FHC-VLH 20/11 1515

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 7:55 pm

Just det, Kloker, är ju någonstans ironin i det hela eller hur?

Jag kan fatta värvningen av Åhman, på sättovis. Om han iaf kom ifrån en bra säsong. Det finns talang där, men han är inte i närheten av att uppfylla den. För att ett målvaktspar ska vara bra, så krävs det sparring. Daglig sparring. En kamp om vem som är etta och inte.

Kalnins är duktig i grunden, annars skulle han aldrig ha levererat som han gjort i KHL. Däremot verkar han ha sämst vinnarskalle, utan mer den där klassiska "jag kommer stå i vägen där de flesta skott kommer, men inte mer".

Om någon hade sagt till Åhman förra säsongen: "nästa säsong kommer du spela med Svenska Mästarna i SHL och stå en hel del matcher" - då hade han trott det var ett skämt. Tror mer han var inne på att vara Etta i ett Div.1 lag och börja om på ny kula.

Jag är dock mer besviken över våra stöttepelare, som jag inte anser vidarebefordrar Lakers-andan till de nya. Josefsson, Lundberg x2, Joel och Gynge ser mer ut som losers än vinnare. När agnarna skilj från vetet, precis som nu, så är det deras jobb att se till att ALLA drar åt samma håll! Det är mycket hockey kvar och spela, frågan som kvarstår: vilken väg kommer VLH ta?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Jocke86 » lör nov 20, 2021 8:20 pm

Detta håller inte alls. Såg ut som en hönsgård i sista efter 1-2 målet. Kan Fasth stå var tredje match kan det gå.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 8:23 pm

Tror faktiskt Fasth sitter hemma nu och dreglar över att få ta vid. Även om han vet att det inte kommer ske.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Stupet » lör nov 20, 2021 8:26 pm

Även om vi inte har kris i truppen ännu så vet i fan om vi inte har en målvaktskris. Så är känslan iaf.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav PutteA » lör nov 20, 2021 8:27 pm

Jag tror det kan vara så här. Efter Melarts och Folins uttåg så ansåg SH och HE att HHA hade gjort en så pass bra första säsong i SHL att man ansåg att han ska kunna axla den rollen med sin storlek och med facit från 20/21. Nu tar istället HHA en riktning åt andra hållet. Han tar ett par steg tillbaka, vilket ger en massa problem. När sedan inte Peter Andersson kan spela fullt ut varje match så tar hela vårt spel ett stort steg bakåt. Nu blir det lite mer att Koivisto får ta ett större ansvar även för den fysiska biten vilket han inte är avsedd att ha som uppgift.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav Svartvadet » lör nov 20, 2021 8:39 pm

Tror du kan vara inne på rätt spår! Det går lite "hand-i-hand" med "alla nyförvärv måste falla rätt ut" som Evert nämnde.

HHA har faktiskt varit, milt sagt, horribel sett till vart förväntningarna låg. Jag personligen var övertygad om att han skulle köra ett år till i SHL, sedan vara ganska given i NHL. Han hänger inte med, trots åtskilliga möjligheter. Det är mer botten av HA än något annat.

Peter Andersson är dock, som du också är inne på, otroligt mycket hockey/krona. Men han måste också vara hel.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 20, 2021 9:07 pm

Stabiliteten finns inte. Djupa dalar och höga toppar. Det håller inte över tid. Den här matchen ska vi vinna om vi ska kunna vinna serien och utmana om guldet. Nu finns det forfarande tid men att förlora så många matcher i rad ör inget topplagsbeteende. Blir att slåss för att försöka unvika play-in. Två riktigt fina perioder räcker tyvärr inte.

Jag tror Chefen ser exakt samma och letar efter pusselbitarna på den ickeexisterande marknaden.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: FHC-VLH 20/11 1515

Inläggav steve_saviano_theking » lör nov 20, 2021 10:15 pm

I Sanny Lindströms och Mrmadhawks podd så har jag för mig att de under förra säsongen pratade om att vi behövde köpa nytt aggregat till arenan men att vi sköt på den investeringen. Kan det vara så att vi har varit tvungna att investera i det i år och därför behövt dra in på alla andra kostnader, inklusive spelartruppen. Pengarna räcker kanske helt enkelt inte till att ha ett lag i toppen, det är viktigare att vi har en ekonomi i balans än att vi är ett topplag, man får försöka se det långsiktigt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Ettan och 18 gäster