Växjö - Skellefteå 16/2-23

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav vlk » tor feb 16, 2023 10:26 pm

Dysterqvist skrev:
vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Pyspunka på Växjö i 4 mot 4 , inget nytt .
3 mot 3


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Å fan
Fast ytterligare en pyspunka var ju det centrala , vi är slagna på förhand där. Spelarna känner det


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Varanen » tor feb 16, 2023 10:28 pm

Det var lite schwung i den här matchen. Tycker vi svarade upp bra i andra perioden och framåt. Skulle vara skoj om vi maxade från start någon gång. Vi kan ju köra när vi bestämmer oss för att orka.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Overkill » tor feb 16, 2023 10:39 pm

Bra match att titta på och bra tryck på västra stå!
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 200
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Dysterqvist » tor feb 16, 2023 10:39 pm

Bra kamp , det var nog max av Växjö vi såg i kväll . Hadde man haft forwards med killer instinct hadde man nog till ock med kunnat avgöra , power play med 2.30 kvar är ett gyllene läge som många andra lag nog skulle förvaltat bättre .
Åhman känns stel som en masonit skiva , bara sitter på knä rätt upp och ner och låter puckarna studsa hej vilt , ingenting sugs in .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1001
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Overkill » tor feb 16, 2023 10:45 pm

Varför kör man inte pp1 i 2min? Orkar dom inte?
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 200
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav bratsson » tor feb 16, 2023 10:54 pm

Dysterqvist skrev:Bra kamp , det var nog max av Växjö vi såg i kväll . Hadde man haft forwards med killer instinct hadde man nog till ock med kunnat avgöra , power play med 2.30 kvar är ett gyllene läge som många andra lag nog skulle förvaltat bättre .
Åhman känns stel som en masonit skiva , bara sitter på knä rätt upp och ner och låter puckarna studsa hej vilt , ingenting sugs in .
Bra sammanfattning.


Och en viktig sak, dom får in puckarna från blå, vi lyckas sällan. Eller Skellefteå täcker det bättre.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav PutteA » tor feb 16, 2023 11:26 pm

Jag tycker nog Skellefteå är en storlek större än oss i viktiga moment på banan. Sen är det inte så konstigt att dom vinner i OT. Känns som man slutar matchcoacha när vi går in i OT. Sista bytet var ju upplagt för ett avgörande. När Jönsson sätter in Koivisto, Kellman och Jayden när dom sätter in Pudas, Wingerli och för dagen glödheta Rickard Hugg. Vet inte hur man tänker där. Man har möjlighet att utnyttja hemmafördelen i bytena men man gör det inte. Bonuspinnen vinner man bara om man verkligen vill.

Sen finns det en sak som oroar lite och det är spelet i egen zon när vi är under press. Vet inte hur många kommunikations missar det var idag som höll på att ställa till det ordentligt. Känns som det finns en del som inte vill ha puck i vissa lägen. Ska dom hänga med Skellefteå i slutspelet måste dom steppa upp rejält faktiskt. För som nån sa, detta var nog Lakers på max och Skellefteå med ytterligare en växel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Aleks » tor feb 16, 2023 11:31 pm

Vi är lite sämre än seriens bästa lag ikväll. Ändå känns det som att Lakers kunde fått vinna denna matchen om inte SAIK tilläts använda klubban till att haka, svinga, slasha som är så oerhört spelförstörande. Ändå förvånad över att vi i det fysiska spelet står upp helt okej, det är deras spets som är vassare.

Sen plus till Västra stå ikväll som jag annars varit så besviken på och bekymrad över om vi ens kommer ha en klack om några år. En "kärna" har väst till sig lite mer och man försöker sjunga in ny ramsa. Hoppas det inte var tillfälligt utan att fler ansluter.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1296
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav vlk » fre feb 17, 2023 8:52 am

Hur som helst så rök nog möjligheterna att vinna serien igår och 2 miljoner kronor samt hemmaplansfördel i en final.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Varanen » fre feb 17, 2023 10:09 am

Även dagen efter tycker jag vi gjorde en bra match från andra och framåt. Sista PP och förlängningen bortsett. Vi MÅSTE vinna tekningen, två igår, i förlängningarna, eftersom vi är ultra-passiva när motståndaren har pucken. Det var överlag en rolig match mellan två bra lag. Det är så här jag vill ha hockeyn. Teknik och finess kombinerat med bulldozer kamp över hela isen. Rennässans människan och Neanderthalaren på samma is. :lol:

Skulle inte förvåna mig det minsta om det är finallagen vi såg igår. Tycker faktiskt båda lagen är, och har varit, i en klass för sig den här säsongen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 17, 2023 5:29 pm

Overkill skrev:Varför kör man inte pp1 i 2min? Orkar dom inte?


Troligen av tre anledningar.
Dels att de inte orkar när det är en lång säsong. Det kommer viktigare matcher.
Dels för att det är bättre att ha två Powerplay, än ett.
Dels för att förstaenheten inte var så bra.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4852
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Towen » fre feb 17, 2023 7:41 pm

Sen, så undrar jag varför Kung JÖNSSON väljer att möblera om från start? Hade man rullat på som med den fina insatsen i Dalarna kanske man inte legat under med 0-1 efter två minuter?!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1621
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav vlk » fre feb 17, 2023 8:10 pm

Towen skrev:Sen, så undrar jag varför Kung JÖNSSON väljer att möblera om från start? Hade man rullat på som med den fina insatsen i Dalarna kanske man inte legat under med 0-1 efter två minuter?!
Han gör allt vad han kan för att få fram en förstakedja, det har vi inte haft någon på länge


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Dysterqvist » fre feb 17, 2023 8:47 pm

Ingen första kedja ingen förste målvakt ingen riktig poäng kung , kan vara en styrka men lika gärna en svaghet . Time will tell …
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1001
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Härmapan » fre feb 17, 2023 10:06 pm

Dysterqvist skrev:Ingen första kedja ingen förste målvakt ingen riktig poäng kung , kan vara en styrka men lika gärna en svaghet . Time will tell …
Ja, allt är kass - det är helt kört!

Meningslöst att bry sig - lika bra att dö
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3299
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav vlk » fre feb 17, 2023 10:32 pm

Härmapan skrev:
Dysterqvist skrev:Ingen första kedja ingen förste målvakt ingen riktig poäng kung , kan vara en styrka men lika gärna en svaghet . Time will tell …
Ja, allt är kass - det är helt kört!

Meningslöst att bry sig - lika bra att dö
Självklart möblerar Jörgen för att hitta kemi i en förstakedja igen. Vi behöver få igång Kossila för att gå långt . Tur att Jörgen försöker , för en del på forumet hade garanterat stått med armarna i kors. [emoji1306]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Dysterqvist » lör feb 18, 2023 12:07 am

Härmapan skrev:
Dysterqvist skrev:Ingen första kedja ingen förste målvakt ingen riktig poäng kung , kan vara en styrka men lika gärna en svaghet . Time will tell …
Ja, allt är kass - det är helt kört!

Meningslöst att bry sig - lika bra att dö


Det får stå för dej , jag konnstaterar bara fakta men säger också att det kan vara en fördel:poängen sprids över fler , båda mål vakterna hålls igång osv . För eller nack del vet vi inte än , svaret kommer i slut-spelet.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1001
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav vlk » lör feb 18, 2023 12:16 am

Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:
Dysterqvist skrev:Ingen första kedja ingen förste målvakt ingen riktig poäng kung , kan vara en styrka men lika gärna en svaghet . Time will tell …
Ja, allt är kass - det är helt kört!

Meningslöst att bry sig - lika bra att dö


Det får stå för dej , jag konnstaterar bara fakta men säger också att det kan vara en fördel:poängen sprids över fler , båda mål vakterna hålls igång osv .
Vad är det som får stå för mig ? Att Jörgen vill få igång Kossila ? Att vissa blir kränkta varje gång man försöker sig på en förklaring , i detta fall varför Jörgen möblerar i Kossilalinen. Ja, det står jag för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö - Skellefteå 16/2-23

Inläggav Dysterqvist » lör feb 18, 2023 12:37 am

vlk skrev:Vad är det som får stå för mig ? Att Jörgen vill få igång Kossila ? Att vissa blir kränkta varje gång man försöker sig på en förklaring , i detta fall varför Jörgen möblerar i Kossilalinen. Ja, det står jag för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


?
Jag citerar ju Härmapan…
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1001
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster