SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav PutteA » sön apr 07, 2024 8:21 pm

Tyvärr är väl våra s.k målskyttar inte alls i slag just nu, och har inte varit på ett tag. Vi kommer alla ihåg uttåget mot Malmö. Den gången saknade vi fysik, den här gången saknar vi edge och avslutare. Du behöver både och för att ta det hela vägen. Jag tycker att vi står upp rent fysiskt ganska bra mot Rögle, även om dom känns starkare i tex sargspelet. Däremot slår vi ju inte deras edge. Dom har ju en förmåga att ta puckarna till mål och skapa kaos. Dessutom så tar dom ju allt dom får i form av misstag och förvalta det med otrolig precision.

Just dom här sakerna säger mig att Rögle sveper oss också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Varanen » sön apr 07, 2024 8:53 pm

Jag ger aldrig upp. Dags att sluta tänka med hjärnan.

Nu har vi ingen press på oss. Bara att köra. Brukar producera bra hockey. Glöm inte vilka vinnarskallar vi är.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Jocke86 » mån apr 08, 2024 10:05 am

Ge upp gör man aldrig. Letar lite positiva saker efter match 2.

- Såg inte Rögle tröttare ut jämfört med match 1?
- Skotten börjar sitta där de ska.
- Vi spelar bra men kan höja ett snäpp till.
- Tar vi två borta hur reagerar Rögle?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav bratsson » mån apr 08, 2024 10:17 am

Tror säkerligen det lät exakt likadant på Färjestads forum som här inne.

Har säkert låtit likadant på alla motståndarforum när dom mött oss och vi tagit guld.

Rögle spelar en otroligt smart hockey just nu och har den offensiv som behövs för att vinna matcher utan att dominera någon match över huvud taget.

Är jag negativ? Jepp, totalt. Vi kommer nog vinna någon match men inte 4 av återstående 5.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Svartvadet » mån apr 08, 2024 11:25 am

Nä tror inte någon TROR på detta, men vi HOPPAS såklart!

Det ska spelas om det och pucken är platt. Oavsett så är inget avgjort än och vi ska väl iaf lämna med fanan i topp.

Att Möglet har en galen formtopp är ju inget man kan sticka under stolen med. Kolla deras mål hittills, avgörandet i första matchen t.ex. Vi har iaf haft spelövertaget hittills, det hade inte FBK.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6427
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Härmapan » mån apr 08, 2024 11:41 am

Nä, Rögle spelade ju ut Färjestad medan vi har varit det bättre laget i vår serie. Ingen hade tyckt att varit konstigt om vi haft 2-0 istället - sett till spelet!

Men nu är det som det är och som någon sa: nu har vi.ALLT att vinna!

Det är nu agnarna ska sållas från vetet!

Det vore otroligt snöpligt om det sista vi såg av RR i vida var missen i overtime…

Nu jävlar gäller det! Fullt fokus och mosa Möglet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Varanen » mån apr 08, 2024 12:56 pm

Låter bra gubbar. Nu vänder vi på den här skiten. Vi har ett Guld att försvara.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Towen » mån apr 08, 2024 4:10 pm

Det är så lätt att ge efter i smärtan. Exhalera och bara klappa ihop i mittcirkeln. Som en klubbad svan. En barnförbjuden version av Disney's klassiker "Bambi on Ice".

Men vi är skyldiga klubbmärket - och oss själva - mer.

Och Växjö Lakers Hockey har - till avundsjuka hockeysveriges förtret - en hel del gemensamt med Disney: vi bedriver en extremt välorganiserad verksamhet, är jävligt snygga i allt vi gör - och vi SKRIVER BARA SAGOSLUT..

När jag ser mig om i den här gruppen; i norr, i syd, i öst, i väst - har vi ALLT som krävs, för en Disneysaga i år igen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1640
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Jocke86 » mån apr 08, 2024 4:31 pm

Towen skrev:Det är så lätt att ge efter i smärtan. Exhalera och bara klappa ihop i mittcirkeln. Som en klubbad svan. En barnförbjuden version av Disney's klassiker "Bambi on Ice".

Men vi är skyldiga klubbmärket - och oss själva - mer.

Och Växjö Lakers Hockey har - till avundsjuka hockeysveriges förtret - en hel del gemensamt med Disney: vi bedriver en extremt välorganiserad verksamhet, är jävligt snygga i allt vi gör - och vi SKRIVER BARA SAGOSLUT..

När jag ser mig om i den här gruppen; i norr, i syd, i öst, i väst - har vi ALLT som krävs, för en Disneysaga i år igen.


Detta borde finnas i bakhuvudet på varje spelare. Man spelar inte i ett vanligt lag. Man spelar i Växjö Lakers. Ett lag som kvitterar med en sekund kvar, ett lag som vinner en finalserie med endast ett insläppt (misstänkt hög klubba), ett lag ligger under med 0-2 i matcher mot LHC och i läget 1-1 i andra perioden drar på sig ett 5 minuters bp men vinner matchen och vänder serioen osv.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: SF2: VLH - RBK 7/4 2024 15.00. (0-1 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » mån apr 08, 2024 5:21 pm

Keep on dreaming, själv googlar jag på olika grillmarinader.

Nä men det är klart man nånstans vill tro på det, så länge det fortfarande finns en teoretisk chans är inget avgjort.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster