Augustin

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Augustin

Inläggav friberg » ons apr 27, 2011 6:24 am

där slog du huvudet på spiken redigt alltså om det finns nån tröja som ska hängas upp först i Vida Arena så är det faan i mej GÄRYs , Markusson mm i all ära men GÄRY är THE ONE.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Augustin

Inläggav Charlamov » ons apr 27, 2011 9:51 am

Varanen skrev:Det här börjar likna personal Charlamov. Ok att vi kanske inte sett 100% likadant på allt som rör hockey innan, men är det någon jävel som förtjänar en chans är det väl Gäry. Låt oss rulla honom i tjära och fjädrar först när han orsakat degraderingen till AS.


Inte alls Varanen. Då ber jag om ursäkt. Men det jag sett av Augustin sedan 2002 så är han betydligt mer duglig i egen zon och utan puck än vad han är med puck oavsett plats på rinken. Och det håller knappast i ES utan han måste upp ett par snäpp. Låt oss hoppas att så blir fallet om han nu får kontrakt. Det är definitivt inte så att jag missunnar honom ett sådant men han ska förtjäna det precis som alla andra.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Augustin

Inläggav Varanen » ons apr 27, 2011 12:10 pm

Klart att han måste förtjäna en plats, och för att kunna göra det måste han ingå i bygget. Om spelet inte räcker till får han sitta på läktaren eller lånas ut (vilket gäller alla andra också).

Gäry har klarat av att höja sin nivå alla de tidigare gångerna vi trott att han inte skulle göra det. Varför skulle denna gången vara ett undantag? :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Augustin

Inläggav Malul » ons apr 27, 2011 12:28 pm

Precis,hur svårt kan det vara? :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Augustin

Inläggav Jarran_igen » fre nov 11, 2011 6:58 pm

MrMadhawk, Malmöbloggaren, drömmer i inlägg från idag om nya - defensiva - backar. Vilka nämner han?
Två defensiva backar in, tack!
2011-11-11 09:06:48
Då har man sovit på den där torsken igår och det finns bara en sak att göra.
Gå vidare.
Men laget måste spela som mot Leksand annars är denna säsongen slut vid jul. Då vinner man inte mycket matcher.
Tror laget har träning i Malmö när jag kommit hem. Ska kolla upp det.
Tänker inte lägga mig ner och dö. Efter Leksand finns det trots allt ett litet hopp.

Hoppet ser jag i att Malmös ledning ser det vi alla andra ser. Det behövs backar.
Stabila backar.
Västerås backar är exempelvis klassen bättre i själva försvarsspelet, jämfört med Malmös.
Jag vill se två äckligt defensiva backar. En Johan Jonsson och en Jeremias Augustin. Inte spektakulärt på något sätt, men två sådana som bara håller rent. Inte helt rent alla gånger, men man håller rent många gånger.


:lol: :lol: Njut Jerka !!
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Hjälmtvång » lör nov 19, 2011 8:20 pm

Bäst +/- i laget just nu: +2
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons mar 14, 2007 11:48 am

Re: Augustin

Inläggav Coffe #800 » tis mar 20, 2012 1:31 pm

Gäry skriver på för två nya år!

HÄRLIGT !! HJÄRTA!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Augustin

Inläggav jahak » tis mar 20, 2012 1:41 pm

Hjärta? Visst han gillar nog Växjö såklart men det regnade nog inte ES-kontrakt över killen :wink:
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Augustin

Inläggav Coffe #800 » tis mar 20, 2012 1:50 pm

de gjorde de säkert inte med de ja menar med hjärta är att han verkligen bryr sig om klubben!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Augustin

Inläggav PutteA » tis mar 20, 2012 2:34 pm

Fy faan vad gött! Det viktigaste av allt är att behålla hjärtat och själen i föreningen. Och det representeras av bl.a Gärry!!! Det vet Evertsson! Nu saknar jag Josefssons signatur (viktigast) och #38:s!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Augustin

Inläggav Räven » tis mar 20, 2012 3:02 pm

Ja, det känns bra, tycker jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Augustin

Inläggav PutteA » tis mar 20, 2012 5:03 pm

jahak skrev:Hjärta? Visst han gillar nog Växjö såklart men det regnade nog inte ES-kontrakt över killen :wink:


Ganska säker på att det finns intresse av en defensiv klippa ala Gärry både från HA och ES. Och jag skulle absolut inte gilla att se en sån som Gärry i en annan ES-kostym, efter att vi sagt nej tack till honom. Visst Gärry är ingen klippa MED puck, men jag tror inte forwardsen i ES tycker det är så där jättekul att möta Gärry i en mot en dueller vid sargerna. Vi ska veta att Gärry är en stark jävel, vad jag hört den starkaste i hela truppen 11/12.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Augustin

Inläggav Ahbez » tis mar 20, 2012 7:17 pm

Yes!!! Härligt att gäry blir kvar! :clap:
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Augustin

Inläggav friberg » tis mar 20, 2012 8:47 pm

helt rätt att förlänga med han
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Augustin

Inläggav Malul » ons mar 21, 2012 10:23 am

Vi har den stora äran att få bevittna ett fantastiskt socialt experiment i sportsammanhang.

Man plockar fram en egen junior i ett div 1-lag.Man låter honom få mycket speltid och så småningom är han ordinarie.För dålig för allsvenskan tycker en del när laget avancerat upp;tvärtom faller spelaren in i ett allsvenskt tempo på ett naturligt och bra sätt.

Men elitserien då?
På samma sätt som spelaren fostrats så gör han det som han ska göra.Han klarar elitserieåret galant.

Jag tycker detta visar på en fantastisk idé som Evert/JK/HellBoy genomför.

Vi klarar av att ta oslipade kolbitar och göra diamanter av dom.

För mig skulle det vara ett justititemord att inte förlänga med Gäry.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Augustin

Inläggav Flanders » ons mar 21, 2012 11:18 am

...och med den logiken så borde det vara en självklarhet att kasta in honom i landslaget, och vips så spelar han +/- 0 mot spelare som Malkin och Stamkos i VM.

Så här med teoretiskt facit i hand så inser jag att det hade varit grovt tjänstefel av Evert att inte förlänga med honom.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Augustin

Inläggav Malul » ons mar 21, 2012 12:00 pm

Ja in med Gäry i VM! :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Augustin

Inläggav Coffe #800 » ons mar 21, 2012 12:26 pm

när vi ändå är i farten så skulle vi kunna göra samma sak med honom som vi gjorde med Peter Ström,
vi gör en Rulle med honom på Kabel Eins, mit der lilleputt und ein Elk!

Gäry 4 president !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Augustin

Inläggav Lakershjärta71 » lör mar 16, 2013 3:01 pm

Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Flanders » tis feb 04, 2014 8:36 am

Markussons 400 matcher i all ära, men det är synd att vi under året har missat att uppmärksamma Augustins 500 matcher i Växjödress.

(Eftersom det inte går att hitta någon statistik för hans första säsong i division 1 så är det oklart hur många matcher han gjort, men dem borträknat står han på 501 inför dagens match, så det borde varit någon gång under denna säsong som han passerade 500.)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Augustin

Inläggav mollers » tis feb 04, 2014 11:57 am

Det är ju riktigt dåligt att ha inte blivit hyllad för det...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Augustin

Inläggav Lakershjärta71 » ons feb 05, 2014 12:32 pm

Flanders skrev:Markussons 400 matcher i all ära, men det är synd att vi under året har missat att uppmärksamma Augustins 500 matcher i Växjödress.

(Eftersom det inte går att hitta någon statistik för hans första säsong i division 1 så är det oklart hur många matcher han gjort, men dem borträknat står han på 501 inför dagens match, så det borde varit någon gång under denna säsong som han passerade 500.)
Om du kontaktar de ansvariga så kanske du till slut får din hyllning, men det förväntar jag mig att du har gjort.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Åryd Lakej » ons feb 05, 2014 7:54 pm

Så djävla dumt Lh!
Menar du att det är vi som ska tala om för de styrande hur spelare ska uppskattas för trogen tjänst gentemot klubben?
Här har vi en spelare som varit trogen klubben med över 500 matcher....
Nä han är väl inte värd lika mycket som vissa andra!
Håller med mollers!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: Augustin

Inläggav Niles » ons feb 05, 2014 11:19 pm

Ni kan vara lugna, dom har koll på Jeremias och har diskuterat det under ett bra tag. För att hålla det kort har det rått oklarheter i antalet spelade matcher. Han kommer uppmärksammas framöver. Inte för 500 utan för lite fler än så. Allt enligt Jonas Gustavsson. Så ta det lugnt med konspirationsteorierna.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Towen » ons feb 05, 2014 11:42 pm

Det får ju inte gå inflation i hyllningarna - "Nu har Rosén vunnit 1000 tek i Lakers" och "Nu har Malte plockat upp 100 hinkar med puckar efter skotträningen" - 200 MÅL i SHL, det är respekt!!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Augustin

Inläggav Åryd Lakej » tor feb 06, 2014 12:39 am

Niles skrev:Ni kan vara lugna, dom har koll på Jeremias och har diskuterat det under ett bra tag. För att hålla det kort har det rått oklarheter i antalet spelade matcher. Han kommer uppmärksammas framöver. Inte för 500 utan för lite fler än så. Allt enligt Jonas Gustavsson. Så ta det lugnt med konspirationsteorierna.

Låter trevligt :clap:
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1670
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Re: Augustin

Inläggav Lakershjärta71 » tor feb 06, 2014 3:25 pm

Åryd Lakej skrev:Så djävla dumt Lh!
Menar du att det är vi som ska tala om för de styrande hur spelare ska uppskattas för trogen tjänst gentemot klubben?
Här har vi en spelare som varit trogen klubben med över 500 matcher....
Nä han är väl inte värd lika mycket som vissa andra!
Håller med mollers!

Jag menade inte så. Jag menade att du kunde kontakta Lakers för att kolla läget om hur och när Augustin ska hyllas.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Lakershjärta71 » tor feb 06, 2014 3:27 pm

Åryd Lakej skrev:Så djävla dumt Lh!
Menar du att det är vi som ska tala om för de styrande hur spelare ska uppskattas för trogen tjänst gentemot klubben?
Här har vi en spelare som varit trogen klubben med över 500 matcher....
Nä han är väl inte värd lika mycket som vissa andra!
Håller med mollers!

Jag menade inte så. Jag menade att du kunde kontakta Lakers för att kolla läget om hur och när Augustin ska hyllas. Det verkar ju vara något på gång..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Swiss » tis apr 15, 2014 6:10 pm

Vad händer med Gäry nu?
Ja kommer sakna honom på isen, visst han gjorde sina blunders å det var han inte ensam om!
Kommer han fortsätta spela el kommer han sluta?
Slutar han så ska faan tröjan hissas anser jag :-)
Swiss
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: ons sep 25, 2013 5:19 pm

Re: Augustin

Inläggav Räven » ons apr 16, 2014 11:24 am

Ja, det är den spelare som varit klubben trogen i hela sin karriär och det lär ta en förbaskat lång tid innan någon annan gör det. Så hans tröjnummer bör nog kvalificerat sig för en pensionsavgång.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Augustin

Inläggav Lakerdome » tor apr 17, 2014 12:45 pm

Jag tycker inte att hans tröja kvalificeras för att åka upp i taket. Det räcker inte att spela si och så många matcher, eller vara i en klubb si och så många säsonger, man måste leverera isen också. Och det tycker inte jag att Gäry har gjort.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Re: Augustin

Inläggav Rex » tor apr 17, 2014 1:04 pm

Lakerdome skrev:Jag tycker inte att hans tröja kvalificeras för att åka upp i taket. Det räcker inte att spela si och så många matcher, eller vara i en klubb si och så många säsonger, man måste leverera isen också. Och det tycker inte jag att Gäry har gjort.


Du kan väl inte se bara till den här säsongen. Meriterna räknas väl längre tillbaka än så. Han är en kraftigt underskattad spelare. Bygger du ditt resonemang på att han inte gör många poäng? Det är inte hans roll. Om man sammanfattar hans roll så är det att han ska ligga bra till i +\- . Och om du kollar hans stats så ser du att där ligger han grymt bra till. Vad är det han har misslyckats med. Varför tror du han har spelat 500 matcher och fått olika tränares förtroende? Är det som du skriver, att han inte har levererat?
Tror inte det!
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Augustin

Inläggav Mackan75 » tor apr 17, 2014 5:08 pm

Håller med Lakerdome till fullo... varför skulle man ens komma på tanken att hissa hans tröja , en spelare som helt enkelt inte räcker till och definitivt inte i elit sammanhang....
Även en fråga till Rex, vad är det som är så imponerande med hans +/- statistik och vad som är så enastående med karln? Dela gärna med dig och berätta...
Sen får man acceptera att det är inte några p11 killar vi prata om utan professionella idrottsmän, gå liksom inte hylla allt och alla med att hissa tröjan i taket bara för man varit klubben trogen...
Så nu avslutar jag detta med att säga ( You don't get what you wish for you get what you work for ) ett litet citat som är väl passande om man vill ha tröjan i taket.....
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Augustin

Inläggav Rex » tor apr 17, 2014 5:30 pm

Mackan75 skrev:Håller med Lakerdome till fullo... varför skulle man ens komma på tanken att hissa hans tröja , en spelare som helt enkelt inte räcker till och definitivt inte i elit sammanhang....
Även en fråga till Rex, vad är det som är så imponerande med hans +/- statistik och vad som är så enastående med karln? Dela gärna med dig och berätta...
Sen får man acceptera att det är inte några p11 killar vi prata om utan professionella idrottsmän, gå liksom inte hylla allt och alla med att hissa tröjan i taket bara för man varit klubben trogen...
Så nu avslutar jag detta med att säga ( You don't get what you wish for you get what you work for ) ett litet citat som är väl passande om man vill ha tröjan i taket.....


Jag är inte rätt person att avgöra om tröjan ska hissas eller inte, det jag reagerar på i Lakerdomes inlägg är att han tycker att Jeremias inte har presterat. Vad är det han inte har lyckats med? Han har ju spelat 500 matcher av någon anledning, och det är ju som du skrev inga p11 spelare, så det är ju då inte för att "alla ska få spela"

Han är ju ingen poängmaskin utan en rollspelare. Därför är det ju bättre att kolla +/- än poäng.
Förutom sista säsongen så har han bara minus säsongen 03-04 (första året i allsvenskan -3)
Sista året i allsvenskan har han sett över alla matcher +20 (trea efter Rahm och Nisse)

Ni får leta upp någon annan hack kyckling till nästa år.
Jag tackar för hans fina insatser i Lakers tröjan oavsätt om den hamnar i taket eller ej.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Augustin

Inläggav Swiss » tor apr 17, 2014 5:50 pm

Mackan75 och Lakerdome !nu vet ja inte var ni hållit hus som anser att #11 inte är kvalificerad att få sitt nr upphängt?
Gäry om nån borde få sin tröja i taket då han dels spelat 500 matcher samt att han varit med och gått hela vägen från 0 till SHL .
Han är egen produkt och har gjort det förbannat bra med de förutsättningar han har .
Är ni 2 ens kvalificerade för att få stå på VS ens?
Swiss
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: ons sep 25, 2013 5:19 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster