Hemsidan....

Ris och ros, förslag och synpunkter på innehåll och publicerat material på

Moderatorer: Klonis, PutteA

Hemsidan....

Inläggav Baloo » ons apr 05, 2006 2:29 pm

Jag måste passa på att berömma för en mycket väl fungerande hemsida.
Gillar den nya given med nedräkning till nästa nyförvärv. :clap: :clap: :clap:

BRA JOBBAT...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Razzel » ons apr 05, 2006 4:17 pm

Visst men hur svårt är det att ställa om klockan på sin egen dator? Borde väl kunna lösas på annat sätt kanske?
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast
 
Inlägg: 421
Blev medlem: lör mar 01, 2003 1:57 am

Re: Hemsidan....

Inläggav Grimson » ons apr 05, 2006 5:37 pm

Baloo skrev:Jag måste passa på att berömma för en mycket väl fungerande hemsida.
Gillar den nya given med nedräkning till nästa nyförvärv. :clap: :clap: :clap:

BRA JOBBAT...


Håller med... :headbang:
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast
 
Inlägg: 337
Blev medlem: tis sep 24, 2002 1:02 pm
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » ons apr 05, 2006 5:56 pm

Razzel skrev:Visst men hur svårt är det att ställa om klockan på sin egen dator? Borde väl kunna lösas på annat sätt kanske?


Tycker inte att du ska gnälla det är inte många lag i allsvenskan som kan matcha lakers sida, ENLIGT MIG.
BRA JOBB! :wink: :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav buck » ons apr 05, 2006 6:07 pm

Razzel skrev:Visst men hur svårt är det att ställa om klockan på sin egen dator? Borde väl kunna lösas på annat sätt kanske?


syftar du på tidsangivelsen på forumet???
Det ligger isf på webhotellet att ändra.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Razzel » ons apr 05, 2006 6:26 pm

Tycker det är en kul sak med presentationen, men allt man behöver göra för att få reda på det tidigare är ju att ställa om sin dators klocka så står namnet på hemsidan. Nyheten borde vara länkad till någon annan klocka som man inte kan ändra själv. Alltså inte forumet utan på VLHs sida.

Annars är det ju klockrent :oops:
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast
 
Inlägg: 421
Blev medlem: lör mar 01, 2003 1:57 am

Inläggav Kanslisten » ons apr 05, 2006 8:07 pm

problemet ska vara löst nu.. :clap:
Speedway är livets njutning..
Användarvisningsbild
Kanslisten
Forumentusiast
 
Inlägg: 437
Blev medlem: ons dec 04, 2002 10:13 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Razzel » ons apr 05, 2006 8:13 pm

Bra!
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast
 
Inlägg: 421
Blev medlem: lör mar 01, 2003 1:57 am

Inläggav Primeau » tor apr 13, 2006 1:44 pm

I väntan på fler schyssta nyförvärv får jag passa på å berömma "nya" hemsidan: fräcka bilder, bra artiklar och överlag en snygg å informativ layout. Så sträck på er bojjs, hittills har jag faktiskt inte sett nå´n bättre :clap: :clap: :clap: :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » tor apr 13, 2006 3:45 pm

Håller givetvis med till fullo. Dessutom gillar jag skarpt de kontinuerliga intervjuerna med Chief Evertsson. Känns som om man är delaktig i byggandet av laget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Grimson » tor apr 13, 2006 3:51 pm

Det är inte bara här som det uppskattas...

http://theclubis.mine.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=9918
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast
 
Inlägg: 337
Blev medlem: tis sep 24, 2002 1:02 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » fre apr 14, 2006 3:18 pm

I en perfekt värld skulle en liknande "Övergångar & Rykten" som idag finns på tafarnas sida finnas här. Antar de e rätt mycke jobb och administrera nåt liknande, det hade bara varit såååå himla skönt å slippa se den där otäcka gröna färgen varenda gång man ska in å kolla :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav ruppo » fre apr 14, 2006 3:56 pm

Om du inte vill gå in på Tais hemsida men ändå ha koll på rykten och övergångar kan jag rekomendera www.eliteprospects.com
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » ons jul 12, 2006 8:44 am

Är det fler än jag som tycker att det är rörigt på sidan "Följ lagbygget 06/07"? Jag har svårt att få grepp om hur det ser ut i truppen i dagsläget. Att få se vilka spelare som har kontrakt även 07/08 är visserligen intressant, men JAG tycker i alla fall det blir rörigt att se t ex. Gärys namn på flera ställen.
Möjligen är det lite för tidigt på morgonen :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Gardener » tis jul 25, 2006 2:34 pm

Jag håller med. Kategorin "Lagbygget 06/07" är ordentligt förvirrande och borde kunna skrivas på ett smidigare sätt. Sedan så ställer jag mig frågande till hur hemsidan sköts strikt informationsmässigt. Varför skrivs det inget om Växjö Lakers försäsongsträning, varför finns det inga intervjuer med de nya spelarna, intervju med Kempe, intervju med Henrik om det totala lagbygget som nu är klart, etc. Nä, riktigt uselt faktiskt. Bara för ett par år sedan så var det mycket bättre än vad det är nu. Anderzon(?) var riktigt grym med sina reportage och försäsongsanalyser. Nu såg jag iofs att det söktes medarbetare till hemsidan, men ska det verkligen behövas flera personer för att göra lite intervjuer och reportage på försäsongen. Vilka lag ska Växjö Lakers möta när dom är i Tjeckien, ingen som vet? Tummen mitt i handen eller är intresset från de ansvariga för dåligt?
Gardener
Forumamatör
 
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jul 18, 2006 2:26 pm

Välkommen...

Inläggav Shooter » tis jul 25, 2006 2:47 pm

Gardener skrev:Jag håller med. Kategorin "Lagbygget 06/07" är ordentligt förvirrande och borde kunna skrivas på ett smidigare sätt. Sedan så ställer jag mig frågande till hur hemsidan sköts strikt informationsmässigt. Varför skrivs det inget om Växjö Lakers försäsongsträning, varför finns det inga intervjuer med de nya spelarna, intervju med Kempe, intervju med Henrik om det totala lagbygget som nu är klart, etc. Nä, riktigt uselt faktiskt. Bara för ett par år sedan så var det mycket bättre än vad det är nu. Anderzon(?) var riktigt grym med sina reportage och försäsongsanalyser. Nu såg jag iofs att det söktes medarbetare till hemsidan, men ska det verkligen behövas flera personer för att göra lite intervjuer och reportage på försäsongen. Vilka lag ska Växjö Lakers möta när dom är i Tjeckien, ingen som vet? Tummen mitt i handen eller är intresset från de ansvariga för dåligt?


Du är ju välkommen att söka...
Så får du se vad det handlar om.
i rest my case :hbang:
320/sek, snabbaste skottet i hallen!
Shooter
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: sön okt 09, 2005 10:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tis jul 25, 2006 4:58 pm

Jag tycker att sidan håller grymt bra kvalitet informationsmässigt. Förra säsongen var det mycket intervjuer och reportage även utan Anderzons medverkan. Jag är övertygad om att sidan fylls med information den närmaste tiden ju närmare säsongen vi kommer. Även webbgruppen ska väl få ha semester? Växjö är ju inte känd som sommarstaden nr 1.

Å klart som korvspad att en person själv inte kan sköta hela webbgruppen. Ett oavlönat heltidsjobb vill väl ingen ha...

Obefogad kritik tycker jag. Under hela våren hade sidan ypperliga intervjuer med Evertsson som berättade om lagbygget. Har du redan glömt det?
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Gardener » ons jul 26, 2006 10:27 am

Snoken skrev:Å klart som korvspad att en person själv inte kan sköta hela webbgruppen. Ett oavlönat heltidsjobb vill väl ingen ha...


Men snälla du. Menar du på fullaste allvar att det skulle vara ett heltidsjobb att sköta Växjö Lakers hemsida? Glöm det, jag menar, hur svårt och tidskrävande kan det vara. Jag ser det som så här, har man tagit sig an en uppgift så ska man sköta den till punkt och pricka. Annars så kan man lika gärna lämna över till någon som har tiden och intresset.

Snoken skrev:Jag är övertygad om att sidan fylls med information den närmaste tiden ju närmare säsongen vi kommer.


Det ser jag som självklart annars så är det ju näst intill skandal.
Gardener
Forumamatör
 
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jul 18, 2006 2:26 pm

Inläggav PutteA » ons jul 26, 2006 1:15 pm

Tycker du tar i lite väl i överkant nu Gardener. Att sköta en hemsida åt en hockeyklubb på elitnivå kräver mycket tid. Som snoken poängterade är det ett oavlönat jobb som i sin tur innebär att personerna som jobbar med sidan har ett kneg vid sidan om att sköta med, för att klara sitt uppehälle! Det tartid att skriva artiklar, göra intervjuer, göra bilder och banners, publicera etc etc etc. Detta är inget du gör i en handvändning.

Jag tycker infoflödet har varit bra under SS, och jag tror flödet kommer öka allt eftersom vi närmar oss en ny säsong. Så spe galla över de som försöker, trots underbemanning skapa en bra sida för oss suppar och andra, ger absolut nada.

T.ex nya draget med frågor & svar till Evertsson tycker jag e ett genidrag.

//Over ´n´Out
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Gardener » tis aug 01, 2006 2:37 pm

Lugn och fin nu PutteA. Jag tycker inte att hemsidan är helt åt helvete, men den kunde ju bli mycket bättre. Anderzon som skrev innan, och gjorde det förbannat bra, hade väl precis lika mycket jobb vid sidan om som dom som sköter hemsidan nu. Även detta oavlönat skulle jag tro. Dom som sköter hemsidan nu verkar ju inte ha fattat att säsongen börjar på torsdag. Det pumpas ju inte på med några intervjuer eller någonting överhuvudtaget. Visst var intervjuerna med sportchefen bra, men det anser jag inte vara något övermäktigt för en hemsida att göra. Det ska väl bara vara kul. Jag menar dom ska ju inte bygga hemsidan, dom ska ju göra matrialet. Även frågorna till sportchefen var en rolig grej, men där är det ju vi supporters som ställer frågorna, vad gör hemsidepersonalen där? Aha, dom publicerar det på hemsidan. Knepigt värre.

Reportage från försäsongsträningen saknar jag ju fortfarande, och det min kära lakersvän, det tycker jag faktiskt är skitdåligt. Förr om säsongerna så var det ordning och reda på torpet. Hockeyklubben är på elitnivå, men det är INTE hemsidan.
Gardener
Forumamatör
 
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jul 18, 2006 2:26 pm

Inläggav Tobias » tis aug 01, 2006 4:28 pm

Webbgruppen söker ju två medarbetare Gardener, du kanske skulle nappa på det. Du verkar ju kunna det här med hemsidor, prioriteringar och tidsbegrepp.
Lakers webbgrupp har så lite att göra att de behöver hjälp att göra mindre, därav sökes två nya?
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin
 
Inlägg: 1945
Blev medlem: ons nov 05, 2003 8:42 am
Ort: VÄXJÖ

Inläggav GS » tis aug 01, 2006 4:47 pm

Ett av dessa icke tidskrävande jobb måste ju vara vikt för Gardener som verkar veta exakt hur lite tid det går åt för detta.

Och du Gardener får gärna visa på vilka andra sidor som har mer rapporteringar under "icke säsong" än vad Lakers har haft.

Tidigare så har det varit en intervju med Sportchefen varje vecka, nytt giv med nedräkning för presentation av nya spelare vilket höjt spänningfen inför varje ny spelare för oss supportrar och nu har vi alla möjlighet att få svar av Sportchefen på de frågor vi eventuellt sitter och ruvar på inför säsongen.

Det man möjligen nu är nyfiken på en intervju med Kempe om hur försäsongen har gått och läget inför ispremiären men det ger jag mig katten på att det rätt var det är dyker upp på hemsidan det med.

Men som sagt var jobbet måste ju vara som gjutet för dig så in med ditt clv nu så blir det säkert fart på hemsidan.
Senast redigerad av GS tis aug 01, 2006 5:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tis aug 01, 2006 4:51 pm

Hur försäsongsträningen gått etc lär vi få reda på på ispremiären på torsdag, och efter dem intervjuerna har varit kommer dem säkert läggas upp på hemsidan, så folk som inte hade möjlighet att komma till hallen oxå får höra vad som sagts!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Gardener » ons aug 09, 2006 8:58 am

Eftersom att det uppenbarligen inte verkar komma några artiklar om Växjö Lakers försäsongsträning och barmarksträning och intervjuer med dom nya spelarna som det ALLTID gjort innan, så lägger vi nu ner den förhoppningen. Slutsatsen är att det är för jäkla dåligt bara. Men att lägga ner timme efter timme, på den lediga tiden jämte heltidsjobbet givetvis, på att göra en maratontabell som ingen har efterfrågat, det kan man göra. Intressant men knappast efterfrågat så här nära in på säsongsstarten. Suck! Prioritering kring vissa saker verkar inte vara denna hemsidans starka sida.

Växjö Lakers har varit inbjudna av Troja på en go-cart tävling som man vann. Det står inte ett skit om detta på denna hemsidan, utan man kan läsa om det på trojas hemsida......

Weinstock har spelat VM i inlines, inte heller om detta har man bemödat sig att rapportera om......

Södertäljes hemsida sköts av en person som verkar ha fattat galoppen.

Vilka är dina visioner och målsättningar med officiella sidan?
- Att den ska vara "levande"!! Det är otroligt viktigt att det hela tiden händer saker. Sidan ska uppdateras minst varannan, var tredje dag annars lessnar folk. Dessutom är det väldigt viktigt att det hela tiden finns en viss "glimt i ögat" i allt man gör. Annars blir det lätt så tråkigt och träigt, i alla fall enligt mitt tycke. För SSK:s del kommer jag försöka få så många läsare som möjligt, vilket i slutändan kanske kan öka intresset för klubben som helhet!
Gardener
Forumamatör
 
Inlägg: 18
Blev medlem: tis jul 18, 2006 2:26 pm

Inläggav Primeau » ons aug 09, 2006 11:15 am

Gardener: jag, och många med mej, tycker Maraton-tabelen är suverän! Hellere det än att få se en bild på grabbar i shorts som kör intervallträning i en backe och där tränaren står och säger att det ser väldigt bra ut för att vara så tidigt på säsongen :D. Å du har fått en hel drös med bilder från ispremiären som för övrigt var för 5 (fem) dagar sedan. Cool it, trädgårdsmästar´n!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » ons aug 09, 2006 11:31 am

Tillägg till nyss inlagda ovan: bilderna från säsongens första träning låg där redan några timmar efter träningen avslutats. Det impade i a f på mej....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav asesaw » ons aug 09, 2006 12:22 pm

Gardener skrev:Blablablabla...


Men varför beklagar du dig inte direkt till Växjö Lakers Media? Maila, eller hellre ring, istället för att klaga här. De tar nog gärna emot konstruktiv kritik.
Det bästa hade ju ändå varit om du själv skrivit några rafflande reportage, för att liksom visa var skåpet ska stå. :lol:
asesaw
 

Inläggav buck » ons aug 09, 2006 3:11 pm

Alla som hellre läser ett reportage om en plojtävling i gocart än intressant och rolig statistik räcker upp en hand...




näe, jag trodde inte det heller...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Varanen » ons aug 09, 2006 3:23 pm

Och hur intressanta är de obligatoriska reportagen om försäsongsträningen som dyker upp på var och varannan hockeysite under sommaren i brist på annat...

Vi är väldigt nöjda med upplägget i år. Grabbarna har ökat i styrka och spänst bla bla bla bla

Däremot skulle det vara intressant om följande ens skulle ha en teoretisk chans att komma upp:

Vi är otroligt missnöjda med upplägget i år så här i efterhand. Grabbarna har minskat i styrka och spänst. Explosiviteten är bortblåst. De är rena sillmjölkar nu faktiskt. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 6:25 am

Varför visar klockan ca 3 tim fel? Inte hela världen iåförsej.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Fredrik R » tor aug 17, 2006 9:56 pm

Det har varit så i två år fattar inte heller varför?
Skitsamma i och för sig :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav A-sta » tis sep 26, 2006 10:48 pm

Rekommenderar alla som ev. har klagomål på hemsidan eller forumet
att gå in på Elitseriesatsande Bofors dito!
Det är f_n under all kritik :twisted:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav buck » ons okt 18, 2006 11:50 pm

Tack för att vi fortsätter matas med intervjuer, texter ljud, mm, mm...

keep feeding us, Rickard! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav ruppo » lör okt 21, 2006 1:42 am

Kan erkänna redan nu så blir det inget snack om saken, det är jag som är Robert Sandberg på hemsidan som skriver diverse artiklar...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Putte#24 » lör okt 21, 2006 5:59 pm

ruppo skrev:Kan erkänna redan nu så blir det inget snack om saken, det är jag som är Robert Sandberg på hemsidan som skriver diverse artiklar...


Bra jobbat!

Kan inte de nya i VLH:s webbgrupp presenteras på hemsidan :idea:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Nästa

Återgå till Om hemsidan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster