Sam Hallam

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Sam Hallam

Inläggav noneedforaname » tis aug 26, 2014 8:02 pm

Kul! Förutom att Hallam är duktig som tränare ger han alltid en bild av att vara professionell och sympatisk. Det bidrar till att man som Växjö-supporter kan vara riktigt stolt över sitt lag. Jämför med nästan vilken annan SHL-tränare som helst...
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav PutteA » tis aug 26, 2014 11:17 pm

Kom gärna och lyssna på honom på måndag när vi startar nya Lakejmåndagen på Stars and Stripes.
http://www.lakerslakejer.se/events/lakejmandag-pa-stars-and-stripes/
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sam Hallam

Inläggav Dannedd » fre maj 08, 2015 11:02 am

SH(L) = Sam Hallam (Ledare)

Lite kul att han blivit utsedd till årets ledare! =)
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Varanen » tor dec 22, 2016 8:43 pm

Coach Hallam får beröm av våra kulturella kusiner i norr (coach Lindbom pratar med Expressen):

Det är inte så mycket coachning under grundserien och vi har ingen utpräglad toppkedja som de andra vill stoppa. men en som är lurig är Sam Hallam i Växjö, han är lurig med olika ändringar i spelet under matcher. Det är svårt att läsa honom.

Förändringarna under match är ok. Huruvida vi startar, avslutar eller slänger in Josefsson i mitten, gör han bra. Jag är mer kritisk till hans anpassning till materialet i stort. Men där kan andra faktorer, hans chef, vår kul...historik, ha betydelse. Viktigt att analysera den rådande truppen självständigt.

Taktiken har sett bra ut på sistone och är anpassad till vårt material. VLH ska inte lova någon annan hockey än en vinnande sådan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Sjön suger » fre mar 24, 2017 9:03 pm

Jeremy Coliton i Mora verkar vara en spännande tränare!
Sjön suger
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: lör okt 15, 2016 7:33 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Wolin » ons maj 03, 2017 6:05 pm

Wikegård verkar vara sugen på att komma tillbaks till tränarrollen, kanske vore något för Lakers, att ha två huvudcoacher, varav den ena lär ställa riktigt höga krav på spelarna samt kunna ge domarna hårtorken emellanåt, tror att ett sånt temperament skulle behövas i lakers båset, särskilt när det kommer till slutspel.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Kenpa » ons maj 03, 2017 6:30 pm

Wolin skrev:Wikegård verkar vara sugen på att komma tillbaks till tränarrollen, kanske vore något för Lakers, att ha två huvudcoacher, varav den ena lär ställa riktigt höga krav på spelarna samt kunna ge domarna hårtorken emellanåt, tror att ett sånt temperament skulle behövas i lakers båset, särskilt när det kommer till slutspel.


Detta var så bisarrt att läsa att jag är helt mållös. Jag menar, va?! Två huvudcoacher? Wikegård? Nu tycker jag du pissar S. Hallam mitt i nyllet. Han ska inte ens få nämnas i samma kategori som Has-been Wikegård.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav mollers » ons maj 03, 2017 7:18 pm

Hade också tyckt det var intressant att komplicera ledarstaben med lite temperament. Hallam, hellgren, Jönsson, reddox, josen eller kiski besitter inte det och det såg vi klart och tydligt i det lama uppträdandet mot Malmö i kvarten sist.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » ons maj 03, 2017 9:29 pm

Jag vill inte heller ha Wikegård, faktiskt. Visst, han är en sjukt härlig karaktär på alla vis, men den hockeyn som han förespråkar är utdaterad så det skriker om det. Det är mycket zon-försvar, burskydd, diagonala dump n' chase osv. mao. sånt som de flesta lag skulle äta upp idag
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav StenhårtSlagskott » ons maj 03, 2017 9:33 pm

:roflol: wikegård i Lakers :roflol:

Läste jag verkligen det :clappy:

Nej tack!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav smashinlovely » tor maj 04, 2017 3:28 pm

Är det temperamentet man vill åt är det väl bättre att flytta in Janne i båset igen som "andrecoach" (?) :roll:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » tor maj 04, 2017 3:51 pm

Jag skulle inte ha något emot om Wikegård skulle vara ett bollplank till Sam i båset. Någon som ryter till och manar på spelarna. För det har faktiskt sett ganska tamt ut i båset emellanåt. Nu kommer ju inte detta att ske eftersom att jag tror att Wikegård vill vara Headcoach. Men jag diggar hans attityd och engagemang. Jönsson och Hellgren skulle ju framstå som bleka bakfyllefisar jämförbart med Wikegård vad det gäller att ge energi och piska på i båset. Det är jag helt övertygad om.

Men som sagt, ett bollplank till Sam.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav vlk » tor maj 04, 2017 5:21 pm

Kloker skrev:Jag skulle inte ha något emot om Wikegård skulle vara ett bollplank till Sam i båset. Någon som ryter till och manar på spelarna. För det har faktiskt sett ganska tamt ut i båset emellanåt. Nu kommer ju inte detta att ske eftersom att jag tror att Wikegård vill vara Headcoach. Men jag diggar hans attityd och engagemang. Jönsson och Hellgren skulle ju framstå som bleka bakfyllefisar jämförbart med Wikegård vad det gäller att ge energi och piska på i båset. Det är jag helt övertygad om.

Men som sagt, ett bollplank till Sam.


Jag tror inte någon Wikegård löser Lakers attitydproblem. Men jag vill aldrig mer se ett så håglöst och oinspirerat lag som Lakers visade upp i ett slutspel. Det var ju plågsamt att se...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » tor maj 04, 2017 6:04 pm

Jönsson och Hellgren är ju inga tempohöjare i båset direkt. Lägg därtill Hallams pokerface hela tiden med en vattenflaska i näven. Det saknas en pådrivare i båset. Lite jävlaranamma.

Likväl som att spelarna ska kriga på isen så gäller det ju att det finns någon som eldar på spelarna i båset. Vare sig Jönsson eller Hellgren skjuter direkt skarpt på den punkten. Hur det sedan låter i omklädningsrummet vet jag inte. Men att någon i tränarstaben visar lite känslor i båset mer ofta än sällan skulle ju inte skada.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Dannedd » tor maj 04, 2017 7:06 pm

Tycker spelarna ska ägna dig åt känslotal medan tränaren hela tiden ska ha lugnet och fokusera på taktiken. Och det är sådana spelare vi saknade denna säsongen, någon som kan få alla att lyfta sig ute på planen. Welsh var en sådan karaktär.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Aleks » tor maj 04, 2017 8:37 pm

Abbot verkar vet hur man skapar vinnarkultur, varför inte skicka upp honom? Frågan är om Hallam förlänger när hans kontrakt gått ut, om inte tycker jag det är fint att skola in nästa coach redan nu. Lite så de tänkte när Hallam kom till Lakers.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Varanen » tor maj 04, 2017 10:23 pm

Jag hade aldrig accepterat en spelare på elitnivå som inte är taggad inför match. Tränare hit och dit - när pucken släpps finns inget annat än att straffa motståndarna för deras...motstånd. Det kan göras tekniskt, taktiskt disciplinerat eller genom fysiskt spel. En kombination är att föredra, men tränarnas roll under matcherna är överdrivet. Spelarna måste ha en grundläggande invärtes ilska som de sedan utnyttjar i spelet. Vi hade för få. MIF hade ett par tokiga danskar och det räckte for avancemang.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Daste » fre maj 05, 2017 9:24 am

Jag trodde Jönsson var tänkt som ny head coach när Sams kontrakt löpt ut. 2 år vid sidan för att anamma kulturen och växa in i sin roll, sen ta plats vid rodret?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Sam Hallam

Inläggav Dannedd » fre maj 05, 2017 5:52 pm

Varanen skrev:Jag hade aldrig accepterat en spelare på elitnivå som inte är taggad inför match. Tränare hit och dit - när pucken släpps finns inget annat än att straffa motståndarna för deras...motstånd. Det kan göras tekniskt, taktiskt disciplinerat eller genom fysiskt spel. En kombination är att föredra, men tränarnas roll under matcherna är överdrivet. Spelarna måste ha en grundläggande invärtes ilska som de sedan utnyttjar i spelet. Vi hade för få. MIF hade ett par tokiga danskar och det räckte for avancemang.


+1 för det inlägget!
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Dannedd » fre maj 12, 2017 5:44 pm

5år till med Sam känns så jävla skönt!!!
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav vlk » fre maj 12, 2017 5:54 pm

Mycket bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Kenpa » fre maj 12, 2017 6:28 pm

Delade känslor för detta. SHL:S bästa coach? Ja, kanske. Han är ung, har BRA koll på NHL, tillsammans med Sveriges bästa sportchef som båda ser trender och är villiga att anpassa sig till spelets utveckling innan de flesta andra. Kan det skapas en mättnads och trygghetskänsla? Absolut - och det är livsfarligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » fre maj 12, 2017 7:50 pm

Positiv nyhet. Vad händer nu med Jönsson och Hellgren? På dessa två platser kan jag tycka att en rockad vore läglig. Jönsson vill nog ha större utmaningar och Hellgren har nog faktiskt gjort sitt. Det skulle kännas fräscht med en omstart på den punkten.

Evert sitter väl säkert. Med all rätt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav smashinlovely » fre maj 12, 2017 8:27 pm

Bara positivt, jag kan va så jävla förbannad på Sam under säsongerna men det lägger sig alltid snabbt. Men som andra sagt, mättnadskänsla eller att man kör fast i gamla spår är ju bevisat livsfarligt även det... Men jag ser inte den risken så tydligt i Sam.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Snoken » lör maj 13, 2017 8:11 pm

Jag tycker att chockrubriken VLH använde var oerhört rolig. Jag höll på att göra i byxan när jag såg den :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Sam Hallam

Inläggav defence » sön maj 14, 2017 6:32 pm

Kanon med Sam. En liten flytt sedan där Jönsson får mer inflytande blir också bra. Den stora käpphästen just nu är en backansvarig med endast div3 meriter måste bort. Större ambitioner än så borde ju VLH trots en
" tillsvidareanställning" ha...
defence
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 02, 2014 1:30 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav vlk » sön maj 14, 2017 6:54 pm

defence skrev:Kanon med Sam. En liten flytt sedan där Jönsson får mer inflytande blir också bra. Den stora käpphästen just nu är en backansvarig med endast div3 meriter måste bort. Större ambitioner än så borde ju VLH trots en
" tillsvidareanställning" ha...


Ett SM-guld och en serieseger i shl smäller rätt högt som merit också...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Kenny jönsson » sön maj 14, 2017 8:12 pm

defence skrev:Kanon med Sam. En liten flytt sedan där Jönsson får mer inflytande blir också bra. Den stora käpphästen just nu är en backansvarig med endast div3 meriter måste bort. Större ambitioner än så borde ju VLH trots en
" tillsvidareanställning" ha...
personligen tycker jag att vi är bra på att utveckla backar så det ser jag inte som ett problem.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav vlk » sön maj 14, 2017 8:32 pm

Kenny jönsson skrev:
defence skrev:Kanon med Sam. En liten flytt sedan där Jönsson får mer inflytande blir också bra. Den stora käpphästen just nu är en backansvarig med endast div3 meriter måste bort. Större ambitioner än så borde ju VLH trots en
" tillsvidareanställning" ha...
personligen tycker jag att vi är bra på att utveckla backar så det ser jag inte som ett problem.


Precis


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Jck » mån maj 15, 2017 10:07 am

Backansvarig med endast div 3 meriter.... löjligaste jag hört.

Säga vad man vill om Hellgren men jag har bestämt ett minne av att han har varit backansvarig både vid ett sm-guld, en uppflyttning från HA och många framgångsrika säsonger däremellan.

Ser ingen anledning att göra en förändring bara för förändringens skull.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Sam Hallam

Inläggav PutteA » mån maj 15, 2017 12:17 pm

Tror inte backarna håller med om att Fredde inte håller. Tvärtom skulle jag säga!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sam Hallam

Inläggav PutteA » mån maj 15, 2017 12:21 pm

Och sen "bara div 3 rutin?? 10 år i klubben, hockeyallsvenskan, 3 kvalserier, 4 SM slutspel, 1 SM guld och 1 SHL seger. Tror han har lite mer rutin än div 3 va?!?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sam Hallam

Inläggav Niles » mån maj 15, 2017 12:38 pm

Tur att en del inlägg talar för sig själv. Ingen kommentar behövs egentligen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » mån maj 15, 2017 3:28 pm

Ändå bemödar du dig att kommentera... 8)

Det är väl inget fel på tränarkonstellationen i sig, men nu när Sam kritat på för fem år ytterligare så känns det som att Jörgen kanske har andra tränarambitioner än att vara andravinge i båset i fem år till? Vad det gäller Hellgren så har han en imponerande resumé men ombyte förnöjer. Vill han valla som tredjevinge i båset i ytterligare X år? Ja, han kanske tjänar så pass bra att han är nöjd med det. Strävan och hans ambition att komma uppåt i hierarkin i en hockeyklubb faller ju dock som en pannkaka.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » mån maj 15, 2017 4:05 pm

Det är ju inte säkert att Jörgen vill vara huvudtränare?

Han kanske känner att han har en underbar roll, där han får mycket inflytande och ge sina idéer utan att bära hundhuvudet om det går dåligt.

Sam har ju tidigare låtit Jörgen ta stora beslut, både i PP och i 6v5 när vi plockat keepern.

Jag skulle personligen tycka att det är en kalasroll
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster