Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Jag vill inte att vi värvar "Nyllet".
* Konflikt med Washington eftersom han utnyttjade sin NTC (no trade-clause). Utestängd från lagets träningar, utlånad till Jokerit januari 2010 där han inte imponerade. Snittade 0,5 poäng/match.
* Lång frånvaro på grund av skada vid nästan 40-års ålder. Bröt nacken hösten 2010 efter bara 7 AHL-matcher.
* En tryout hos Philly i augusti 2011 efter en personlig begäran från Jagr, som inte lyckades leda till ett kontrakt. Detta pga av en ljumskskada enligt Nylander själv. Enligt en lokal bloggare ville Philly bara underlätta för Jagr rent socialt.
* Ingen fortsättning i Schweiz. Varför? Nu säger Eldebrink att hans Kloten, som Nylander spelar med tillfälligt, absolut inte skulle ha råd med honom. Dessutom vill han inte förstöra för SSK säger han. Rent skitsnack givetvis. Eldebrink är professionell och skulle värva framför näsan på vem som helst om han trodde det skulle gynna Kloten. Zürich tecknade först en tryout på en månad, och förlängde den sedan med 6 veckor, för att besluta att inte förlänga vidare.
* AIK var snabba med att man inte var intresserade. Mumlar något om att det hela tiden varit knas i kommunikationen. Valde Pavlikovsky före.
* Expressen nämner skador under hösten, bla missade han de tre senaste veckorna i ZSC.
* Känns inte som att Nylander kan tända till i Växjö. Alla sociala bitar talar också emot.
* Passar han ens in i VLH:s spel? Vi är som bäst när vi snabbt förflyttar pucken upp i banan, dvs typisk kontringshockey. Nylander är själva motsatsen till en kontringsspelare. Han vill hålla i pucken själv och dribbla sig framåt. Något vi sagt att vi vill ha, alltså någon som kan hålla i pucken och lugna ner. Men jag tror det blir alldeles för mycket av det goda med "Nyllet".
* Det enda som talar för honom är PP. Men det är faktiskt inte i den spelformen vi har problem.
* Dessutom får jag känslan av att han är dyr. Någon på forumet trodde inte han var dyrare än Conny Strömberg. Personligen tror jag han är i en helt annan prisklass. Helt annan.
* Eldebrinks uttalande om att han har pratat med Janne Karlsson, som undrat vilken form han är i, och han har varit ärlig mot Janne och sagt hur Micke är, låter inte spontant som att "Nyllet" är i ES-form.
Vi behöver en konstruktiv center, men jag hoppas på någon annan. SSK känns som det bästa alternativet för alla parter. Vore skoj för AS som serie.
bratsson skrev:Ok. Jag tycker du skall bli nästa sportchef Varanen!
Klockerana analyser och med riktig fakta bakom dig!
bratsson skrev:eller en http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8684 från året 95/96 hade varit gött
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster