Disciplinnämnden

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » tor okt 20, 2011 6:48 pm

I dag kom Riksidrottsnämndens dom i fallet Bertilsson. Självklart ett avslag. Av vad jag förstår gör de ingen prövning i sak, utan granskar bara om hockeförbundets disciplinnämnd följt Riksidrottsförbundets (RF:s) stadgar då de uttömde sin dom.

Disciplinnämndens ordförande säger så här till AB:

– Vi har ju att rätta oss efter deras beslut och praxis, säger ordföranden Cecilia Hager.

Ja, det stämmer 100%. Men eftersom RIN inte gjort någon bedömning av själva förseelsen så säger dagens dom fortfarande ingenting om hur vi ska/vill ha det i vår sport. De enskilda idrottsförbunden utformar sina egna verksamheter och regelverk (givetvis inom RF:s ramar). Men bilden som ges är, vilket jag nästan tagit upp dagligen på forumet, att någon annan bestämmer. Förbundet måste återta kontrollen över sporten. Det här börjar balla ur.
Senast redigerad av Varanen lör jan 26, 2013 12:09 am, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » sön okt 30, 2011 12:03 pm

Hockey är hockey och skit är skit. Kan man inte göra skillnad på vad som är vad bör man nog syssla med något annat. Flera proffstyckare tokade loss fullständigt efter Simon Bertilssons omtalade tackling. Upprördheten saknade inga gränser. Jämförelser gjordes med ett rattfyllo som kör mot rött och rätt på en cyklist. Intressant att AB:s Mats Wennerholm nu anser att det räcker med 3 matchers avstängning på Sevc efter hans agerande igår. Ett agerande som inte på något sätt tillhör sporten. Förstår ni att jag är orolig? En incident som direkt kan kopplas till en normal spelsekvens i sporten anses vara mer graverande än en attack, verbal men likväl, som enligt mig borde anses ligga så långt från hockeyvärlden man kan komma.

När Brynäs, med rätta, ifrågasatte i vilken utsträckning proffstyckarna påverkat disciplinnämndens stenhårda dom på Bertilsson blev reaktionerna i media upprört kraftfulla. Nu konstaterar Tomas Ros lugnt att i och med mediastormen, en korrekt sådan, så kommer Sevc få ett mycket hårt straff. Vad fan har mediastormen med något att göra? I Bertilssons fall påverkade det ju inget. Och vad vill hockeyn? Förbundet måste återerövra kontrollen över sporten.

Länken till AB:s artikel.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Thelemakos » sön okt 30, 2011 1:31 pm

Får Sevc 3 matchers avstängning så blir det många som får stå över matcher framöver för liknande saker.

Hur många matcher får Janne för att peka finger till domaren i direktsänd tv t.ex? Är inte det oxå abuse of officials som Sevc åkte för.

I mitt fall så är det alla gånger i världen värre att ta till våld och skada en annan spelare med ett yxhugg som igår än att kalla en spelare för zigenare, som inte ens har nån koppling till zigenare.

Får hoppas att Bastiansen anmäler personen som åkte runt en hel match och skrek jävla dansk till honom i varje byte. Ge alla som säger jävla bög på isen 3 matcher oxå. Måste vara konsekventa framöver. Samma med alla checking to the head-tacklingar som fullständigt ballat ur för lotterinämnden som inte själva vet vad som är rätt eller fel eller vad de drar för längd på avstängningarna i tombolan.

När Ledin skrek "tjocka jävla tattare" i direktsänd tv så fick han en anmälan för hets mot folkgrupp och fick böta 20 papp.
Boork som pekade finger mot en klack mitt i matchen fick väl oxå böter lr nåt liknande.
Att göra det mot domaren är ju självklart värre.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » sön okt 30, 2011 1:50 pm

Thelemakos skrev:Får Sevc 3 matchers avstängning så blir det många som får stå över matcher framöver för liknande saker.

Jag visste faktiskt inte att rasismen var ett så utbrett problem i hockeyn som du beskriver. Visar i så fall tydligt på hur eftersatt arbetet med vilka värderingar som ska gälla inom sporten varit i klubbar och förbund. Hög tid att ta tag i detta nu då.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » sön okt 30, 2011 2:14 pm

Wennerholm har svängt radikalt i sin uppfattning. Nu funderar han helt plötsligt på 13 matcher för Sevc, 3 matchers avstängning + 10 som omvandlas till böter. Från mindre än halva Bertilssons straff till nästan det dubbla. Jag tror det vore betydelsefullt att förbundet tydligt börjar förmedla vad som gäller principiellt i disciplinärenden. Alltså inte bara avkunnar den ena domen efter den andra, med samma förvirring som följd. Eftersom man inte gjort det har tyckanden kring olika ärenden blivit högsta mode bland "experterna".
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Disciplinnämnden

Inläggav PutteA » sön okt 30, 2011 2:53 pm

Du behöver inte vara orolig Thelemakos, JK kommer med all säkerhet bli bestraffad om han anmäls vill säga! Sedan ska det bevisas att fingret var ägnat åt domaren och det är nog svårt om JK förnekar. Sen är nog ett finger mot en spelare ansedd som en ringa förseelse med tanke på det som sägs mellan spelare och ledare på isen, sånt som vi aldrig hör, men som är accepterat där ute (rasistiskt undantaget). Ett finger syns dock välare pga av mediabevakningen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » sön dec 04, 2011 9:35 pm

Inte en dag går utan att hockeyn smutskastas i det här landet. Om man inte är oerhört insatt måste man undra vad det är som som pågår. Först har vi föräldrabråket. Självklart en skandal, men det jag undrade över var vem Petra Thorén på Aftonbladet var som kommenterade händelsen för tidiningen eftersom jag inte sett namnet tidigare. Så här beskrivs hon på AB:

Petra Thorén arbetar på Aftonbladet som sportjournalist med en stor förkärlek till fotboll. Är också motionstipsare för Aftonbladets bilaga Kropp & Hälsa. Erfarenheterna har hon fått i aerobicssalen där hon instruerat klasser i tolv år. När hon inte jobbar leker hon med sin son, rider, joggar i skogen eller påtar i trädgården. Men Petra är inte bara hurtig, utan faller gärna in i favoritlandets Frankrikes tilltalande livsstil.

Ok then...ungefär samma profil som de flesta i stockholmsmedia har kan jag tänka mig. Den stockholmsmedia som tyvärr har stort inflytande över hur hockeyn debatteras. Väldigt få älskar hockey, väldigt många har munnen full av gräs. Alla får tycka till om vad som helst, men jag väljer att lyssna på de som jag tror genuint bryr sig om vår sport, t ex Wikegård.

I följande klipp ser vi konsekvenserna av flera års indoktrinering som nått sin kulmen i höst. Wennerholm, Nyström, Ek och Granqvist har nått sina drömmars mål när Sveriges tuffaste spelare agerar sköldpadda. Länge leve den nya hockeyn!

Och nu står disciplinnämnden inför ytterligare ett beslut.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Niles » sön dec 04, 2011 10:04 pm

Wikegård är en av få tyckare som håller sig kvar på jorden, och nästan alltid har nyktra och bra resonemang. Plus också att han debatterar nåt han verkligen brinner för. Synd att det på landets största tidningar är så oerhört dåligt ställt med kunskaperna, det är endast sensationer som är intressant. Ta en pajas som Wennerholm tex, plocka bort han och skola om honom till spärrvakt i tunnelbanan. Eller så kan han säkert få ett jobb på Radio Kronoberg, stationen som gud glömde.

Händelsen med Ylwen, herregud bara gå vidare liksom.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » ons dec 21, 2011 12:15 pm

Världens tramsigaste debatt har blossat upp om Sveriges match mot Slovakien i OS 2006. Bakgrunden är att Foppa sagt att Sverige medvetet förlorade matchen för att få Schweiz i kvarten. Nu kräver både internationella -och det svenska förbundet en förklaring av Foppa. Jag skäms. Verkligen. Finns det någon som faktiskt såg matchen som kan säga emot sveriges bästa spelare genom tiderna (med hedern i behåll)? Varför krävde inte internationella förbundet en utredning direkt efter slutsignalen då det begav sig? Ser man inte matcherna? Kan man något om sporten?

Det blir så här knas helt enkelt för att det finns 6 länder som är i en klass för sig när alla de bästa är med. Ett problematiskt antal. Med exakt 4 eller 8 toppnationer (eller fler än 8.) så hade detta aldrig inträffat. En lösning kanske skulle kunna vara att man bara spelar semifinaler. Bara ettan och tvåan i varje grupp får göra upp om medaljerna. Inga fler tveksamheter kring om de stora försöker undvika varandra.

Hoppas Foppa orkar stå upp rakryggad mot förljugenheten.

Här är två exempel på reaktioner från då det hände. Inte efterhandskonstruktioner från det subjektiva minnet som somliga sysslar med nu.

Svenska Fans
En random bloggare

Vissa efterlyser klargöranden från Foppa om vad han menar med ordet läggmatch. Vad är oklart? En läggmatch är en match där ett lag inte gör sitt bästa. Foppa har inte en enda gång insinuerat att det var något brottsligt inblandat. Förutsättningarna var solklara, Tre Kronor valde att inte göra sitt bästa. Inget mer med det. Case closed.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav alfax » ons dec 21, 2011 12:22 pm

Kan nog tycka att det var ganska onödigt av Foppa att överhuvudtget ta upp detta nu igen,fanns liksom ingen andledning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » ons dec 21, 2011 12:26 pm

Han ska komma ut med en bok och vill sälja den. Därav tidpunkten. Men jag fattar inte kontroversen. Den här diskussionen togs ju redan 2006. Både innan, under, och efter den beryktade matchen. Det är inte så att han kommer med någonting nytt. Åtminstone inte för mig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » ons dec 21, 2011 12:36 pm

Såg nu att IIHF faktiskt vidtog åtgärder tom innan matchen genom att sända dit en särskild observatör pga BÅG:s uttalanden. Pressmeddelandet:

”Notera: IIHF utreder INTE matchen i detta läget just nu. IIHF vidtog en åtgärd redan inför den nämnda matchen i Turin, då den svenske förbundskaptenens uttalanden dagen före match föranledde turneringens direktorat (högsta styrande instans) att tillsätta en speciell observatör till matchen. Hans rapport efteråt innehöll inget uppseendeväckande”
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Lemieux » ons dec 21, 2011 2:00 pm

För att göra en liten jämförelse, vad händer om tex Tyson Gay och Usain Bolt hamnar i samma semifinal i en 100 meters tävling? Skall bägge herrarna då bränna allt dom har för att slå den andre eller räcker de med att bara komma före de övriga? Kanske en dålig jämförelse men i grund och botten så handlar det ju om att vilja eller inte vilja göra allt för att hela tiden vinna varje litet moment.

När detta scenario som i OS 2006 sker så är det ju redan för sent, måste finnas sätt att komma ifrån detta problemet och gör de inte de så får man ju leva med de!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Disciplinnämnden

Inläggav Charlamov » ons dec 21, 2011 2:06 pm

Det finns en enkel lösning - lotta fortsatt spel efter gruppspelet. Med eller utan ranking. Helst utan. Ibland har man flyt och ibland dras Svarte Petter.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » ons dec 21, 2011 4:28 pm

Varanen skrev:Hoppas Foppa orkar stå upp rakryggad mot förljugenheten.

Det gjorde han inte. Expressens Mattias Ek sammanfattar den här soppan bra.

Det här med sammanhanget som är helt taget ur luften får mig att tänka på Magnus i Torsk på Tallinn.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » tor mar 08, 2012 9:44 pm

Jag har i flera inlägg kritiserat den riktning mot sk "barntillåten" hockey som förbundet med displinnämnden i spetsen slagit in på. Proffstyckare Wikegård har reagerat på detsamma och tyckt till i olika media vid ett flertal tillfällen. Dinosauriefasoner tycker vissa, känsla för hockeyns särart, säger jag.

Ville egentligen säga att disciplinnämnden tog ett klokt beslut avseende Luleås Wallin. De som inte helt förträngt vår sista match (vilket vi alla borde göra) minns att Daggen och Wallin rök ihop. En bra HOCKEYfight (ej att förväxlas med något som händer utanför hockeyn som vissa gör) av båda. Inga konstigheter eller överdrifter. Och så borde det vara bra med det. Till min förvåning höll förbundet med. Gott! Det hade varit knas om Wallin blivit avstängd i början av slutspelet på grund av det här.

Hoppas detta är ett tecken på att den värsta Disney-hysterin gett med sig (utan att vi för den skull återgår till 70-talets nordamerikanska brutalhockey). Om spelarna tillåts reagera (markera) direkt enligt de gamla oskrivna hockeyreglerna minskar risken för hämndaktioner, fegt användande av klubban, eller att matcherna ballar ur med gnäll och pampersattityd, som annars är risken om tvångströjorna är på. Visst det blir inga slagsmål, men en massa annan skit jag VERKLIGEN inte vill se på isen. De fegaste spelarna har inte riskerat några som helst konsekvenser med den tidigare 0-toleransen utan har kunnat åka runt och svina. Och nej, domarna kan inte ens med teknikens hjälp uppfatta och beivra allt som händer under en match. Men spelarna vet vad som är vad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav teddy » fre mar 16, 2012 5:50 pm

Är det bara jag som tycker att abbots tackling inte var så värst farlig? Tycker ansvaret ligger lika mycket hos Pablokoski (eller vad han heter) tacklingen är ju inte speciellt hård. Problemet är dock avståndet till sargen. Men han ser ju abbot men väljer ändå att vända upp med ryggen mot trots avståndet till sargen. I det läget hade det ju inte spelar någon roll vart eller hur hårt abbot tacklat. Utgången had ju blivit densamma. Ok utvisning. Men aldrig game, böter eller avstängning.

Såg ni matchen HV Fbk igår?
Samma situation i tredje. Men där blev det inte ens utvisning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Lillklonis » fre mar 16, 2012 9:08 pm

håller med! Disiplinnämden har än en gång visat va dålig koll de har!! Ännu en pajas stämpel på dem!!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Disciplinnämnden

Inläggav PutteA » fre mar 16, 2012 9:40 pm

Det värsta av allt är att konsekvensen saknas i deras beslut. Liknande tacklingar nästa gång renderar inte ens en utvisning. I min värld är detta ren parodi.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » fre mar 30, 2012 5:04 pm

Intressant att DN fortfarande anser Simon Bertilssons tackling som det fulaste som någonsin hänt i svensk hockey. "Återfallsförbrytaren" Hannes Hyvönen fick en match mindre för sitt försök att ta ut just nämnde Bertilsson från slutspelet.

Det handlar givetvis enbart om att Disciplinnämnden inte kan bedöma spelsekvenserna där förseelserna sker rent hockeymässigt. Men det kan inte Renberg eller flera andra sk experter heller. Spontana känsloutbrott styr deras tyckanden. Vilket givetvis vore helt ok om det inte påverkade vår sport i så stor utsträckning.

Det är nästan komiskt att de som tyckte att reaktionen mot Bertilsson var överdriven, nu är de som är argast på Hyvönens tilltag, och tvärtom. Märkligt. Eller inte alls.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » mån okt 22, 2012 1:45 pm

Varanen skrev:Hoppas detta är ett tecken på att den värsta Disney-hysterin gett med sig (utan att vi för den skull återgår till 70-talets nordamerikanska brutalhockey). Om spelarna tillåts reagera (markera) direkt enligt de gamla oskrivna hockeyreglerna minskar risken för hämndaktioner, fegt användande av klubban, eller att matcherna ballar ur med gnäll och pampersattityd, som annars är risken om tvångströjorna är på. Visst det blir inga slagsmål, men en massa annan skit jag VERKLIGEN inte vill se på isen. De fegaste spelarna har inte riskerat några som helst konsekvenser med den tidigare 0-toleransen utan har kunnat åka runt och svina. Och nej, domarna kan inte ens med teknikens hjälp uppfatta och beivra allt som händer under en match. Men spelarna vet vad som är vad.

Mycket intressant att följa vad som blir hockeyns uppfattning om "incidenten" mellan Berglund och Blomdahl i går. Det är precis det jag tar upp i mitt inlägg från i mars. Blomdahl är ingen duvunge själv och har en del "incidenter" på sitt samvete även han, men i det här fallet erkänner tom Berglund upprinnelsen. Lika viktigt som jag tycker att Disciplinnämnden dömer enligt hockeyns särart, lika viktigt tycker jag det är att Berglund INTE ska bestraffas hårdare på grund av att han är ärlig efteråt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » mån okt 22, 2012 2:45 pm

Såg precis att Berglund erkänner i Expressen, men inte i AB. Dessutom var inte straffen tillräckligt hårda för disciplinnämnden. Bara det är överraskande och ett stort steg framåt. Hela den här säsongen har varit positiv jämfört med förra säsongens gnäll.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » tis jan 22, 2013 8:57 pm

Nilson och Lundberg rök ihop i senaste matchen mellan SAIK och HV. Lundberg polisanmäldes. Förundersökningen lades omedelbart ner. Polisen säger så här:

– Vi anser att gärningen ej är ett brott. Om man ser händelsen så kan man se det som en misshandel i normalgraden. Men det finns ett accepterande om det sker i en sport som bygger på närkontakt och ishockey är ju en sådan sport. Det finns naturligtvis fall inom ishockey där man blivit fälld, men då har man gått en bra bit över sportens regler och så är det inte i det här fallet. Här har båda parter agerat på samma sätt och varit överens. Naturligtvis kommer det att vara frågor om barn ska se på sådant här, men det är upp till Hockeyligan att avgöra den här frågan. Inte polisens.

Polisen respekterar hockeyns särart.

Marcus Nilsons reaktion: Lundberg ska hyllas.

Veteranen respekterar hockeyns särart.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Disciplinnämnden

Inläggav Varanen » tis jun 04, 2019 5:44 pm

Den avgående internationella hockeybasen René Fasel passar på att skicka med en varning angående videogranskningar. Att ringa en vän har blivit högsta mode. Alla verkar älska det. Inte minst tränarna som i mångt och mycket styrt hockeyn mot den absoluta rättvisan (som bara finns i fantasin). Istället för att ha varit en snabb sport där mycket händer med blixtsnabba beslut av alla inblandade, har sporten mer blivit en slags uppvisningssport där vinnare utses av teknisk personal. Pixel för pixel granskas det i absurdum. Därefter tar vi lite power-breaks, varför inte slänga in en coachens challenge, gärna ha ett pedagogiskt förhållningssätt och stå och gagga ändlöst med tränare eller tekare. Tyvärr måste det spelas lite hockey också. Förbeskat!

Så kallade nya spänningsmoment är för mig rena sömnpillret. Man kan aldrig jubla direkt vid mål, utan måste avvakta. Ofta är det helt förvirrande. Ingen verkar veta någonting. Alla inblandade vill göra sin del av "showen". Spelarna är det minst viktiga givetvis. Jättefokus på alla som inte spelar. Suck...

https://hockeynews.se/articles/9283/
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster