LAKERS-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

LAKERS-Rögle

Inläggav Fredrik R » mån okt 17, 2005 11:28 am

Nu ger vi grabbarna ett mäktigt stöd på onsdag också så att vi kan slå pågarna från Ängelholm.

:evil: :twisted:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 12:03 pm

Ibland känns det som om Lakejernas stöd är FÖR mäktigt... att Lakers blir lite skärrade. I Malmö fick jag "nästan" känslan av att dom fick prestationsångest av att vi var så många :oops: ... plus avancerat motstånd så klart
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » mån okt 17, 2005 12:25 pm

På onsdag så är det en oerhört viktig match - iaf för Växjö Lakers. Matchen igår kan man inte lasta Pål Grotnes för. Han släpper fem puckar på två perioder - siffrorna kunde ha varit större än så efter fyrtio minuter om inte Pålle gjort en hel del jefligt svettiga räddningar. Åkerström släpper tre puckar (simmandes på isen) på tjugo minuter. Jag fattar fortfarande inte varför Fagervall byter in Åkerström i tredje perioden. Jag har två teorier. Antingen så påtalade Pålle själv att han ville avstå tredje perioden eller så har han känning av en skada. Om det nu skulle vara som så att Fagervall bytte ut Pålle pga han tyckte att han var kass i mellan stolparna så begriper jag i ärlighetens namn inte hur han resonerar. Då är det väl bättre att han sätter en glödande eldgaffel i rövfen på backarna så att dom sköter sina uppgifter bättre och rensar bort pucken framför målet. På onsdag så finns det ingen anledning till att Pålle INTE ska stå - jag anser faktiskt att det vore grovt tjänstefel i feghetens tecken av herr Fagervall om han nu väljer att skifta målvakter.

Växjö Lakers måste ha tre friska pinnar på onsdag - KOM IGEN NU!!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 12:40 pm

c70t5 skrev:På onsdag så finns det ingen anledning till att Pålle INTE ska stå - jag anser faktiskt att det vore grovt tjänstefel i feghetens tecken av herr Fagervall om han nu väljer att skifta målvakter.

Växjö Lakers måste ha tre friska pinnar på onsdag - KOM IGEN NU!!

/T5!!


Håller med dig att Grotnes ska stå. Risk är att Åkerström gör en Koivula annars... ett-nästan-nervöst-sammanbrott.

Men du kanske läste vad Smp skrev... Citat: " ... målvakten Pål Grotnes hade haft en dålig dag. Han såg oinspirerad ut och måste lastas för åtminstone två eller till och med tre mål. Från att ha varit säkerheten själv under försäsong och serieinledning har Pålle börjat släppa returer i oroväckande stor utsträckning. Det håller helt enkelt inte mot Malmö. Pär Åkerström ersatte efter två perioder i går och det vore märkligt om inte Fagervall ger honom chansen mot Rögle i nästa omgång."

Visst, han har setts bättre, men han ska definitivt stå mot Rögle. Punkt SLUT!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 12:50 pm

Bussen från Rögle är inställd pga av för anmälningar!!??

Hallå AIA? Vad är det för stöd?? Ger ni upp läktarmatchen på förhand??? 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Linkan » mån okt 17, 2005 1:00 pm

Lakers har ett tufft program framför sig.... varje poäng som man kan ta är
viktig men allt är möjligt. Man får inte gnälla för mycket om de skulle
förlora 3-4 matcher till i rad. Jag tror att till slut så är Lakers med bland
mittenlagen, att vara bland de 4 första är för mycket begärt även om spelarna har det som målsättning. Poäng mot Rögle på onsdag och jag
blir nöjd men lika bra att ta 3 av bara farten...... :clap:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast
 
Inlägg: 458
Blev medlem: tor mar 11, 2004 1:59 pm

Inläggav C70T5 » mån okt 17, 2005 1:01 pm

Jepp, jag läste vad som skrivits i smålandsposten. Men det psykologiska kanske tar ut sin rätt - kan ju inte vara så jefla kul att vara puckplank i vartenda anfall, och utan någon som helst hjälp av backarna. Men jag tycker ändå inte att Grotnes gjorde en dålig match, men tydligen så tyckte Fagervall det. Backarna måste skärpa till sig och utföra sina ARBETSuppgifter på isen på ett förväntat och respektabelt sätt. Vissa av backarna bara glider ju runt och ser allmänt vilsna ut. Hade man uppfört sig så lamt och oinspirerat på sitt egna jobb så hade man ju fått sig en sån jefla känga i rövfen att man flugit ut från kontoret med skallen före. Alla måste ta sitt ansvar både på isen och i båset!

Skärpning mot Rögle nu - VIKTIGA points står på spel!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Elmer » mån okt 17, 2005 1:26 pm

Tanken med att slänga in Åkerström i tredje perioden var väl förmodligen att laget skulle få lite tändvätska. Ett snabbt mål och en storspelande Åkerström kanske hade fått Malmö i gungning.. Men nu blev ju så inte fallet.
Elmer
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 24, 2003 1:48 pm

nej....

Inläggav Skacke » mån okt 17, 2005 4:28 pm

håller ej med....
2 av målen får Grotnes helt klart ta på sig och det syntes även på honom då han slog klubban i isen efteråt....
Åkerström får ta på sig 2 av sina 3 mål.....så nej målvakterna hade ingen bra dag, det som hade krävts för att va jämna med Malmö....
Nu tar vi rögle på onsdag, bara spelarna har tålamod...
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör
 
Inlägg: 208
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:27 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån okt 17, 2005 6:12 pm

Aldrig är det riktigt bra. När Jocke inte vidtar några åtgärder under matcherna får han skit, när han gör det får han lika mycket skit. Det är inget konstigt med att slänga in reservkeepern när den som startade matchen släppt in 5 mål. Det gav inte önskat resultat i går, men jag tycker åtgärden var korrekt med de förutsättningar vi hade just då. Jag hoppas på fortsatt aktiv coachning av FagEvert även om det inte alltid lyckas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav A-sta » mån okt 17, 2005 6:22 pm

Varanen skrev:Aldrig är det riktigt bra. När Jocke inte vidtar några åtgärder under matcherna får han skit, när han gör det får han lika mycket skit. Det är inget konstigt med att slänga in reservkeepern när den som startade matchen släppt in 5 mål. Det gav inte önskat resultat i går, men jag tycker åtgärden var korrekt med de förutsättningar vi hade just då. Jag hoppas på fortsatt aktiv coachning av FagEvert även om det inte alltid lyckas.

Ja efter 4 matcher är han kung. Men nu efter två förluster är han snart tillbaka till ,som det skrevs efter träningsmatcherna.
Jag håller med dig fullständigt.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav C70T5 » mån okt 17, 2005 7:17 pm

Röglesupportrarna får inte ens ihop EN buss på onsdag. Varför - ja det kan man fråga sig. Är intresset för Bandyklubben inte större? På A(ngel)I(sland)A(rmy)'s forum så kan man dock läsa orsaken till varför inte det blir någon större uppslutning på onsdag. Orsaken (bortförklaringen) ska tydligen vara att Växjö Lakers och 'Moraltanterna' (Lakers Lakejer) inte längre lockar bortapubliken. Hmm, märkligt, jag som trodde att det i första hand var det EGNA laget som lockar...
...fast det kanske är lika bra att det inte kommer så många ifrån ängelholm, då slipper vi ju skadegörelsen på vår nya fina ishall...

/T5!! 8)
Senast redigerad av C70T5 mån okt 17, 2005 7:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Niles » mån okt 17, 2005 7:34 pm

Dom vill nog inte riskera att få torsk i båda matcherna..kommer dom inte så blir det wo :)

Synd, annars kunde vi vänt på ramsan från Malmö. Skulle nog glatt Redhawks support kan man tro.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Belix » mån okt 17, 2005 7:45 pm

c70t5 skrev:...fast det kanske är lika bra att det inte kommer så många ifrån ängelholm, då slipper vi ju skadegörelsen på vår nya fina ishall...

/T5!! 8)


jaha då kör vi igen, det ska tydligen vara påhittad skadegörelse i dag

När det gäller bussar så är matchen mot er inget vi satsar på därför att det inte finns intresse för att se en match mot Lakers just nu. Vi har trevligare matcher i helgen och folk sparar sina slantar för dom. Så är det även vi måste prioritera vad vi vill se och då är ni inte på den listan just nu.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: ons jan 07, 2004 1:13 pm
Ort: Malehall

Inläggav C70T5 » mån okt 17, 2005 7:49 pm

Belix - andas kamrat, liiiiite ironi har väl ingen dött av. :wink:

Ni ser onekligen riktigt starka ut och har fått en drömstart på serien. Jag tror nog ändock att det blir bra tryck ifrån de tillresta Röglesupportrarna på onsdag så det räcker. Matcherna mellan Växjö Lakers och Rögle brukar alltid vara täta, denna matchen lär inte bli något undantag - kul. MEN inga små grodorna, nytt förbud för i år...

Må bästa lag (och klack) vinna!!

/T5!! :headbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » mån okt 17, 2005 7:52 pm

Precis man får priotera sina resor ,själv åker jag med hockeybussen till Umeå och Skellefteå över helgen ,däremot bortamatchen mot Rögle den prioterar jag inte så högt när den ska spelas.(även om jag troligen är med då också)
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Belix » mån okt 17, 2005 7:55 pm

Ni får ju panik i era läger så fort det närmar sig en Röglesupporter för en vecka sen skulle vi stått och räknat upp alla könsord vi kunde och i dag så är ni tacksamma att vi inte kommer så vi inte förstår er fina hall. Föresten på vilken sektion rasade läktaren i fjor där kan man snacka om skadegörelse kan du tänka dig ramaskriket om det hade varit på vår sektion detta hade hänt?

Visst jag förstår ironi samtidigt som jag förstår rent förtal och rena lögner.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: ons jan 07, 2004 1:13 pm
Ort: Malehall

Inläggav alfax » mån okt 17, 2005 8:00 pm

Belix skrev:Ni får ju panik i era läger så fort det närmar sig en Röglesupporter för en vecka sen skulle vi stått och räknat upp alla könsord vi kunde och i dag så är ni tacksamma att vi inte kommer så vi inte förstår er fina hall. Föresten på vilken sektion rasade läktaren i fjor där kan man snacka om skadegörelse kan du tänka dig ramaskriket om det hade varit på vår sektion detta hade hänt?

Visst jag förstår ironi samtidigt som jag förstår rent förtal och rena lögner.

Var det riktat till mej ,så får Du förklara dej .Jag snackar minst en gång i veckan med en av Era stora supportrar och då snackar vi hockey och inte trams.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Belix » mån okt 17, 2005 8:04 pm

Nej alfax det var inte riktat till dig du postade ditt inlägg medan jag svarade på vad jag såg var sista inlägget när jag tryckte skicka
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: ons jan 07, 2004 1:13 pm
Ort: Malehall

Inläggav Herr Oberst » mån okt 17, 2005 8:43 pm

Som Belix säger, en resa till Växjö är inte det som känns viktigast just nu, även om det är förbannat synd att det inte blev nån buss för vår del.
Bussen som var planerad att gå skulle lämna Ängelholm redan klockan 16.00 och minns jag inte helt fel så va tiden 15.30 i Helsingborg, vilket såklart ställer till det för de flesta med tanke på jobb och annat trams
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 8:48 pm

Varanen skrev:Aldrig är det riktigt bra. När Jocke inte vidtar några åtgärder under matcherna får han skit, när han gör det får han lika mycket skit. Det är inget konstigt med att slänga in reservkeepern när den som startade matchen släppt in 5 mål. Det gav inte önskat resultat i går, men jag tycker åtgärden var korrekt med de förutsättningar vi hade just då. Jag hoppas på fortsatt aktiv coachning av FagEvert även om det inte alltid lyckas.


Vet inte om jag håller med dig i att han får skit. Det är en betyyyydligt lugnare diskussion på forumet i år än under förra säsongen... med ALL rätt. Det ÄR bättre i år... än så länge. Diskutera/kritisera måste vi få göra... vädra åsikter, strategier. Det är ju det som är kul eller hur. Men det gäller att skilja på sak och person!!!

Vad jag skulle vilja se lite mer av är en högre aktivitet i båset... lite höga röster modell Vikegård. Är det segt som mot Nyköping så räcker det inte med att röra runt i femmorna för att få The Sleepers att vakna. Lite mer VRÅÅÅÅÅÅÅL eftersöks.

Vad jag vill se lite MINDRE av är förra säsongens eviga bytena... i vissa matcher kändes det som om varje byte hade en ny rollbesättning.

Alltså VRÅÅÅÅL och KONTINUITET!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Patrik_AIA » mån okt 17, 2005 9:15 pm

Belix skrev:Ni får ju panik i era läger så fort det närmar sig en Röglesupporter.

Jo, jag har lärt mig att hantera den för omgivningen så skrämmande uppenbarelse som en blottad AIA-halsduk kan utgöra. På bussen kan folk få för sig att det är en tingsrydshalsduk jag har om halsen, men när den skräckinjagande AIA-loggan skymtar sprider sig en tyst, panikartad stämning bland medpassagerarna.
Senast idag var jag på Clas Ohlson i Tegnérgallerian, där jag stötte ihop med en inbiten lakerssupporter. Han frågade spänt om jag skulle dyka upp på onsdag, och när svaret blev jakande höll han på att svimma.
Så nog är det en stad i chocktillstånd, oavsett om det kommer buss eller ej.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
 
Inlägg: 155
Blev medlem: mån jun 16, 2003 10:39 am
Ort: Rottne

Inläggav Varanen » mån okt 17, 2005 9:17 pm

Charlamov - Självklart skall det disuteras/kritiseras/rosas. Jag tycker inte jag gör något annat, och har heller aldrig försökt stoppa någon att uttrycka sina åskter. Men då skall man också kunna ta att alla inte håller med utan att det ropas på censur. Finns ingen anledning att poängtera att debatt skall vara tillåtet efter varenda inlägg jag gör.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Varanen » mån okt 17, 2005 9:22 pm

Patrik_AIA skrev:
Belix skrev:Ni får ju panik i era läger så fort det närmar sig en Röglesupporter.

Jo, jag har lärt mig att hantera den för omgivningen så skrämmande uppenbarelse som en blottad AIA-halsduk kan utgöra. På bussen kan folk få för sig att det är en tingsrydshalsduk jag har om halsen, men när den skräckinjagande AIA-loggan skymtar sprider sig en tyst, panikartad stämning bland medpassagerarna.
Senast idag var jag på Clas Ohlson i Tegnérgallerian, där jag stötte ihop med en inbiten lakerssupporter. Han frågade spänt om jag skulle dyka upp på onsdag, och när svaret blev jakande höll han på att svimma.
Så nog är det en stad i chocktillstånd, oavsett om det kommer buss eller ej.


Allvarligt talat. Det finns myter om AIA. Ibland är de påhittade av motståndarna, ibland av Patrik_AIA. En stad i chock...storhetsvansine. :lol: Ni är givetvis välkomna til Lakerdome. Hockey är tokskoj.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Patrik_AIA » mån okt 17, 2005 9:30 pm

Varanen skrev:Ibland är de påhittade av motståndarna, ibland av Patrik_AIA. En stad i chock...storhetsvansine. :lol: Ni är givetvis välkomna til Lakerdome. Hockey är tokskoj.

Höhö, jag berättade bara sanningen, även om jag kryddade omgivningens reaktioner en smula. 8)
Lakerssupportern ifråga (f.d. styrelsemedlem i LL) såg inte jätterädd ut, men vi kunde båda slå fast att vi inte skulle få möjlighet att kommunicera så mycket i samband med själva matchen.
Jag ser i alla fall fram emot en härlig hockeyfest på onsdag!
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör
 
Inlägg: 155
Blev medlem: mån jun 16, 2003 10:39 am
Ort: Rottne

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 9:31 pm

Varanen skrev:Charlamov - Självklart skall det disuteras/kritiseras/rosas. Jag tycker inte jag gör något annat, och har heller aldrig försökt stoppa någon att uttrycka sina åskter. Men då skall man också kunna ta att alla inte håller med utan att det ropas på censur. Finns ingen anledning att poängtera att debatt skall vara tillåtet efter varenda inlägg jag gör.


Lovar att ALDRIG göra om det... cross my heart :oops:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav alfax » mån okt 17, 2005 9:34 pm

Bäste Patrik ,jag skulle inte få panik om jag träffar på dig på stan ,istället om jag finge se dej på stan i halsduken skulle jag börja prata hockey med dej ,precis som gör med en annan AIA-medlem som bor i växjö ,vi pratar hockey varje vecka när vi ses.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån okt 17, 2005 9:47 pm

Charlamov skrev:Lovar att ALDRIG göra om det... cross my heart :oops:


Det är bra! :lol: Fritt fram för åsikter, även åsikter om åsikter. Ge mig vad jag tål. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14051
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Charlamov » mån okt 17, 2005 9:59 pm

Varanen skrev:
Charlamov skrev:Lovar att ALDRIG göra om det... cross my heart :oops:


Det är bra! :lol: Fritt fram för åsikter, även åsikter om åsikter. Ge mig vad jag tål. :wink:


Kan gränsen möjligtvis gå vid sauna i 200 grader spetsat med ett par helrör Kosken??? :D
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Charlamov » tis okt 18, 2005 2:15 pm

Ulrik Lindh dömer mot Rögle
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 18, 2005 4:00 pm

Gäller att Lakers lägger i en hög växel redan i början av matchen och få ett tidigt mål.
Då tror jag vi klarar det.
Vi måste ha poäng imorgon 2 matcher nu utan poäng är för mycket , Imorgon bryter vi trenden.
3 Poäng är ett måste i denna serien på hemmaplan
/A
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lille meg » tis okt 18, 2005 4:19 pm

Varanen skrev:Ge mig vad jag tål. :wink:

En himla massa kramar! :D :lol: :D
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs
 
Inlägg: 703
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:59 pm
Ort: Oslo/Växjö

Inläggav Brallan » tis okt 18, 2005 4:39 pm

tror att vi kommer att vinna nästa match.
Känner det på mig!
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav erok » tis okt 18, 2005 4:52 pm

De malmöbor jag snackade med håller alla tummar de har för att vi ska knipa poäng av Rögle imorron.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lille meg » tis okt 18, 2005 4:54 pm

Belix skrev:...för en vecka sen skulle vi stått och räknat upp alla könsord vi kunde och..


Altså, du har verkligen hängt upp dig på att jag skrev detta med könsord i en annan tråd, så jag tänkte vi kanske skulle kunne sätta punkt för den diskusjonen nu?

Jag skrev som bekant
...och sen listade dom alla dom könsorden dom kunde på rad..
när jag skrev om AIA's besök på McD i Växjö stad. Jag får säga att det var en annan formulering än den som min kollega använde när hon berättade om "incidenten" för mig. Hon sa att det kändes obehagligt när det kom in en massa Rögle-supporters som började ropa, bl.a. om att Växjö var loosers (ursäkta en evt. felstavning av ordet) och att ni sen började ropa könsord och dylikt. Hon och barnen tyckte som sagt att det var lite obehagligt, vilket man kan förstå. Hennes son på 3 år kom på dagis på måndagen och sa till dagisfröknen: "Det kom massa människor som gapade på McDonalds". Hehe, jag tyckte det var lite roligt att han använde ordet "gapade", 3 år och allt ;)
Med till "historien" hör kanske också att den samma familjen var på Lakers-matchen då ni sjöng den numera ökända ramsan om Hadelöv, så jag antar att hon tyckte att det var signifikt för AIA att ropa/sjunga könsord.

Klart var i alla fall att ni upplevde det annorlunda, och jag formulerade min kollegas version her på forumet. Dom AIA supportrarna som var här har också sagt sitt. Så snälla, vi legger ner diskusjonen om "alla könsorden dom kunde" och moraltanter nu, vi får enas om att det alltid finns två sider av samme sak. Jag är dock säker på att ni kan fler könsord än dom ni fällde på McD :wink: 8)

Jag ser fram emot matchen i morgen, och hoppas på en bra match som Lakers kommer segrande ut av! :headbang:
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs
 
Inlägg: 703
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:59 pm
Ort: Oslo/Växjö

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster