3 bortamatcher , 9 p att hämta ?

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

3 bortamatcher , 9 p att hämta ?

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 28, 2005 8:20 am

Tycker att vi borde klara av att hämta hem 6 poäng.
Vi har alltså Nyköping Sundsvall och Almtuna på bortais.
tar vi mindre än 6 poäng på dessa matcher så kommer det att bli tufft för oss.
Kan det ske ett mirakel och att vi plockar hem 9 p ?.
Det vågar vi inte tänka på.
KOMIGEN NU LAKERS.
Bortais trivs ni på
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 8:44 am

Jag tror chanserna är relativt stora. Att grabbarna vill ta revanch på Nyköping är nog att räkna med. Vi har inte mött Almtuna eller Sundsvall så det är bara att gå in och köra gärnet. Jag tror vi kan få med oss 9 poäng. Jag är inte nöjd med gårdagen, men vi fick med oss en pinne och tycker nog det var ett litet fall framåt, tror det kommer lossna. Sist gjorde grabbarna en härlig och bra norrlandsinsats, varför inte göra en ännu bättre :D KOM IGEN LAKERS, SKA HÅLLA ALLA MINA TUMMAR!!!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 28, 2005 8:47 am

Jag tycker inte att lakers har i botten av tabellen att göra och jag vet att det vänder närsomhelst.
9 poäng är inte omöjligt jag vet att lakers kommer spela upp sig.
Nog tycker man det är 3 solklara poäng mot sundsvall men säg inte det.
revansch mot nyköping måste det bli eftersom vi både förlorat playoffmatcherna och första matchen i serien.
Almtuna kan bli tufft men inget omöjligt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 9:04 am

Nej det är väl ungefär så jag också resonerar. Jag tycker det är många i laget som var mycket bättre igår än de vart tidigare... Jonte är riktigt het, dock lite överhet emellanåt kanske? Däremot känns det rikigt risigt ut på målvaktssidan, målisen är ju en nyckelspelare....hur ska det gå? när ska Grotnäs hitta formen igen....aj aj aj börjar bli orolig. Kul att linen med Torsten och Chrille ångade på igår....och Hirvonen fortsätter att visa stabilitet med bra skridskoåkning och härlig teknik och kämparglöd :D Men när ska det släppa fullt ut för Bois...hmmm han är ju het, men får liksom inte till avsluten...Kanske är det dags på Norrlandsturnen nu.... hoppas hoppas :D
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Kjelleman » mån nov 28, 2005 9:08 am

Som jag kan se det, så max 2 eller 3 poäng kan det bli på dessa 3
matcher för Växjö, NH är igång nu och har börjat få ett jäkla flyt,
Almtuna är det inte många som tar på deras hemma is,
ser även ut som Sundsvall är igång slog Bajen med 7-2 i söndags , kan bli JÄKLIT svårt , men som några säger inget är omöjligt. :wink: :wink: :wink: :wink:
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Användarvisningsbild
Kjelleman
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tis sep 21, 2004 6:27 pm
Ort: ÅLAND

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 9:13 am

Ja visst kommer det att bli tufft, inget snack! Men Lakers har haft en riktigt grym svacka nu, så vi ser ljust på fortsättningen av serien. Almtuna tror jag är riktigt bra och är ganska osäker på vart jag har, men som det känns är Lakers på gång och har bara allt att vinna. Sundsvall verkar vara på gång nu, men vi har goda chansen att ta dem. Nyköping har också spelar hyffsat så alla matcher bli tuffa, men vi kan sno åt oss 9 poäng om vi spelar som vi vet att vi kan. ALLA kan slå ALLA i den här serien, inget lag är givna vinnare på förhand, inte ens RBK, för de slog vi på hemmaplan efter en grym laginsats i sista perioden....oj den känlan kan jag leva länge på :lol:
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Räven » mån nov 28, 2005 9:13 am

I nuläget tror jag på 3 poäng, allt över det är plus.

Ja målvakter ja. Tänkte på det när jag såg Skelefteå-Västerås igår. Där storspelade målisarna. Synd att vi inte hade råd med Hadelöv, du milde vilken målvakt han är. Han var som en vägg igår.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav PutteA » mån nov 28, 2005 9:44 am

Rebecca skrev:Men Lakers har haft en riktigt grym svacka nu, så vi ser ljust på fortsättningen av serien.


När botten är nådd har man åtminstånde fast mark under fötterna!!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 10:32 am

PutteA skrev:
Rebecca skrev:Men Lakers har haft en riktigt grym svacka nu, så vi ser ljust på fortsättningen av serien.


När botten är nådd har man åtminstånde fast mark under fötterna!!! :wink:


Ja det kanske du har rätt i :wink: Jag är säker på att grabbarna är riktigt på gång nu...det lossnar helt snart, bara att trumma på... finns inget annat att göra...utan ge 100 % i alla lägen... svackor går alla igenom, inget onaturligt!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Charlamov » mån nov 28, 2005 10:38 am

Målvaktsfrågan är det som oroar mest just nu. Vare sig Grotnes eller Åkerström är den vägg som vi behöver nu när backbesättningen är decimerad och inte helt samspelt. Misstänker att Ejdepalms skada betyder mer än vi tror till osäkerheten bakåt. En spelare gör inget lag, men en spelares inställning kan leda till att ett lag blir osäkert och förlorar tryggheten. Allt började efter skadan, remember. Att sen Honkanen varit avstängd underlättar ju inte direkt. Han ju en viss form av pondus han oxå :wink:

Men målvakterna ja... under Boforsmatchen stod jag och fick längtan efter Ville Koivula... och det trodde jag aldrig att jag skulle få när vi har dom målisar vi har. Mina förväntningar varit högre än presterat av dom herrarna... inte minst på jämnheten. När en sviker, så ska den andre visa stabilitet, men tyvärr har ingen av dom överglänst den andre senaste tiden.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 10:52 am

Charlamov skrev:Målvaktsfrågan är det som oroar mest just nu. Vare sig Grotnes eller Åkerström är den vägg som vi behöver nu när backbesättningen är decimerad och inte helt samspelt. Misstänker att Ejdepalms skada betyder mer än vi tror till osäkerheten bakåt. En spelare gör inget lag, men en spelares inställning kan leda till att ett lag blir osäkert och förlorar tryggheten. Allt började efter skadan, remember. Att sen Honkanen varit avstängd underlättar ju inte direkt. Han ju en viss form av pondus han oxå :wink:

Men målvakterna ja... under Boforsmatchen stod jag och fick längtan efter Ville Koivula... och det trodde jag aldrig att jag skulle få när vi har dom målisar vi har. Mina förväntningar varit högre än presterat av dom herrarna... inte minst på jämnheten. När en sviker, så ska den andre visa stabilitet, men tyvärr har ingen av dom överglänst den andre senaste tiden.


Ja jag håller verkligen med dig om det sista när en sviken ska den andre kunna komma in och prestera bra. Känns som att hela försvaret är i gungning...tror det betyder mycket att Ejderpalm och Jani kommer tillbaka. Aki och Jani kompletterar varandra mycket bra. Aki har inte vart riktigt lika bra som innan nu när Jani vart borta. Han brukar normalt sett aldrig tabba sig. Är nog viktigt att alla backarna håller sig skadefria och borta från utvisningsbåset om stabiliteten ska återfinnas...jag tror även den är på gång.
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Varanen » mån nov 28, 2005 11:43 am

Rebecca skrev:Aki har inte vart riktigt lika bra som innan nu när Jani vart borta. Han brukar normalt sett aldrig tabba sig.


Heinos spelstil gör att det kommer en och annan tabbe då och då. Så länge jag tycker han gör mer nytta än skada accepterar jag det. Ässat gjorde det inte till slut och därför finns han hos oss.

Jag tycker vi bör ha råd att ha en spelare av Heinos typ i laget. Tyvärr är det flera som bara verkar se hans tabbar, men han gör faktiskt otroligt många bra saker också, t o m en del feta tacklingar faktiskt
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Rebecca » mån nov 28, 2005 11:53 am

Varanen skrev:
Rebecca skrev:Aki har inte vart riktigt lika bra som innan nu när Jani vart borta. Han brukar normalt sett aldrig tabba sig.


Heinos spelstil gör att det kommer en och annan tabbe då och då. Så länge jag tycker han gör mer nytta än skada accepterar jag det. Ässat gjorde det inte till slut och därför finns han hos oss.

Jag tycker vi bör ha råd att ha en spelare av Heinos typ i laget. Tyvärr är det flera som bara verkar se hans tabbar, men han gör faktiskt otroligt många bra saker också, t o m en del feta tacklingar faktiskt


Jo jag vet att det är så, jag är grymt nöjd med honom. Tycker han och Ville är de som gjort bäst ifrån sig denna säsongen...riktigt imponerad av båda!!!
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav Räven » mån nov 28, 2005 1:57 pm

Som ni vet så måste jag få nämna Custe igen, det är min spelare och har så varit länge.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » ons nov 30, 2005 1:09 pm

Ikväll börjar det.
Lakers har inte plockat 3 poäng på 3 matcher innann denna matchen och ikväll är det väll dags för 3 poängare.
NH är i hyffsad form också men de sak väll inte stoppa oss.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: 3 bortamatcher , 9 p att hämta ?

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 01, 2005 10:19 am

9 poäng har jag trott vi ska plocka hela tiden på denna bortaturnen och det gör vi också.
Imon plockar vi ytterligare 3 sen ska vi skrälla mot Tuna
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » tor dec 01, 2005 10:20 am

Kjelleman skrev:Som jag kan se det, så max 2 eller 3 poäng kan det bli på dessa 3
matcher för Växjö, NH är igång nu och har börjat få ett jäkla flyt,
Almtuna är det inte många som tar på deras hemma is,
ser även ut som Sundsvall är igång slog Bajen med 7-2 i söndags , kan bli JÄKLIT svårt , men som några säger inget är omöjligt. :wink: :wink: :wink: :wink:


Nädu Kjelleman vi tog ju 3 p från er 0-5 hyfsad start :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 01, 2005 10:22 am

Någon som vet om kjellman är vid liv ens. Ingen verkar ha hört något av han på ett tag. Undrar vad som har hänt :lol:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster