Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Baker » tis mar 28, 2017 12:43 pm

Bee skrev:Förlorarmentalitet??? Var det inte precis det laget visade :roll:

Med en seg, värdelös , trött lagkapten som fan inte ens kommer framåt längre. Kalla det vinnare om du vill :zzz:

Inte mycket man hört från dig på senaste tiden, vilat under en stor sten?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav vlk » tis mar 28, 2017 1:27 pm

Laget innehåller en massa skills och duktiga spelare men dom fick enligt hallam aldrig ihop den hårdhet och den viljan i gruppen som krävs i ett slutspel. Troligt har vi ligans bästa lag på pappret. Från och till under hela säsongen kunde dock ett problem med gruppmentaliteten lysa igenom. I slutspelet blev vi synade av ett sämre lag och då vek gruppen ner sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav sampan » tis mar 28, 2017 2:05 pm

Tråkigt men rättvist för Malmö, och jag är inte det minsta förvånad, tighta matcher mot dom hela säsongen.

Är det vår egna klubba som slår RR i ansiktet strax innan Rhett gör 2-1 ?
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tis mar 28, 2017 4:58 pm

Bee skrev:Förlorarmentalitet??? Var det inte precis det laget visade :roll:

Med en seg, värdelös , trött lagkapten som fan inte ens kommer framåt längre. Kalla det vinnare om du vill :zzz:


Ta din förlormentalitet till något annat ställe, Testa avloppet i Tengsry
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Bee » tis mar 28, 2017 5:00 pm

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Kloker » tis mar 28, 2017 5:43 pm

Tungt. Vilken jävla käftsmäll. Detta trodde jag aldrig. Schack matt mot Malmö i kvarten. Lägg därtill ett skyffe med livrädda domar-Ankungar så känns uttåget än mer pissigt. En regelrätt straff igår hade kunnat förändra allt. Och när den randiga Ankungen själv efter matchen erkänner att dessa har gjort en prakttavla så blir man ju ännu mer nersjunken. Jag vill ändå inte ta ifrån Malmö deras viktoria. Dom var bra och kändes hetare än oss i nästan alla matcherna. När vi tappade tre mål i match fyra kändes det som att bägaren rann över deras fördel. Det får ju bara inte hända. Defensiven var inget som imponerade på mig i grundserien men det var inte den som stjälpte oss i slutspelet utan det var den gigantiskt dyra off-offensiven som gjorde det. För många diviga individualister som inte hade kemin när det verkligen gällde. Men jag hoppas att defensiven kompletteras tyngre kommande säsong och verkligen prioriteras.

Nu väntar en mastig Fiskesäsong för Evert. Den största och jobbigaste på länge om VLH fortfarande ska vara ett lag att räkna med i toppen. Det är många som kommer att lämna och jag orkar inte raljera upp tankar kring alla dessa nu men jag har två saker som jag vill lyfta fram.

1 - Sam kanske känner sig mätt och söker nya utmaningar. Ersättare skulle kunna vara Hånberg. Jag tror att han skulle kunna göra det förbaskat bra med rätt material.

2 - Krusa inte Robert Rosén. Vill bygdens mjölkko lämna och söka nya äventyr så låt honom. Han är definitivt inte oersättlig snarare överreklamerad.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Towen » tis mar 28, 2017 6:46 pm

--> Kloker --> Håller med om ROSÉN. Behåller gärna men krusa inte. Vill han spela av ett par år utomlands skall han göra det, och avrunda hemma i vackra sjöars stad sedan. Emil PETTERSSON skulle kunna gå som FÖRSTECENTER. De båda bröderna Emil och Elias marknadsförda som POÄNGSPRUTANDE YOUNGUNS inför kommande säsong.

Coach HALLAM inklusive övrig LEDARSTAB skall definitivt vara KVAR. Herregud mannen är unf och för stor respelt med sig vart han än rör sig. HALLAM kommer växa en storlek till. Vi vann trots allt serien dessutom.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Kloker » tis mar 28, 2017 7:07 pm

Jag tycker inte att Sam är dålig som coach men ombyte förnöjer. En ny röst en restart. Jag tror att det skulle kunna gynna båda parter. Sam skulle funka i Tre Kronor tveklöst men jag tror också att VLH behöver en ny röst.

Om det skulle ske så tror jag att Hånberg vore en bra ersättare.

Sam ska inte på något sätt lastas för detta tidiga uttåg, det finns andra som kan ta på sig den mindre smickrande äran.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav smashinlovely » tis mar 28, 2017 7:21 pm

Lämnar Sam så är jag ganska övertygad om att det inte beror på att vi vill det. Lär hagla erbjudanden till honom från ett gäng klubbar här och utomlands. FBK lär va sugna t.ex. Eller BikK om dom, mot all förmodan, går upp? Brynäs? Djurgåårn e nog inte heller helt nöjda med årets "fiasko" säsong. Hur har Örebro det på tränarsidan nu?
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav smashinlovely » tis mar 28, 2017 7:32 pm

Kontraktet sträcker sig visst även över nästa säsong, då kan vi nog räkna med att tränarstaben förblir som den är. Bra enligt mig.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Kloker » tis mar 28, 2017 7:59 pm

Inte så säkert...

:wink:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Svartvadet » tis mar 28, 2017 10:22 pm

Tar de in Hånberg så slutar jag följa laget. Inte ens en funderare behövs.

Sedan förstår jag inte varför man skulle vilja byta ut honom? Laget vann grundserien. Att åka ut i kvarten är en missräkning, inte ett praktfiasko. Laget var inte gjort för ett slutspel - det felet ligger på Evertsson, inte Sam.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Wolin » tis mar 28, 2017 10:29 pm

Har Sam tappat lite av hungern och passionen för Lakers?, tycker att han uppträtt ganska lamt och uppgiven ut på presskonferenserna under denna kvartsfinal, som att han redan hade gett upp det här laget. Medan det brunnit av hunger i Peter Anderssons ögon, med tydliga utspel mot domarna etc.
Wikegård stod ju mellan båsen igår och kommenterade, han sa att Sam uppträde ungefär som under en serielunks match, gav lite kortkommandon bara etc i slutminuterna utav säsongens absolut viktigaste match.Man blir lite fundersam.
Kanske behöver han ha nya utmaningar som någon skrev. Och kanske dags för en ny röst i Lakers båset

Detta måste svida oerhört för hela Lakers organisation, guldtippade av de flesta experter, åker ut med buller och brak mot ett något äldre med oerhört mycket hungrigare Malmö som slutade 8:a i tabellen.
Håller med Sylvegård när han i en intervju efter gårdagens match sa att Växjö var ett skickligare lag än oss, men det var vi som jobbade så mycket hårdare.
Ta lärdom av detta Lakers, bli inte ett lag av finspelare, som vill åka på semester i februari månad.
Tyvärr tror jag inte heller på Liam Reddox som fortsatt lagkapten, där man bör man göra en förändring till nästa säsong.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav nature » lör apr 01, 2017 5:24 pm

Skönt att se HV köra över malmö
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Aleks » lör apr 01, 2017 6:37 pm

och helt plötsligt börjar domarna visa ut Welch också, han fick operera alldeles för ostört i vår matchserie
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Härmapan » mån apr 03, 2017 9:46 pm

Efter att ha sett HVs bortdömda mål då Tedenby snuddar Ahlsenfelt (helt utan att påverka spelet) undrar jag hur man kan döma in flera av Mifs mål i kvarten???

Jag tänker bla på Rakshanis 4-2 i match 3 när Eriksson har pucken under benskyddet och Rakshani slår på benskyddet och får pucken i mål...

Vad fan är det som gäller???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav vlk » mån apr 03, 2017 10:23 pm

Satan vad Malmö är förfördelade av domaren och de fortsätter spela över i situationer


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Härmapan » mån apr 03, 2017 11:05 pm

Ja, maken till filmningar hittar man ju inte ens i fotboll...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 6:7 Malmö - Växjö

Inläggav Niles » tis apr 04, 2017 12:14 pm

Är det Nils Andersson och de andra skådespelarna i Redjokes som är i farten nu igen? Herregud.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 17 gäster