Sam Hallam

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Sam Hallam

Inläggav Räven » sön okt 14, 2012 10:12 pm

Jag tror att man måste rensa bort dessa spelare, som inte gör annat än det du skriver Alfax. Man kan bara inte ta tränaren och tro att det ska fungera.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Sam Hallam

Inläggav Malul » sön okt 14, 2012 10:13 pm

Samhallam,må du bli den värdiga efterträdare vi nu vänder våra hopp till.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Sam Hallam

Inläggav Mike Modano » sön okt 14, 2012 10:19 pm

Vi får hoppas att han kan skapa ett riktigt bra lag, lagtänk! Kom ihåg hur äckliga Bofors var, individuelt hockeymedelmåttor men som LAG för jävliga att möta!
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Leyker » mån okt 15, 2012 2:59 pm

Jag hoppas Sam kan väcka liv och hopp bland spelarna, han verkar lite mer balanserad än vad Janne var fram tills han fick kicken. Det finns ju ett par spelare som inte riktigt fått förtroendet och chansen att utvecklas under Jannes coachning, Hjalmarsson och Heed är några jag syftar på.

Många inne på forumet inklusive mig trodde att Hjalmarsson skulle slå igenom i år och utvecklas ännu ett steg.
Det är inte så lätt kanske när Janne coachade på ett sätt där spelare åkte expresshissen direkt från bänken och in i första formationen för att sedan ställas utanför igen. Det i sig skapar en väldigt märklig situation i laget och sänder ut dåliga vibbar till den drabbade.

Där tror jag Sam kan skapa lite mer harmoni och förtroende hos spelarna, i alla fall önskar jag att det blir så.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Jarran_igen » mån okt 15, 2012 4:21 pm

En annan aspekt med Sams övertagande av huvudtränarrollen, kan vara att det faktiskt blir lättare för Växjö Lakers att knyta till oss ev förstärkningar (alt återvändare m h t Heikkinen). Sam är nog mindre kontroversiell som tränare och skrämmer nog ingen spelare på flykten.

Nu tittar vi framåt och ger Sam och laget vårt fulla stöd. Hejarramsor till förmån för Janne är nog knappast något som lyfter Växjö Lakers just nu (tänker på fribergs inlägg).
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Leyker » fre nov 16, 2012 11:26 pm

Av det lilla som har sagts gällande tränarsituationen i media när Karlsson, Hallam och Hellgren höll i taktpinnen så var det smått förvirrat i laget och vad man presterade på isen. Det var oklara budskap och rena rama hönsgården från tränarsidan, många viljor vilket spelarna fick lida för. Idag när en mer strategisk och lugn tränare klivit ner i båset har självförtroendet sakta men säkert lirkats upp bland spelarna.

Väldigt kul att se att ett tränarbyte ändå gett ett sådant positivt resultat! Jag tror stenhårt på Hallam och han kommer att leda Lakers till en ännu mer betryggande plats i elitserien, det är jag ganska övertygad om.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav mollers » fre nov 16, 2012 11:59 pm

ja hoppas vi får möjlighet att jobba i många säsonger med honom också, väldigt imponerad av honom
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Primeau » tis nov 27, 2012 11:32 pm

”Vi ska bli ett lag som är jävligt svåra att slå”.

Än så länge håller Sam Hallam vad han lovade då han tog över: Växjö har vunnit eller tagit poäng i 10 av 13 matcher, tagit 25 av 39 möjliga poäng.

1,56 poäng/match med Sam vid rodret, håller man den takten så slutar man på (nästan) 71 poäng. Det lär inte räcka till playoff; i fjol krävdes 79 p för slutspel, året innan dess 76 p.

Även om det mest primära måste vara att undvika kvalserien, så tror jag det finns potential att öka poängsnittet ytterligare lite till; Holös, Welch, Moran och Vampola är som nya spelare sedan JK försvann!

Möcke bra hittills! :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Sam Hallam

Inläggav ollebolle » tis nov 27, 2012 11:57 pm

Petimetern i mig kan inte hålla käften: Med 13 matcher spelade under Hallams ledning har det blivit 23 poäng.
23/13 = 1,769
1,769*28 = 49,54
Poängen skulle då bli 82 och kanske slutspel. Som säsongen varit känns ändå allt utom kvalserien som en framgång.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Sam Hallam

Inläggav Primeau » ons nov 28, 2012 12:16 am

Mycket siffror är det, och jag räknar som en kratta! Jag får det till 25 poäng igen! Visst var Sams första match Timrå borta 18/10?

Skulle det stämma så är poängsnittet 1,92 = 87 poäng = SM-guld-kandidat 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Sam Hallam

Inläggav ollebolle » ons nov 28, 2012 12:25 am

Jo, Timrå var första. Jag får det till 3+2+1+2+3+1+3+2+3+3=23.
En enorm uppryckning är det, helt klart.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Sam Hallam

Inläggav Primeau » ons nov 28, 2012 12:37 am

Du har helt rätt; Frölunda-Lakers i omgång 17 ,1-2 (2p), spelades tidigare, med Janne som coach. Men ändå, det ser betydligt bättre ut sedan Hallam tog över. Framför allt görs det fler mål.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Sam Hallam

Inläggav Malul » ons nov 28, 2012 12:48 am

Vi får hoppas på att NHL drar igång snart,vi kan typ åka ut med det här laget annars trots Hallam-effekten.

Skulle kännas brutalt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Sam Hallam

Inläggav ollebolle » ons nov 28, 2012 1:00 am

Verkligen. NHL får gärna starta snart.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Sam Hallam

Inläggav nature » ons nov 28, 2012 8:53 am

NHL säsongen kommer att bli inställd, detta är jag nästan 100 på. Spelar ingen roll, värvar de övriga ES klubbarna NHL spelare kommer vi också göra det.

Dags att inse att tränarbytet spelade bra mycket större roll än vad många trodde. Helt ärligt har vi inte så dåligt trupp på pappret. Innan säsongen startade kändes det som en starkare trupp än förra säsongen, undantaget målvaktsparet.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav ollebolle » ons nov 28, 2012 9:24 am

Det lutar ju tyvärr åt inställd säsong ja. Gissningsvis är det ett antal klubbar som redan har tiggt pengar sponsorpengar i förväg. Frölunda t ex lär ju inte har så mycket pengar över.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Sam Hallam

Inläggav Räven » ons nov 28, 2012 11:36 am

Ja, det känns lite som skräp att deras säsong blir inställd, det sätter allt på kant för vår serie.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Sam Hallam

Inläggav Leyker » sön feb 24, 2013 10:00 am

Har den här mannen någonsin varit riktigt kritisk efter en förlust eller vinst?
Tycker han mest lufsar runt i sina mjukisbyxor och är nöjd över det mesta....
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » sön feb 24, 2013 2:22 pm

Samhall Am är lika blek, tråkig och tafatt som tråknörden Tomas Kempe. Och alla vet vi ju hur det har gått för honom.

Fan, saknar Coach Karlssons attityd. En och annan floskel och ett par snedsteg - men fan, han röt i alla fall till när miljonspelarna i högklackat inte levererade.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 24, 2013 4:15 pm

Apropå "Natt och Dag"..Värva Wikegård till nästa säsong! Där finns 100% attityd och jävlar anamma! Menar inte att Lakers spelare ska förvandlas till Gladiatorer, men gärna nära på.!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Baker » sön feb 24, 2013 4:30 pm

Det känns som organisationen är riktigt tunn på ES nivå. Allt från sportchef till tränare. Är följande byxade till att göra oss till en etablerad ES-förening?

Sam Hallam, headcoach
Fredrik Hellgren, ass headcoach
Ankan Svensson, mv tränare
Tobias Björklund, ansv. ungdom
Johan Thelin, J20
Henrik Evertsson, sportchef

inga namn jag tror ger hicka i hockeysverige och leder oss dit fans och styrelsen vill.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » sön feb 24, 2013 5:31 pm

Wikegård har sagt att han aldrig mer vill vara tränare igen, spelar ingen roll vilka pengar det är. (Dock kan ju alla köpas)

Sen håller jag med om att ledarstaben är väldigt tunn. Ankan är ju känd som en utav Sveriges främsta målvaktstränare, så han håller ju. Dock kan man se det såhär:

Sam Hallam: Aldrig varit på denna nivån innan.
Fredrik Hellgren: Skolad i Åseda, kom in på ett bananskal, har aldrig varit på denna nivån innan. (Förra året, sure)
Tobias Björklund: Nej, nej, nej.
Johan Thelin: Har aldrig varit tränare innan, bananskal igen.

Tanken med ett lag i SuperElit är ju även att man ska ha tränare som ska kunna komma upp underifrån, därför är det av extrem vikt att den som sitter på den posten har verktygslådan för att kunna tillföra något till Elitlaget en vacker dag. Det har inte Thelin.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav PLAN 4 » tis feb 26, 2013 5:06 pm

Efter att ha haft synpunkter på verksamheten hos lillebror i Väster (läs ASK) så måste det nu utdelas beröm, ASK`s A-Lag spelar kval till div 1 :golfclap:

På sin 3:e säsong som Headcoch så lyckas Peter A ta laget till detta positiva kval, genom kvalitet i träning och en uttalad satsning på EGNA spelare, laget består av totalt 12 EGNA, samt 8 spelare från Småland eller med anknytning till närområdet. Peter har en gedigen erfarenhet som spelare, och har lyckats omvandla denna till sin roll som Headcoch.

Jag önskar ASK lycka till i Kvalet :hbang:

Ps. Kanske skulle Peter A och Hallam byta plats till nästa säsong :wink:

Det förutsätter kanske att Lakers avslutar sin Tragiska period som Event HC och börjar satsa på grunderna, som tex. utveckling av EGNA spelare :roll:


ps2. Glömde en sak, Svartvadet har nästan helt rätt, Lakers Sportsliga organisation ovan är faktiskt genomusel, även målistränaren, säg mig vilka bra målvakter som Ankan fostrat??
PLAN 4
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 06, 2012 7:23 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Niles » tis feb 26, 2013 5:31 pm

Eventen är nog det som kommer avgöra om lilla Växjö kan vara med dom stora och tävla framöver. Men det krävs ju lite mer tankekraft för att förstå det. Avstädad av mammorna räcker inte som CV i det fallet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » tis feb 26, 2013 5:35 pm

Viktor Fasth har uttalat sig ett par gånger om att "Den bästa målvaktstränaren jag har haft, och som har betytt mest för min karriär, är Ankan Svensson". Borde väl vara ett kvitto på att man håller?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav PLAN 4 » tis feb 26, 2013 10:02 pm

Nu gör Du mig besviken Svartvadet :( , Du förstår väl att Fasth SKÄMTAR 8)

Fasth är en RÅTALANG med en Enorm Inställning, någon annan som blivit framgångsrik sedan Ankan blev Målistränare i KHK 2008 i div 1 :nope:

Då får Vi hoppas att Niles, tillsammans med övriga är NÖJDA med Säsongens EVENT med namnet 2012-13, Allt sämre underhållning för en allt dyrare penning, och INGEN EGEN talang i sikte :notOK:
PLAN 4
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör okt 06, 2012 7:23 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » tis feb 26, 2013 10:23 pm

Tyvärr handlar det inte om att vi inte har "talanger i sikte", för tro mig - det finns. Det som är det största skämtet med vår förening är att vi inte ens har som mål att försöka plocka upp en junior per säsong. Finns en hel drös med spelare i J20 som hade gjort bättre/samma jobb än:

Urbas
Daggen
Bois
Augustin
Kaijomaa
Lundgren
Linder

Det handlar bara om att VÅGA! Vill fan se huvuden rulla om dom inte agerar i detta ämnet snart. Ska även tillägga att vårt J20 inte är av någon direkt kvalité och ÄNDÅ finns det spelare att plocka av.

"10:16 2-1 (PP1) KAR 55. Rosén, Calle" *HOST*
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav Baker » tis feb 26, 2013 10:54 pm

Även om vi skulle klara ES-spel till nästa år står vi inför ett gigantiskt jobb. Hur många har framtiden för sig i laget? Som jag ser det är det #89, #40 #17 och kanske någon ytterligare. Resten står i bästa fall still, men de allra flesta är i utförsbacken.

Detta gör att helt enkelt måste fylla på men spelare från vår egen ungdomsverksamhet. Detta fixar säkert Johan Thelin och hans likasinnade? (Ironi).
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Räven » tis feb 26, 2013 11:36 pm

Jo, klarar vi ES-kontrakt, så bör nog större delen av laget och ledarstaben ersättas och det är egentligen inte bra heller, men som det ser ut just nu och sett ut under hela säsongen, så finns väl inget val.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Sam Hallam

Inläggav Leyker » ons feb 27, 2013 12:14 am

Det har inte på fullaste allvar ännu satsats på den idrottsliga verksamheten i Lakers (förutom knattarnas Lakers hockey stars). Det måste till mer än så för att etablera sig på allvar i högsta serien i alla led från junior till a-lag.

Att para ihop Hallam med Hellgren är rena rama kamikazeuppdraget, kombinationen valium och treo kan bara sluta på ett sätt. Jag tror på Hallam, men han behöver ha en mycket vassare vapendragare än Hellgren.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » ons feb 27, 2013 12:34 am

Vi måste få in en ledare av högsta kvalité, någon som är rutinerad. Hallam behöver en mentor, någon som kan ge han lite idéer. Sam kan säkert bli en bra tränare, men idag når hans kunnande bara så pass långt som det han har presterat.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav Niles » ons feb 27, 2013 9:48 am

Blir inte riktigt klok på Hallam, hade varit intressant att prata med nån spelare hur han uppfattas. Spelidén är i alla fall lika otydlig som under Jannes inledning. Tror också han skulle behöva några år som assisterande. Det vi saknar mest är väl nån som kan styra upp ett PP-upplägg. Till viss del beroende på avsaknad av en riktigt bra PP-back, men det är inte hela sanningen. Vi hade haft 20 poäng till med ett någorlunda vettigt powerplay.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav serra » ons feb 27, 2013 9:53 am

Det var bättre på Jannes tid :)
Lite känslor..

Fingret, "du är så jävla feg" :)

Det var tider det
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Sam Hallam

Inläggav PutteA » ons feb 27, 2013 12:58 pm

Håller med dig Serra. Hade hellre sett Montén än Hallam. Han har gått en hård skola under Hardy Nilsson, och visar ofta sina känslor på sitt sätt. Han har det där lilla nosiga gentemot reportrar som jag gillar. Som han svarade på nån fråga igår, -"Det kan ju du ta reda på, du är ju expert!!"

Nä, mer känslor!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sam Hallam

Inläggav Lakershjärta71 » ons feb 27, 2013 3:40 pm

I hur många intervjuer har nu Sam sagt att spelarna måste bara mer avslappnade vid målchanserna?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster