Växjö Lakers - Västerås

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Västerås

Inläggav Lakersfan_03 » sön okt 30, 2005 11:45 pm

Oj vad tuff denna matchen kommer att bli.
Hoppas lakers fick sig en läxa idag genom att aldrig ALDRIG ALDRIG underskatta en motståndare.
Hoppas på bättre spel mot västerås då kan vi plocka 3 poäng.
MEd Pålle i mål såklart.

Alla gör plattmatcher.

Komigen nu lakers
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers - Västerås

Inläggav alleballe » mån okt 31, 2005 12:10 am

Lakersfan_03 skrev:Oj vad tuff denna matchen kommer att bli.
Hoppas lakers fick sig en läxa idag genom att aldrig ALDRIG ALDRIG underskatta en motståndare.
Hoppas på bättre spel mot västerås då kan vi plocka 3 poäng.
MEd Pålle i mål såklart.

Alla gör plattmatcher.

Komigen nu lakers


pållan fixar den matchen :) bara han inte gör någon "Peter Sundhare" :P
Har du inget liv? - skaffa WoW
Användarvisningsbild
alleballe
Forumamatör
 
Inlägg: 69
Blev medlem: lör mar 26, 2005 11:18 pm
Ort: Vääxjö

Tuff match

Inläggav king_vlh » mån okt 31, 2005 8:28 am

jag tror det kommer bli en jäkligt tuff match mot Västerås men Lakers vinner i alla fall för dom brukar bli bäst när det gäller.... oftast :hbang:
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör
 
Inlägg: 202
Blev medlem: tis okt 11, 2005 3:32 pm
Ort: Gemla

Inläggav Charlamov » mån okt 31, 2005 11:20 am

Man vågar fan inte skriva att dom vinner, för det verkar som om spelarna är inne på forumet och läser och sen intar attityd efter vad vi optimister tror.

Med samma inställning som igår... tvåsiffrigt bakåt!!

Med samma inställning som mot RBK, Björklöven, Skellefteå och AIK... >50% vinstchans!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Fredrik R » mån okt 31, 2005 1:03 pm

Synd att Lakers inte kan möta ett bottenlag utan att underskatta dem.
Men det ska Västerås får känna på kom igen Lakers. :hbang:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Dave Doe » mån okt 31, 2005 2:01 pm

VIK har startat Hockeyallsvenskan väldigt trögt men är nu äntligen på G. Vi spelade ruskigt bra mot IKO och förtjänade verkligen 3p, men vi får skylla oss själva att vi är för passiva i två situatioer och släpper därmed till två mål. Surt!

Tror att det kommer bli tufft nere i Lakerdome, men hoppas att vårt fina bortaspel håller i sig.

Tippar:

Lakers - VIK 2-5

Mål: Lihagen, Juhlin, Lööf, Grillfors och Söderqvist

Mycket folk imorrn eller?

Väl mött! :wink:
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör
 
Inlägg: 76
Blev medlem: tis mar 18, 2003 4:47 pm
Ort: Västerås

Inläggav Dave Doe » mån okt 31, 2005 2:06 pm

http://www.ultras.se/gsu/inforlakershalmstad.htm

Har skrivit en liten "inför matchen"mot dels Lakers men också Hammers.

Enjoy, och kom ihåg att det är en amatör som har skrivit, ska erkänna att jag inte har superkoll på Lakers, men jag försöker!

Väl mött
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör
 
Inlägg: 76
Blev medlem: tis mar 18, 2003 4:47 pm
Ort: Västerås

Inläggav Charlamov » mån okt 31, 2005 2:36 pm

Trevlig krönika tycker jag. Förutom Ville Hirvonen finns det flertal andra som väl får anses vara nyckelspelare... både på forwards- som backsidan. Naturligtvis nämner jag inga namn (för jag tror ju absoluuuuut inte VIK har kolla på dom 8) )

Som sagt... VÄLKOMNA till Lakerdome på onsdag och med förhoppning om en hård och jämn kamp!!! Ska Mr Dave hit förresten?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Dave Doe » mån okt 31, 2005 4:22 pm

Nej, tyvärr blir det inte så. Men jag vet att det är en del Västeråsare som ska dit, med bil och inte supporterbuss alltså.
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör
 
Inlägg: 76
Blev medlem: tis mar 18, 2003 4:47 pm
Ort: Västerås

Inläggav Åryd Lakej » mån okt 31, 2005 8:42 pm

LAKEJ89 skrev:Synd att Lakers inte kan möta ett bottenlag utan att underskatta dem.
Men det ska Västerås får känna på kom igen Lakers. :hbang:


Vi slog väl halmstad??Kanske inget lag :?
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Charlamov » mån okt 31, 2005 11:09 pm

Kan bara instämma i vad Wikegård sa i hockeykväll om vad som krävs för att vinna... jobba hårdast... först in i närkamperna... inte vrida på huvudet... inga bromsspår... :twisted:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Räven » mån okt 31, 2005 11:43 pm

Det var verkligheten som han beskrev om man vill vinna matcher.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav C70T5 » tis nov 01, 2005 12:56 am

Matchen mot VIK kommer att bli en oerhört svår nöt att knäcka för Joakim Fagervall och Växjö Lakers. Det är med all säkerhet inte i denna matchen som herr Fagervall kalkylerat med en trepoängare utav dessa fyra hemmamatcherna. Så det vill nog till att han tar fram vinkelslipen (älgstudsaren om det behövs) och filar till grabbarnas inställning å det grövsta tills på onsdag. Det verkar vara en del här på forumet som inte riktigt verkar begripa innebörden av förlorade poäng i början av denna långa serien - tappar man en massa ONÖDIGA poäng så finns det risk att man hamnar i det där 'mellan-botten' skiktet av tabellen, viket i sig renderar i att man egentligen inte har något att spela för förutom hedern - och hur jefla kul är det? Min kalkyl inför dessa fyra hemmamatcherna var att Växjö Lakers skulle vinna över AIK, Arboga och Hammarby. Poäng mot VIK är endast en bonus. Nu så tjabblade man bort tre poäng mot Arboga och där sprack min kalkyl - säkerligen herr Fagervalls också. På onsdag så kommer det att bli oerhört svårt att ta en trea, för en trea är precis vad Växjö Lakers behöver. Matchen mot Arboga såg jag fram emot med tillförsikt efter vad man fått se laget prestera innan, men tji fick jag. Matchen mot VIK känns inte alls lika inspirerande att kolla på efter den tama uppvisningen som vi i publiken bjöds på i söndags. Men som bekant så spelar ju Växjö Lakers bättre mot 'bättre' lag så det är ju bara att hålla tummarna för att spelet funkar på onsdag och att det bästa laget ställs på isen.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Varanen » tis nov 01, 2005 1:30 am

Det blir onekligen en intressant match. FagEvert måste analysera förberedelserna inför matcherna och se om de kan hitta något där som gör att laddningen inte är optimal inför varje match.

Under de två fiaskoartade matcherna har jag letat efter ledarna PÅ isen. Vad som händer i bås eller omklädningsrummet har jag ingen koll på. Den jag kan tänka mig axlar rollen någorlunda är Pikkarainen. Han jobbar (om möjligt) ännu hårdare när laget suger. Tillsammans med A.Persson och Hirvonen fortsätter de mala sitt spel. För det är melodin då hockeyn inte stämmer. Inte soloåkningar från backarna eller att forwardsen ligger och fiskar vid offensiv blå i sin iver att reducera/kvittera. Jag tycker vi i matcherna mot NH och Arboga tappat disciplinen. VLH HAR ett bra grundspel. Tyvärr har ändå självförtroendet saknats eftersom flera frångått den överenskomna planen. En hockeyspelare som tänker själv blir automatiskt en sämre hockeyspelare. Låt strategen utforma strategin och varje spelare göra SITT jobb!

Tålamod och disciplin måste vara ledorden på onsdag. Vi behöver inte panikspela bara för att VIK gör ett mål i röven på oss. Nu kör vi som vi kommit överens om HELA matchen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Niles » tis nov 01, 2005 2:05 am

Tror på bra chans att klappa dit Västerås, inte mindre efter den taskiga matchen senast. Spelarna måste vara lika besvikna över den som vi och bra sugna på att visa var skåpet skall stå på Onsdag. :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Charlamov » tis nov 01, 2005 11:10 am

Det är som du säger Volvon att alla tränare, innan serien börjar, sätter sig ned och analyserar lagen och kalkylerar vilka dom SKA vinna mot... ffa hemma men även vissa bortamatcher.
Tror att Fagervall kalkylerade med vinst mot Nyköping och Arboga. Under Norrlandsturnén tror jag inte dom räknade med poäng överhuvudtaget, men fick 3!!! Dessa poäng kallar jag bonuspoäng... vilka är nödvändiga för att kliva uppåt i tabellen. Så den bonus man hämtade hem i V-botten... goa, härliga NÖDVÄNDIGA poäng... tja, blev till att spola ned i stolen efter torsken mot Arboga. Inte enl Fagervalls kalkyler. Så nu får kalkylen brytas igen och kräva Västerås på 3 pinnar!!! Men den här serien verkar vara oerhört svår att analysera och kalkylera, så nästan alla tränare får nog knyckla ihop sin lapp och istället trumma på. Det är väl det som är tjusningen med hockeyn... allt det oförutsägbara. Att vi sen blir lite buttra när vår kalkyl spricker... that´s life. Finns värre saker här i livet! Hade ju varit tråkigt om all planering slog in (förutom V75 8) )

När det gäller din undran Varanen om spelare som kliver fram när det går tungt, så kan jag inte identifiera ngn given. Min uppfattning ÄR att kapten Torsten måste gå i bräschen för återupplivningen... eller om han har ställföreträdare!? Hade hoppats på Markusson, men än har jag inte sett att han kliver fram. Snarare att det syns tydligare på honom när det går tungt. Inte heller riv- och slit A Persson stiger fram.
Sen kan man ju undra om signalerna från tränarhåll, när man möter lag som vi SKA vinna mot, går fram till spelarna på ett omedvetet sätt?? Bara en fundering...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav PutteA » tis nov 01, 2005 12:37 pm

De e just därför jag skrev som jag gjorde tidigare i denna tråd. Jag anser att inför en sån math som mot Arboga i söndags, anser jag att krävs mer markering än vanligt från FagEvert. Dom borde vara så pass rutinerade bägge två att dom tidigt insett att det var upplagt för omedveten underskattning. Därför bör man köra med absolut bästa tänkbara lag, i alla fall från start i en sådan match. Toppningar och hård coaching direkt från start.

Det krävs mer av en coach i en sådan match än tex mot VIK imorrn. Visst, är det dåligt av spelarna att inte kunna tagga till fullt ut, men jag anser att det är i första hand coachen/coacherna som misslyckats när det blir så här. Jag kanske har fel, men det känns så!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Flanders » tis nov 01, 2005 1:23 pm

Jag har hört från nåt håll att Markusson och Romö visst ska vara rätt bra pådrivare på bänken, hur sant det är vet jag dock inte. Däremot håller jag med dig Charlamov, jag hade också önskat mig mer från dessa spelare på isen, framför allt Markusson trodde jag var en riktig ledartyp på isen som banar väg med sitt tuffa aggressiva spel.

Jarno är precis som Varanen skriver en av de spelare som alltid jobbar fullt och offrar sig för laget, dessutom en av få spelare som kan spela tufft utan att ta några utvisningar.

Sen tror jag att vi har en blivande ledartyp i Bois, när han blir lite varmare i kläderna och börjar hitta målet. Med självförtroende tror jag att han kan visa vägen på isen, trots att han är relativt tyst som person.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Charlamov » tis nov 01, 2005 1:39 pm

Vill se mål av följande spelare... ganska snart!!

- Torsten Y - gjorde 14 mål förra säsongen och kom 3:a internt.

- Pikkarainen - 5 förra säsongen. Kan OM han bara träffar mål. Skjuter ofta och gärna men utanför. Tätt utanför. Bara att träna på.

- Johan Andersson - poängkung i Skövde med 16 strutar förra säsongen. Gå på mål!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » tis nov 01, 2005 10:46 pm

Jag trodde att Växjö Lakers värvade Johan Berggren i detta nu just för att han skulle kunna vara disponibel i morgondagens mycket svåra och viktiga match mot Västerås - men uppenbarligen inte, så fel jag hade.

Svenska Fans skrev:Berggren kommer INTE att finnas med mot Västerås, men beräknas vara spelklar till hemmamatchen mot Hammarby.


Johan Berggren är född 1984.
Svenska Hockeyförbundet skrev:Förening i förbundsserierna har rätt att placera fem seniorspelare födda 1984 eller 1985 i annan förening i underliggande divisioner i seniorlaget till och med den 31 januari 2006. Förening som lånar ut spelaren ska tillställa SIF:s tävlingsavdelning blanketten Dispens överårig spelare.


/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav furioso » ons nov 02, 2005 2:49 am

Imorgon vinner vi, känner det på mig :roll:

Får bara Pålle stå från start så..
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: tis sep 28, 2004 10:45 am
Ort: Växjö

Inläggav Dave Doe » ons nov 02, 2005 12:18 pm

VIK:s Kalle Olsson är sjuk, ersättare är 16-årige supertalangen Mikael "Mickis" Backlund.

Kul om ni kunde ge lite feedback om hur han sköter sig? :wink:

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=166050
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör
 
Inlägg: 76
Blev medlem: tis mar 18, 2003 4:47 pm
Ort: Västerås

Inläggav erok » ons nov 02, 2005 12:27 pm

Men fan va kul att VIK vågar släppa fram en 16 åring i en serie som lever i högsta grad till skillnad från andra serier som vissa vill ta dö på :twisted:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Charlamov » ons nov 02, 2005 12:29 pm

Väldigt intressant att Bäckman släpper fram juniorCENTERN på en ytterplats. Men Bäckis är ju inte den ortodoxa typen direkt!
Vi har oxå en lovande junior, tillika center, men han har ännu inte fått se dagens A-lagsljus... till många forumskribenters förtret. Det har föreslagits att även Rosén skulle få prova på en ytterplats alt ersätta Daniel J som center i 4:e kedjan... men icke. Fagervall är väl rädd om honom 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Linkan » ons nov 02, 2005 12:35 pm

3 poäng är det ända som räknas ikväll... nu j䤤¤ blir det
åka av. Visa vem som bestämmer på isen i växjö. :twisted:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast
 
Inlägg: 458
Blev medlem: tor mar 11, 2004 1:59 pm

Inläggav KyriakoS » ons nov 02, 2005 12:36 pm

har fan problem o koncentrera mig idag pga hockey o fotboll :D
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs
 
Inlägg: 598
Blev medlem: ons nov 19, 2003 7:20 pm
Ort: Rhodos

Inläggav Brallan » ons nov 02, 2005 12:39 pm

Ikväll kommer det att bli kross!

Vi borde vinna med minst tre mål.
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav Charlamov » ons nov 02, 2005 12:46 pm

Måste erkänna att jag är NÅGOT orolig med tanke på senast... hoppas så klart, men nåååågot orolig. VIK:s bortamatcher (tagit poäng mot Skellefteå, Malmö och Rögle) borgar för ett sjuhelvetes slag... HOPPAS!!!
>3000 ikväll!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Linkan » ons nov 02, 2005 1:53 pm

Charlamov skrev:Måste erkänna att jag är NÅGOT orolig med tanke på senast... hoppas så klart, men nåååågot orolig. VIK:s bortamatcher (tagit poäng mot Skellefteå, Malmö och Rögle) borgar för ett sjuhelvetes slag... HOPPAS!!!
>3000 ikväll!!!


Kan dom inte tagga till efter en sådan plattmatch så vet jag inte men jag har en känsla att det kommer att bli en jämn match men Lakers drar det längsta strået ikväll.....
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast
 
Inlägg: 458
Blev medlem: tor mar 11, 2004 1:59 pm

Inläggav Xoogman » ons nov 02, 2005 1:55 pm

Dave Doe skrev:http://www.ultras.se/gsu/inforlakershalmstad.htm

Har skrivit en liten "inför matchen"mot dels Lakers men också Hammers.

Enjoy, och kom ihåg att det är en amatör som har skrivit, ska erkänna att jag inte har superkoll på Lakers, men jag försöker!

Väl mött


Trevlig liten krönika som sagt, men du ett sakfel redan i första stycket.

Nu står Växjö Lakers och Halmstad Hammers för motståndet, det betyder inte att det kommer bli lättare att plocka poäng, det har visat sig att alla slår alla i den här serien.

Hammers slår bara Nybro :twisted:

Än så länge vill säga, för även en skadeskjuten höna kan hitta ett korn då och då.
VIK kanske är ett sådant korn :wink:

Synd man inte kunde komma loss för att se dagens match isället för den i söndags.
VLH har haft en benägenhet att vinna över VIK, hemma i Lakerdome som uppe i Rocklunda, då jag är på plats :wink:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast
 
Inlägg: 264
Blev medlem: fre apr 12, 2002 9:48 pm
Ort: Skövde

Inläggav C70T5 » ons nov 02, 2005 2:28 pm

I dagens smålandsposten så kan man läsa att herr Joakim Fagervall, hör och häpna, tycker att Växjö Lakers spelade BRA och helt enligt ritningarna mot Arboga men att man missade för många målchanser. Detta konstaterande har han kommit fram till efter att ha tittat på videoupptagningar från matchen. Mitt konstaterande är att herr Jokim Fagervall måste ha tittat på FEL band och att 2.500 personer har rätt när man påstår att det var en riktig skitmatch signerat Växjö Lakers. Bra, bra, BRA - helt otroligt!

:ajaj:

Jag hoppas att Växjö Lakers ikväll uppvisar ett spel helt tvärtemot det som man visade upp mot Arboga. Spelar Växjö Lakers ikväll som man gjort mot Rögle, IKO och AIK hemma - vinner Vi.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav mongo » ons nov 02, 2005 2:47 pm

Kanske tur att alla inte tycker som du. Vi måste kunna se nyanserat på matchen och inte bara titta på det egna lagets insats eftersom det bara är HÄLFTEN av det som händer på en match.

    1) Arboga spelade mycket bra. Lakers spelade ok.
    2) Lakers sköt riktigt dåligt. Det gjorde inte Arboga.
    3) Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma. Arboga gick rätt på kassen utan "snygga" sidledspass.
    4) Arbogas målvakt var grym. Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
    5) Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.


Vi får inte glömma bort att det finns ett motståndarlag!!
mongo
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: sön sep 07, 2003 11:50 pm
Ort: Åseda

Inläggav PutteA » ons nov 02, 2005 3:07 pm

mongo skrev:Kanske tur att alla inte tycker som du. Vi måste kunna se nyanserat på matchen och inte bara titta på det egna lagets insats eftersom det bara är HÄLFTEN av det som händer på en match.

    1) Arboga spelade mycket bra. Lakers spelade ok.
    2) Lakers sköt riktigt dåligt. Det gjorde inte Arboga.
    3) Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma. Arboga gick rätt på kassen utan "snygga" sidledspass.
    4) Arbogas målvakt var grym. Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
    5) Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.

Vi får inte glömma bort att det finns ett motståndarlag!!


Tror inte VOLVON missringa Bogas insats i matchen, dock är VLH:s insats mer intressant för oss att debbatera än vad Boga gjorde bra i matchen. Och VLH var ju dålig på alla de punkter du specar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav mongo » ons nov 02, 2005 3:11 pm

Visst är det mer intressant att kika på det egna lagets insats, men jag tycker att innan man sågar, eller hyllar för den delen, så bör man ju kunna se på varför det blev bra eller dåligt...

Kanske var det så att Arbogas spel gjorde att Lakers blev dåliga...
Då kanske det inte är helt rätt att såga laget bara för man inte vinner?
mongo
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: sön sep 07, 2003 11:50 pm
Ort: Åseda

Inläggav Charlamov » ons nov 02, 2005 3:11 pm

Ja, ja, ja... det var i tråden Senaste matchen. Det var inte bra MEN nu är det nya insatser och nya vinster.

I den HÄR tråden handlar det om Nästa Match... VIK... å dom kommer taggade utav bara helvete... bara en taktik som gäller... modell Tyson... ATTACK!!! Men med täckning bakåt :P
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster