Varför ha Silly Season???

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Inläggav C70T5 » fre mar 26, 2004 8:59 pm

Ja, gör du så. :roll:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Räven » fre mar 26, 2004 10:46 pm

Jag tvivlar inte på det ni säger för jag vet inte själv vad som är sant, men det låter häftigt i mina öron eller ögon att något som är skrivet på ett Silly Season-forum inneburit att ett spelarkontrakt spruckit. Jag säger inte mot på något sätt, men visst låter det väl häftigt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav challe_berglund » fre mar 26, 2004 11:13 pm

Linda skrev:För övrigt vad som gäller den här diskussionen så tycker jag att just Serras inlägg inte sa speciellt mycket alls, menar, skulle vi värva en dålig back som bara ser till att det blir baklänges mål?? Det stog ju inte ens vilket land han var ifrån (eller om värvningen rörde A-Laget över huvudtaget)
Att Lakers fans skulle vilja Lakers illa och bara ha egna begär genom att skriva rykten på Lakers OCH Lakejernas forum är väl inte såååå troligt va.


Agree


Räven skrev:Jag tvivlar inte på det ni säger för jag vet inte själv vad som är sant, men det låter häftigt i mina öron eller ögon att något som är skrivet på ett Silly Season-forum inneburit att ett spelarkontrakt spruckit. Jag säger inte mot på något sätt, men visst låter det väl häftigt.


Frågan är om det är spelare av "det rätta virket" som det skulle ha spruckit med i så fall? Anser personligen inte att man är av rätt kaliber om man drar sig ur en förhandling för att några supportrar diskuterar ens varande eller icke varande i Lakers på deras egna forum...

//Challe
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » fre mar 26, 2004 11:52 pm

Nä, precis, för mig låter det som fullständigt obegripligt att spelaragenter eller spelare som är under kontraktsförhandlingar går i på lagets hemsida och läser Silly Season-forumet och om de finner att någon nämnt deras namn så bryter de förhandlingarna. Jag tro inte att detta har hänt, i alla fall kan det aldrig vara detta som varit det avgörande för en sprucken affär. Eller är det någon som tror att det varit så?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » lör mar 27, 2004 8:44 am

Mina senaste inlägg har plockats bort, oavsett om det beordrats av högsta ledningen i VLH, blir min konsekvens att sluta skriva på forumet- Jag tackar för mig och önskar resten av er all lycka till.

p.s Nej, jag träder INTE ur LL, ej heller från mitt engagemang i LL. Som jag skriver ovan handlar det bara om mitt engagemang på VLH/LL:s officiella forum.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Putte#24 » lör mar 27, 2004 9:47 am

Verkar som en hel tråd försvunnit... undrar varför?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav anderzon » lör mar 27, 2004 10:00 am

Vilken tråd?...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Putte#24 » lör mar 27, 2004 10:04 am

"Er älskling" tror jag på SS
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Linda » lör mar 27, 2004 10:44 am

Räven skrev:Jag tvivlar inte på det ni säger för jag vet inte själv vad som är sant, men det låter häftigt i mina öron eller ögon att något som är skrivet på ett Silly Season-forum inneburit att ett spelarkontrakt spruckit. Jag säger inte mot på något sätt, men visst låter det väl häftigt.


Jag vet att det är så att det skitit sig på grund av att det läckt ut, anledning kan ha varit att andra klubbar fått upp ögonen för att en spelare är villig att flytta på sig och lägger högre bud innan vi hunnit knyta ihop säcken.
En spelare bryr sig säkert inte så mycket för att det går rykten, det gör det alltid men andra klubbar ger sig in i diskussionen om de vet att det går.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav Putte#24 » lör mar 27, 2004 11:20 am

Vetefan om inte Koivulaövergången sket sig förra gången pga att ett rykte spred sig till Taif :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Räven » lör mar 27, 2004 2:01 pm

Det är mycket möjligt att det kan vara så som du skriver Linda.

Men min fråga blir, är det ett så kallat Silly Season rykte eller har det bekräftats och kan anses som 100% sant?
Det kan inte då vara så, att det hörts av en person som säger att det var så, utan det måste ha bekräftats på ett 100% seriöst sett. Annars har resultatet av den här debatten blivit oehört kostsamt, kostsamt på så vis att engagerade forumdebattörer slutat att förgylla forumet, för det tycker jag att dom har gjort och jag kommer att sakna samtliga som inte kommer att skriva här mer.
Det har trots allt varit under "tokiga rykten" som det skrivits.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Bizon » lör mar 27, 2004 2:48 pm

Allvarligt kan ni inte bara lägga ned den här dissussionen det här är ju bara löjligt för jag tror inte att någon i Webgruppen skulle plocka bort ett inlägg bara för att var taskiga, utan jag tror att dom gör det för Lakers och Lakers Lakejers bästa och det har hänt att det har plockats bort inlägg för mig också som har varit irrellevanta i sammanhanget!

Ska jag bara säga min mening så tycker jag att det som Serra lade ut var ju så jävla onödigt eftersom det verkar som om hans källor inte verkar vara särskilt pålitliga och han kunde ju ha uttryckt sig på ett annat sätt om han ville visa att han var den förste som visste eller?
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon
 
Inlägg: 1612
Blev medlem: ons aug 21, 2002 11:09 am
Ort: Växjö (City)

Inläggav Räven » lör mar 27, 2004 2:58 pm

Bizon: Jag håller givetvis med dig, men vad jag helst skulle vilja se av det här är, att det kan bli ett "bra slut", med det menar jag att forumet inte tappar några tappra forumfantaster som jag tycker förgyllt forumet.

Alla som är här är unika och värda att ha kvar. Jämför med andra forum, så ser vi snabbt att vi ligger lika mycket över i kvalité som Lakers Lakejer ligger över andra klackar i kvalité.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav C70T5 » lör mar 27, 2004 3:04 pm

Jag anser att snacket om att lämna forumet är löjligt, sånt snack har ALDRIG förekommit här förrän nu, jag tycker det är tråkigt att läsa, och det drar en viss skymf över detta eminenta forum, så lägg ner.
Ska ngn lämna forumet, lämna det då, men det behövs inte skrivas i om det i forumet, ta det då via pm med den berörda, om man nu känner att man måste ventilera och uttrycka sitt missnöje och frustration.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Esselle » lör mar 27, 2004 6:06 pm

8O kan inte hjälpa att skratta åt det töntiga agerande som vissa uppvisar på detta formun! att sluta skriva här pga att en tråd har blivit låst! Sandlådenivå på vissa uttalanden också....och som flera tidigare har påpekat....inlägget var ju i stort sett ett påhitt om man får tro åkesson! Personerna i fråga som valt att lämna forumet will regret it!

Fortsätt med silly season och spekulerandet nu!
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast
 
Inlägg: 481
Blev medlem: tor sep 25, 2003 9:29 am
Ort: Växjö

Inläggav Putte#24 » lör mar 27, 2004 7:41 pm

Tror inte de lämnar för att en tråd blivit låst......
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Räven » lör mar 27, 2004 7:49 pm

Man kan hoppas att så inte är fallet. :?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Bizon » lör mar 27, 2004 10:34 pm

Man får ju verkligen hoppas att ingen lämnar forumet bara för en sådan här sak det verkar ju vara en mindre intelligent grej att göra!?
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon
 
Inlägg: 1612
Blev medlem: ons aug 21, 2002 11:09 am
Ort: Växjö (City)

Inläggav Räven » lör mar 27, 2004 11:15 pm

Bizon: håller med dig, jag vill ha alla kvar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav serra » sön mar 28, 2004 5:35 pm

bizon....ditt rykte om att Wernblom hade skrivit på mitt under en Lakers match var ju inte heller sant..vad jag vill säga är att vi hör en massa..och alla sprider ryckten....det är därför man har Silly Season..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav C70T5 » sön mar 28, 2004 5:49 pm

Jag tycker att det är kul att läsa om rykten, inget snack om den saken.
Men det vore ju också kul om ngt av dessa lite mera spektakulära rykten kunde vara sanna, men alla nyförvärven är ju inte klara än, får man ju hoppas.
Ta tex ryktena ang målvaktsfrågan, där spekulerades det hejvilt ang diverse toppmålvakter, topp 10 målis hit och dit, möjligen att det skulle vara en målis ifrån utlandet etc.
Jag tror inte ens Koivula nämdes i något rykte som målis till Lakers, medans en andra massa "kända" namn florerade.
Nu blev det andra målvakten i SAIK, absolut inget ont om Koivula, men förväntnigarna och ryktena som florerat kan ju knappas mätas med resultaten, så man kanske ska sänka ribban lite.
Men som sagt inget ont om Koivula, det ska bli riktigt kul att se honom i Lakerströjan.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Bizon » sön mar 28, 2004 9:13 pm

Serra har ju rätt i att mitt rykte inte var sant under en av dom sista matcherna, men jag gick ju inte direkt hem och skrev det på nätet eller hur??

Men jag säger inte att jag är bättre än någon annan men man får ju acceptera att om Lakers sportchef vill att ett inlägg tas bort är det ju bara att göra som han säger tycker jag, eller är det viktigare att han en rolig Silly Season än att ha en grym trupp inför nästa år??

Man börjar ju undra?
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon
 
Inlägg: 1612
Blev medlem: ons aug 21, 2002 11:09 am
Ort: Växjö (City)

Inläggav out4speed » mån mar 29, 2004 6:42 pm

Bizon skrev:Serra har ju rätt i att mitt rykte inte var sant under en av dom sista matcherna, men jag gick ju inte direkt hem och skrev det på nätet eller hur??

Men jag säger inte att jag är bättre än någon annan men man får ju acceptera att om Lakers sportchef vill att ett inlägg tas bort är det ju bara att göra som han säger tycker jag, eller är det viktigare att han en rolig Silly Season än att ha en grym trupp inför nästa år??

Man börjar ju undra?

orkade bara citera detta inlägget här men det fanns ju massa både vettiga och mindre vettiga inlägg i denna debatten.

Men måste man välja ??
Antingen en rolig silly season och dåliga spelare , eller ingen silly season och bra spelare.

Jag vågar nästan lova att den stora boven " om det nu finns nån sån" i detta är SMP för där skrivs det massa och inte ens hälften är ju sant , och det tidningarna skriver tror ju de flesta är sant ! ELLER?

Sen tycker jag som många andra här , forumet kanske ska skiljas från lakers , detta ska ju vara VÅRT forum DVS supportrarna , här ska inte lakers vara inne och tala om för oss vad vi FÅR och INTE får skriva.

Här ska ju kunna spekuleras hej vilt , sen att folk inte inser att sanningshalten oftast är 0,01% ska ju inte betyda att vårt roliga och trevliga forum blir toppstyrt och reglerat av vakthundar.

Slutar folk skriva här , vem kommer då att smita in och titta på forumet , och är ingen här så blir det inga träffar på sidan , villket i sin tur betyder inga sponsorer. JÄTTE ENKELT

Sista raden som stog här var en personlig åsikt , och hörde således inte hit .
Senast redigerad av out4speed mån mar 29, 2004 9:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Inläggav Putte#24 » mån mar 29, 2004 6:50 pm

Bra skrivet! Undrar lite över den sista raden... :?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Niles » mån mar 29, 2004 7:45 pm

Problemet är väl inte alla som spekulerar vilt och har massor med önskemål och tankar som jag ser det, utan snarare om det skulle vara någon som VERKLIGEN vet något som är på G. Det är väl ganska enkelt att dra en paralell till arbetslivet...hur kul är det om något antyds för dina konkurrenter att man hört att du har en möjlig affär på gång med kunden X för att ta ett exempel..begränsat skulle jag vilja säga. Tror inte vi ska underskatta vilka som kan tänkas vara inne här och läsa både det ena och det andra med syften som kanske inte alltid gagnar oss i första hand. Att silly season här skulle vara till för att på något sätt bekräfta pågående spelarkontakter kan jag inte ta till mig, hur man än fått reda på det. Med undantag för detta kan man väl spekulera vilt om man så önskar.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Beckis » fre apr 02, 2004 2:22 pm

Den här tråden har jag missat helt Perkele oxå rolig läsning....

Alltså, om det nu är så att ngn spelare valt att inte skriva kontrakt pga av ett rykte så måste ju frågan ställas: Varifrån kommer detta rykte?????

Svaret är ganska enkelt....Folk i värvar kretsarna kan helt enkelt inte hålla käften, alternativt att någon lyckats med en gissning som gör ont i stortån när det når ett forum...

Är svaret den första alternativet, ja skyll er själva.......
Svar två...."bonnröta"!!!!!! kan då förstå att det blir oroligt, men som sagt vi lever i en värld där det förhoppningsvis skall vara alla medborgares rätt att spekulera, men för den delen inte komma med osanningar.....

Beckis

Ps Inga avhoppare från forumet tack...Ds
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre apr 02, 2004 2:29 pm

Beckis sista mening satt som en smäck. Ser gärna att det kommer in än fler av dessa ca 600 som är reggade
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Föregående

Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster