Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Ahbez » ons jun 24, 2015 5:13 pm

Klart han håller på TAIF också :clappy:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » ons sep 09, 2015 12:10 am

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » ons sep 09, 2015 8:56 am

Hans krönika ger jag inte mycket för, han twittrade häromdagen följande...

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » ons sep 09, 2015 8:58 am

Men vem är längre förvånad över Aftonbladets hatkampanj mot Växjö lakers, de tar varje chans de får att misskreditera lakers


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » tor sep 10, 2015 8:17 am

Det är ju inte heller någon hemlighet att de älskar DIF på den redaktionen. Deras studiosändning när degraderingen 11/12 fastställdes är rent legendarisk.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav bratsson » tor sep 10, 2015 5:11 pm

Men han var väl ironisk?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tor sep 10, 2015 5:14 pm

Efter så mycket medvetet nedsvärtande information om lakers, ifrågasättande och skitprat om lakers är media och i synnerhet inte Aftonbladet i en ställning där de kan vara ironiska.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav rican » ons okt 28, 2015 2:46 am

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... t-nat-hot/

Fy vad illa! Vad är det för så kallade supporters som håller på sådär?
rican
Forumamatör
 
Inlägg: 162
Blev medlem: fre sep 19, 2003 3:30 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav venomizer » ons okt 28, 2015 6:59 am

För jävligt. Många föds utan hjärna tyvärr
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jck » ons okt 28, 2015 9:58 am

Usch, hoppas du som gjort detta får dig en tankeställare och uppriktigt skäms. En dag kanske du vaknar upp och inser hur illa det är att få någon att känna sig otrygg i såväl arbetssituation som privatliv, och det kanske inte är något som går över under resten av hennes liv.

Skämmes ta mig fan.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » ons okt 28, 2015 3:21 pm

Undrar vad det är för hot hon har fått? Det är förvisso aldrig okej, men samtidigt så undrar jag lite över varför hon ska ringa runt till all media i hela Sverige. Det skadar klubben väldigt mycket.

Sånt här bör skötas via Polis och internt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » ons okt 28, 2015 3:34 pm

Nu är det för all del media som kontaktat henne, inte det omvända. Hon skrev ett sista inlägg på Twitter på sitt personliga konto om hoten innan kontot togs bort, sen har media snappat upp och kontaktat henne.

Hon har också varit utsatt för liknande drev från supportrar tidigare. Det finns några som har en närmast personlig vendetta med henne och jag blir väl inte förvånad om det finns samband mellan de gamla påhoppen och de som kommit nu.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav #41 » ons okt 28, 2015 3:58 pm

Hoppas det går att identifiera det fega aset
#41
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 22, 2014 7:46 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » ons okt 28, 2015 4:34 pm

Den som skrev twitterhotet är ingen supporter. Han är ett nättroll som följer debatten och gillar sånt här. Han vet att det får stor medial respons. När han inte ens taggar rätt konto i sitt meddelande på Twitter så reagerade jag direkt. Däremot de hot som kommit via mail vet man ju inget om.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Mike Modano » tor okt 29, 2015 9:49 am

Svartvadet skrev:Undrar vad det är för hot hon har fått? Det är förvisso aldrig okej, men samtidigt så undrar jag lite över varför hon ska ringa runt till all media i hela Sverige. Det skadar klubben väldigt mycket.

Sånt här bör skötas via Polis och internt.

Tycker som Svartvadet, hot är aldrig acceptabelt. Hanteringen av hotet lite märkligt, 1:a Expressen 2:a arbetsgivaren 3:a polisen?

Borde tagit detta med sin chef först, som enl Expressen inte vet något, för att göra ett gemensamt uttalande för hennes och klubbens bästa.
Hon har ju blivit hotad för något klubben har beslutat, inte hon. Något som hon i sin yrkesroll förmedlat till supportrar och media. Därför borde hon och klubben uttalat sig gemensamt!

Hot är aldrig ok!!!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav KalleB » fre okt 30, 2015 10:11 am

Allt handlar om att synas idag tyvärr.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » mån nov 02, 2015 1:37 am

Fantastiskt skönt klipp på Torpet & co när det nalkas movember!

http://play.shl.se/video/12397610/
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » mån nov 09, 2015 6:03 pm

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sma ... hef-atalas

Orkade inte hitta den specifika tråden. Evertsson åtalad, de andra lades ner
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » mån nov 09, 2015 11:49 pm

Ganska väntat eftersom det bara fanns bildbevis på vad han gjorde och inget annat.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » tis nov 10, 2015 12:19 am

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » tis nov 10, 2015 12:21 am

Henrik "Hulken" Evertsson

Så, vad säger Lakers värdegrund om det här?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » tis nov 10, 2015 4:33 am

Att bli åtalad för något hoppas jag inte den säger något om. Han är inte dömd för något brott.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav mollers » tis nov 10, 2015 5:45 am

Ja undra hur lakers agerar om han skulle bli dömd. Ja mena de har ju avslutat samarbeten för mildare saker.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » tis nov 10, 2015 9:49 am

Tror dom bryr sig mer om omständigheterna runt om. Sånt som inte rätten eller åklagare tar hänsyn till. Dessa påhoppade stackars 20-åringar. Dom har nog INTE haft någon avsikt med detta. Dom är ju bara offer för en galen sportchef.....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav smashinlovely » tis nov 10, 2015 10:36 am

Är också tämligen övertygad om att den största skulden till denna incidenten ligger hos "offren". Men det är väl tur att moder justicia har ögonbindel, finns det inga bevis för att Everts story stämmer så ska inte heller rättsväsendet gå på magkänsla. Däremot känns det utifrån sett som att man värderat målsägandes bevis lite väl högt,en klippt mobilinspelning som visar det som gynnar dessa samt vittnesmål som man kan misstänka (iaf som jag, som ej läst dessa) kommer från dennes kamrater. Men inte vet jag, kanske har polisen fått ta del av hela inspelningen och att det då visar sig att det är en skogstokig och adrenailfylld Evert som springer runt och letar upp småpojkar att spöa upp, för jag menar vem hade inte velat göra det efter ett guldfirande.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav AN » tis nov 10, 2015 1:10 pm

Kan ingen som följer detta lite närmare lägga ut namnen på "offren" - så att det går att bedöma deras uppsåt. Om de var inne på Lagerlunden i samband med firandet, tillhör de "oss" på något sätt? Taifare? Surmagar från PCT?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav KalleB » tis nov 10, 2015 1:31 pm

Surmagar från pct? Snacka om att vara tappad bakom en vagn!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Mike Modano » tis nov 10, 2015 1:33 pm

Det är helt orimligt att han inte har timeout eller liknande tills det här är över!?
Han är topp 5 ansikte utåt för Lakers. En idrottsförening med mycket ungdomar & barn där man lär ut stort hjärta!

I den positionen han har finns inte "bägaren ran över".
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » tis nov 10, 2015 1:57 pm

Mike Modano skrev:Det är helt orimligt att han inte har timeout eller liknande tills det här är över!?
Han är topp 5 ansikte utåt för Lakers. En idrottsförening med mycket ungdomar & barn där man lär ut stort hjärta!

I den positionen han har finns inte "bägaren ran över".


Vi vet ju inte exakt vad som har hänt (eller du kanske vet?) så kan inte förstå varför han inte skulle jobba. Det om något är väl en dålig signal till ungdomarna. Misstänkt = Dömd av samhället. Döms han för misshandel då tycker jag man kan diskutera vad man ska göra från klubbens sida.

Tar ingens sida, men tycker hela grejen är lite "fishi". Filmen borde de dock kasta som bevis om den inte filmar från början till slut.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis nov 10, 2015 2:53 pm

Håller faktiskt med Mike Modano här lite... I min värld är det helt fair att han, som privatperson, väljer att skydda sig själv. Men, med tanke på att han är Sportchef för ett lag som vunnit SM-Guld precis - hur fan tänkte han då? Filmen är ju helt störd när man tänker efter...

Skjortan av och rena knytnävsslag mot ansiktet?! Han må vara en vidrigt duktig sportchef, men någonstans måste gränsen ändå gå eller? Lakers säger just nu att det är "Okej för oss att man utför grovmisshandel på folk" - klingar inte helt rätt med en utav Sverige bästa sportklubbar just nu eller?

Hade jag varit Hörberg så hade jag tagit ett snack med Evert, sagt "Vi måste statuera exempel, så du får göra jobbet i det tysta ett tag framöver, men vi har din rygg" och sedan gått ut i pressen och sagt "Vi har satt Evertsson i karantän för stunden. Vi som klubb, och Henrik som person, måste finna oss själva någonstans i detta. Vi inväntar påföljden av hans agerande, men han kommer inte vara vår Sportchef tills det rättsliga är över"

Då visar man i alla fall en vettig inställning till våld utåt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ivc » tis nov 10, 2015 3:30 pm

AN skrev:Kan ingen som följer detta lite närmare lägga ut namnen på "offren" - så att det går att bedöma deras uppsåt. Om de var inne på Lagerlunden i samband med firandet, tillhör de "oss" på något sätt? Taifare? Surmagar från PCT?



Läs på Flashback, där är ett par uthängda med namn. De tillhör inte oss på något sätt, inte heller Taifare.
Överspända, nyligen lämnat tonåren bakom sig. Har en nära bekant som tidigare umgåtts i samma krets som har fått berättat för sig att de började filma när Evert gjorde motstånd - med avsikt.

Detta är så jävla ruttet.

#FreeEvert
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » tis nov 10, 2015 4:49 pm

Svartvadet skrev:Håller faktiskt med Mike Modano här lite... I min värld är det helt fair att han, som privatperson, väljer att skydda sig själv. Men, med tanke på att han är Sportchef för ett lag som vunnit SM-Guld precis - hur fan tänkte han då? Filmen är ju helt störd när man tänker efter...

Skjortan av och rena knytnävsslag mot ansiktet?! Han må vara en vidrigt duktig sportchef, men någonstans måste gränsen ändå gå eller? Lakers säger just nu att det är "Okej för oss att man utför grovmisshandel på folk" - klingar inte helt rätt med en utav Sverige bästa sportklubbar just nu eller?

Hade jag varit Hörberg så hade jag tagit ett snack med Evert, sagt "Vi måste statuera exempel, så du får göra jobbet i det tysta ett tag framöver, men vi har din rygg" och sedan gått ut i pressen och sagt "Vi har satt Evertsson i karantän för stunden. Vi som klubb, och Henrik som person, måste finna oss själva någonstans i detta. Vi inväntar påföljden av hans agerande, men han kommer inte vara vår Sportchef tills det rättsliga är över"

Då visar man i alla fall en vettig inställning till våld utåt.

Hur han tänkte vet vi inte, inte heller vad som sagts eller gjorts innan. Som ivc säger tror jag det ligger till. Lite för uppenbart och att polisen inte fattar detta är väldigt konstigt.


Hade jag varit i en situation som är hotfull hade jag med vevat, och ni också. Sen kanske Evert inte hade reagerat så här utan alkohol i kroppen?

Men summan, om flera personer är på dig har du enligt mig rätt att försvara dig, och hård (ironi) som jag är tycker jag "inte mer våld än nöden kräver" är bullshit. Det kan man sällan veta i en skarp situation.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav smashinlovely » tis nov 10, 2015 4:55 pm

Ska visst finnas helt oberoende vittnen, vars vittnesmål stämmer bra överens, som ser och hör provocerande från "offren" mot Evert och hans sambo men att första slagen delas ut av vår sportchef. Hur blir signalerna om man sätter honom i karantän i väntan på dom men sedan tar tillbaka honom igen efter att han blivit dömd? Eller ska han få kicken för detta opassande men fullt förståeliga tilltag (missförstå mig rätt där men tror nog det går att provocera den mest inbitna pascifist till detta om man bara får hålla på tillräckligt).
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Mike Modano » tis nov 10, 2015 7:18 pm

Kändisar, artister och idrottsmän blir ju hånade hela tiden av de som inte gillar dem och känner sig säkert både kränkta, hotade och provocerade. MEN 99,9% går där ifrån, svarar inte, ger sig inte in diskussion och definitivt slåss inte!!!!!
Hade de gjort det hade det inte varit annat i tidningar och media men det är ju sällan faktiskt....
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » tis nov 10, 2015 8:06 pm

Men lägg ner Mike! Du vet likaväl som jag att händelsen har med Kung Alkohol att göra. "Firandet" efter det första SM-guldet hade inga gränser någonstans. Det är ingen ursäkt, men en förklaring. Jag är helt övertygad om att incidenten inte inträffat om chiefen varit nykter. Ribban för att tolerera provokation sänks rejält vid alkoholintag, så också visheten att försöka dra sig undan, fly.

Vad lär vi oss av detta? Jo, att laget ALDRIG mera kan fira tillsammans med offentligheten. Men om så sker ska en "crew" finnas med som ser till att allt är lugnt, trevligt och säkert. Så har t ex alla stora band det. Rolling Stones manager går inte hem från firande 4 på morgonen. En flock schakaler kan vänta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster