Retur i CHL mot Tappara

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 8:58 pm

Nu var det ju ingen som trodde det, men Calof är inte vår bästa defensiva spelare. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » tis nov 23, 2021 9:00 pm

Varanen skrev:Nu var det ju ingen som trodde det, men Calof är inte vår bästa defensiva spelare. :lol:
Han och Kalnins håller samma klass defensivt


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » tis nov 23, 2021 9:00 pm

Psykologi... Rakt igenom.

Tyvärr har vår målvakt sämst självförtroende, så det sprids liksom "utåt"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 9:04 pm

Tappara-coachen sa att uppspelen i egen zon ska gå via backen som försvarar området framför eget mål. Verkar som om han tycker VLH stänger sargerna bra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Person » tis nov 23, 2021 9:10 pm

Haha billig utvisning minst sagt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 9:12 pm

Gratis-chans. Ta emot gåvan nu.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » tis nov 23, 2021 9:12 pm

Hahahahhaha :lol: :lol: :lol:

Humor om något
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Person » tis nov 23, 2021 9:12 pm

Persson för fan.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » tis nov 23, 2021 9:12 pm

Hahahaha. Vilket jäkla lag alltså , jösses

Jag står fast vid mitt tips att vi kommer att gå som ett sänke genom tabellen fram till jul.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 9:16 pm

Tappara var bättre sett till båda matcherna och går vidare rättvist. Vi får fortsätta få Internationella Hockeyförbundet att minska speltiden i sporten till 2x20 min.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav PutteA » tis nov 23, 2021 9:47 pm

Jag skulle vilja vara en fluga på väggen och höra vad fan som sägs i det där jävla omklädningsrummet. Nånting är jävligt fel när man bara sitter och vänta på att det ska haverera igen. Man kan inte ens njuta av den stund dom spelar bra för man vet att det ändå kommer att skita sig i slutet. Det här laget klarar inte av spela 60 minuter. Man klarar inte att vara i ledningen, då blir man skitnödiga. Man klarar inte att ligga under för då kör man fast fullständigt. Man vet när motståndaren väl ta ledningen så har tåget redan gått.

Och varför i hela världen är man så korkad att man plockar ut målvakten när man har dessa problemen. T.o.m min grabb ifrågasatte det när dom gjorde detta. Det hade varit bättre dom hade försökt etablera ett riktigt bra PP istället och kanske tagit ut honom de sista 20 sekunderna. Det här kommer fortsätta, även på torsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Varanen » tis nov 23, 2021 9:55 pm

Ja, självförtroendet är i botten. Märks lite här och var. Från vinnarmentalitet de luxe till vinnarmentalitet vad är det?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 23, 2021 10:01 pm

Chl är chl. Nu gäller det att ta tag i den berömda repstegen och klätta ur det här svarta hålet som laget har trillat ner i.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » tis nov 23, 2021 10:12 pm

PutteA skrev:Jag skulle vilja vara en fluga på väggen och höra vad fan som sägs i det där jävla omklädningsrummet. Nånting är jävligt fel när man bara sitter och vänta på att det ska haverera igen. Man kan inte ens njuta av den stund dom spelar bra för man vet att det ändå kommer att skita sig i slutet. Det här laget klarar inte av spela 60 minuter. Man klarar inte att vara i ledningen, då blir man skitnödiga. Man klarar inte att ligga under för då kör man fast fullständigt. Man vet när motståndaren väl ta ledningen så har tåget redan gått.

Och varför i hela världen är man så korkad att man plockar ut målvakten när man har dessa problemen. T.o.m min grabb ifrågasatte det när dom gjorde detta. Det hade varit bättre dom hade försökt etablera ett riktigt bra PP istället och kanske tagit ut honom de sista 20 sekunderna. Det här kommer fortsätta, även på torsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det med målvakten är jag kluven om, iom jag ändå tycker man ska försöka - det skickar rätt signaler till fans! Sedan håller jag med att man inte "är där" för det...

Det ABSOLUT skummaste dock, är att VLH har alltid varit helt sjuka på vända/stänga matcher i tredje! Det har varit något som hela hockeysverige finner synonymt med VLH. Men nu är det raka motsatsen, helt otroligt faktiskt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Retur i CHL mot Tappara

Inläggav PutteA » tis nov 23, 2021 10:26 pm

Svartvadet skrev:
PutteA skrev:Jag skulle vilja vara en fluga på väggen och höra vad fan som sägs i det där jävla omklädningsrummet. Nånting är jävligt fel när man bara sitter och vänta på att det ska haverera igen. Man kan inte ens njuta av den stund dom spelar bra för man vet att det ändå kommer att skita sig i slutet. Det här laget klarar inte av spela 60 minuter. Man klarar inte att vara i ledningen, då blir man skitnödiga. Man klarar inte att ligga under för då kör man fast fullständigt. Man vet när motståndaren väl ta ledningen så har tåget redan gått.

Och varför i hela världen är man så korkad att man plockar ut målvakten när man har dessa problemen. T.o.m min grabb ifrågasatte det när dom gjorde detta. Det hade varit bättre dom hade försökt etablera ett riktigt bra PP istället och kanske tagit ut honom de sista 20 sekunderna. Det här kommer fortsätta, även på torsdag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det med målvakten är jag kluven om, iom jag ändå tycker man ska försöka - det skickar rätt signaler till fans! Sedan håller jag med att man inte "är där" för det...

Det ABSOLUT skummaste dock, är att VLH har alltid varit helt sjuka på vända/stänga matcher i tredje! Det har varit något som hela hockeysverige finner synonymt med VLH. Men nu är det raka motsatsen, helt otroligt faktiskt.
Ja, jag tycker alltid man ska ta målvakten. Men när du har ett stukat lag som gör samma fel hela tiden, match efter match så finns det faktiskt ingenting som talar för någonting annat än ett mål i röven. Och när man då ändå får chansen i PP med 2 min kvar, varför då dra målvakten och direkt riskera att döda matchen. Tappara hade aldrig gått förr ett fjärde mål om Kalnins stått kvar. Jag tror faktiskt vår chans till kvittering varit 100 ggr större med Kalnins kvar i kassen. Det är mer än 1.30 kvar när dom gör 4-2. Du kan göra ganska mycket i spel 5 mot 4 med så mycket tid kvar, och bara ett mål upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » tis nov 23, 2021 10:29 pm

Jo, jag håller med dig. Sedan är det alltid lätt att vara "efterklok" som det så fint heter :wink:

Hade VLH gjort mål istället, så hade du kallat Hallam för "geni"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Lakershjärta71 » tis nov 23, 2021 10:38 pm

Lakers läcker som ett såll
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » tis nov 23, 2021 11:03 pm

Ska vi prata lite om Markusson. Han har verkligen satt avtryck. ”Spara 10 miljoner” , ”vi ska ha en bred trupp”. Än så länge imponerar han inte , även om de säkert har det mysigt på plan 3.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » ons nov 24, 2021 12:34 am

Skulle säga raka motsatsen!

20 omgångar in, vi är på plats fem med en budget som bör vara runt 8-10. Minst sagt har han överträffat förväntningarna!

Men, hans betyg delas absolut inte ut nu. Han är en affärsman, som han var som spelare. Han försöker klämma ut ALLT ur det lilla.

Låt oss summera hans insats i April istället
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » ons nov 24, 2021 12:35 am

Svartvadet skrev:Skulle säga raka motsatsen!

20 omgångar in, vi är på plats fem med en budget som bör vara runt 8-10. Minst sagt har han överträffat förväntningarna!

Men, hans betyg delas absolut inte ut nu. Han är en affärsman, som han var som spelare. Han försöker klämma ut ALLT ur det lilla.

Låt oss summera hans insats i April istället


Den breda truppen ???

Sen ser jag inte vinsten i att så snabbt vara ute och flagga för stora besparingar. När andra klubbar gör tvärtom. Det skapar ju inget drag runt laget direkt. Varför ska publiken komma när man så tydligt säger att vi ska hålla lågbudget ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav Svartvadet » ons nov 24, 2021 1:15 am

Tycker ni överdriver detta någon sjukligt?!

Karln ska för fan sätta truppen i Juli, efter en säsong utan publik. Skiter fullständigt i "vad andra gör", det betyder inte ett jävla skit i min bok.

Han har agerat med VÄXJÖ LAKERS bästa intresse som FÖRETAG! Alla vill vinna Guld, så även jag, men inte fan är det värt att riskera saker i onödan. De som vågade chansa - stort jävla grattis till er! Typ som att vinna på Triss.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » ons nov 24, 2021 9:35 am

Svartvadet skrev:Tycker ni överdriver detta någon sjukligt?!

Karln ska för fan sätta truppen i Juli, efter en säsong utan publik. Skiter fullständigt i "vad andra gör", det betyder inte ett jävla skit i min bok.

Han har agerat med VÄXJÖ LAKERS bästa intresse som FÖRETAG! Alla vill vinna Guld, så även jag, men inte fan är det värt att riskera saker i onödan. De som vågade chansa - stort jävla grattis till er! Typ som att vinna på Triss.
Hela agerandet stämmer inte överens med en annan sak han tidigt basunerade ut ”vi ska försvara vårt guld” . Floskler vinner inget. Jag säger bara att handlingarna hittills inte stämmer överens med talet. Men , säsongen är ju inte slut än.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Retur i CHL mot Tappara

Inläggav vlk » ons nov 24, 2021 9:37 am

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Tycker ni överdriver detta någon sjukligt?!

Karln ska för fan sätta truppen i Juli, efter en säsong utan publik. Skiter fullständigt i "vad andra gör", det betyder inte ett jävla skit i min bok.

Han har agerat med VÄXJÖ LAKERS bästa intresse som FÖRETAG! Alla vill vinna Guld, så även jag, men inte fan är det värt att riskera saker i onödan. De som vågade chansa - stort jävla grattis till er! Typ som att vinna på Triss.
Hela agerandet stämmer inte överens med en annan sak han tidigt basunerade ut ”vi ska försvara vårt guld” . Floskler vinner inget. Jag säger bara att handlingarna hittills inte stämmer överens med talet. Men , säsongen är ju inte slut än.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Han kunde sagt ”vi har en osäker säsong framför oss, därför är vår målsättning att tillhöra övre halvan i SHL, sen tar vi det därifrån”. Mer hade inte krävts.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster