QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » ons mar 22, 2023 10:52 pm

Heavy Metal blir inte avstängd. Tog olyckligt bara.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav vlk » ons mar 22, 2023 11:00 pm

Detta var den skönaste stölden för hela säsongen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Stupet » ons mar 22, 2023 11:02 pm

Nä jag håller med dig Härmapan. Men sen är ju Sallinen skadad och disciplinnämnden är ibland ett lotteri. Kan bli lite vad som.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » ons mar 22, 2023 11:02 pm

Hoppas verkligen att vi kan avgöra på fredag. Jag vet inte om det är resan, arenan eller vad men vi trivs inte i Luleå. Laget går knappt att känna igen. Allting går otroligt sakta för oss och vi saknar schwung. Tack vare spelsystem och individuell skicklighet lyckades vi ändå knipa en där uppe. Tvinga oss inte till Luleå förrän nästa säsong. Snälla.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Svartvadet » ons mar 22, 2023 11:02 pm

Tror Ludde blir avstängd!

Som utbildad domare, om jag ska lyfta det kortet, hade jag inte tagit 5 i matchen. Troligen tvåa. Men iom han har varit återfall case så hade jag dömt avstängning pga det, så skaderisken är hög där.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 11:14 pm

Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???

Jag fattar verkligen inte - detta är väl den renaste tackling man kan göra?

Att Luleå-Tornberg tycker att den är ful är ju ointressant …

Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?

Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?

Helt sinnessjukt - i så fall måste all typ av kroppskontakt förbjudas!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav PutteA » ons mar 22, 2023 11:18 pm

Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???

Jag fattar verkligen inte - detta är väl den renaste tackling man kan göra?

Att Luleå-Tornberg tycker att den är ful är ju ointressant …

Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?

Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?

Helt sinnessjukt - i så fall måste all typ av kroppskontakt förbjudas!
I sak håller jag med dig helt och hållet. Tycker inte heller att det finns nån som helst intention från Ludde att sätta ut nått ben eller nått. Men med tanke på hur media och Cmore hanterar det så lär det bli anmält och avstängning 3 matcher kanske.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » ons mar 22, 2023 11:24 pm

PutteA skrev:
Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???

Jag fattar verkligen inte - detta är väl den renaste tackling man kan göra?

Att Luleå-Tornberg tycker att den är ful är ju ointressant …

Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?

Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?

Helt sinnessjukt - i så fall måste all typ av kroppskontakt förbjudas!
I sak håller jag med dig helt och hållet. Tycker inte heller att det finns nån som helst intention från Ludde att sätta ut nått ben eller nått. Men med tanke på hur media och Cmore hanterar det så lär det bli anmält och avstängning 3 matcher kanske.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo, fast det har ju INGENTING med regelverket att göra!

Det är ju fan helt sinnessjukt
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav vlk » tor mar 23, 2023 12:17 am

Hoppas denna matchserie tar slut på fredag. Sjukt fokus på domarna från Luleås sida. Trist.

Sen är det ju beklagliga sändningar från Cmore där det blir närmast begravningsstämning varje gång Lakers gör mål eller vinner. Extremt oprofessionella.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav DeLarge » tor mar 23, 2023 1:25 am

Även om vi hade 4-0 i matcher i grundserien mot Luleå, så är det laget som överlag passar oss sämst. Jävligt starkt att sno denna match, och underbart att alla losers som håller på Luleå lägger 100% energi på domarna och deras insats.

9 to go!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Paskapää » tor mar 23, 2023 10:20 am

Härmapan skrev:Men hur tacklar man någon utan att nudda varandra med benen???

Jag fattar verkligen inte - detta är väl den renaste tackling man kan göra?

Att Luleå-Tornberg tycker att den är ful är ju ointressant …

Proppen i match 1 kan man möjligen ha synpunkter på men för mig är detta fullständigt obegripligt?

Jag har tittat 30-40 gånger nu och kan inte se hur det ska kunna vara en bentackling (bara för att Sallinen får ont i benet)?

Helt sinnessjukt - i så fall måste all typ av kroppskontakt förbjudas!



Givetvis blir han avstängd, tippar på två matcher, att Sallinen får ont i knät beror givetvis på att han råkar ut för en knätackling där Nilsson sätter ut benet.
Paskapää
Forumamatör
 
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 10, 2021 9:27 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Rothen » tor mar 23, 2023 10:31 am

Vid en eventuell avstängning av Nilsson så är man ju än mer glad över att Lundberg är tillbaka i spel. Behövs de som inte tvekar inför att gå in i en närkamp
Rothen
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: tor okt 20, 2016 5:53 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav noneedforaname » tor mar 23, 2023 10:33 am

Tycker att det är en dålig tackling från Luddes sida, men att Tornberg likställer det med Borgmans överfall är absurt.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 282
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » tor mar 23, 2023 10:37 am

Jag rättfärdigar inte knätacklingar eller huvudtacklingar men alla är väl överens om att utgången av en tackling inte ska få bestämma straffvärdet?
Sallinen blir skadad ja, men kan inte se i tacklingen att Nilsson gör en medveten knätackling likt andra. Nilsson kommer frakt framifrån och går klumpigt in med benet och det blir kollision.

Med det sagt, jag köper 2 matchers avstängning
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Varanen » tor mar 23, 2023 10:55 am

Det är slutspel. Slutspelslirarna, tex Heavy Metal, ska spela på gränsen. Dansar man på linan kan det hända att man trampar utanför.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » tor mar 23, 2023 11:00 am

bratsson skrev:Jag rättfärdigar inte knätacklingar eller huvudtacklingar men alla är väl överens om att utgången av en tackling inte ska få bestämma straffvärdet?
Sallinen blir skadad ja, men kan inte se i tacklingen att Nilsson gör en medveten knätackling likt andra. Nilsson kommer frakt framifrån och går klumpigt in med benet och det blir kollision.

Med det sagt, jag köper 2 matchers avstängning
Skulle någon kunna förklara hur han skulle gjort istället - eller var han skulle gjort av sina ben???

Han kommer ju rakt in och träffar med axeln i bröstet/axeln på Sallinen och sträcker inte ut något ben!

Givetvis finns det även kontakt mellan benen - men visa mig en enda tackling som någonsin utdelats i något sammanhang utan att benen rör varandra?

Det ska väl möjligen vara i kälkhockey i så fall…?

Sen är det ju olyckligt att Sallinen får ont men att säga att det är en ful tackling - helt jävla obegripligt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tor mar 23, 2023 11:10 am

Jag tycker Luddes inte har några fula intentioner med tacklingen , problemet är att Sallinen försöker undvika den ock byter riktning ,då tar tacklingen fel och träffar också ben / knä . Sen är det slutspel och fulspel , nu har både Bulan ock Strid kommunicerat ut att det ÄR en knä skada vilket innebär att Sallinen inte spelar mer mot Växjö . Dyker han upp imorrn eller i match 6 var det bara ett försök att få bort Ludde . Otäckt också med Komarek och välldigt skönt att det verkar ha gått bra med honom . MEN hadde han inte fått den skadan är jag säker på att han åkt för slew footing ! Växjö kannske ska anmäla den , för säkerhets skull . Att Komarek skadade sig själv i situationen är olyckligt , men en slew foot är en slew foot . Bland det fegaste man kann göra.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1003
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav bratsson » tor mar 23, 2023 11:17 am

Härmapan skrev:
bratsson skrev:Jag rättfärdigar inte knätacklingar eller huvudtacklingar men alla är väl överens om att utgången av en tackling inte ska få bestämma straffvärdet?
Sallinen blir skadad ja, men kan inte se i tacklingen att Nilsson gör en medveten knätackling likt andra. Nilsson kommer frakt framifrån och går klumpigt in med benet och det blir kollision.

Med det sagt, jag köper 2 matchers avstängning
Skulle någon kunna förklara hur han skulle gjort istället - eller var han skulle gjort av sina ben???

Han kommer ju rakt in och träffar med axeln i bröstet/axeln på Sallinen och sträcker inte ut något ben!

Givetvis finns det även kontakt mellan benen - men visa mig en enda tackling som någonsin utdelats i något sammanhang utan att benen rör varandra?

Det ska väl möjligen vara i kälkhockey i så fall…?

Sen är det ju olyckligt att Sallinen får ont men att säga att det är en ful tackling - helt jävla obegripligt!
Nej precis, Nilsson målas upp som en head hunter av Luleå men egentligen har han inte gjort något fult, medvetet.
Det enda hjärnsläppet han fått var mot Pettersson i Timrå, men annars kommer jag inte på något.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Jocke86 » tor mar 23, 2023 12:09 pm

Kollat på Luddes några gånger och svårbedömt. Men köper också om det blir avstängning eller om han blivit utvisad igår. Men om han frias kommer det bli ett jäkla liv på Luleå lägret. Sen slowfooten på Lundberg reagerade jag direkt på. En vanlig match hade de fått en femma där också så vi kan väl kalla det för kvittning under matchen?

Vet inte om det är att man blivit äldre men tycker detta jagandet på domarna konstant av vissa spelare och ledare är så jäkla tröttsamt. Visst ska man få kritisera och visa känslor men gör man utfall med armar och skriker efter varje avblåsning (nästan i alla fall) blir det bara irriterande eller klagar på allt i media konstant. Sen att publik buar och skriker på allt, kör på vi betalar för det nöjet ;)

En snabb koll på NSD imorse gav tre av fyra artiklar om matchen var kopplat till domarna.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tor mar 23, 2023 12:57 pm

Att dom är enögda där uppe är inget nytt men detta liknar fan ingenting tidigare , någonsin. Skrattretande men också lite otäckt med detta kollektiva sektliknande beteende och diverse olika konspirations teorier. Hahaha .
Vi i Växjö vet vilka som värkligen har blivit för fördelade av dommarna under flera års tid , vet inte vart Luleåsekten hamnade SMPs lista , vet i alla fall att Växjö är det lag som fått i särklass flest utvisningar mot sig under de senaste 10 åren. Detta trots att man vunnit TRE guld och varit spel mässigt dominanta under flera säsonger under denna period . Det om nåt är skandal , men lyckligtvis är Claesson pensionerad nu . Frölunda är dom som fått flest pp , där borde det till en domar granskning.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1003
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Härmapan » tor mar 23, 2023 2:46 pm

Dysterqvist skrev:Att dom är enögda där uppe är inget nytt men detta liknar fan ingenting tidigare , någonsin. Skrattretande men också lite otäckt med detta kollektiva sektliknande beteende och diverse olika konspirations teorier. Hahaha .
Vi i Växjö vet vilka som värkligen har blivit för fördelade av dommarna under flera års tid , vet inte vart Luleåsekten hamnade SMPs lista , vet i alla fall att Växjö är det lag som fått i särklass flest utvisningar mot sig under de senaste 10 åren. Detta trots att man vunnit TRE guld och varit spel mässigt dominanta under flera säsonger under denna period . Det om nåt är skandal , men lyckligtvis är Claesson pensionerad nu . Frölunda är dom som fått flest pp , där borde det till en domar granskning.


Nä, man börjar nästan att förstå att det blir krig i världen... När en begränsad samling människor (i detta fall staden Luleå) blir helt förblindade och BARA ser det de vill se och fullständigt stänger av allt logiskt och sakligt tänkande samt upprepar samma mantra gång på gång oavsett vad som händer...

Det påminner väldigt mycket om Trump eller talibaner som bara kör sitt race och struntar i vad som verkligen sker och bara fortsätter att säga samma sak så många gånger att man till slut själv tror på det och tar det för en sanning...

Det är skrämmande hur enögda de är! Och det är ju inte bara trollen på forumet och fb utan även spelare, ledare och supporterförening - som går ut med officiella uttalanden om systematiskt fusk, riggade matcher och mutade domare... Dom har verkligen tappat greppet totalt

Låt oss göra slut på detta på fredag så kan hela staden implodera i självömkan sen..
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tor mar 23, 2023 3:13 pm

Exakt , dom påminner verkligen om Trumps begåvningsreserv: white trash-anhängare där en lögn som upprepas tillräckligt många gånger till slut blir en sanning .
SMPs artikel med antal utvisningsminuter, pp etc är däremot inte någon konspirationsteori utan ren ock skär fakta , ifall någon har länk dit hadde det varit kul att se var stackars Luleå hamnar i den statestiken. Att Växjö hafft det tuffast med domsluten vet vi , men hadde som sagt varit kul med en jämförelse .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1003
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 23, 2023 3:17 pm

Fyra matcher blev det. Kanske någon mer än jag trodde. Tur att Lundberg är tillbaka och kan fylla Nilssons roll tillfälligt om det behövs. Lundberg kan spela överallt och i alla roller :clap:

Nu firar de i Luleåland innan de inser att de är lurade av domaren och börjar rasa :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tor mar 23, 2023 3:33 pm

Inget att säga om , han kom in fel där med tanke på att Sallinen vred åkriktning . Har väll dessutom haft nån annan liknande i år ? Tur vi har Lundberg tillbaka.
Sektens domargrillning började dock innan denna tacklingen , nu fick dom ännu mer bränsle :lol:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1003
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Paskapää » tor mar 23, 2023 3:40 pm

Dysterqvist skrev:Att dom är enögda där uppe är inget nytt men detta liknar fan ingenting tidigare , någonsin. Skrattretande men också lite otäckt med detta kollektiva sektliknande beteende och diverse olika konspirations teorier. Hahaha .
Vi i Växjö vet vilka som värkligen har blivit för fördelade av dommarna under flera års tid , vet inte vart Luleåsekten hamnade SMPs lista , vet i alla fall att Växjö är det lag som fått i särklass flest utvisningar mot sig under de senaste 10 åren. Detta trots att man vunnit TRE guld och varit spel mässigt dominanta under flera säsonger under denna period . Det om nåt är skandal , men lyckligtvis är Claesson pensionerad nu . Frölunda är dom som fått flest pp , där borde det till en domar granskning.


Fast det där stämmer inte, listar man utvisningar tio år tillbaka i tiden (2013-03-23) så hamnar Växjö efter Färjestad, Frölunda, Skellefteå och Örebro., väljer man endast 2 minuters så hamnar Växjö på plats sju.
Paskapää
Forumamatör
 
Inlägg: 11
Blev medlem: sön okt 10, 2021 9:27 am

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Towen » tor mar 23, 2023 3:48 pm

Jag tycker inte det var något. Man kramas, smeker ben lite. Vad skall Ludde göra? Han måste ju få stopp på fanskapet!? INGEN i hockeysverige vill se Luleå i en semi. De förstör sporten. Det här löser # 27.

Tycker vi gör den sämsta matchen på länge. Otroligt tafatt. Viljelöst. Det duttas och passningsspelet - Det som kännetecknar ett klasslag - är tamt, obefintligt som samlivet hos en klosternunna. Nej jag hoppas det är Luleå och luften däruppe som får oss dit, för det här spelet överlever inte en semi oavsett motstånd.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: QF4: Luleå - VLH 22/3 2023 (1-2 i matcher)

Inläggav Daste » tor mar 23, 2023 4:02 pm

Dysterqvist skrev:Inget att säga om , han kom in fel där med tanke på att Sallinen vred åkriktning . Har väll dessutom haft nån annan liknande i år ? Tur vi har Lundberg tillbaka.
Sektens domargrillning började dock innan denna tacklingen , nu fick dom ännu mer bränsle :lol:

Hade förväntat mig nått mer i stil med 1-2 pga avsaknad av uppsåt och att det inte är tydliga ursträckta ben i kombination med att tacklad speöare viker undan, men jag gissar att återfall kickar in.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster