Växjö Lakers - Almtuna

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Almtuna

Inläggav Lakersfan_03 » fre jan 13, 2006 10:47 pm

På söndag ska vi hämta nya 3 poäng och behålla våran fina hemmasvit. Kommer bli en riktigt tuff match men lakers vinner till slut.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » fre jan 13, 2006 11:21 pm

Almtuna har en liten formsvacka känns det som, och man förlorade mot Sundsvall med 6-1, det blir en match som kan gå hur som helst men tror på oavgjort sedan sätter Jacobsson pucken i förlängningen och vi vinner med 3-2. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 14, 2006 1:04 am

Gusten törnqvist står i almtuna som vi vet , blir det någon hyllning kanske ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Kjellsson » lör jan 14, 2006 2:18 am

Hylla honom!? :? Ser jag ingen som helst anledning till...
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Johan A » lör jan 14, 2006 3:54 am

Klart att Lakers spöar Almtuna! Det är just 5:e platsen i serietabellen som är första etappmålet för Lakers - eller hur.?! Men sen blir det betydligt tuffare att platsa bland dom fyra främsta. Men vem vet, vi kan ju alltid hoppas även på det som just nu tycks vara omöjligt..! :roll:
Användarvisningsbild
Johan A
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: ons nov 16, 2005 1:50 am

Inläggav Kungen » lör jan 14, 2006 10:43 am

LAKEJ89 skrev:Almtuna har en liten formsvacka känns det som, och man förlorade mot Sundsvall med 6-1, det blir en match som kan gå hur som helst men tror på oavgjort sedan sätter Jacobsson pucken i förlängningen och vi vinner med 3-2. :wink:


I den matchen (mot Sundsvall) saknade Almtuna bl.a sin motsvarighet till Kenny Jönsson, nämligen Marcus Ragnarsson.
Till skillnad från Rögle så tror jag att han (Marcus) betyder mer för Almtunas spel än vad Kenny gör.
Sedan den matchen har Almtuna vunnit mot VIK, tagit poäng mot SAIK och AIK och förlorat på hemmais mot Arboga, där Ragnarsson inte heller spelade.

Med andra ord tror jag att det kommer att bli en minst lika tuff drabbning som senast mot Rögle.
Förhoppningsvis är VLH med på noterna från början så att vi kan få se en seger med ett par måls övervikt istället för ett oavgjort resultat.
Kungen
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: sön dec 22, 2002 11:47 pm

Inläggav ruppo » lör jan 14, 2006 1:34 pm

Tycker att Lakers kan göra en Leksand till Almtunas stora förtret! :lol: Med det menar jag att göra segermålet när klockan står på 59:59
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Rebecca » lör jan 14, 2006 1:35 pm

usch nej så nervöst ska det inte behöva bli, kanske hjärtat stannar då också, nej de får gärna avgöra innan, men sista målet får de gärna göra när det återstår 1 sek :D
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav ruppo » lör jan 14, 2006 1:37 pm

Ja, igår lyckades de ju göra mål när det var 3 kvar! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Rebecca » lör jan 14, 2006 1:40 pm

haha ja de närmar sig :D
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Fröken Svår » lör jan 14, 2006 3:10 pm

Almtuna imorgon kommer att bli en riktig svår nöt att knäcka. Jag har, om jag ska vara ärlig, inga som helst förväntningar på att lakers tar poäng. Förhoppningar däremot.

Lakers har redan tre matcher i benen den här veckan och lär känna sig rejält slitna. En tung förlust mot Malmö, en riktig genomkörare mot Rögle och en match mot Sundsvall som kanske inte riktigt blev som de hade tänkt.

Det kommer att bli kanontufft. Imorgon är det än mer viktigt att klacken är på tå!
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån mar 31, 2003 6:37 pm
Ort: vettet

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 14, 2006 3:16 pm

Lakers har ett fint hemmafacit och med ett bra tryck från läktaren så gnagar sig lakers in i matchen och förmodligen vinner.
Hoppas även på en fin publiksiffra imorgon en söndag 16:00 är en bra tid.
Strax under 3000 borde det komma upp till iaf
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Fröken Svår » lör jan 14, 2006 3:55 pm

Det som skulle tala för en sådan hög publiksiffra är möjligen att siffran var låg mot Sundsvall. Många valde bort fredagsmatchen för att man inte pallar gå på tre hemmamatcher samma vecka. Men Almtuna i sig drar nog inte så mycket folk. Det skulle vara Ragnarsson då, men inte alls i samma utsträckning som Jönsson.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån mar 31, 2003 6:37 pm
Ort: vettet

Inläggav Räven » lör jan 14, 2006 4:47 pm

Jag tror helt enkelt att vi inte ska stirra oss blinda på att det ska vara minst 3000 på matcherna. Vi får vänja oss vid att det inte är som förr, när det var lite nyhetens behag över det hela. Hela konceptet var nytt och det lockade människor som var tämligen nya i hockeyvärlden. Det märktes inte minst på kunskapen hos publiken som var ganska låg på många håll. Nu är väl den stommen kvar som har hockey som ett stort intresse och har så haft i många år.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Per Carlsson » lör jan 14, 2006 5:45 pm

Sen ska man inte glömma att vi spelade aldrig mer än en hemmamatch i veckan förr.
Nu kan det vissa veckor bli både 2 och 3 hemmamatcher, vilket gör att en del tvingas välja bort en eller två matcher pga av olika anledningar.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Åryd Lakej » lör jan 14, 2006 5:58 pm

Nä visst kan det vara så!En familj på 4 pers så blir det ju lite slantar...Vi får hoppas dom valt söndags matchen.Nu dj...ar ska vi bara ta dom.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav C70T5 » lör jan 14, 2006 6:15 pm

Inför morgondagens oerhört viktiga 'streckmatch' mot Almtuna så gäller en sak för våra Lakerskrigare - SKJUT HÖGT på dvärgen (hoppas inte jag bröt mot några av moralstadgarna på forumet nu...) Gusten Thörnqvist i Tunakassen! Gusten ligger ner på isen och simmar så fort motståndarna kommer över offensiv blå. Detta är ett givet vinstrecept, och måste utnyttjas till max!

Vad det gäller PP så saknar jag allt som oftast en spelare (Podeinare) framför målvakten. För fan, in med Markusson eller Honkkanen framför mål och låt dom böka och stöka, för det klarar dom av och skulle utan tvekan reta gallfeber på motståndarna. Men det gäller ju att det blir direktiv på detta också.

Uppställningarna och bänkvärmarna hoppas jag är intakt ifrån föregående match. Undantaget Jonte Persson, han borde få lira ett par minuter extra.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Piff » lör jan 14, 2006 8:04 pm

Precis vad jag har tänkt, Podein saknas i pp, han kunde verkligen parkera framför mål och bara irritera
vhd
Piff
Forumentusiast
 
Inlägg: 381
Blev medlem: ons sep 22, 2004 12:30 am

Inläggav Räven » lör jan 14, 2006 10:06 pm

Jag kan bara hålla med att en spelartyp som Podein saknas, en som parkerade sig framför mål och stod där. En sådan saknar vi, helt klart.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Ultras » lör jan 14, 2006 10:26 pm

Ja de är så sant. Deras bästa spelare är väll Rangnarsson? Han kan väll inte göra så mycket själv.? Om vi bara ligger högt på honom ska de väll inte bli några större problem.. :D
Ultras
Forumamatör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:40 pm

Inläggav Zolen » lör jan 14, 2006 10:41 pm

Ja Ragnarsson är ju en stor del av AIS lag. Som det ser ut är 4 gubbar borta. Det är Nicklas Eckerbom (F), Johan Agu (B), Jonas Johansson (CE) och Max Österberg (F). Niklas Danielsson är deras bäste poängplockare, han är forward och kanske ska vi hålla ett extra öga på honom. Enligt AIS hemsida håller de oss som favorit i mötet i morgon. Hoppas grabbarna i Lakers är lika taggade som jag! Forza Lakers... :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Ultras » lör jan 14, 2006 10:45 pm

Då får vi väll ta han med.. Han kommer ju inte ha en chans när honkanen sätter honom på blå :twisted:
Ultras
Forumamatör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:40 pm

Inläggav Zolen » lör jan 14, 2006 10:48 pm

Nje det tror inte jag heller, men han är en riktigt målspruta och det brukar hända mycket kring honom...så vi får passa oss!!!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Ultras » lör jan 14, 2006 11:03 pm

Han är säkert lika fjollig som Jönsson.. Ligga ner och spela hockey går ju inte :nope:
Ultras
Forumamatör
 
Inlägg: 13
Blev medlem: fre jan 13, 2006 6:40 pm

Inläggav asesaw » lör jan 14, 2006 11:24 pm

Från Almtunas hemsida:

I Växjö spelar Uppsalasonen och Almtunafostrade Johan Ejdepalm – 5 mål - som ni säkert vet. I övrigt att hålla ett öga på förutom de fem i topp på interna poängligan är: Aki Heino och Mikko Ninikoski 6 mål, Adam Cadler 5 mål för att nämna några.


De kommer få ett helvete att hålla ett öga på Calder... 8)

(länk: http://www.almtuna-is.com/default.asp?visa=infor&match=208)
asesaw
 

Inläggav Rebecca » lör jan 14, 2006 11:47 pm

haha ja det var precis vad jag också tänkte! De verkar inte vara så intresserad av att uppdatera sig om vad som händer hos konkurrenterna :lol:
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav ruppo » sön jan 15, 2006 12:05 pm

Lakers kommer matcha med följande lag mot Almtuna:

http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... rticle=561

Enda förändringen från matchen mot Sundsvall är att Ninjakoski är borta pga skadan han ådrog sig. Därför kommer Lakers att fortsätta som de slutade matchen, alltså att Jonathan Persson bildar kedja med Romö och Markusson! Saknas gör fortfarande Sundbom som inte blir kvitt sina ryggproblem.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Räven » sön jan 15, 2006 12:38 pm

Jag hoppas att Niinikoski är tillbaka snart, det är en kämpe av stora mått. Hoppas att J persson visar att han duger och kan i dagens match.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » sön jan 15, 2006 1:05 pm

Idag möter vi Almtuna - seriens största positiva överraskning enligt mig. Lagen är statistiskt sett väldigt jämna. Jag hittar faktiskt inte några nämnbara skillnader i siffrorna.

Lakers hemmafacit: 14 matcher 7-3-4
Almtuna borta: 13 matcher 3-5-5

I specialteams är lagen helt jämna i PP, men Almtuna har ett visst grepp i SH.

I Almtuna återfinns en av seriens största profiler i Marcus Ragnarsson , 34, som spelat a-landskamper (3 VM - 1 OS) så nyligen som i höstas. Kom dock inte med i OS-truppen till Turin. Med 9 NHL säsonger bakom sig har han rutin så det räcker. Får givetvis mycket speltid och Ragnarsson ligger faktiskt tvåa i den interna poängligan med sina 25 poäng (4+21).

En annan spelare som vi bör ha under uppsikt är Nicklas Danielsson, 21. En teknisk och rapp forward som blommat ut i år. 28 poäng (12-16) hittills.

I mål ställer Almtuna växjöbekantingen Gusten Törnqvist, 23. Killen har fått mig att starkt tvivla på mina kunskaper vad det gäller hockeymålvakter. Jag var (är?) helt övertygad om att han inte höll på den här nivån. Med 90,8 räddningsprocent måste man nog säga att jag hade fel. Grotnes har i jämförelse presterat 88,8%. Hoppas att Lakers anammar C70:s tips om höga skott (vilket alltid är bäst) då Gusten kommit på en helt egen målvaktsstil (den simmande limbodansaren)

Lakers gjorde sin plikt senast, inte mer. Tyvärr är varken Niinikoski eller Sundbom inte med idag. Johan Andersson är i gott slag, Sci-fi Gäry ser stark ut och Pålle har en positiv formkurva. PP-spelet fungerar inte riktigt och jag tror vi måste gå tillbaka till grunderna igen, till det enklast möjliga. Bestäm vem som skall ta in pucken, sök direktskott från back, och rusa in framför kassen. Let´s get ready to RUUUUUMMBBLLEEEEEE!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Fredrik R » sön jan 15, 2006 1:52 pm

Synd att Niinikoski inte kan vara med idag.
Han har också blommat ut på sistone. :(
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Mygel » sön jan 15, 2006 2:35 pm

Vi ser ju gärna att ni plockar ett antal poäng från Uppsalaiterna, speciellt eftersom ni snodde våra poäng senast i Växjö... :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Åryd Lakej » sön jan 15, 2006 2:56 pm

Klart vi gör vad vi kan,sen är det nog så att om vi ska ha ngn schans att komma till topp fyra så är det bara vinst ida som gäller.Inget krav från min sida att vara bland dom fyra,men det hade varit f.n så roligt :D Så nu ger vi gärnet å allt stöd vi kan...2 tim kvar.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Räven » sön jan 15, 2006 2:58 pm

Javisst varje match ska spelas för vinst och jag tror nog att tålamodet finns även idag. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster