Rosén

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Rosén

Inläggav MEL » lör okt 29, 2005 11:40 am

Tycker att man kan ge Robert chansen imorgon mot Arboga, in med honom som center mellan Dalle o Jonathan, för Selander får inte ut så mycket av sitt spel mest en massa riv o slit...
MEL
Forumdemon
 
Inlägg: 1132
Blev medlem: mån sep 16, 2002 9:06 am
Ort: Växjö [Söder]

Inläggav Räven » lör okt 29, 2005 11:42 am

Håller med dig, att det är dags för honom att prova och matchen imorgon är passande.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Per_växjö » lör okt 29, 2005 11:52 am

Förutom Rosén tycker jag att man även ska låta Åkerström stå. Han var ju bra mot Skelefteå.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav C70T5 » lör okt 29, 2005 11:56 am

I matchen mot Arboga har jag ingenting emot om Rosén får chansen att lufta sina vingar i några byten. Jag tycker inte att Selander gjort bort sig på något vis hittills faktiskt. Han river, sliter och triggar motståndarna, guld värt!

Något målvaktsbyte tycker jag däremot inte ska vara aktuellt. Åkerström dominerade i Skellefteå, absolut, men att börja flippa med målisar nu anser jag inte det finns någon anledning till. Grotnes ska stå.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav GS » lör okt 29, 2005 12:14 pm

c70t5 skrev:I matchen mot Arboga har jag ingenting emot om Rosén får chansen att lufta sina vingar.

Något målvaktsbyte tycker jag däremot inte ska vara aktuellt. Åkerström dominerade i Skellefteå, absolut, men att börja flippa med målisar nu anser jag inte det finns någon anledning till. Grotnes ska stå.

/T5!!


Kan inte hålla med dig Volvo om målisarna utan tycker det är viktigt att även Per får lite matcher i kroppen för faran med att enbart matcha Pålle är ju om han blir skadad och då ha en helt matchotränad målis är inte det optimala.
Nej låt Per få lite matcher i kroppen så har vi en andra målis som är beredd til stordåd om det skulle krävas.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » lör okt 29, 2005 12:18 pm

GS - iofs, du har en poäng i det du skriver. Är det någon match som Åkerström kan ta förstaspaden så skulle det väl vara mot Arboga, matchträning är ju aldrig fel. Men jag är definitivt inte för något alternerande och hattande alá Lindgren. Pålle ska stå i största möjliga mån. Jag förstår ditt resonemang till fullo - men jag viker mig inte för min uppfattning. Jag vill helst ha Pålle i kassen i morgon.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Räven » lör okt 29, 2005 1:13 pm

Jag kan också tycka att det är dags för Åkerström, det handlar om att låta honom få matchträning och även han ska väl fortsätta sin målvaktsutveckling, det finns/fanns många som såg ett stort löfte i honom tidigare, det är väl inte bort ännu?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Charlamov » lör okt 29, 2005 1:22 pm

c70t5 skrev:I matchen mot Arboga har jag ingenting emot om Rosén får chansen att lufta sina vingar i några byten. Jag tycker inte att Selander gjort bort sig på något vis hittills faktiskt. Han river, sliter och triggar motståndarna, guld värt!

Något målvaktsbyte tycker jag däremot inte ska vara aktuellt. Åkerström dominerade i Skellefteå, absolut, men att börja flippa med målisar nu anser jag inte det finns någon anledning till. Grotnes ska stå.

/T5!!


Selander har inte gjort bort sig och han river och sliter. Visst. Men problemet är att han INTE är kreativ offensivt och jag ser mer än gärna att Rosén får chansen. Tycker både Dalle och J Persson är värd en bättre kollega för att få visa sina offensiva kvalitéer. Med facit i hand är det antingen Dalle eller JP som TAR chanserna. INTE Selander. Han kan få Mr Calders biljett västerut... härmed pyntar jag in en 50 lapp till den!!! 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » lör okt 29, 2005 1:28 pm

Challe - Selandér anser jag är riktigt viktig att ha i PP och BP. Med fullt manskap på isen så är jag böjd att hålla med dig, de offensiva kvalitéerna är aningen sviktande. Summarum, värd sin vikt i guld i Växjö Lakers i PP och BP - fullt manskap på isen så kanske han inte är så förbannat kreativ. Men jag anser definitivt att han har en plats i laget.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Charlamov » lör okt 29, 2005 1:40 pm

c70t5 skrev:Challe - Selandér anser jag är riktigt viktig att ha i PP och BP. Med fullt manskap på isen så är jag böjd att hålla med dig, de offensiva kvalitéerna är aningen sviktande. Summarum, värd sin vikt i guld i Växjö Lakers i PP och BP - fullt manskap på isen så kanske han inte är så förbannat kreativ. Men jag anser definitivt att han har en plats i laget.

/T5!!


Kan omöjligt hålla med dig i att han tillför ngt i PP!!! Har han överhuvudtaget varit med i ett PP??? Har han det har jag retuscherat minnet av det...

BP... finns andra som kan ersätta honom (även om han inte gjort bort sig). Är i mitt omdöme av honom lika kategorisk som i fallet Augustin... tror (eller vet) att han INTE kommer att bli bättre än vad han är idag. Såga mig bara... jag vet vad jag vet 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » lör okt 29, 2005 2:18 pm

Challe - jag tänkte främst på Selandérs roll i BP. Där river, stressar och retar han motståndarna, och gör det riktigt bra. Han har en frenesi likt en terrier och är en mycket viktig kugge för laget, inom vissa områden, som tidigare påpekats. Om man nu ska vara krast så anser jag ju att Selandér har en mer given plats i Växjö Lakers än vad din andra favorit, Jeremias Augustin, har.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 lör okt 29, 2005 2:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav #54 » lör okt 29, 2005 2:26 pm

Det är väl ingen som säger att vi måste bänka någon bara för att Rosén ska få lite istid...låt honom hoppa in i matchen om vi leder med ett par kassar.

O Åkerström tycker jag kan stå så Grotnes får vila lite match på onsdag igen.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav alfax » lör okt 29, 2005 3:50 pm

Jag tar för givet att Åkerström står imorgon.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » lör okt 29, 2005 4:07 pm

Ja, det är ju inte så svårt att räkna ut egentligen... :roll:

Arboga är ett bottenlag, vår andrakeeper behöver matchträning - måtte det bli tre poäng iaf.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav erok » lör okt 29, 2005 5:02 pm

Åkeström var skitbra mot Skellefteå.Ger Fagervall han chansen så tar han den med bravur
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav A-sta » lör okt 29, 2005 6:39 pm

Det verkar som om alla glömt hur det var att möta Mariestad för några år sen! Det var en viss målvakt som gjorde att det var så svårt att vinna.
Personligen tycker jag att våra målvakter i det närmaste har samma klass. Kanske med något plus för Grotnes fortfarande.
I denna typ av match bör Rosen få mycket istid,i alla fall om matchen utvecklar sig som vi tror. Annars bör han lånas ut till ett bättre lag än Osby. Visserligen är det bra att lära sig försvarsspel, men jag tror att Rosens kvaliteer ligger i det offensiva. Och att inte låta Rosen spela men ha Augustin i en startuppställning borde betyda att vi inte har bra backar, men så är ju inte fallet. Nej, Rosen borde ha större möjligheter att få en forwadsplats, då jag tycker att han är en betydligt större talang, dessutom ligger han betydligt närmare en tolfte plats bland forwads än Augustin en sjätte plats bland backarna. Att Augustin skulle ta en plats från Sundbom, Honkanen eller Persson som Dolitel skrev är ju bullshit.
Det skiljer ljusår!!!!!!!!!
Tack för ordet.
PS. Jag håller än en gång med Charlamov.DS.
Vi ska kanske bilda en egen klubb för dina åsikter tycker jag är sunda.
Stå på dig.
Skönt att du skriver så mycket, för då slipper jag!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav dolitle » lör okt 29, 2005 9:38 pm

Famera skrev: Att Augustin skulle ta en plats från Sundbom, Honkanen eller Persson som Dolitel skrev är ju bullshit.
Det skiljer ljusår!!!!!!!!!


Vet inte riktigt hur du menar med det.

Antingen tycker du att jag snackar bullshit eller så tycker du inte att Gärry kan ta någon av de spelarnas plats.

Är det det andra alternativet så är vi på samma linje.

Jag tycker inte att Gärry kan peta någon av de spelarna idags läget, men ifall han ska ta en plats i truppen så är det någon av dom som får stiga åt sidan. Varför? Jo för att Gärry är en defensiv back precis som #34, #62 och #23 och således är det dom han konkurerar med.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » lör okt 29, 2005 10:32 pm

Angående vem som skulle få kliva åt sidan för att ge Gärry plats...

1. Honkanen kan han inte rubba på, given spelare
2. Sundbom, rutinerad och stabil...och efter målet mot AIK ska han inte plockas bort! :lol:
3. Persson, här är det nog störst chans att Gärry kan konkurrera som jag ser det. Dock tycker jag Persson bara har blivit bättre o bättre så därför får han stanna!

Slutsats: Gärry får nog tyvärr fortsätta på bänker! Förutsatt att ingen back blir skadad/sjuk, eller att man plockar in ytterligare en back och börjar gå på fyra backpar igen!

Fast får Rosén spela vissa byten imorgon mot Arboga tycker jag även Gärry kan få komma in o röra på benen! För jag tycker inte han har gjort bort sig i matcherna han spelat, dock är han inte tillräckligt bra och rutinerad för att ta en plats bland de sex spelarna som konkurrerar om de sex (i nuläget) ordinarie backplatserna!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Charlamov » lör okt 29, 2005 10:40 pm

Famera skrev:Det verkar som om alla glömt hur det var att möta Mariestad för några år sen! Det var en viss målvakt som gjorde att det var så svårt att vinna.
Personligen tycker jag att våra målvakter i det närmaste har samma klass. Kanske med något plus för Grotnes fortfarande.
I denna typ av match bör Rosen få mycket istid,i alla fall om matchen utvecklar sig som vi tror. Annars bör han lånas ut till ett bättre lag än Osby. Visserligen är det bra att lära sig försvarsspel, men jag tror att Rosens kvaliteer ligger i det offensiva. Och att inte låta Rosen spela men ha Augustin i en startuppställning borde betyda att vi inte har bra backar, men så är ju inte fallet. Nej, Rosen borde ha större möjligheter att få en forwadsplats, då jag tycker att han är en betydligt större talang, dessutom ligger han betydligt närmare en tolfte plats bland forwads än Augustin en sjätte plats bland backarna. Att Augustin skulle ta en plats från Sundbom, Honkanen eller Persson som Dolitel skrev är ju bullshit.
Det skiljer ljusår!!!!!!!!!
Tack för ordet.
PS. Jag håller än en gång med Charlamov.DS.
Vi ska kanske bilda en egen klubb för dina åsikter tycker jag är sunda.
Stå på dig.
Skönt att du skriver så mycket, för då slipper jag!!!!!!!!!!!


Vi kan gärna bilda en liten klubb... min forne lagkompis från Sovjettiden Fetisov är nog gärna med 8) 8)

Håller HELT med dig i beskrivningen av de båda fallen. Rosén borde få chansen på Selanders bekostnad dvs ut med Dalle på kanten och in med Rosén på centern. Selander är iofs bra i BP som Volvon så korrekt anser men jag tycker andra gör det lika bra... André, Markusson, Torsten, Jarno, Chrille och kanske t.o.m Kung Calder (sparar iofs hellre honom till PP).

Augustin är inte byxad att peta ngn av befintliga backar. Hade han varit det så hade naturligtvis Fagervall redan låtit honom spela. Det enda jag kan beklaga är just det Fetisov skrev... att det är bra om egna produkter spelar eftersom det är en najs signal till pojk- och ungdomslagen. Men å andra sidan tror jag nog dom ser upp lika mkt till dom andra spelarna. Finns det ngt lag nuförtiden som är byggt till största delar av egna produkter?? Knappast.

När det gäller målvakterna ÄR Grotnes NUMMER 1. Det innebär inte att Åkerström är dålig. Kommer mkt väl ihåg väggen från Mariestad. Det var ju därför han togs hit. Visst bör han få matcher men jag tror inte Grotnes BEHÖVER vila... i så fall borde ju även utespelarna behöva vila. Dom tar ju ut sig betydligt mer än målvakterna (så länge dom sköter sitt jobb :lol: )
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Räven » lör okt 29, 2005 11:40 pm

Jag kan så här på nattens timma hålla med om att Rosén borde in imorgon. Låt som ni säger Selander vila, så fixar Rosén den biten. Och att Augustin skulle vara aktuell för spel imorgon tror jag inte mycket på.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav puff » sön okt 30, 2005 2:15 am

Jag kan inte annat än notera att ni verkar ta lättvindigt på matchen imorgon. Plötsligt så vill ni inte ha bästa laget utan anser att matchen är vunnen ändå. Det borde väl för alla numera stå klart att det inte finns några lätt matcher.
Jag anser att fagervall bör spela med det lag, innehållande de individer som han anser vara bäst. Vad skulle det ge för signaler om han redan i laguttagningen skickar en signal till spelarna att detta är redan vunnet.
Nej, dettaa kommer att bli en utomordentligt svår match.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav Kanonkalle » sön okt 30, 2005 9:27 am

HAr alla glömt hur det var att möta Halmstad med en vägg i målet som Pålle! Man ska inte börja röra om bland målvakterna tycker man ska ha en förstakeeper och sen att man har seriens bästa reservkeeper som man kan kasta in om det går dåligt för Pålle är ju inte så dumt
Användarvisningsbild
Kanonkalle
Forumamatör
 
Inlägg: 104
Blev medlem: ons sep 17, 2003 1:21 pm

Inläggav Räven » sön okt 30, 2005 10:49 am

En andrakeeper som aldrig får står, blir efter en tid knappast seriens bäste andrekeeper. Man måste få matchrutin för att hålla fokus, det räcker inte med bra träningar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » sön okt 30, 2005 10:51 am

alfax skrev:Jag tar för givet att Åkerström står imorgon.

Inte ens ett orakel som jag :oops: har alltid rätt ,det blir inte Åkerström ikväll ,jag bugar mig för övermakten.
Senast redigerad av alfax sön okt 30, 2005 10:51 am, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » sön okt 30, 2005 10:51 am

Helt rätt med Grotnes i kassen - som sagt!!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav #65 » sön okt 30, 2005 11:14 am

#54 skrev:Det är väl ingen som säger att vi måste bänka någon bara för att Rosén ska få lite istid...låt honom hoppa in i matchen om vi leder med ett par kassar.

Helt rätt bara för att vi spelat j..igt bra nu i de senaste matcherna ska vi inte underskatta Arboga. leder vi med ett par kassar inför sista javisst kasta in Rosén. Åkerström kontra Grotnes kvittar vilken de är klassmålvakter bägge två.
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
#65
Forumamatör
 
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 04, 2003 11:11 am
Ort: Region Syd

Inläggav Lobo » sön okt 30, 2005 12:35 pm

Tydligen får "vi" rätt, Åkerström skall stå ikväll.

Jocke Fagervall och Henrik Evertsson gör en ändring efter matchen mot AIK. Pär Åkerström gjorde en strålande insats borta mot Skellefteå och får förtroendet från start i eftermiddag.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav PutteA » sön okt 30, 2005 1:02 pm

Hoppas bara att FagEvert är ordentligt tydliga inför matchen. När man gör sådana här byten, är det lätt att spelarna omedvetet får en känsla av att detta vinner vi på en skridsko, och då finns risken för en ganska otrevlig afton i Lakerdome. Man vinner inga matcher i denna serie på en skridsko.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav stsnot » sön okt 30, 2005 1:13 pm

PutteA skrev:Hoppas bara att FagEvert är ordentligt tydliga inför matchen. När man gör sådana här byten, är det lätt att spelarna omedvetet får en känsla av att detta vinner vi på en skridsko, och då finns risken för en ganska otrevlig afton i Lakerdome. Man vinner inga matcher i denna serie på en skridsko.


Precis min tanke! När jag såg att Åkerström ska stå. Att Pelle står är jag inte orolig för men risken finns att det skickar signaler till övriga spelare. Det var en helt annan sak i Skellefteå.
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs
 
Inlägg: 520
Blev medlem: fre mar 18, 2005 1:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » sön okt 30, 2005 1:17 pm

Jag tror nog att de vet, att det inte finns några lätta matcher.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Charlamov » sön okt 30, 2005 1:19 pm

puff skrev:Jag kan inte annat än notera att ni verkar ta lättvindigt på matchen imorgon. Plötsligt så vill ni inte ha bästa laget utan anser att matchen är vunnen ändå. Det borde väl för alla numera stå klart att det inte finns några lätt matcher.
Jag anser att fagervall bör spela med det lag, innehållande de individer som han anser vara bäst. Vad skulle det ge för signaler om han redan i laguttagningen skickar en signal till spelarna att detta är redan vunnet.
Nej, dettaa kommer att bli en utomordentligt svår match.


Lättvindligt? Förstår inte vad du menar. Det enda som föreslagits var att Rosén skulle få chansen istället för Selander. Ska jag tolka dig rätt om du med ditt påstående menar att Selander är DEN avgörande faktorn för en vinst idag?

Målvaktsfrågan är INTE lätt... anser Grotnes ska stå så ofta som möjligt, men förstår samtidigt att Åkerström MÅSTE få matchträning. Eftersom Lakers inte har ett elitjuniorlag kan han inte matchas där och få nödvändig matchträning, vilket ES-lagen kan erbjuda ibland (I J20-serier kan 3 överåriga, 5 förstaårsseniorer och en överårig målvakt deltaga). Självklart ersätter inte juniorspel, spelet i AS, men som tillfällig matchträning, visst!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Varanen » sön okt 30, 2005 1:19 pm

Det visste de inte mot Nyköping hemma. 100% fokusering, annars åker vi på en rejäl omgång!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Charlamov » sön okt 30, 2005 1:45 pm

Finns olika sätt att resonera som tränare i målvaktsfrågan!!
I den lilla klubben New York Rangers går det till så här:

"Succén fortsätter för Henrik Lundqvist i NHL. I natt blev han vald till matchens lirare när han räddade segern åt New York Rangers (5-2) och nu petas han inte som förstemålvakt.
- Vi kör med den kille som är hetast, säger coachen Tom Renney."
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Lakers00 » sön okt 30, 2005 2:43 pm

Varanen skrev:Det visste de inte mot Nyköping hemma. 100% fokusering, annars åker vi på en rejäl omgång!


Ikväll gäller det som du säger att inte undeskatta,full fart från början tills 60 min har gått. :twisted:
3 poäng SKA levereras mot Arboga hemma annars..... :notOK:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav puff » sön okt 30, 2005 4:22 pm

jag menar inte att den ena är bättre än den andra utan vad jag syftar på är "skälet" som vissa anger till att en del spelare skall få speltid. skälet som jag ser det måste väl vara att de är bättre och att de har gjort bra träningar. Jag kan aldrig se att skälet kan vara att de möter Arboga. Det är just detta som jag tycker genomsyrar vissa inlägg.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster