Headcoach Jan Karlsson

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tycker Du att Jan Karlsson ska ställa sin plats till förfogande?

Ja - med omedelbar verkan
22
42%
Nej - det är för tidigt att döma
30
58%
 
Antal röster : 52

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Kloker » sön sep 30, 2012 11:40 am

Det vore intressant och se vad besökarna på portalen anser om Jan Karlssons vara eller icke vara som huvudtränare i Växjö Lakers. Med handen på hjärtat så har ju de inledande matcherna i serien (försäsongsmatchandet inkluderat) varit under all kritik. Inga linjer, ingen struktur, pinsamt slätstruket (hemma)spel och framför allt ingen vinnarmentalitet hos Krigarna.

Något måste ju givetvis göras. Ska Jan Karlsson ta ett steg tillbaka?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav friberg » sön sep 30, 2012 11:51 am

anser nog att det är bättre å bänka de spelare som inte vill göra jobbet i första hand för det är ju spelarna som ska hängas i 1a hand.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Kloker » sön sep 30, 2012 12:07 pm

Det kan inte bli sämre än vad det är nu. Visst, man kan och SKA bänka enskilda spelare som inte levererar. Men herregud, en hel hoper med - på pappret - kvalitetsspelare kan ju inte bänkas. Ro$en, Kallio, Moran, Vampola, Holös etc.

Något är iaf fel. Riktigt jävla fel och tokigt. Och det måste åtgärdas. Pronto!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Räven » sön sep 30, 2012 11:18 pm

Jag vill vänta några matcher till innan jag uttalar mig om ledarna i laget. Poängen nu är lika viktiga, men jag vet inte hur laget tränat.
Det är inte första gången ett lag som tränar annorlunda än under första säsongen startar trögt, det har vi sett många gånger tidigare och särskilt lag som är nykomlingar, de kör soppatorsk efter jul.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bee » mån okt 01, 2012 9:11 am

Tyvärr så borde han blivit ersatt av Sam Hallam redan efter förra säsongen (så han hade haft tid att tuta i spelarna sin ide).
JK har gjort det grymt bra med sin destruktiva patetiska hockey!! utan honom hade VLH inte varit i ES men allt har ett slut. Han har skapat en otrolig kärna med josef/#38 som iaf jag tycker är FÖR stark. JK har skapat sina egna spelare som bara kan spela på ett sätt (inget ögongodis precis). På grund av dom tio ytterst mediokra spelarna plus en otroligt stark kapten kommer det bli otroligt svårt att ändra sitt spel bara för JK försvinner.
Tror lösningen istället är att ge RR/vampola/kallio/Moran/holös/Berglund/Heed friare roller. Dom ska få skapa sin egen kemi utan Jannes taktiktavla och piska. Våga vinna/leka på planen istället för att hela tiden vara livrädda för att förlora/göra misstag...

PS: Men visst om JK sparkas kommer jag inte precis gråta mig till sömns....
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » mån okt 01, 2012 9:32 pm

Även om jag inte heller är direkt nöjd med det jag sett so far, så är min övertygelse att ledarstaben med chief Evertsson i spetsen har en långsiktig plan, där huvudsyftet är hålla kvar föreningen i ES och på sikt etablera Växjö Lakers i hockeyns finrum. Man har med största sannolikhet tittat på tidigare nykomlingar, vad dom gjort bra och mindre bra. Varför de flesta faktiskt aldrig etablerar sig utan ganska omgående får respass.

Med den kunskapen har man pusslat fram en strategi som sakta ska ta föreningen uppåt. Det är kanske så att man sett i det förgångna att nykomlingarna oftast inte haft nått försvarstänk utan som Bee skrev, ut och ha kul, tuta och kör. Kanske kul att titta på, men ingen som senare bryr sig om det när laget trillat ur. "Dom spelade kul hockey i alla fall"?? Knappast nått jag vill höra!

Detta är ett sätt jag både tro och hoppas på att VLH jobbar efter.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav ollebolle » tis okt 02, 2012 12:07 am

Jag är långt ifrån säker på att man löser något med att sparka tränaren, även om det kan vara en tänkbar lösning. Vi har spelat ett mindre antal matcher och jag tycker att det är alldeles för tidigt att slå fast att det är Janne det är fel på. Se på förra säsongen: LHC, Timrå, DIF och FBK sparkade tränaren. Resultatet?
De tre förstnämnda rosade inte marknaden medan det vände för FBK. Det enda man med säkerhet kan säga är att det inte är någon universallösning att byta tränare. Jag tror att kapaciteten finns att vända detta, både bland spelare och ledare.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » tis okt 02, 2012 12:35 am

Efter Luleåmatchen kan jag konstatera, att det inte är viljan som det är fel på, det är KUNNANDET som saknas.

Man gör i snitt 1 mål/match, man har inte gjort mål i PP på ca 30 försök(!) och backarna gör "Knatte"misstag i försvarzon..på denna nivån (!). 9 skott av 10 skjuter man utanför målramen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Fredrik R » tis okt 02, 2012 9:57 pm

Jag röstade avgå i den här tråden och jag håller fast vid det. Tyvärr måste jag också lägga till.
Janne förtjänar all respekt för det han gjort med klubben men nu är det dags.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » tis okt 02, 2012 10:44 pm

Jag står fast vid att jag inte gillar den typen av åtgärder. Jag ser hellre att Evertsson tar steget ner i båset på torsdag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Kloker » tis okt 02, 2012 11:50 pm

Målvaktstränaren? Vad fan har målvaktstränaren Henrik Evertsson i båset att göra? Löjja! På torsdag så kan Huvudtränare Karlsson och Målvaktstränare Evertsson dela på sin avbetalda syssla. En kan hälsa de närmast sörjande hjärtligt välkomna till matchen innan matchstart och i varje periodpaus och en kan ikläda sig dräkten från Leos lekland och servera bullens varmkorv till tröstätarna som betalat dyra penningar för att skåda detta fantastiska spektakel.

Fy fan.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 03, 2012 12:04 am

PutteA skrev:Jag står fast vid att jag inte gillar den typen av åtgärder. Jag ser hellre att Evertsson tar steget ner i båset på torsdag.
Var skulle en sportchef kunna bidra med i båset som inte Janne o Sallam kan?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav PutteA » ons okt 03, 2012 6:15 am

Det har gjorts förr i den här klubben, med gott resultat! Måste ju prova. Att Linder gjorde entré har ju inte gett resultat, även om jag tycker han har spelat bra så brukar vi ju vinna med Tompa på isen. Nästa giv, ner med Evertsson i båset.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Headcoach Jan Karlsson

Inläggav ON THE WAY UP » ons okt 03, 2012 9:21 am

Varför Evertsson? Är väl bättre att låta Sam testa att coacha ett par matcher!
Vår spelide är ju i det närmaste obegriplig!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Charlamov » ons okt 03, 2012 10:54 am

Det här blir lite långt men det är en engångsföreteelse.

Jag röstar för att Janne måste avgå. Men inte för att det behövs någon ny röst i båset. Inte för att han har kört fast. Inte heller för att han ståtar med 4 raka förluster.
Utan för att hans sätt att tänka och lära ut hockey är förlegat. I dagens moderna hockey finns det ett antal moment som är mer eller mindre förbjudna men som Janne fullt och fast predikar 2012 (om man ska tro det man ser?). Ett par exempel:

- Burskydd är i stort förbjudet idag förutom vid spelarbyte. Jannes mannar leker gömma pucken i nästan varje byte.

- Snabba och varierade uppspel för att så snabbt som möjligt ta sig till målchans. I Jannes Växjö ska pucken hämtas bakom mål, det ska åkas i en båge, pucken släppas bakom rygg för att hämtas upp av nästa man. Med detta uppspel har man hela motståndarlaget framför sig. Igår mot MoDo noterade jag vid ett par tillfällen andra sätt att ta sig ur zon, förmodligen sprunget ur obstinat kreativitet frångått Jannes lektion 1A.

- Power Play. Detta sorgebarn. Nya tidens läromästare förespråkar ett höjt pucktempo med stor rörlighet samt väldigt snabba avslut på skymd målvakt. Vän av ordning noterar att inget av dessa moment speglar Växjös PP. Istället ska alltid Kallio transportera pucken in i zon, sen ska det ställas upp i femkant och pucken spelas runt, runt utmed sarg. Ingen skymmer målisen för ingen behöver skymma målisen för det kommer knappt några skott. I alla fall inte på mål. Växjö har inte heller någon backskytt av rang (jag erkänner utan omsvep att jag saknar Heikkinen något oerhört). Då målvakterna blir allt bättre och större så har området där man gör mål minskats och dragits närmre målet och mål på returer har blivit allt vanligare. Det räcker väl att nämna matcherna mot RBK och MoDo som ett färskt bevis på detta.

- Short Hand. Man säger inte Boxplay för det ordet innebär att man ställer upp i en box och det gör inga längre. Förutom Jannes grabbar. Dom ställer upp sig som ett dansband i en fyrkant. I dagens Short Hand ska man utöva press på motståndaren över hela banan. Stressa till misstag. Någon som känner till hur Växjö PP brukar se ut? Jättelätt att stressa Växjö med sitt långsamma tempo.

- I spelet utan puck ska man sätta press på motståndaren direkt och gå högt upp med backarna. Jannes Växjö hamnar nästan utan undantag i knät på Norrena/Modig och bjuder därmed på en målchans.

Långa anfall är inget självändamål. Hellre ett snabbt avslut med målchans än ett förbannat snurrande nere i hörnen.

Om ni vill se vad Svenska hockeyförbundet lär ut så kan ni kika här. Titta på filmerna under länkarna på U20 VM. Janne verkar tänka... tvärtom. Går han inte på Hockeyförbundets utbildningar? Men det är klart, alla tränare vill ju sätta sig prägel på laget, en del mer än andra, och någon mest av alla.

Sen står jag fast vid att årets Växjö Lakers innehåller allt för många medelmåttor. Man har oxå värvat flera väldigt kompetenta spetslirare. Men det går inte att laga Tournedos på fläskkarré och man kan inte heller placera alla spelarna vid ett löpande band för att stansa ut brickor. Jag kan oxå ifrågasätta hur Evertsson tänkte när han värvade Rosén, Vampola, Welsh i år och Moran och Reddox förra säsongen, med vetskap om hur Janne lär ut gammal öststatshockey anno 1972?

Ska vi vara ärliga så gick Växjö in i årets ES i en formsvacka. Det ser ut på spelarna som om dom inte tror sitt spel. Lika lite som jag gör det. Något måste hända och det snart. Jag har inget personligt mot Janne, inte alls, han har gjort att hästjobb med Växjö, men vi måste konstatera att hans sätt att leda laget inte fungerar lika bra nu som under avancemanget genom HA och KS.

Desperationen blir ju väldigt tydlig när förlusten mot MoDo mer eller mindre skylls på domarna.

Att plocka ned Evertsson i båset är nog ingen lysande idé. Ska det stå fyra förvirrade ledare och leda 18-19 darriga själar? Problemet är lite större än att det löses så enkelt. Det är allvar nu!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Mike Modano » ons okt 03, 2012 12:32 pm

"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades."
Spot on, Challe! Du har satt fingret på problemen i VLH!
Underbyggd och genomtänkt hockeyanlys, skicka den vidare till Evert så är inte Jan Banan coach längre...
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast
 
Inlägg: 375
Blev medlem: tis nov 04, 2003 1:26 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Leyker » ons okt 03, 2012 2:44 pm

Charlamov :ok:
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav vlk » ons okt 03, 2012 2:59 pm

Håller med dig charlamov till 100 %. Precis så som jag också ser det.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Baker » ons okt 03, 2012 3:24 pm

Nu orkar jag inte skriva så långt som du så tack för att du skrev, för allt stämmer enligt mig. Och som du säger Janne verkar ha fokus på fel saker för tillfället.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Sv: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav £ak3rs » ons okt 03, 2012 3:30 pm

Klockrent Charlamov!
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Svartvadet » ons okt 03, 2012 3:42 pm

Var på väg att skriva ett ganska likt inlägg som ditt Charlamov! Håller med i allt du skriver och det märks att kvalitén på spelarna finns där, men det är det rätta tänket som saknas. Dagens hockey har förnyats rejält och mycket är hämtat ifrån USA, t.ex:

- Trashgoals. För ett par år sedan gjordes en research om detta. Varför gör inte Sverige lika mycket mål? Man kom fram till att det handlar om att vi inte går på kassen. Vi fullföljer inte situationen. Istället så åker man ifrån målburen för att hitta ett bättre skottläge/passningsalternativ.

- Nord/Syd-spel. I Sverige så bågar vi hela, hela, hela tiden. Alla ska komma samlade på rad. Tills förändringen kom; När vi får pucken så ÅKER VI RAKT FRAM istället för att dutta. Fullt fräs och sedan rakt mot kassen! Istället för att gulla och hitta lägen i sarghörnet. Titta på Rosén, som ska börja sitt spel ifrån hörnan istället - vem ska han spela? Där ligger Roger Melin ljusår före Janne. När Rosén spelade i AIK så var det precis detta man var så bra på, komma med fart och rakt in mot kassen efter en snabb spelvändning!

- Fysiskt spel. När en spelare får chansen till att tackla - TACKLA DÅ FÖR FAN! Istället för att ta en "ängasväng". Man blir trött av att få en tackling, det tär på kroppen. Kan man tackla så ska man tackla. Typexempel på detta är när motståndaren spelar back-back när vi försöker styra ut dom. När passningen kommer till den andre backen, som sedan lägger vidare den till en forward, vad händer då? Jo, då svänger t.ex Markusson och börjar jobba hem. Istället för att ta och sätta in en rejäl propp som kommer direkt efter passningen är slagen.

Sen vårt PP är precis som du är inne på Charlamov: Omodernt. Det är inte ett lag i hela ES, förutom oss, som använder sig utav en klassisk "Hardy"-variant i PP, där spelarna står uppställda som schackpjäser och där bara backarna kan ta avslut. Idag så är det antingen en "Paraply"-variant (om du har en stark point) eller det vanligaste: Överbelastning. Och vet ni vad, Sam Hallam hade ett dödligt PP i Bofors med sin "Överbelastnings"-variant, där man kryper mycket närmare målvakten och varandra så att passningarna ska kunna gå som på snöre och där alla är med på att stöta in på mål.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Piggelin » ons okt 03, 2012 4:41 pm

Challe och Svartis, det kan nog fan ligga lite i det ni skriver. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Varanen » ons okt 03, 2012 5:16 pm

Håller inte med om att truppen är högkvalitativ. Anledningen till att jag snabbt krävde coach Karlssons avgång är att vi har en modern sk innebandy-trupp och han är fel man att leda en sådan. Faktum är att vi blev övermodiga och utmanade ödet. Vår specialitet med att ta hit floppar och ge de en ny skjuts i karriären har varit osannolikt lyckosam. Men nu består truppen av för många i den kategorin. Och tydligen räckte det inte med de vi hade, utan måste dessutom ta in en bänknötare från Tappara. Ser man på värvningarna isolerat kan de var för sig vara vettiga. Men att samla en hel drös och försöka få till ett vinnande lag är svårt. Coach Karlsson kommer inte få ordning på det här laget. Inte Hallam heller. Det behövs någon som står för finessrik gladhockey i publikens smak. Det är den hockey man måste prestera om medelvikten är 3 hekto.

Den 16:e juni 2012:
Varanen skrev:Hela denna silly är knas. Jag kan inte längre någon hockey (som om jag någonsin gjorde det...). Och de av er som misstänkte att chief Evertsson och undertecknad var samma person kan lugna era nerver. I min värld chansar vi nu mer än vi gjorde inför förra säsongen. 15 AS-spelare som vi visste skulle kriga järnet byts ut mot en slapp MIF-back, en stjärncenter som lämnar laget om han inte vinner, en finsk legendar i målet som inte lär sin kollega någonting och skjuter puckar efter junisar - bara för att han kan. Till det kan vi lägga Mr Backhandflipp från FBK...och en keeper som kanske är frisk...

Självklart kommer jag att älska laget. Chiefen gör det bara onödigt svårt så här på förhand.

Välkommen MM! Täpp igen truten på mig - snälla.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Kloker » ons okt 03, 2012 5:45 pm

Men å andra sidan så kan vi ju inte enbart lasta Jan Karlsson för den tafatta inledningen på serien. Vi har ju faktiskt en sportchef också vid namn Henrik Evertsson som på heltid har knipplat ihop detta laget. Och detta knipplande kunde Henrik Evertsson börja med bra mycket tidigare denna säsongen än förra. Visst fan har Janne varit med i övervägningar beträffande vissa nyförvärv men Henrik Evertssons tyckande och tänkande måste ju väga tyngst. Det är ju det som han är anställd och avlönad för.

På pappret så har VLH en enorm offensiv kvalité. En offensiv som jag på förhand trodde skulle vara VLH's adelsmärke denna säsongen. Efter NIO - till majoritet likgiltiga omgångar - tycker man ju att man ska kunna skönja en del av detta. Men inte. Ta bara PP som ett glasklart exempel. Pinsamt!

En sak som Jan Karlsson måste lära sig och hantera massmedialt är kisseriet på domarna. Lägg ner det för fan. Det är pinsamt för oss Lakejer att behöva se detta och läsa detta efter varje match. Fokusera på ditt egna Jan Karlsson - det är DU som måste kicka igång Krigarna! Ser du inte glöden i ögonen hos dina adepter var då så ärlig mot dig själv och ställ din plats till förfogande.

Anders Öman börjar säkerligen få huvudbry. Han är definitivt inte nöjd med denna inledningen. Publiken sviktar och negativa tungor rapas. Dags för de ansvariga att börja leverera. Detta gäller på alla plan, så väl som spelare och Gallerfjantar...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 03, 2012 8:15 pm

Håller med, att laget består av alltför många medelmåttor. Viljan finns, men nånstans måste man vara ärlig å erkänna att vi inte har lika bra individuellt skickliga spelare än vad de flesta ES-lagen har. Man kan nästan ta vilket ES-lag som helst, och du hittar fler naturliga och vassare målskyttar. RR å Kallio i all ära, men Kallio är på väg ner i sin karriär, och RR kan inte ensam frälsa Lakers.
Kom oxå ihåg att i RR och Moran så har vi kanske de två långsammaste centrarna i hela ES.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bee » tor okt 04, 2012 9:16 am

Kommer ihåg att jag höll på att kräkas när vi gick upp i ES. Under silly dök spelare som Daggen upp medan det inte fanns en tanke på att plocka Sandell/Persson. Man hade chansen att rensa AS på små kvicka lirare men valde stora hårt arbetande talanglösa brunkare :roll:
Med dom spelartyperna plus en defensivt tänkande sarg ut tränare blir det svårt att ändra sitt spel över en natt bara för JK blir sparkad...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Leyker » tor okt 04, 2012 4:15 pm

Apropå tidigare inlägg om modern offensiv hockey så har Johan Garpenlöv skrivit en läsvärd artikel.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15550726.ab
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Leyker » fre okt 05, 2012 7:24 am

I ett uttalande i dagens smp hävdar Karlsson att han inte lägger fokus på det urusla power play man har.
Det oroar mig så in i h-vete!!!

Mycket märkligt att han inte kan tänka längre än så.
Jag är FULLSTÄNDIGT ÖVERTYGAD om att hade man satt sina lägen i power play så hade denna mystiska svacka som ingen har svar på försvunnit i det tomma intet! Det är inte konstigare än så, när ett lag gör mål och börjar vinna kampen när en match står och väger så ger det energi och självförtroende!!!

Självklart är många så totalt förvirrade och uppgivna i laget nu när miljonfemman skrinnar in för 37:e gången i power play utan att åstakomma ett skit!!! Och så har coachen mage att säga:

-"Det där fokuserar jag inte på".

Nähheeeä, stanna kvar i den mörka källaren då och tjura!

VAKNA JANNE, VAKNA!!!!!
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Coffe #800 » fre okt 05, 2012 7:59 am

det kanske är en bra början att få spelarna att inse att man inte ska släppa in mål.. så länge man inte har bra försvarspel så vågar man ändå inte spela ut framåt.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bee » fre okt 05, 2012 8:25 am

Det roliga med att JK sågar sitt egert PP är ju ändå att han sätter upp det. En (bedrövlig) Kallio felvänd på ena sidan blå och Holös felvänd på andra sidan. Skrattretande att se dom spela så långt ifrån varandra felvända. TRO FAN JANNE DET BLIR LÅNGSAMT OCH UDDLÖST MED NOLL DIREKTSKOTT FRÅN BLÅ..
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Bee » fre okt 05, 2012 8:33 am

Sedan är hans matchcoaching helt under isen. Lakers får en off tekning med typ 30s kvar av första perran in från HV kommer deras två bästa tekare Kroog/Davidsson för att döda av den målchansen. JK slänger in Josef och grabbarna :bash:
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav rawspont » fre okt 05, 2012 8:35 am

Det där med direktskott minns man ju som en aning vanskligt i vissa skeden när man fick till århundradets megakanon, i luften. Men nog har man en ödmjuk begäran om att en eller två i adelsserien ska vara kapabel till det. Det är ju ingen tempofråga. En passning är inte avsevärt hårdare här än ute i bushen. Vi pratar inte om nån PP-finne av högsta rang. Bara nån som kan ta snabba avslut och träffa mål. Mental skotträning vore kanske något att lägga en dag på med de samlade resurserna ur skaran.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Baker » fre okt 05, 2012 8:38 am

Leyker skrev:Apropå tidigare inlägg om modern offensiv hockey så har Johan Garpenlöv skrivit en läsvärd artikel.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15550726.ab


Ta mig fan det bästa jag läst på länge. Borde sitta i varje omklädningsrum och även sängarna hos vår klubbledning.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 06, 2012 12:23 am

Bee skrev:Det roliga med att JK sågar sitt egert PP är ju ändå att han sätter upp det. En (bedrövlig) Kallio felvänd på ena sidan blå och Holös felvänd på andra sidan. Skrattretande att se dom spela så långt ifrån varandra felvända. TRO FAN JANNE DET BLIR LÅNGSAMT OCH UDDLÖST MED NOLL DIREKTSKOTT FRÅN BLÅ..
Jepp, direktskotten från backar är obefintligt i Lakers. Och precis, felvända backar..vad fan är det för tanke med det? Jag blir galen när jag ser en sån uppställningt i PP! :wallbang:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Headcoach Jan Karlsson

Inläggav Fredrik R » lör okt 06, 2012 8:04 pm

Har vi sådan tur att detta var hans sista match?
Hoppas det. Då finns det ändå en chans att undvika KS.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5565072.ab
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Nästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 16 gäster