, Ben Youds och Joel Persson. Förre Leksandsbacken Youds kan visa sig vara en klok värvning, även om han oturligt skadade sig i första träningsmatchen. En pucksäker back som nu får chansen i ett bättre lag.
Peter Andersson spelade junior-VM med 91:orna och slog sig då in i en stark backuppställning, men sedan har det inte hänt så mycket mer. Är han nästa back som får fart på karriären i Växjö? Joel Persson har definitivt en intressant offensiv uppsida, inte minst ett riktigt vasst skott, men kommer från division 1-spel och behöver jobba med fysiken och defensiven.
Spännande också att fortsätta följa Linus Högberg, 19 år i september, som lär finnas med i det svenska JVM-laget.

FOTO: BILDBYRÅN
✓ FORWARDS
++++
▪▪ En hel del tunga namn har försvunnit, men spelare som Ville Leino, Jeff Tambellini, Josh Hennessy erbjöds inte nytt kontrakt. Det är poängkungen Olli Palola, VM-forwarden Dennis Everberg och hyperintressanta Emil Pettersson som är det riktigt tunga tappen. Emils lillebror Elias är givetvis det mest intressanta namnet in i truppen. Sommarens draftfemma har alla förutsättningar att bli en världsspelare. Frågan är hur stor roll han kan spela i Växjö redan den här säsongen? Svaret på den frågan avgör till viss del hur bra Växjö blir i vinter. Men vad vi vet redan nu är att spelgeniet missar närmare en månad på grund av junior-VM.
Kan Rosén, Kiiskinen och (kanske) Calof vara en ledande kedja minskar det också pressen på Pettersson. Kemin med Pesonen känns redan väldigt intressant.
Ex-Skellefteåduon Martin Lundberg och Janne Pesonen måste leverera offensivt. Pesonen har blivit 35 år, men såg faktiskt riktigt vass ut i Schweiz förra säsongen. Spelat en del center i Ambri och framför allt under åren i Kazan. När kroppen fungerar är han definitivt en klasspelare på den här nivån. Lundberg är en av ligans hårdaste spelare, men VM-forwarden från 2016 har också en del offensiva verktyg i lådan.
Bakom de jag har nämnt ser det ärligt talat lite tunt ut när det handlar om offensiv spets, även om en spelare som Erik Josefsson verkligen klivit fram under försäsongen.
Men just nu har inte Växjö lika många offensiva hot som vi har vant oss vid de senaste åren. Åtminstone inte lika många tunga namn.
✓ VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT
+++
Viktor Fasth ska vara seriens bästa målvakt. Men många tunga tapp och det finns lite frågetecken runt ersättarna. Pesonen, Lundberg, Rahimi och Elias Pettersson gör ändå att det blir
+++
.
✓ DET BEHÖVS
Tror att Evertsson har landat både en back och en forward av hög kvalitet innan transferfönstret stänger i februari.
Nils Carnbäck.
FOTO: JONAS LJUNGDAHL / BILDBYRÅN
▪ Genombrottet: Logiska svaret är Elias Pettersson men jag lyfter fram Nils Carnbäck. Vilken utveckling han har haft senaste två åren.
▪ Floppvarningen: Nyförvärvet Andrew Calof måste studsa upp rejält från förra säsongen.
▪ Poängkungen: Tuomas Kiiskinen. Finländaren levererar alltid. Poäng, viktiga mål och lojalt arbete.
▪ Slutplacering i SHL: Femma
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav bratsson » fre sep 01, 2017 12:01 pm

Hans analys stämmer så här långt

"[emoji830] Genombrottet: Logiska svaret är Elias Pettersson men jag lyfter fram Nils Carnbäck. Vilken utveckling han har haft senaste två åren.
[emoji830] Floppvarningen: Nyförvärvet Andrew Calof måste studsa upp rejält från förra säsongen.
[emoji830] Poängkungen: Tuomas Kiiskinen. Finländaren levererar alltid. Poäng, viktiga mål och lojalt arbete."

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis sep 05, 2017 12:18 pm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... ppar/promo

Denna då? Något intressant i den alls?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » ons sep 06, 2017 8:55 pm

Nä, men det kan ju vara kul att veta vilka som tippar Växjö som svenska mästare.

Conny Strömberg
Adam Savonen
Håkan Södergren
Emelie Berggren
Magnus Wahlman
Lill-Kenta Johansson
Almen Bibic
Lena Sundqvist
Emma Eliasson
Chris Härenstam
Niklas Jidhe
Marie Lehmann
Johan Edlund

Många tror att HV floppar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster