Slutspelsramsa 2015

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Slutspelsramsa 2015

Inläggav teddy » ons feb 25, 2015 1:30 pm

Har en idé på en ramsa som kan bli grym till slutspelet.

det är egentligen en sammanslagning av två ramsor. En ny och en gammal.

Man börjar med att en klackledare ber att alla tar upp händerna i luften.
Sen följer alla Capon.

När Capon slår ihop händerna (en gång) så gör alla samma sak fast alla skriker samtidigt V
Sen tar man ut händerna igen till utgångpositon och kör samma sak igen (med några sekunders mellanrum) fast denna gången så skriker alla L när händerna går ihop.
Sen kör man ytterligare en gång till och då skriker alla H
Klapp V
Klapp L
Klapp H

Sen gör man om samma sak fast med ett litet högre tempo mellan klappen om och om igen tills det går jättefort.
det viktiga är att alla håller koll på capon så att alla gör det i exakt samma takt.
https://www.youtube.com/watch?v=CgF_adYQ_mg 15 sec in
Till slut när det går jättefort mynnar ramsan ut i Hoppa om du älskar VLH shalalalalala........



Nå?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Aleks » tor feb 26, 2015 12:10 am

Den är visserligen bra men klingar väldigt mycket DIF i mina öron. Den förlorar också charmen om inte alla tar upp händerna och verkligen skriker. Som slutspelsrams ska det enligt mig vara något vi kan sjunga och mala på med samtidigt som vi håller ett bra tryck.

Älskar denna ramsan, enkel delningsrams med bra tryck och Lilleström visar att man inte behöver vara många för att få till det.

https://www.youtube.com/watch?v=wq7hr-C0L3Q
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav mollers » tor feb 26, 2015 4:18 am

Ja Malmströms förslag är ju att ta Djurgårdens ramsa och byta ut tre bokstäver. Det känns inte okej.

Aleks tyvärr körs den av färjestad, men jag tycker verkligen om ramsan. Och lillestrom visar verkligen vad det innebär att ha fest på läktaren! Fyfan vad roligt om man fick vara med om något i den stilen i vida. Då med en ramsa som inte körs av andra shl lag

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Talismanen » tor feb 26, 2015 7:30 am

Vi vet ju alla hur väldigt få som skulle ta upp armarna så......nej.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav teddy » tor feb 26, 2015 7:55 am

Instämmer med att folk inte skulle ta upp händerna.

Men att det skulle klinga djurgården över ramsan är ju.Bara löjligt. Alla klackar kör ju den ramsan, även eastfront. Bara det att just klippet jag la upp var med dif.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 9:23 am

Har inte sett klippet och brukar inte lägga mig i vilka ramsor som skall sjungas, men bara det faktum att det bland hardcorefansen anses "inte ok" gör ju att man borde köra den - jätteofta!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav KalleB » tor feb 26, 2015 9:29 am

Okej?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav utep » tor feb 26, 2015 10:30 am

Menar du att det har ett egenvärde att gå emot hardcorefansens vilja?
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 11:18 am

Jag syftar såklart inte på våra "hardcorefans" utan på klacketablissemanget i allmänhet!

Jag menar att jag skiter fullständigt i vad exempelvis järnkaminerna, black army och alla andra firmor och huliganer tycker om vad vi gör eller sjunger!

Jag struntar fullständigt i klacklultur som den definieras av de fräcka och hatiska klackarna och har inget som helst behov av att få cred eller respekt från dessa!

Därför tycker jag att vi (om vi vill) kan sno precis vilka ramsor vi vill, från vem vi vill och sjunga dom hur vi vill!
(Hand upp den som lyckas hitta på en helt egen ramsa)

Om det gör att de tycker att vi bryter oskriven klackheder är det bara bonus!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Anders L » tor feb 26, 2015 11:27 am

Vad är det för fel på, Covers. :?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav vlk » tor feb 26, 2015 11:40 am

"Heja Lakers friskt humör, det är det som susen gör, Lakers lakers lakers"




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 11:54 am

Kom du på den nu, själv? [emoji6]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav teddy » tor feb 26, 2015 12:38 pm

Härmapan skrev:Jag syftar såklart inte på våra "hardcorefans" utan på klacketablissemanget i allmänhet!

Jag menar att jag skiter fullständigt i vad exempelvis järnkaminerna, black army och alla andra firmor och huliganer tycker om vad vi gör eller sjunger!

Jag struntar fullständigt i klacklultur som den definieras av de fräcka och hatiska klackarna och har inget som helst behov av att få cred eller respekt från dessa!

Därför tycker jag att vi (om vi vill) kan sno precis vilka ramsor vi vill, från vem vi vill och sjunga dom hur vi vill!
(Hand upp den som lyckas hitta på en helt egen ramsa)

Om det gör att de tycker att vi bryter oskriven klackheder är det bara bonus!


jag Alfaxar på den
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav vlk » tor feb 26, 2015 1:07 pm

Härmapan skrev:Kom du på den nu, själv? [emoji6]


Bra va ??


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Aleks » tor feb 26, 2015 6:18 pm

Härmapan, man får givetvis tycka så men för mig finns det ett stort värde i att vara så unik som möjligt som klack. Min upplevelse på läktaren stärks av att sjunga en ramsa med en unik melodi och text som andas Lakers. Antar att du inte går på bio för att se samma film om och om igen eller vill att alla partier ställer upp med samma lösningar inför ett riksdagsval. Det kan kännas som helt skilda grejer men att vara unik har för många ett stort värde i klacksammanhang och min åsikt är att din inställning hämmar vår klack att utvecklas. Är det få som tänker nytt eller vill lära sig nya sånger tröttnar till slut även de som vill något, resultat - klackdöd.

Ska sägas att många melodier går runt i flera klackar men att försöka hitta en melodi som är unik i Sverige borde vara utgångspunkten. Eftersom inte tar in nya ramsor så ofta kan den väl iaf få vara lite unik.

Möller: Hade för mig att jag hört den av någon klack men var inte säker, då får vi nog passa på den melodin också.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav noneedforaname » tor feb 26, 2015 9:08 pm

Att sno andras ramsor kommunicerar en enda sak utåt:
-Att klacken vill framstå som en begåvningsreserv utan ett dugg att komma med.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 9:38 pm

Tja, om man är ute efter att kommunicera något så kan det kanske stämma...?

Jag har som jag sa inget som helst intresse i att "kommunicera" något till några andra än spelarna!

Och det tror jag man gör bäst genom att heja som satan och skapa en positiv stämning!

Vad andra klackar anser är för mig fullständigt ointressant!
Men där kan man naturligtvis tycka olika!

Min övertygelse är: Hellre "stulna" ramsor som skapar tryck och som så många som möjligt hänger med i än unika, egenkomponerade diton som aldrig lyfter!

Om man dissar en bra ramsa för att den är lik något som i detta fall dif kör så tycker jag man är fel på det!

Därmed absolut inte sagt att det är fel med nya ramsor men jag anser inte att det är ett självändamål!

I min värld är det således fritt fram att "sno" vilka ramsor man vill och göra om dem som man behagar!

Om det dessutom retar någon - Perfekt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 9:59 pm

Aleks skrev:Härmapan, man får givetvis tycka så men för mig finns det ett stort värde i att vara så unik som möjligt som klack. Min upplevelse på läktaren stärks av att sjunga en ramsa med en unik melodi och text som andas Lakers. Antar att du inte går på bio för att se samma film om och om igen eller vill att alla partier ställer upp med samma lösningar inför ett riksdagsval. Det kan kännas som helt skilda grejer men att vara unik har för många ett stort värde i klacksammanhang och min åsikt är att din inställning hämmar vår klack att utvecklas. Är det få som tänker nytt eller vill lära sig nya sånger tröttnar till slut även de som vill något, resultat - klackdöd.

Ska sägas att många melodier går runt i flera klackar men att försöka hitta en melodi som är unik i Sverige borde vara utgångspunkten. Eftersom inte tar in nya ramsor så ofta kan den väl iaf få vara lite unik.
.


Orkar inte längre (då jag inte heller på något sätt motsätter mig din åsikt i sak) men jag tycker att dina liknelser var lite kul :) så jag kontrar på dem med några innan jag går och lägger mig:

Skulle du vilja gå på allsångskonsert där ditt favoritband BARA spelar ej utgivna låtar du aldrig hört, och som bandet själva knappt verkar kunna eftersom hälften av bandmedlemmarna förvånat står och tittar på?

Skulle du rösta på ett parti som byter åsikt varannan dag och partiledare var tredje och som bara levererar helt egna obegripliga valfrågor som ingen har hört talas om eller brytt sig om?

Skulle du följa en tv-serie som byter skådisar, manus och story från scen till scen och dessutom ändrar sändningstid mellan varje avsnitt?

God natt!

PS. Fortsätt med kreativiteten och ta fram bra ramsor, såväl stulna dom egna :)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Aleks » tor feb 26, 2015 10:44 pm

Hehe, även om du inte orkar fortsätta denna mycket intressanta diskussion så måste jag också svara på dina liknelser och översätta dem till västra stå 8)

Härmapan skrev:Skulle du vilja gå på allsångskonsert där ditt favoritband BARA spelar ej utgivna låtar du aldrig hört, och som bandet själva knappt verkar kunna eftersom hälften av bandmedlemmarna förvånat står och tittar på?


Skulle ett band någonsin bli stort om de tror de nått toppen med sin första hit och slutar producera nya låtar? Ta nu inte illa upp men ett coverband är inte mer än en sämre kopia av originalet :lol:. Så om klacken inte ska ha en slogan som "lite sämre än originalet", tycker jag vi försöker undvika att kopiera andra. Även nya låtar sätter sig till slut och är de bra kommer publiken uppskatta dem. Nya låtar på västra i år "Växjö är svaret", och alla med hyfsad frekvent närvaro kan den nu men väljer att inte sjunga med. Kanske är den för dålig eller får "grumpy" en allt för stor plats i flera Lakershjärtan.

Härmapan skrev:Skulle du rösta på ett parti som byter åsikt varannan dag och partiledare var tredje och som bara levererar helt egna obegripliga valfrågor som ingen har hört talas om eller brytt sig om?


På Västra är åsikterna ganska cementerade och nytt blod har svårt att ta plats. En klack måste förändras med tiden och fräscha ideer få ta plats. Även den bäste partiledaren måste kliva åt sidan när siffrorna dalar. Engagemanget för klackverksamheten i LL är begränsad men ändå stoppas de mest aktiva supportrarna. Är hat en ny "åsikt" så tar jag avstånd från den, samtidigt så sjungs det från PCT:s sida kanske 0,5% hatramsor under en säsong (knappast ett problem)

Härmapan skrev:Skulle du följa en tv-serie som byter skådisar, manus och story från scen till scen och dessutom ändrar sändningstid mellan varje avsnitt?


Skulle du vilja se samma SM-final med Lakers som vinnare om och om igen framhejade av en fanatisk hemmapublik som får taket att lyfta? Även den bästa av matcher måste följas av en ny, även de mest legendariska spelarna måste ersättas av nya (inte ens den bästa poet hade sagt det bättre :golfclap:)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 11:30 pm

Inget är svart eller vitt ;)

Diskussionen började med att jag tyckte att vi visst kan använda Teddys NYA ramsa trots att det doftar djurgården om den! Sen hände nåt...

Jag håller som sagt med dig om det mesta... utom på en punkt som jag exemplifierar så här:

ALLA som gör en cover på en Håkan Hellström-låt är garanterat MYCKET bättre än originalet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Anders L » fre feb 27, 2015 9:05 am

:clap: :clap: :clap:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav vlk » fre feb 27, 2015 9:33 am

Det finns ingen anledning att experimentera med jakthundar. En jakthund som drever, stövare eller jämte är vanlig på grund av en sak; att de fungerar och är bra i jakten. De hundarna som är mer ovanliga fungerar mindre bra i jakten. Förmodar att samma gäller med klackramsor. Det finns en anledning till att de är vanliga; nämligen att de fungerar bra och skapar tryck.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav Härmapan » fre feb 27, 2015 10:12 am

Ja, fast om de andra jaktlaget (som man ser upp till för att de är tuffa och arga) säger att de var först att jaga med drever, stövare etc. kanske det är bättre att försöka med en pudel eller en mops för att de inte ska tycka att man härmar dem?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav vlk » fre feb 27, 2015 10:18 am

Härmapan skrev:Ja, fast om de andra jaktlaget (som man ser upp till för att de är tuffa och arga) säger att de var först att jaga med drever, stövare etc. kanske det är bättre att försöka med en pudel eller en mops för att de inte ska tycka att man härmar dem?


Tänkte inte på det.....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspelsramsa 2015

Inläggav fullsomvanligt » ons mar 11, 2015 11:58 pm

Kopiera en ramsa helt av tycker jag inte är okej för 5 öre. Speciellt en sån där bara djurgården kör.
Det är vår och de blir guld för Växjö Lakers.
Användarvisningsbild
fullsomvanligt
Forumamatör
 
Inlägg: 24
Blev medlem: fre mar 06, 2015 4:31 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster