VLH - IKO 25/11 2021

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav vlk » fre nov 26, 2021 12:00 am

StenhårtSlagskott skrev:Det som varit har varit. Framtiden är där möjligheterna finns.

Mottigt? Ja men finns fortfarande möjligheter även om trenden är fel.
Lär vi inget av historian och nuet(säsongen som varit och nuläget) så kan vi inte vidta åtgärder och forma framtiden så som vi vill ha den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 26, 2021 12:08 am

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Det som varit har varit. Framtiden är där möjligheterna finns.

Mottigt? Ja men finns fortfarande möjligheter även om trenden är fel.
Lär vi inget av historian och nuet(säsongen som varit och nuläget) så kan vi inte vidta åtgärder och forma framtiden så som vi vill ha den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ekonomin måste finnas, spelare måste finnas. Vet inte vad du menar att vi ska lära?
Går det att göra laget bättre så lär det göras. Men som du ser är det inga lag som förstärker med klasspelare nu. Att truppen var tunn är väl inget nytt.

Tippade växjö etta förra året och i mitten det här året så laget har presterat som förväntat ungefär enligt mitt sätt att se det, trots avtagande poängtrend.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre nov 26, 2021 12:16 am, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav Svartvadet » fre nov 26, 2021 12:09 am

Vi är ju så ofantligt vana vid konstant framgång. Det går inte bortse.

Men jag tycker det är synd att ett Smålands-derby i SHL inte drar 5k+ på läktarna. Fullsatt är ju drömmen, men IKO är inte heller HV.

Jag har ändå, sjukt nog, en fortsatt tro. Det är jävligt mörkt nu, men vi har sett kapaciteten laget har. Den är skyhög - bäst i Sverige? Nja, det vore ta i. Men en hel trupp och addera lite gottigt, då tror jag inte en jävel vill möta oss i ett Slutspel.

Vi ska ändå tänka på att vi saknar:

Rosén - bästa PP-spelaren i Sverige ihop med Lasch. Ofantligt Lakers-hjärta.
Nättinen - högsta nivån är långt förbi SHL.
Lundberg - gör sällan ett fel och håller Landslagsnivå i bästa stunder.
Stjernborg - yngling med stor uppsida! Framtida Kapten? Kanske.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav vlk » fre nov 26, 2021 12:25 am

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Det som varit har varit. Framtiden är där möjligheterna finns.

Mottigt? Ja men finns fortfarande möjligheter även om trenden är fel.
Lär vi inget av historian och nuet(säsongen som varit och nuläget) så kan vi inte vidta åtgärder och forma framtiden så som vi vill ha den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ekonomin måste finnas, spelare måste finnas. Vet inte vad du menar att vi ska lära?
Går det att göra laget bättre så lär det göras. Men som du ser är det inga lag som förstärker med klasspelare nu. Att truppen var tunn är väl inget nytt.

Tippade växjö etta förra året och i mitten det här året så laget har presterat som förväntat ungefär enligt mitt sätt att se det, trots avtagande poängtrend.
Hade tänkt börja förklara, men vi släpper det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav PutteA » fre nov 26, 2021 12:51 am

Svartvadet skrev:Vi är ju så ofantligt vana vid konstant framgång. Det går inte bortse.

Men jag tycker det är synd att ett Smålands-derby i SHL inte drar 5k+ på läktarna. Fullsatt är ju drömmen, men IKO är inte heller HV.

Jag har ändå, sjukt nog, en fortsatt tro. Det är jävligt mörkt nu, men vi har sett kapaciteten laget har. Den är skyhög - bäst i Sverige? Nja, det vore ta i. Men en hel trupp och addera lite gottigt, då tror jag inte en jävel vill möta oss i ett Slutspel.

Vi ska ändå tänka på att vi saknar:

Rosén - bästa PP-spelaren i Sverige ihop med Lasch. Ofantligt Lakers-hjärta.
Nättinen - högsta nivån är långt förbi SHL.
Lundberg - gör sällan ett fel och håller Landslagsnivå i bästa stunder.
Stjernborg - yngling med stor uppsida! Framtida Kapten? Kanske.
Spelar ingen roll egentligen. Det SKA inte gå att banta 10 miljoner och ändå tro att vi kan utmana. Finns ingen logik i det tänket alls. Ett företag måste våga utmana och investera för att vara med och slåss med drakarna på marknaden. Annars hamnar man på bakgården. Simpelt och enkelt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav Varanen » fre nov 26, 2021 12:57 pm

Jag har klagat sedan innan säsongen började på att vi saknar vad jag kallar en "pondusback". Det behöver inte vara en stor, stark, defensiv klippa. Kan lika gärna ha en annan profil. Viktigaste att han agerar med självklarhet och inte glömmer grunderna när det flyter på sämre.

Men med det sagt så ska den trupp vi nu kan ställa på benen spela bättre. Vi har sett att de kan. Tyvärr inte 60 min på sistone. Exempelvis igår började vi agera som ett riktigt hockeylag som vill vinna någonstans i mitten av andra. Tyvärr låg vi då under med 0-2 och hade ett berg av låg moral att klättra. Detta har vi även sett tidigare säsonger. Laget har svårt att vara förberedda för kamp när matchen startar, alternativt är de helt slut när tredje börjar. Vi älskar inte kampen, utan ser det som nödvändigt ont. Därför försöker vi döda matchen i första så vi kan styrspela av resten. Eller så sätter vi igång och kämpar när det är absolut nödvändigt.

En tunn trupp kan givetvis bidra till att våra spelare inte orkar pumpa på i 60 min, men jag tror mer det är en mental faktor. En faktor lagledningen bidrar till. Mycket svårt då att bryta en felprogrammerad hjärna. Återstår att skaffa fler spelare så att vi orkar spela kampfylld hockey HELA matchen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav Towen » fre nov 26, 2021 5:24 pm

Det du ligger och slickar på här Ödlan, utan att riktigt få fram det på tungspetsen, är en Petteri NUMMELIN 2.0. Lyskraft? Skulle få FOLIN att se ut som ett tomtebloss intill en sjöledsfyr..

Vi skulle få ett PP i klass med Tjajkovskij-baletten och ligga och nosa på 90%.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav Varanen » fre nov 26, 2021 10:04 pm

Kuriosa om Petteris far, Timo Nummelin.

* Han var den senaste (siste?) som spelade i a-landslaget både i fotboll (14 landskamper) och hockey (225). SM-guld i gräsätning med TPS 1968, 1971 och 1972.

* Den enda som blivit utsedd till Finlands bästa i fotboll (1968) och hockey (1981)

* Han spelade 23 säsonger med TPS i SM-liiga (1964 - 1987). När jag bodde i Åbo arbetade han deltid som renhållningsarbetare. När han kom till skolan med sopbilen samlades alla hockeytokiga elever och snackade senaste matchen.

* Säsongen 93/94 gjorde han comeback i en match för TPS för att spela backpar med sin son. Han blev då äldste spelaren genom tiderna i SM-liiga. Han spelade helt ordinarie så det handlade inte om ett par symboliska byten.

* Den legendariska fiolspelande målgesten användes av Timo långt innan Petteri ens var född.

* Timo var en defensiv hårding. Helt olik sin son i spelstilen.

Lite av hans attityd skulle inte skada i dagens VLH. Chiefen kanske skulle slå en signal. Timo är trots allt bara 73 år. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - IKO 25/11 2021

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 27, 2021 6:54 pm

IKO spelade stundtals en mycket vacker ishockey. Bara att applådera. :clap:

Vilken back! David Quenneville, bara 23 år.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster