Lakers-Nyköping

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Nyköping

Inläggav Malul » sön okt 09, 2005 6:30 pm

är det bara jag som vill ha lite revansch på de där?=)

jag tror och hoppas på att vi kan ta de tre pinnarna,laget är inne i ett häftigt stim och det behöver ju inte ta slut ännu
:lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lakersfan_03 » sön okt 09, 2005 6:34 pm

Jag tror på 3 poäng och jag tror även på ett nästintill fullsatt lakerdome
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakejer115 » sön okt 09, 2005 6:35 pm

Ja...och om vi kan spela som vi gjort hittills....så blir det inga problem....
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav alfax » sön okt 09, 2005 6:39 pm

Tyvärr krockar matchen med VM-kvalet i fotboll..men vem bryr sig om den när LAKERS spelar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakejer115 » sön okt 09, 2005 6:42 pm

Fotboll.....inte är det väll nån som tror att Tjeckien ska ta in en 10måls marginal på Sverige......

Så det är ju självklart att man ska kolla på LAKERS
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Räven » sön okt 09, 2005 6:48 pm

Nä, självklart går hockeyn främst, men visst är det typiskt att det ska kollidera. Hade gärna sett båda matcherna.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Piggelin » sön okt 09, 2005 6:49 pm

Skärp dig Alfax! Fotboll? När Lakers spelar. Är du go eller......... 8O
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav *Jenna* » sön okt 09, 2005 6:58 pm

Piggelin skrev:Skärp dig Alfax! Fotboll? När Lakers spelar. Är du go eller......... 8O


Precis,skärpning här va :D :!: :!: 8O
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast
 
Inlägg: 300
Blev medlem: ons okt 20, 2004 7:18 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » sön okt 09, 2005 7:00 pm

Piggelin skrev:Skärp dig Alfax! Fotboll? När Lakers spelar. Är du go eller......... 8O

Piggelin ,det vet Du väl att jag är på plats.
Men det kan göra lite marignalåskådare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Piggelin » sön okt 09, 2005 7:15 pm

Alfax, :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav #54 » sön okt 09, 2005 9:01 pm

Självklart kommer det synas på publikstyrkan att det är fotboll, sista kvalmatchen. Man som vanligt kommer jag vara en trogen webanvändare här på jobbet på onsdag o då blir det både hockey o fotboll på samma gång.....sport you cant live with it, and you cant live without it.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav *Jenna* » sön okt 09, 2005 10:06 pm

#54 skrev:Självklart kommer det synas på publikstyrkan att det är fotboll, sista kvalmatchen. Man som vanligt kommer jag vara en trogen webanvändare här på jobbet på onsdag o då blir det både hockey o fotboll på samma gång.....sport you cant live with it, and you cant live without it.


mah vad é det här nu dåååå :?: :?: :?: :?: ska du inte gå på matchen 8O 8O 8O 8O
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast
 
Inlägg: 300
Blev medlem: ons okt 20, 2004 7:18 pm
Ort: Växjö

Inläggav Boomer » sön okt 09, 2005 10:24 pm

Här borta blir det webradio och swehockey hela kvällen...kanske en öl också.

JAG VILL HEM OCH KOLLA PÅ HOCKEY !!!!
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav *Jenna* » mån okt 10, 2005 12:03 am

Boomer skrev:Här borta blir det webradio och swehockey hela kvällen...kanske en öl också.

JAG VILL HEM OCH KOLLA PÅ HOCKEY !!!!



men BOOMMMEEERRRRR,inte du också 8O 8O 8O 8O
Användarvisningsbild
*Jenna*
Forumentusiast
 
Inlägg: 300
Blev medlem: ons okt 20, 2004 7:18 pm
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » mån okt 10, 2005 11:21 am

NH ska vi ta med et per puckar tycker jag, på pappret är vi ett bättre lag.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Daniel » mån okt 10, 2005 11:28 am

vi ska nog se upp lite för NH dom har ju inte varit totalt utspelade
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » mån okt 10, 2005 11:46 am

Jättesvår match, precis som alla andra i den här serien. Minsta lilla något lag skulle slå sig för bröstet och tror att det på nåt vis skulle vara mindre svårt nån gång så kommer man komma ner på jorden fortare än fort. Nu tror jag iofs inte taskig inställning kommer vara något stort problem för det här laget :)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Viktor666 » mån okt 10, 2005 12:27 pm

LAKEJ89 skrev:NH ska vi ta med et per puckar tycker jag, på pappret är vi ett bättre lag.


Men papperet spelar inga matcher...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Per Carlsson » mån okt 10, 2005 12:30 pm

Tror det blir en oehört tuff match. NH har nog inte visat hälften av vad dom kan, så tids nog kommer dom oxå igång, varför inte på onsdag ?
Jag tror denna matchen, som de flesta andra, kommer att avgöras i tredje perioden. Hoppas Lakers drar det längsta strået.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Dragkampslakej » mån okt 10, 2005 12:31 pm

Föreslår att Alfax och c/o tar och spelar in vm kvalet på video och tittar på det efter hockeyn. Själv ska man stå på jobbet och svära över att de inte talar om ställningen i hockeyn.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » mån okt 10, 2005 3:09 pm

Dragkampslakej skrev:Föreslår att Alfax och c/o tar och spelar in vm kvalet på video och tittar på det efter hockeyn. Själv ska man stå på jobbet och svära över att de inte talar om ställningen i hockeyn.

Jag tänker inte spela in något VM-kval, jag ska njuta av hockeyn i Lakerdome ,sen om Sverige vinner över Island det kan man se i sporten kl 22.03.
Vad jag varnade för att det kan ta bort några marignalåskådare och det tror jag också att det gör.
Vad jag är mest rädd för är att jag ska spela en stadsmatch i Bowling i Karlskrona och inte hinner hem till första tekningen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » mån okt 10, 2005 4:07 pm

Sverige är ju redan i VM sett till förutsättningarna. Känns som denna matchen blir en rätt avslagen historia. Bara att spela klart dom andra matcherna och lotta VM. Nåväl, back to hockey.. :D
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lexcom » mån okt 10, 2005 6:26 pm

Stanna hemma och titta på fotbollen ni. Det kommer med all säkerhet bli en skitdålig match med ryggsäckshockey från oss (nyköping). Vi spelar helt under isen. Allt vad tyngd och fart heter är som bortblåst från förra säsongen. Det verkar inte finnas någon vilja riktigt. Spelarna aggerar nervöst på isen vilket medför en hel del misstag :(

Som sagt stanna hemma och titta på fotboll istället. Ni har 3 säkra poäng på onsdag i alla fall. Vi är inte bättre än tabellplaceringen visar just nu.

Hoppas trenden har vänt tills ni kommer på besök i nyköping den 30/11.

Ha det bra hockeyvänner :wink:
Användarvisningsbild
Lexcom
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 01, 2005 1:37 am

Inläggav ruppo » mån okt 10, 2005 6:27 pm

Låter ju positivt för vår del iaf! Men jag tänker ändå inte ta ut nåt i förväg!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Niles » mån okt 10, 2005 7:21 pm

Lexcom skrev:Stanna hemma och titta på fotbollen ni. Det kommer med all säkerhet bli en skitdålig match med ryggsäckshockey från oss (nyköping). Vi spelar helt under isen. Allt vad tyngd och fart heter är som bortblåst från förra säsongen. Det verkar inte finnas någon vilja riktigt. Spelarna aggerar nervöst på isen vilket medför en hel del misstag :(

Som sagt stanna hemma och titta på fotboll istället. Ni har 3 säkra poäng på onsdag i alla fall. Vi är inte bättre än tabellplaceringen visar just nu.

Hoppas trenden har vänt tills ni kommer på besök i nyköping den 30/11. :wink:


Försöka invagga oss i falsk säkerhet :)
Den lätta går vi inte på. Övertygad om att det blir en svår nöt att knäcka NH precis som väntat.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav kaabe » mån okt 10, 2005 7:48 pm

Lexcom skrev:Stanna hemma och titta på fotbollen ni. Det kommer med all säkerhet bli en skitdålig match med ryggsäckshockey från oss (nyköping). Vi spelar helt under isen. Allt vad tyngd och fart heter är som bortblåst från förra säsongen. Det verkar inte finnas någon vilja riktigt. Spelarna aggerar nervöst på isen vilket medför en hel del misstag :(

Som sagt stanna hemma och titta på fotboll istället. Ni har 3 säkra poäng på onsdag i alla fall. Vi är inte bättre än tabellplaceringen visar just nu.

Hoppas trenden har vänt tills ni kommer på besök i nyköping den 30/11.

Ha det bra hockeyvänner :wink:


nä, tyvärr(för er skull-inte vår) så har väl era spelarföluster inför året påverkat var ni ligger i tabellen...
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: tor jan 23, 2003 2:39 am
Ort: Rivieran

Inläggav Lexcom » mån okt 10, 2005 8:02 pm

Niles skrev:
Lexcom skrev:Stanna hemma och titta på fotbollen ni. Det kommer med all säkerhet bli en skitdålig match med ryggsäckshockey från oss (nyköping). Vi spelar helt under isen. Allt vad tyngd och fart heter är som bortblåst från förra säsongen. Det verkar inte finnas någon vilja riktigt. Spelarna aggerar nervöst på isen vilket medför en hel del misstag :(

Som sagt stanna hemma och titta på fotboll istället. Ni har 3 säkra poäng på onsdag i alla fall. Vi är inte bättre än tabellplaceringen visar just nu.

Hoppas trenden har vänt tills ni kommer på besök i nyköping den 30/11. :wink:


Försöka invagga oss i falsk säkerhet :)
Den lätta går vi inte på. Övertygad om att det blir en svår nöt att knäcka NH precis som väntat.


Titta på onsdag så får du se att jag har rätt! Finns det något positivt i nyköpings spel kan du berätta det för mig sedan så kanske jag får något att glädja mig åt. Åkerlund i målet har ju iofs varit grym men inte ens en målvakt i toppform kan klara jobbet utan hjälp från backarna.
Användarvisningsbild
Lexcom
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 01, 2005 1:37 am

Inläggav Lexcom » mån okt 10, 2005 8:11 pm

kaabe skrev:
Lexcom skrev:Stanna hemma och titta på fotbollen ni. Det kommer med all säkerhet bli en skitdålig match med ryggsäckshockey från oss (nyköping). Vi spelar helt under isen. Allt vad tyngd och fart heter är som bortblåst från förra säsongen. Det verkar inte finnas någon vilja riktigt. Spelarna aggerar nervöst på isen vilket medför en hel del misstag :(

Som sagt stanna hemma och titta på fotboll istället. Ni har 3 säkra poäng på onsdag i alla fall. Vi är inte bättre än tabellplaceringen visar just nu.

Hoppas trenden har vänt tills ni kommer på besök i nyköping den 30/11.

Ha det bra hockeyvänner :wink:


nä, tyvärr(för er skull-inte vår) så har väl era spelarföluster inför året påverkat var ni ligger i tabellen...


Det är en del av sanningen, men inte hela. Det finns kapactiet i laget. Men glöden måste komma tillbaka. Vi behöver få lite tur med oss och få en enkel seger så kanske spelet börjar släppa lite. Spelarna måste få tillbaka självförtroendet.

Vi spelade ju tyligen jättebra mot MIF i första matchen men sedan fick de några enkla mål i situationer när vi var på vag att ta över. Sedan orkade vi inte stå emot och vi förlorade med 3-0. I andra matchen mot Rögle spelade vi jättebra i 10 minuter av första. Vi ledde då oxå rättvist med 2-0 sedan hände något och vi tappade matchen och spelade katastrofalt resten av matchen och förlorade med 5-3. Tredje matchen mot Bofors var det sämsta jag någonsin har sett NH spela. Hade inte Bofors oxå varit så katastrofalt dåliga vet jag inte hur det hade slutat. Men tack vare vår målvakt kunde vi plocka en poäng. Och nu igår mot Oskarshamn hade vi inget att säga till om och förlorade då oxå med 4-0.... Det ser inte bra ut för oss :?
Användarvisningsbild
Lexcom
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 01, 2005 1:37 am

Inläggav erok » mån okt 10, 2005 8:22 pm

Åja men mot Växjö taggar nog era spelare till och då vinner ni säkert.Själv kommer jag aldrig att ta ut en seger iår utan kommer alltid att tippa 2-2 sen kvittar det vilket lag vi än kommer att möta.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Dragkampslakej » mån okt 10, 2005 9:31 pm

alfax skrev:
Dragkampslakej skrev:Föreslår att Alfax och c/o tar och spelar in vm kvalet på video och tittar på det efter hockeyn. Själv ska man stå på jobbet och svära över att de inte talar om ställningen i hockeyn.

Jag tänker inte spela in något VM-kval, jag ska njuta av hockeyn i Lakerdome ,sen om Sverige vinner över Island det kan man se i sporten kl 22.03.
Vad jag varnade för att det kan ta bort några marignalåskådare och det tror jag också att det gör.
Vad jag är mest rädd för är att jag ska spela en stadsmatch i Bowling i Karlskrona och inte hinner hem till första tekningen.


Tja det var mest ett förslag om man vill se både hockey och fotboll, men jag tror att eftersom Sverige redan är klara för VM så går nog marginalåskådaren hellre på hockey och spelar in fotbollen de med. Det kan vi ju hoppas på i alla fall eller? Lycka till med bowlingen, ju fortare ni vinner desto mer hockey låter det som.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lexcom » mån okt 10, 2005 10:20 pm

erok skrev:Åja men mot Växjö taggar nog era spelare till och då vinner ni säkert.Själv kommer jag aldrig att ta ut en seger iår utan kommer alltid att tippa 2-2 sen kvittar det vilket lag vi än kommer att möta.


Tror snarare att det e tvärtom... Era spelare borde vara taggade till tusen efter att vi plockade ut er i playoff i våras.
Användarvisningsbild
Lexcom
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 01, 2005 1:37 am

Inläggav erok » tis okt 11, 2005 8:19 am

Vi är inte favoriter hur mycket du än tjatar :wink: Lyssna på aftonbladets hockeyexperter :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lexcom » tis okt 11, 2005 10:52 am

Ja, ja... Vi får väl se på onsdag då :roll:
Användarvisningsbild
Lexcom
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: tis mar 01, 2005 1:37 am

Inläggav erok » tis okt 11, 2005 10:59 am

Så du menar att Aftonbladets Hockeyexperter inte kan sin hockey :lol: :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav PutteA » tis okt 11, 2005 11:06 am

erok skrev:Så du menar att Aftonbladets Hockeyexperter inte kan sin hockey :lol: :wink:


Mmm, särskilt deras hokeyprofet Thorneus eller vad fasen han heter nu, som väntar med spänning på Superallsvenskan..........vad han får vänta... :cry: 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster