Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jck » tis okt 15, 2013 3:47 pm

http://www.expressen.se/kvp/sport/shl-s ... ed-ny-bil/ någon som vet vem detta rör sig om?
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis okt 15, 2013 4:13 pm

Citat från texten; jag rullar av skratt

Har ni några regler inom klubben för den här sortens aktiviteter?
– De har tillåtelse att med fordon, så som bil ta sig till och från träning och andra platser de ska till. De är vanliga människor, så som du och jag.
– Det var en bilolycka, sånt händer, säger Sam Hallam.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Modig » ons okt 16, 2013 11:01 am

En kollega till mig körde förbi olyckan och tyckte det var #11 som satt på räcket vid bilen. Men det var en till enligt honom. Så vem som körde låter jag vara osagt. Men bara lite skvaller som sagt.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån okt 21, 2013 12:50 pm

Hur fan orkar man vinkla en företeelse på detta sätt när det hela kommer från ett roligt inslag på Lakers hemsida "Inside Lakers" där Alexander Johansson pratar om böter och rättegång?

http://www.expressen.se/kvp/sport/shl-l ... rattegang/
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » mån nov 04, 2013 11:47 pm

Wikegård öser beröm över laget och arenan från 4.18 och framåt i senaste inlägget.
http://wikegard.blogg.tv4.se/
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » ons nov 06, 2013 3:18 pm

Vad underbar han är att lyssna på Colby Armstrong
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » ons nov 06, 2013 7:19 pm

Håller med! Verkar vara en skön människa överlag!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Anfall » tor nov 07, 2013 5:46 pm

Tycker Inside Lakers är roligt att följa men det hade varit sjukt kul att få höra lite från Tomas C (materialaren). Materialarna brukar ha en hel flock med rävar bakom varje öra så det hade nog blivit många skratt. :lol:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 09, 2013 1:28 pm

vlk skrev:Hur fan orkar man vinkla en företeelse på detta sätt när det hela kommer från ett roligt inslag på Lakers hemsida "Inside Lakers" där Alexander Johansson pratar om böter och rättegång?

http://www.expressen.se/kvp/sport/shl-l ... rattegang/
Förstår inte vad du tycker är konstigt. Expressen har ju rätt i sak. Johanssons inslag kanske låter roligt och trevligt, men det är heller inget skämt.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » lör nov 09, 2013 2:26 pm

Kan tala om att samtliga hockeylag från toppen av div.1 och J20 till Elitserien har samma system. Inte direkt så att Lakers har hittat på något själva
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » lör nov 09, 2013 2:34 pm

Svartvadet skrev:Kan tala om att samtliga hockeylag från toppen av div.1 och J20 till Elitserien har samma system. Inte direkt så att Lakers har hittat på något själva


Det var det jag avsåg. Inget som helst unikt för lakers.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Baker » sön nov 10, 2013 7:29 pm

Grattis Sebbe till att avgöra mot finnarna i Karjala.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav utep » sön jan 12, 2014 11:43 pm

2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Niles » mån jan 13, 2014 7:05 pm

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav rawspont » tor jan 30, 2014 2:47 pm

Gråhns 5:e sämsta värvningen i SHL. Intressant grepp det där. Att recensera själva värvningen snarare än värvningens prestation utifrån syftet. Det blir ju mycket lättare då.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Klonis » tor jan 30, 2014 4:27 pm

Pajas Ek
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav utep » tor feb 06, 2014 6:07 pm

Ni som följer Robert Pettersson på hockeysverige vet att han är en ordmärkare av rang.

Jag tycker dock det är roligt att han ägnat ett helt inlägg åt folks oförmåga att uttala Hlavacs namn korrekt.
Han har tillochmed letat upp en ljudfil med korrekt uttal. Lyssna och lär! ;)

http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... r-vill-jag
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » tor feb 06, 2014 7:42 pm

Han har givetvis rätt, men som den "finn-hater" han är så borde han visa mer acceptans och tålamod med att vi uttalar tjeckiska namn fel. Särskilt som vi lärt oss fel från början. Tomi Kallio heter inte Tommy och Suoraniemi är inte det enklaste för en som talar ett germanskt språk. Det får bli Hlavac utan fransk-tjeckiskt uttal även i framtiden för mig. Och jag rättar aldrig när någon säger Tommy.

Men de finska namnen uttalas 100 ggr bättre nu än för något decennium sedan. Hade inte spelarna haft namnen på tröjorna hade jag nog inte fattat vilka kommentatorerna talade om. Vi får skärpa oss likadant när det gäller tjeckerna. Bra att Pettersson går i bräschen i den frågan. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav singapore » mån feb 10, 2014 10:20 pm

"Så ska Växjö Lakers fylla halva truppen med egna produkter":

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5780508
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » lör mar 01, 2014 10:44 am

Få vill möta Växjö i slutspelet. http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... tstandare/
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jck » tis mar 25, 2014 9:59 am

Är det någon som har AB+ som skulle kunna tänka sig att kopiera in följande plusartikel i en tråd?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... easer=true

Vore väldigt uppskattat :)
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Orange » tis mar 25, 2014 10:37 am

Vilket landskap var det här, nu igen?

Jck skrev:Är det någon som har AB+ som skulle kunna tänka sig att kopiera in följande plusartikel i en tråd?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... easer=true

Vore väldigt uppskattat :)


Wennerholm: Växjö är på väg att skriva hockeyhistoria

VÄXJÖ. Växjö är på väg att skriva ny historia och ta sig till en SM-semifinal i klubbens första slutspel.

De gav aldrig Luleå en chans när de vann med 2–0 i går.

Ett exempel på det nya hockey-Sverige som växt upp och tagit över.

I Stockholm slåss AIK och Djurgården för livet i kväll.

I Växjö har slutspelsfesten bara börjat.

Växjö som spelade i division 2 samma säsong som ett stockholmslag (Djurgården) tog SM-guld senast.

Det var 2001 och två år tidigare hade Växjö börjat sin resa i division 4. Jag kan inte låta bli att tänka på det när jag sitter i nybyggda, snyggt designade Vida Arena i Växjö, samtidigt som tränare sparkas i panik uppe i Stockholm.

Ett stjärnfyllt Växjö slår Luleå med 2–0 i en måstematch, där de inte ger norrbottningarna en chans.

Ja, de har till och med råd att ha en av SHL:s bäst betalde spelare på bänken.

Robert Rosén, elitseriens poängkung i AIK 2011–12, har varit uppsatt som trettonde forward i två matcher i rad nu.

Samme Rosén som skrev ett rekordkontrakt med Växjö efter den säsongen och som samma Växjö betalade rekordsumman fem miljon kronor för att lösa från hans kontrakt med AIK.

En kille med 300 000–400 000 i månadslön.

Det visar bara vilka ekonomiska muskler som smålänningarna har.
Blev nollade för andra gången

Det sägs att de har SHL:s högsta lönebudget och det skulle inte förvåna mig.

De har staplat dyra importspelare på varandra, men på ett skickligt sätt och där man fått valuta för pengarna.

Att strö pengar omkring sig ger inga framgångar, men klokt spenderade miljoner har varit nyckeln till framgång.

Den i fjol så kritiserade sportchefen Henrik Evertsson har gjort allt rätt den här gången.

Det är inte lätt att få en främlingslegion med tolv utländska spelare och fem olika nationaliter att spela som ett lag.

Men smålänningarna har lyckats.

Jag trodde att Växjö skulle få det betydligt tuffare i den här femte kvartsfinalen mot Luleå, där norrbottningarna hämtat upp 0–2 till 2–2 i matcher och där stjärnor som Linus Klasen och Linus Omark vaknat på allvar.

Men i går kom de ingenstans.

De blev nollade för andra gången i Växjö.

Ja, de var chanslösa i en match som dominerade från start.

Nej, Växjö gjorde precis som Frölunda och vann den hittills viktigaste matchen i kvartsfinalserien.
Kukan – en riktig otursgubbe

Båda lagen har nu två matchbollar var och en eventuellt sjunde match på hemmaplan.

Frölunda och Växjö som möter varandra i en SM-semifinal om båda lyckas. Jag tycker det skulle kännas logiskt. Seriens tvåa och trea i ena semifinalen och serieettan Skellefteå mot femman Färjestad i den andra.

Kvartsfinalerna mellan Växjö och Luleå har haft sin egen otursgubbe. Ja, jag har nog aldrig varit med om en spelare som haft sådant oflyt som Luleås back Dean Kukan.

I alla tre kvartsfinaler som spelats i Växjö har han bjudit motståndarna på ett mål.

I går tappade han pucken på offensiv blå och gav Växjö det tre mot en-läge som Dennis Rasmussen sköt 1–0 på.

Ett väldigt avgörande mål, som det skulle visa sig till slut. I första matchen tappade han pucken till Liam Reddox, som gjorde 1–0 i en match som slutade 0–4.

Och i match två missade han en rensning i egen zon och slog pucken rakt ut till Alexander Joahnsson som gjorde 3–3 med bara ­minuter kvar av matchen. Den gången ­revanscherade sig schweizaren med en offensiv rush och perfekt passning till avgörande 4–3 i sudden.

Den här gången fanns ingen räddning. Och jag kan inte låta bli att tycka synd om killen.

Mats Wennerholm
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jck » tis mar 25, 2014 10:45 am

Tackar och bockar!
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Per_växjö » tis mar 25, 2014 1:14 pm

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-show/

Jag syntes en del på Aftonbladet igår haha .
Tycker dock att de var dåliga på att ställa följdfrågor till mig.

Lakers gör 2-0 vid 59.53 (man hör mig skrika till haha).
Sen sitter vi i stolarna efter matchen 70.55


Bild
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tor mar 27, 2014 2:25 pm

Någon som kan copy/paste:a denna? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true

Hade värmt en snål smålännings hjärta :mrgreen:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav teddy » tor mar 27, 2014 3:04 pm

Hans Abrahamsson: Historiskt, Växjö – men det här kan bära så mycket längre
Växjö har redan skrivit historia.
Men semifinalplatsen är långt ifrån något slutmål.
Det här kan bära så mycket längre.

Efter matchen pratade jag med Erik Josefsson, matchens förste och ende målskytt. Det var hans styrning som tog Växjö till en historisk semifinal. Josefsson spelade division 1-hockey med Gislaved när han 2008 värvades till Växjö. På den ­tiden var Lakers ett mittenlag i allsvenskan. Tillsammans med backen Jeremias Augustin och lagkaptenen Johan Markusson har den hårt jobbande forwarden varit med på hela ­resan.
Redan i det första slutspelet är det dags för semifinal:
– För egen del är det första gången. Man får väl höra lite med de rutinerade vi har om hur det är. Det ska i alla fall bli ruggigt kul att spela hockey ett tag till.
Trycket i Vida Arena har varit enormt under kvartsfinalerna, nu väntar en ny het matchserie.
– Jag vet inte om den står kvar efter den, det är nog risk att taket lyfter, sa Josefsson och la till att han inte ser något slut på den resa som påbörjades för några år sedan.
Vi är fler som börjar känna likadant.
Nu väntar Frölunda eller Färjestad i semifinal och jag ger Växjö stora möjligheter att klara sig förbi även det steget.
Hallam har moderniserat Växjös spel
Tränare Sam Hallam har gjort ett stort jobb sedan han mitt under förra säsongen flyttades upp som huvudtränare efter sparkade Janne Karlsson. Hallam har moderniserat Växjös spel och hittat en perfekt balans mellan ett tryggt grundspel och ett kreativt anfallsspel. Dessutom är den 34-årige stockholmaren en av de absolut vassaste taktikerna i SHL.
En framtida förbundskapten?
Ja, det finns en hel del som talar för det.

Och Hallam tvekar inte att sätta ner foten när det behövs.
Om inte förre poängkungen och lagets bäst betalda spelare, Robert Rosén, levererar så petas han. Därför har också Rosén fått följa de senaste matcherna från bänken.
Efter ett par lite vingliga år har sportchef Henrik Evertsson hittat rätt i sitt lagbygge. Årets värvningar har lyft ­laget och jag är extra förtjust i backen Cory Murphy. Att klubben under de två första åren i SHL vare sig gick till slutspel eller hamnade i kvalserien har också gjort att Evertsson tidigt kunnat påbörja arbetet med nästa års trupp.
Satsat offensivt – ingen småländsk snålhet
Sedan har både Evertsson och Hallam haft stor hjälp av en klubbledning som verkligen satsat offensivt. Spelarbudgeten ligger på toppnivå i SHL och det har inte varit frågan om någon småländsk snålhet under de första åren i SHL.
Växjö är bra, hur bra får vi se i semifinalen. En som hyllade laget var Jonas Rönnqvist:
– Efter Skellefteå förra året är Växjö det bästa lag jag har mött under mina fyra år i slutspel, sa Luleåtränaren.
Samtidigt var inte Luleå någon riktig värdemätare.
Gårdagens insats var usel och stinglös, men gav samtidigt en rättvis bild över hur det har sett ut den senaste månaden. Jag har saknat både energi och spelglädje.
Folket har slutat tro på sitt lag
Trots så många kreativa spelare blev laget nollat i de två sista matcherna. Linusar som Klasen, Omark och Persson har med all rätt fått kritik.
Men vad ska vi säga om bröderna Abbott?
Tillsammans utgör de två tredjedelar av lagets förstakedja.
På sex slutspelsmatcher har de gjort noll poäng.
Tillsammans.
Det måste vara rekorduselt av två spelare med så ledande roller. Då räcker det inte att arbetsinsatsen har varit okej.
Bara 5 020 åskådare tyckte det var värt att gå och se sitt lag spela en vinna ­eller försvinna-match.
Det var samma känsla i Luleå i går som jag upplevde i Gävle i måndags. Folket i stan hade slutat tro på sitt lag.
Problem som definitivt inte finns i Växjö.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Malul » tor mar 27, 2014 6:08 pm

Jag missade helt detta pressmeddelande ifrån 13 september ifjol. Jag tycker detta är helt fantastiskt roligt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav albinvlh » fre apr 11, 2014 5:57 pm

Någon med aftonbladet premium som kan lägga ut hela denna artikel?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
albinvlh
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis dec 17, 2013 12:28 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav knojo » lör apr 12, 2014 9:37 am

Klistrar in det som handlar om Lakers. Vill ha hela så bara hojta till :)

VÄXJÖ

Tränare: Sam Hallam.
In: -
Ut: -
De har kontrakt: Sebastian Erixon, b, Eddie Larsson, b, Niclas Lundgren, b, Cory Murphy, b, Ville Varakas, b, Noah Welch, b, Alexander Johansson, f, Mikael Johansson, f, Erik Josefsson, f, Tomi Kallio, f, Jani Lajunen, f, Rhett Rakhshani, f, Dennis Rasmussen, f, Robert Rosén, f, Malte Strömwall, f, David Åslin, f.
De har utgående kontrakt: Teemu Lassila, mv, Mattias Modig, mv, Scott Munroe, mv, Jeremias Augustin, b, Kristofer Berglund, b, Colby Armstrong, f, Jan Hlavac, f, Ryan Lasch, f, Johan Markusson, f, Liam Reddox, f.
Kommentar: Succélaget Växjö har visserligen nuvarande lagstommen kvar till nästa säsong. Såväl Tomi Kallio, Rhett Rakhshani som Dennis Rasmussen är kontrakterade. Men målvaktssidan är ett stort frågetecken, samtliga tre målvakter har utgående kontrakt och mycket talar för att Teemu Lassila - en av seriens bästa målvakter - lämnar för en klubb i KHL. Ersättaren är enligt uppgifter Skellefteås finalmålvakt Stefan Steen.
Även nyckelspelaren Colby Armstrong lär ha anbud från KHL-klubbar och det är osäkert om lagkaptenen och trotjänaren Johan Markusson får förlängt med tanke på sin ålder. Klubben påstås redan ha gjort klart med Färjestads Patrik Lundh, som i sådana fall återförenas med tränaren Sam Hallam
knojo
Forumamatör
 
Inlägg: 21
Blev medlem: fre dec 31, 2010 3:49 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån apr 21, 2014 1:18 pm

Mats Wennerholm: De ligger bäst till inför nästa säsong
I dagsläget går det inte att se Djurgården som något annat än ett blivande bottenlag
Skellefteå kommer att dominera även nästa säsong.
Men hur går det för övriga lag i SHL 2014/15?
Sportbladets hockeykrönikör Mats Wennerholm rankar lagen utifrån förutsättningarna just nu.
Dela
Tweeta
Kommentera


1) SKELLEFTEÅ
Placering i grundserien 2013/2014: 1:a.
Kommentar: Ingen vet hur intresserade KHL och NHL är av Skellefteås stjärnor, men det verkar vara en
stad där alla trivs med hockeylivet. Men de stora proffsligorna är enda hotet. I stort sett hela finallaget är under kontrakt.
2) VÄXJÖ
Placering i grunderien 2013/2014: 3:a.
Kommentar: Tog ett rejält kliv den här säsongen och kommer att ta nästa 2014/15. Har sina nyckelspelare på kontrakt och har redan börjat komplettera med nya stjärnor. Stark ekonomi gör smålänningarna till största utmanaren.
3) FRÖLUNDA
Placering i grunderien 2013/2014: 2:a.
Kommentar: Tvåa i grundserien, men i slutspelet föll det unga laget.
I första hand i brist på rutin. Nu har de värvat några mer rutinerade ­pjäser och blir säkert inte sämre ­nästa säsong. Men inte riktigt där än.
4) ÖREBRO
Placering i grunderien 2013/2014: 11:a.
Kommentar: Det känns som det är dags för Örebro att ta samma kliv som Växjö gjorde i vintras. Starkare på alla punkter och har framförallt säkrat upp en stabil förstemålvakt. Lagets svaghet den säsong som gick.
5) FÄRJESTAD
Placering i grunderien 2013/2014: 5:a.
Kommentar: Tommy Samuelsson är tillbaka i båset och han är en g­aranti för kontinuitet och bra ledarskap. Men klubben är inne i en kraftig generationsväxling och det är kanske dags att hitta ett modernare sätt att spela hockey.
6) LINKÖPING
Placering i grunderien 2013/2014: 9:a.
Kommentar: Tappar några tunga pjäser, men har ändå en hyfsad grundstomme. Det kan knappast gå sämre i grundserien än det gjorde i vintras, men räddades av gratischansen att ta sig ända till en SM-semi­final.
7) BRYNÄS
Placering i grunderien 2013/2014: 4:a.
Kommentar: Det ska bli intressant att se vad tvillingarna Vesterholm kan leverera i SHL, men det är backsidan som oroar mig. Ryan Gunderson blir inte lätt att ersätta. Ett mittenlag igen och inga supertalanger från juniorleden längre.
8) MODO
Placering i grunderien 2013/2014: 8:a.
Kommentar: Det återstår mycket jobb att bygga upp en åderlåten trupp, men unga talanger som William Nylander och Gustav Possler står för utveckling och framtid. Och Linus Ullmark är en toppmålvakt. Men fortfarande svajigt.
9) LULEÅ
Placering i grunderien 2013/2014: 6:a.
Kommentar: Otroligt svår­bedömda och många ledande spelare som försvinner. Just nu känns det som Luleå kommer att tappa massor i slagkraft och får se fram mot en tung säsong. Ungefär som man avslutade årets.
10) HV 71
Placering i grunderien 2013/2014: 10:a.
Kommentar: Andreas Johansson ny intressant tränare, men inte särskilt stor förändring i en ålderstigen trupp. Långa kontrakt gör att generationsväxlingen får vänta. Nej, det ser mörkt och att William Karlsson försvinner gör inte läget ljusare.
11) LEKSAND
Placering i grunderien 2013/2014: 7:a.
Kommentar: Slet sig fram till en överraskande sjundeplats i vintras, men just nu ser truppen tunnare ut än i fjol. Ekonomin verkar inte tillåta någon större satsning, men intressant med Fredrik ”Mini-Foppa” Forsberg, 17, i truppen. Lillebror till Filip.
12) DJURGÅRDEN
Placering 2013/2014: Nykomling – 3:a i Hockeyallsvenskan.
Kommentar: Det går inte att leva på namnet i SHL och Djurgården kom sent in på värvarmarknaden. Har en intressant stomme med unga talanger, men i dagsläget går det inte att se Djurgården som något annat än ett blivande bottenlag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Orange » mån apr 21, 2014 1:47 pm

vlk skrev: 2) VÄXJÖ
Placering i grunderien 2013/2014: 3:a.
Kommentar: Tog ett rejält kliv den här säsongen och kommer att ta nästa 2014/15. Har sina nyckelspelare på kontrakt och har redan börjat komplettera med nya stjärnor. Stark ekonomi gör smålänningarna till största utmanaren.


Lite väl förenklat kanske.. Tappar bästa målskytten, dyraste forwarden, förstamålvakten, en back som spelade väldigt mycket framförallt under slutspelet.. Att alla nyckelspelare är kvar är att ta i..

Hur de spelarna ersätts avgör nästa steg för klubben, för även om vi kan hoppas på Strömwall, Martinsson, Larsson, kanske Åslin att de ska ta stora kliv så känns det orimligt att de ska bli något mer än komplement denna säsongen.
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » mån apr 21, 2014 2:21 pm

Våra spelarförluster är inga tunga förluster utan är lätta att ersätta med samma plånbok. Det är det som Wennerholm utgår ifrån. Pressen ökar på föreningen i och med framgångsåret som varit. Ganska logiskt att sätta Växjö som 2:a. Sen får vi se om vi klarar pressen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ratscore » mån apr 21, 2014 2:24 pm

Det är bara westerholm som kan tippa hur nästa säsong kommer att sluta innan något av lagen värvat klart... Pajas!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » mån apr 21, 2014 3:01 pm

Var det inte Wennerholm som tippade oss på nedflyttningsplats vid samma tidpunkt förra året? Nu tippar han oss 2:a med motiveringen att truppen i stora delar är intakt. Pajaseri på högsta nivå enligt mig. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ratscore » mån apr 21, 2014 3:38 pm

Precis... Många gånger han har tippat lag långt ner eller upp i tabellen och sen när säsongen summeras och han haft HELT fel skriver han en ny artikel där han hävdar att han haft helt rätt ändå :S
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster