VLH.se

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Inläggav dolitle » mån sep 17, 2007 6:46 pm

Jag tror att dom flesta vill ha kontruktiv kritik på det man gör. Speciellt om man gör en hemsida till en idrottsklubb med mycket supportrar.

Man vill ju att många ska läsa och tycka om det man läser. Då vill man även veta vad folk vill läsa om.

Webbgruppen har tidigar frågat efter tips på vad vi vill läsa om. Det var väldigt få som svarade på den frågan. Mycket märkligt tycker jag.

Ordvalen "klaga", "sätta press på dom" tycker jag är konstigt valda.

men med ett :wink: kanske man ska komma undan med det 8O
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » mån sep 17, 2007 6:58 pm

dolitle skrev:En önskan till ansvariga, lägg gärna ut inför matchen tidigare. Detta för att vi som åker på bortamatchen ska hinna läsa innan vi åker.

Ofta är det svårt att lägga ut inför tidigare oxå! Som i går t.ex. så var vi på värmningen vid 10-11 och sedan tar det ett tag att skriva ihop den... därför kom den inte ut tidigare...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav dolitle » mån sep 17, 2007 10:56 pm

Ok Ruppo, förstår att det kan vara svårt att få ut tidigare sådana dagar.

Bara en önskan.
Går det så går det. Vet att ni gör ert bästa för oss informations törstiga supportrar :D
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 11:53 pm

Varanen skrev:Det beror till stor del på hur man framför saker och ting. Ingen är mottaglig för gnäll, men de flesta uppskattar konstruktiv och balanserad kritik. Jag tror inte hemsides-skribenter är annorlunda på den punkten. ;)
Det behöver inte vara så självklart att veta hur skribenterna tar kritik. Kritik kan vara både positivt och negativt. Inte lätt att veta om skribenterna ser det som gnäll eller inte, men man kanske ska framföra det så här istället:.."Snälla, söta, rara skribent, varför tar det så lång tid för er att uppdatera hemsidan?" :wink:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 11:58 pm

dolitle skrev:Jag tror att dom flesta vill ha kontruktiv kritik på det man gör. Speciellt om man gör en hemsida till en idrottsklubb med mycket supportrar.

Man vill ju att många ska läsa och tycka om det man läser. Då vill man även veta vad folk vill läsa om.

Webbgruppen har tidigar frågat efter tips på vad vi vill läsa om. Det var väldigt få som svarade på den frågan. Mycket märkligt tycker jag.

Ordvalen "klaga", "sätta press på dom" tycker jag är konstigt valda.

men med ett :wink: kanske man ska komma undan med det 8O
Man behöver ju inte ta alla ord så allvarligt, Dolitle. Det där med "sätt lite press på dom", de sa med med glimten i ögat och inte med fullaste allvar. Men det tror jag att du förstod.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hjälmtvång » tor sep 20, 2007 3:23 pm

Jag får det till 10 st nya artiklar, reportage och interjuver, sedan Malmö-matchen för 4 dygn sedan. Jämför det med många andra lags sidor... :roll:
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons mar 14, 2007 11:48 am

Inläggav Komodoödlan » lör okt 13, 2007 12:20 pm

Kan någon se till så att man uppdaterar matchresultaten på hemsidan så man slipper skämma ihjäl sig!? Det är lite av en skandal faktiskt, att det fortfarande inte är gjort! När alla andra hemsidor sköts så bra på det sättet behöver ju inte Lakers vara det enda laget i HA som struntar i detta!
Komodoödlan
 

Inläggav buck » lör okt 13, 2007 12:29 pm

Men för FAN supporter/komodoödlan/fredrik... lägg ner nu för i Helvete!!!

Ditt eviga gnäll är så in i s-tans irriterande. Med ditt ENORMA hockeykunnande och din outtömliga kunskap borde väl i så fall du SJÄLV
skriva till webgruppen för VLH.se för att antingen påpeka dina åsikter eller för att anmäla ditt intresse för att gå med och bli medansvarig.

Skämmas? du snackar om att skämmas??? Jag skäms för DEJ!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav alfax » tor okt 18, 2007 9:58 pm

Låt mig ha mina åsikter ifred skriver du Ödlan ,men behåll dem då för dig själv så slipper vi ditt gnäll om Du blir bemött :evil:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 10:03 pm

Personliga påhopp undanbedes på detta forumet / Dolitle Var är mitt personliga påhopp??? :lol: Då ska du veta hur jag har blivit påhoppad härinne!!
Senast redigerad av Komodoödlan tor okt 18, 2007 11:00 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Komodoödlan
 

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 10:13 pm

Lägg ner, grabbar! Om jag lägger fram nåt som ni inte har samma åsikt om, så kan ni väl säga det, men försök lägga fram det på ett trevligt sätt. Jättebra! Det varar längst. Skriv vad ni själva tycker, men "slå mig inte i magen" så fort ni andra inte tycker som jag. Jag låter mig inte trampas ner av er.

Ni får nog fortsätta att vänja er vid att det finns människor med skilda åsikter.
Komodoödlan
 

Inläggav dolitle » tor okt 18, 2007 10:52 pm

Vill du ha dina åsikter ifred utan att dom blir ifrågasatt, ska du inte skriva dom här på Lakers Lakejers forum.

Så som man bemöter folk blir man oftast bemött själv.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 11:03 pm

Bemöter folk??? ha ha ha Ni är ju som "pitbulls" allihopa. Jag låter ingen trampa på mig ostraffat. Ni är inte ett dugg bättre än mig i så fall, om ni tänker efter.

Vem kom på att man skulle gruppera sig och göra ett masspåhopp på mig??? KOM IHÅG, det var ni som började!

Ni behöver inte gilla mig, för jag gillar inte er heller för den delen. Men för det kan vi snacka hockey på vettig nivå, så visa att ni också kan bemöta mig lika bra som jag gör mot er! FATTA! KOM IHÅG, det var ni som började!
Komodoödlan
 

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 27, 2007 12:05 pm

saknar fortfarande en tabell på hemsidan. Samtliga lag har ju det. Annars är hemsidan SKITBRA
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » lör okt 27, 2007 5:15 pm

Har frågat innan! Och har fått svar. När är presskonferansen på hemsidan? :?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » lör okt 27, 2007 5:38 pm

Antingen håller man på HV7Jönköping, eller Håller man på Lakers/Växjö :!: hur jävla svårt kan det vara? :321:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » sön okt 28, 2007 2:46 pm

Kåldolmar utan lingon är inte alls lika gott som köttbullar väl? :bash:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav ruppo » ons okt 31, 2007 12:02 am

Lalin skrev:Har frågat innan! Och har fått svar. När är presskonferansen på hemsidan? :?

Nu är ljuddelen löst, så i fortsättningen kommer det förhoppningsvis komma ljud från presskonferenserna... åtminstone på hemmaplan.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Komodoödlan » ons okt 31, 2007 1:16 am

JUST DET!..Var är tabellen!??? Alla har tabell ju! Måste komma tabell snart! Helst NU!
Komodoödlan
 

Inläggav Lakers00 » ons okt 31, 2007 7:18 am

Ge upp.......
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Komodoödlan » ons okt 31, 2007 12:50 pm

Skojar bara med er ju.. Tänkte att du skulle ha förstått ironin. :wink:
Komodoödlan
 

Inläggav ruppo » ons okt 31, 2007 12:54 pm

Japp... ge upp! Kommer inte komma någon tabell så ni behöver inte hålla på!

När det gäller dej vet man inte alltid om det är ironi eller ej! :wink:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Baloo » ons okt 31, 2007 1:16 pm

Då är ju frågan naturlig... Varför ingen tabell, motivering?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav ruppo » ons okt 31, 2007 3:08 pm

Vi anser hellre att vi lägger tiden på annat än att sitta o uppdatera en tabell efter varje omgång när man kan hitta all statistik på swehockey... blir ändå bara att vi sitter och kopierar och klistrar in därifrån!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav A-sta » ons okt 31, 2007 3:32 pm

Skit i tabellen!
Etta på önskelistan måste vara en länksamling.
Då slipper man gå via TAIF :oops:
Ni har verkligen höjt statusen på sidan,bra jobbat!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav serra » ons okt 31, 2007 3:33 pm

Kör en "västeråsare" lägg bara ut tabellen när vi leder den!!! :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav dolitle » ons okt 31, 2007 3:50 pm

Jag tycker att en tabell på första sidan är trevligt.


Tills länkarna är tillbaka är följande sidor att rekomendera:

http://www.crosschecking.se/

- har länkar till alla lag i AS, samt till de flestas lokaltidningar samt supporter klubbar osv. ( dessutom drivs den av en väldigt duktig kille)

http://www.eliteprospects.com/

har länkar till alla lag i Sverige från Elit till Div 1, samt många utländska lag.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » ons okt 31, 2007 6:00 pm

Eliteprospects kan du ju gå inpå och sedan spara i Favoriter, likväl som att gå in på Swehockey.se och se på statistik, så kan man ju spara den websidan i sin egen dator, så behöver man inte gå in på Vaxjolakers.se varje gång. Men, jag säger inget om man vill ha dessa länkar samlade på hemsidan. Frågan är vart man ska dra gränsen.
Komodoödlan
 

Inläggav Komodoödlan » ons okt 31, 2007 6:11 pm

Jag tycker att texten syns dåligt/svårt att läsa under bl.a. rubrikerna Nyheter och Information, men även på övriga ställen på förstasidan. Där vill jag att man gör texten tydligare och skarpare.
Eller är det jag som behöver glasögon?
Komodoödlan
 

Inläggav ruppo » ons okt 31, 2007 11:33 pm

Nu är länksidan tillagd iaf... om ni saknar några länkar så hojta till så ska vi se vad vi kan göra åt saken....
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav alfax » ons okt 31, 2007 11:48 pm

TACK :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 02, 2007 7:40 pm

Skulle inte Vaxjolakers.se kunna ha en liten text om invasionsresan till borås ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » fre nov 02, 2007 8:33 pm

Det kommer under helgen...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lakersfan_03 » lör nov 03, 2007 11:30 pm

Vore skitbra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » sön nov 04, 2007 12:32 am

Lakersfan_03 skrev:Skulle inte Vaxjolakers.se kunna ha en liten text om invasionsresan till borås ?
Japp, och kan ni inte flagga för mig också på hemsidan att jag fyller 35 år den 3:e Mars nästa år, så kunde ni väl ordna en hyllingsfest till mig på slottet. Ok? :ok: Skriv gärna det också, att det bara är ryggradslösa djur som är bjudna på festen, eftersom jag misstänker att ingen här utom Varanen och mig som äter råbiff :lol:
Senast redigerad av Komodoödlan sön nov 04, 2007 2:06 am, redigerad totalt 2 gånger.
Komodoödlan
 

FöregåendeNästa

Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster