SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » sön apr 09, 2023 2:14 pm

Då ska jag vara lite mot vals kärring här inne :) : tycker Joel är en av svensk hockeys största och förtjänar all respekt ! Ja han kann vara för jävla gnällig ock många gånger har man varit tokig på honom men ALLA spelare vill innerst inne ha en sån kapten ock härförare k laget . En Power forward som alltid borrat ner huvvet ock bara kört , alltid visat vägen för sitt lag , både i Frölunda ock i Tre kronor .
Sen har han en spel stil som är på gränsen , tacklingen igår på Robban är verkligen inte snygg ock jag tycker tre matchers avstängning är helt rätt . Men lyft er , han förtjänar bättre änn att hånas för att detta KANSKE blir det sista man ser av honom . Jag skriver kanske för Växjö har definitivt inte vunnit över Frölunda ännu , dom lär gå samman nu ock ge precis allt för att Joel Lundqvist ska få avsluta sin karriär på isen , i en final .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » sön apr 09, 2023 2:26 pm

Dysterqvist skrev:Då ska jag vara lite mot vals kärring här inne :) : tycker Joel är en av svensk hockeys största och förtjänar all respekt ! Ja han kann vara för jävla gnällig ock många gånger har man varit tokig på honom men ALLA spelare vill innerst inne ha en sån kapten ock härförare k laget . En Power forward som alltid borrat ner huvvet ock bara kört , alltid visat vägen för sitt lag , både i Frölunda ock i Tre kronor .
Sen har han en spel stil som är på gränsen , tacklingen igår på Robban är verkligen inte snygg ock jag tycker tre matchers avstängning är helt rätt . Men lyft er , han förtjänar bättre änn att hånas för att detta KANSKE blir det sista man ser av honom . Jag skriver kanske för Växjö har definitivt inte vunnit över Frölunda ännu , dom lär gå samman nu ock ge precis allt för att Joel Lundqvist ska få avsluta sin karriär på isen , i en final .
Han förtjänar absolut respekt för sin spelstil, karriär och sitt ledarskap men hans outtröttliga gnäll vid exakt VARENDA avblåsning ska det bli otroligt skönt att slippa!

Jag hoppas verkligen att vi vinner semin och att vi slipper honom i svensk hockey ser jag som en bonus [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav Varanen » sön apr 09, 2023 2:31 pm

Dyster - Vi är MITT i en fight. Hylla motståndare kan man gör efter vi tagit oss vidare. Men jag vidhåller att jag tycker det är märkligt att han inte kan hålla emot tårarna. Det står 2-3 från Frölunda-perspektiv, hemmamatch stundar, VLH har 50% av laget, 75% av de fysiska spelarna, skadade. Inklusive den eviga Mästaren, Lundberg och Galärslaven tillika Kapten som varit en nyckelspelare nästan hela resan, borta.

Det finns inte på kartan att Josefsson ens hade haft en flyktig tanke på att han gjort sin sista match om rollerna varit omvända. Hade vi börjat med sånt trams hade vi inte tagit oss förbi div4. Är det narcissism? Beror det på att detta är Lundkvists första motgång?

Kan inte hålla tillbaka tårarna...trams. Det är fördel 60 - 40 för VLH just nu. Och då tycker Lundkvist synd om sig själv. Sluta med värdighet.

You can act like a man!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav vlk » sön apr 09, 2023 4:31 pm

Dysterqvist skrev:Då ska jag vara lite mot vals kärring här inne :) : tycker Joel är en av svensk hockeys största och förtjänar all respekt ! Ja han kann vara för jävla gnällig ock många gånger har man varit tokig på honom men ALLA spelare vill innerst inne ha en sån kapten ock härförare k laget . En Power forward som alltid borrat ner huvvet ock bara kört , alltid visat vägen för sitt lag , både i Frölunda ock i Tre kronor .
Sen har han en spel stil som är på gränsen , tacklingen igår på Robban är verkligen inte snygg ock jag tycker tre matchers avstängning är helt rätt . Men lyft er , han förtjänar bättre änn att hånas för att detta KANSKE blir det sista man ser av honom . Jag skriver kanske för Växjö har definitivt inte vunnit över Frölunda ännu , dom lär gå samman nu ock ge precis allt för att Joel Lundqvist ska få avsluta sin karriär på isen , i en final .
En notorisk huvudtacklare !! Och en jävla snackpelle. Nä, han hoppas jag vi slipper mer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav bratsson » sön apr 09, 2023 4:55 pm

Dysterqvist skrev:Då ska jag vara lite mot vals kärring här inne :) : tycker Joel är en av svensk hockeys största och förtjänar all respekt ! Ja han kann vara för jävla gnällig ock många gånger har man varit tokig på honom men ALLA spelare vill innerst inne ha en sån kapten ock härförare k laget . En Power forward som alltid borrat ner huvvet ock bara kört , alltid visat vägen för sitt lag , både i Frölunda ock i Tre kronor .
Sen har han en spel stil som är på gränsen , tacklingen igår på Robban är verkligen inte snygg ock jag tycker tre matchers avstängning är helt rätt . Men lyft er , han förtjänar bättre änn att hånas för att detta KANSKE blir det sista man ser av honom . Jag skriver kanske för Växjö har definitivt inte vunnit över Frölunda ännu , dom lär gå samman nu ock ge precis allt för att Joel Lundqvist ska få avsluta sin karriär på isen , i en final .
Håller med.
Tävlingsmänniska som man har svårt för, just för att han inte är i ens eget lag.

Att hans kropp håller fortfarande vid 41 års ålder är grymt medans Josefssons kropp börjar säga ifrån?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)

Inläggav Ettan » sön apr 09, 2023 10:05 pm

Tur att det verkade gå bra med Rosén. Bara att hoppas han fortfarande är hel efter den idiotiska tacklingen.
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster